MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2018

zoeken in:

7

Ik wilde YOB voor volgende maand bewaren en dan Our Raw Heart plaatsen, die ik een 10 zou geven, magistraal. The Screen is een lompe en vrij monotone track met een vette riff waar ik na een aantal luisterbeurten nog steeds niet helemaal door overtuigd ben. Misschien bevalt hij me beter in de dynamiek van de gehele plaat.

7

Ik heb waarschijnlijk onder een steen geleefd wat betreft YOB. Deze band deed bij mij geen enkel belletje rinkelen maar mijn interesse werd gewekt toen ze op de line-up werden gezet voor Soulcrusher III en deze track werd gepost in het Facebook event. Wat een heerlijk nummertje. Obey the riff! Inmiddels staat ook de volledige plaat al online en nu weet ik waarom YOB (waarschijnlijk onbewust) aan mij voorbij is gegaan. Stiekem wel een beetje spijt dat ik Don Cappuccino de kans heb ontnomen om Our Raw Heart te plaatsen. Een nummer dat (volgens mij) veel beter in het ouvre van YOB past. Maar van mij dus wel een hoog cijfer voor dit nummer!

8,5

Interlude schreef:
Stiekem wel een beetje spijt dat ik Don Cappuccino de kans heb ontnomen om Our Raw Heart te plaatsen. Een nummer dat (volgens mij) veel beter in het ouvre van YOB past. Maar van mij dus wel een hoog cijfer voor dit nummer!

Je hoeft geen spijt te hebben, hoor!

Our Raw Heart sluit beter aan bij de huidige YOB-geluid, The Screen klinkt wat meer als het eerdere werk van de band.

31/05: YOB - The Screen (Interlude / 7 / 6,79)

02/06: Vein - Virus://Vibrance (Don Cappuccino)

7,25

aslan (crew)
9,1

7,5

31/05: YOB - The Screen (Interlude / 7 / 6,79)

02/06: Vein - Virus://Vibrance (Don Cappuccino / 9 / 7,35)
04/06: Michael Romeo - Black (The_CrY / /)

Zeker niet slecht! Meer zelfs! Goed!

7,5

7,25

Ik moest wel een paar keer aan Metallica denken...

De top van 2018 na de maand mei:

1. Sinistro - Abismo (Interlude / 7 / 8,10)
2. Deafheaven - Honeycomb (laboomzaa / 8 / 8,09)
3. Sleep - Sonic Titan (Don Cappuccino / 8 / 7,81)
4. Immortal - Northern Chaos Gods (Don Cappuccino / 9 / 7.74)
5. Urfaust - Doctrine of Spirit Obsession (Interlude / 7 / 7,72)
6. Red Apollo - The Laurels Of Serenity (Interlude / 7 / 7,68)
7. Conjurer - The Mire (Interlude / 10 / 7,66)
8. LLNN - Appeaser (Interlude / 7 / 7,64)
9. Agrimonia - Astray (Don Cappuccino / 9 / 7,61)
10. Slugdge - Putrid Fairytale (Don Cappuccino / 8 / 7,57)

aslan (crew)
5,5

8

De man achter Symphony X brengt een solo-album uit met een single die precies klinkt als Symphony X. Ik snap niet helemaal hoe, wat, en waarom, maar ik weet wel dat ik hier meer van lust.

Best goed, niet heel boeiend en zeer zeker een hoog Metallica-gehalte.

6,5

7

Klinkt inderdaad best wel als Symphony X met een flinke vleug Annihilator.

odi
5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:54 uur

geplaatst: vandaag om 23:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.