MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2018

zoeken in:
Fraai einde; de vocalen wat minder sterk

7,25

Instrumentaal redelijk, vocalen redelijk. Heel erg redelijk vooral. Had ik al gezegd dat het redelijk is?

6,5

01/10: The Ocean Collective - Permian: The Great Dying (aslan / 9 / 7,78)
03/10: Metal Allegiance - Bound by Silence (The_CrY / 10 / 6,47)
05/10: Author & Punisher - Nihil Strength (Don Cappuccino / 7 / 7,33)
08/10: Candy - Human Target (Interlude / 8 / 7,57)
10/10: Bloodbath - Bloodicide (Dieter / 9 / 6,94)
13/10: VOLA - Smartfriend (Don Cappuccino / 9 / 7,25)
16/10: Svartidauði - Burning Worlds of Excrement (Interlude / 9 / 7,58)
18/10: Down Among the Dead Men - Axis of Insanity (aslan / 10 / 6,85)
20/10: Horrendous - Soothsayer (Don Cappuccino / 11 / 7,06)
22/10: Sacral Rage - Samsara (L.C.E.) (The_CrY / 9 / 7,72)
24/10: Khôrada - Ossify (Dieter / 9 / 6,92)
26/10: Kriegsmaschine - Residual Blight (Don Cappuccino)

8

Erg sterk uitgevoerde blackmetal met een drummer die de show steelt. Darkside speelt ook bij Mgla en is een van de beste blackmetaldrummers van dit moment. Hij speelt niet in op enorme snelheden, maar is zeer creatief in zijn gebruik van bekkens en de plaatsing van accenten. Zijn spel is echt gearrangeerd om de muziek heen wat er voor zorgt dat de rest ook beter klinkt.

aslan (crew)
7,8

We zijn al bijna drie dagen verder en er is al meer dan een dag geen beoordeling meer geplaatst, dus ik ga een nieuwe plaatsen om het topic in gang te houden:

01/10: The Ocean Collective - Permian: The Great Dying (aslan / 9 / 7,78)
03/10: Metal Allegiance - Bound by Silence (The_CrY / 10 / 6,47)
05/10: Author & Punisher - Nihil Strength (Don Cappuccino / 7 / 7,33)
08/10: Candy - Human Target (Interlude / 8 / 7,57)
10/10: Bloodbath - Bloodicide (Dieter / 9 / 6,94)
13/10: VOLA - Smartfriend (Don Cappuccino / 9 / 7,25)
16/10: Svartidauði - Burning Worlds of Excrement (Interlude / 9 / 7,58)
18/10: Down Among the Dead Men - Axis of Insanity (aslan / 10 / 6,85)
20/10: Horrendous - Soothsayer (Don Cappuccino / 11 / 7,06)
22/10: Sacral Rage - Samsara (L.C.E.) (The_CrY / 9 / 7,72)
24/10: Khôrada - Ossify (Dieter / 9 / 6,92)
26/10: Kriegsmaschine - Residual Blight (Don Cappuccino / 7 / 7,47)
29/10: Outer Heaven - Putrid Dwelling (Don Cappuccino)

Kronkelriffs en funky deathmetaldrums!

8,5

Niet fout.

7,5

7,5

29/10: Outer Heaven - Putrid Dwelling (Don Cappuccino / 8 / 6,91)
01/11: Slipknot - All Out Life (Interlude)

De lyrics moet je even negeren, want die zijn ontzettend pijnlijk
Nu ja, het is Slipknot en Corey Taylor is nooit echt een groot poëet geweest. Dat terzijde gelaten, ragt een deel van de plaat er op getrouwe wijze toch wel leuk op los. De gitaartoon heeft flink wat aan de smerigheid ten tijde van Iowa ingeboet, maar desalniettemin mag dat riffje tijdens het refrein er best wezen. Dat spoken word deel dat plots in het midden komt opduiken...daar moest ik de lachspieren toch ook weer even onderdrukken. Ik dacht nog aan een 7, maar ga er toch een 6,5 op plakken.

Hoe dan ook kijk ik er al naar uit om de band in juni 2019 aan het werk te zien.

6,5

Slipknot, de band waar het vooor mij ooit mee begon op metalgebied. Iowa en Slipknot zijn voor mij nog altijd onvervalste nu-metal klassiekers en zodra er een plaat van Slipknot uitkomt moet ik 'm toch altijd even checken. Al is het maar puur en alleen uit 'jeugdsentiment'. Een heel album luisteren zit er al een tijdje niet meer in maar de singeltjes zijn wat mij betreft nog altijd prima te doen. En ach, dat spoken word gedeelte is zo slecht nog niet... toch?

7,5

5

De creatieve en fysieke energie is er bij Slipknot volledig uit. Ik heb het gevoel dat ik dit nummer al ongeveer acht keer eerder van ze heb gehoord: ik hoor o.a. The Negative One, Sulfur, The Blister Exists, maar dan een verwaterde versie ervan. Dit was voor mij ook een van de ''gateway''-bands en het debuut en Iowa zijn ijzersterke platen, maar dit hoeft van mij niet.

Heb helemaal niets (meer) met Slipknot, al vind ik dit nummer niet verkeerd.

6

Heb zelf nooit echt Slipknot geluisterd, dus voor mij geen vergelijkingsmateriaal. Klinkt toch prima lekker dan.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.