MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2018

zoeken in:

01/10: The Ocean Collective - Permian: The Great Dying (aslan / 9 / 7,78)
03/10: Metal Allegiance - Bound by Silence (The_CrY / 10 / 6,47)
05/10: Author & Punisher - Nihil Strength (Don Cappuccino / 7 / 7,33)
08/10: Candy - Human Target (Interlude / 8 / 7,57)
10/10: Bloodbath - Bloodicide (Dieter / 9 / 6,94)
13/10: VOLA - Smartfriend (Don Cappuccino / 9 / 7,25)
16/10: Svartidauði - Burning Worlds of Excrement (Interlude / 9 / 7,58)
18/10: Down Among the Dead Men - Axis of Insanity (aslan / 10 / 6,85)
20/10: Horrendous - Soothsayer (Don Cappuccino)

aslan (crew)
7

Dit album krijgt lovende kritieken over zich heen. Goed is het zeker wel, maar toch is er iets aan deze band wat mij ervan weerhoudt om er ten volle van te kunnen genieten.

7,5

Lage beoordelingen wat mij betreft. Horrendous wordt al jaren de hemel in geprezen door de metalpers- en fans en dat is meer dan terecht. Het valt op dat metalminnend MusicMeter niet echt warm loopt voor deze band en ik begrijp echt compleet niet waarom. Dit is momenteel een van de beste deathmetalbands die er rondlopen. De perfecte mix tussen doordacht en organisch, met een prachtige progressieve deathmetalsound die me doet denken aan Death, Cynic en Atheist. Qua songschrijven hebben ze de touch die iemand als Chuck Schuldiner ook had: ontzettend complex, maar het klinkt heel melodieus en pakkend. Dat is toch wel een heel erg groot compliment. Tijd om dat gemiddelde op te vijzelen!

9,5

Don Cappuccino schreef:
Lage beoordelingen wat mij betreft. Horrendous wordt al jaren de hemel in geprezen door de metalpers- en fans en dat is meer dan terecht. Het valt op dat metalminnend MusicMeter niet echt warm loopt voor deze band en ik begrijp echt compleet niet waarom. Dit is momenteel een van de beste deathmetalbands die er rondlopen. De perfecte mix tussen doordacht en organisch, met een prachtige progressieve deathmetalsound die me doet denken aan Death, Cynic en Atheist. Qua songschrijven hebben ze de touch die iemand als Chuck Schuldiner ook had: ontzettend complex, maar het klinkt heel melodieus en pakkend. Dat is toch wel een heel erg groot compliment. Tijd om dat gemiddelde op te vijzelen!

9,5
Mooi omschreven Don, ben toch wel benieuwd geworden naar het hele album. Ik zal er eens induiken!

aslan (crew)
Dieter schreef:
Mooi omschreven Don, ben toch wel benieuwd geworden naar het hele album. Ik zal er eens induiken!
Heb ik ook. Ik vond het nummer een beetje teveel in alle richtingen tegelijkertijd uit willen. Dat is ook nog zo na meerdere luisterbeurten. Maar ben ook wel benieuwd naar de rest van het album.

Ik begrijp wel wat velen in de band zien, maar voor mij persoonlijk is er iets wat in de sound ontbreekt. Misschien is het dat gruizige dat Death of Atheist wel hadden of het vuile en helse dat in veel andere death metal terug te vinden is.

20/10: Horrendous - Soothsayer (Don Cappuccino / 11 / 7,06)
22/10: Sacral Rage - Samsara (L.C.E.) (The_CrY / /)

9

Dit blaast me dus echt weg. De juiste ingrediënten van een oude 80s sound, maar nergens gedateerd. Technisch, progressief, metal.

Prima band inderdaad! Het debuutalbum van deze Griekse technische speedmetallers was reeds van topklasse en dit lijkt op het eerste gehoor op dat elan verder te gaan.

8,5

Vocalen zijn niet helemaal mijn ding, maar instrumentaal zit dit erg goed in elkaar. Inderdaad, old school met een progressieve twist.

7,5

8

Straffe song!

Naam, logo en hoes beloofden niet veel goeds, maar dit is een aangename verrassing. Sterk nummer!

8

20/10: Horrendous - Soothsayer (Don Cappuccino / 11 / 7,06)
22/10: Sacral Rage - Samsara (L.C.E.) (The_CrY / 9 / 7,72)
24/10: Khôrada - Ossify (Dieter)

Hier word ik dan weer heel vrolijk van. Fijn album ook met ex-leden van Agalloch.

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.