MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het grote "Beste van Marillion" spel

zoeken in:
Casartelli (moderator)
HERKANSING

12 Seasons End +3
9 Living with the Big Lie +1
8 King +2
7 Bitter Suite

Er gaan nog 2 nr's naar de finale

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

HERKANSING

14 Seasons End +2
12 Living with the Big Lie +3
8 King
8 Bitter Suite +1

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

HERKANSING

16 Seasons End +2
13 Living with the Big Lie +1
11 King +3
8 Bitter Suite

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

HERKANSING

17 Seasons End +1
16 Living with the Big Lie +3
13 King +2
8 Bitter Suite

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

HERKANSING

19 Seasons End +2
19 Living with the Big Lie +3
13 King
9 Bitter Suite +1

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

HERKANSING

22 Seasons End +3
19 Living with the Big Lie
14 King +1
11 Bitter Suite +2

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

En opnieuw lijkt Seasons End een herkansing te gaan overleven, wat een bazentrack is dat toch..

HERKANSING

22 Living with the Big Lie +3
22 Seasons End
15 King +1
13 Bitter Suite +2

Geef 3-2-1 punt
Deadline woensdag 17.00

Daarmee zijn Living wtbl en Seasons End zijn naar de finale!

Deze start ik zo op

Finale!

https://i.pinimg.com/originals/dc/7e/97/dc7e975de06c54f4a2996be981c5c70c.jpg

Blind Curve
Goodbye to All That: The Wave / Mad / The Opium Den / The Slide / Standing in the Swing
Living with the Big Lie
Neverland
Ocean Cloud
Out of This World
Seasons End
The Invisible Man
The Great Escape / The Last of You / Falling from the Moon
This Strange Engine

Bovenstaande 10 liedjes gaan uitmaken wat volgens MuMe het beste Marillion liedje is. 1 x Fish en 9 x Hogarth. Drie x Marbles en drie x Brave. Met deze finale indeling zal onderstaande een betere weergave zijn...

http://www.dprp.net/wp/interviews/files/2012/05/sh3.jpg
http://s3.amazonaws.com/quietus_production/images/articles/12274/Fish_1368631338.jpg

Stuur je Top 10 naar mij toe in een PM, geef 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 punt. Doe dit in een voor mij makkelijkste manier. Dat wil zeggen zet de nummers op volgorde van het beste naar de minste en zet de punten er achter. Dus als voorbeeld:

Neverland 10
Ocean Cloud 9
Out of This World 8
enz

Hopelijk duidelijk!

Deadline donderdagavond 20.00 en de uitslag volgt dan vanaf 21.00 in dit topic

Casartelli (moderator)
Ingediend!

Over de Hogarth-vertegenwoordiging geen klachten. Natuurlijk mis je een favorietje hier en is er daar toch een wat mindere broeder ingeslopen, maar grosso modo zitten alle echt te verwachten toppers erin.

Dat kan van de periode met die oude zanger niet gezegd worden. De slechts 4 jaar die ons zoveel prachtnummers opgeleverd hebben als Market Square Heroes, The Web, Chelsea Monday, Assassing, That Time of the Night, Slainte Mhath, The Last Straw en bovenal Fugazi en we moeten het doen met... alleen... Blind Curve? Seriously?

Als afsluiting een voorproefje van The Royal Albert Hall concert, verschijnend op CD, DVD en Blu-Ray:

Niets van Clutching at Straws....
Dat mag wel opvallend genoemd worden omdat we allemaal weten dat dit hun beste album is.

Op deze site de hoogste waardering en wat op internet staat klopt altijd!

Ik zet hem nog eens op!

Er zijn al een aantal lijstjes binnen. Nu begrijp ik dat er gister meer te kiezen was maar dat lijkt me zeker geen excuus om hier geen lijstje in te leveren. U heeft nog tot 20.00 vanavond!

binnen zijn:

Bravejester
Outlaw104
Musicborst
Tribal Gathering
Casartelli
vigil

Om het spel enigszins transparant te houden heb ik mijn lijstje bij Bravejester (die was het eerst met inleveren) gedropt.

De, op dit moment, nummer 1 heeft een klein gaatje. Daarachter is het extreem spannend. De nummers 2 t/m 6 staan binnen 4 punten van elkaar. Of te wel er kan nog van alles gebeuren

Lijstje ingeleverd.

Slechte nummers zitten er uiteraard niet tussen, maar ik denk dat alleen de bovenste vier ook daadwerkelijk in mijn Marillion-top10 zouden belanden. Het late afvallen van King en Fugazi en het algehele gebrek aan nummers van de laatste jaren (Gaza, The Leavers) ervaar ik wel als erg jammer.

inmiddels zijn de volgende lijsten verwerkt:

Bravejester
Outlaw104
Musicborst
Tribal Gathering
Casartelli
vigil
Finidi
Rogyros
El Stepperiño
crosskip
Brunniepoo

De koppositie ligt voor drie nummers voor het oprapen, dus als je nog een lijstje wilt insturen dit kan tot 20.00. Elke lijst kan het verschil maken

en met Bonk zijn lijstje is er een einde gekomen aan dit spel.

De uitslag komt zo direct

10. Living with the Big Lie
album: Brave, punten: 38

Voor mij een redelijk verrassende aanwezige in deze finale. Het hele spel een beetje in de schaduw van de zeg maar grote twee van Brave en dat bleef ook zo gedurende de finale. De clipversie die ik gekozen heb is de versie uit de film.

Voor mij 1 van de favorieten op Brave en nog altijd 1 van hun mooiere nummers voor mij wat aan het begin van Brave heel mooi de sfeer zet!

Echter niet verbaast dat deze in dit geweld hier onderaan eindigt.

09. This Strange Engine
album: This Strange Engine, punten 40

Een favoriet bij een groot deel van de fans maar ook wel een favoriet van de band. Deze epic staat met enige regelmaat op de setlist ondanks de niet altijd even handige tijdsduur van boven een kwartier. Ik vind het niet heel verrassend dat deze de finale heeft gehaald en ook niet heel verrassend dat This Strange Engine daarin niet al te veel potten kon breken. Maar goed waar hebben we het over, op de 9de plek in het gehele oeuvre van de beste band van de wereld. De versie die ik heb gekozen is echt waar een meer dan waanzinnige live versie tijdens een Marillion Weekend in Nederland (PZ).

Casartelli (moderator)
Nou, dat begint scorebordtechnisch goed met respectievelijk mijn nummer 8 en mijn nummer 10. Als je dan nagaat dat ik de top-7 als bijzonder sterk zou kenschetsen...

This Strange Engine had ik juist wel weer een stuk hoger verwacht dus dit verrast me. Mijn nrs 5 en 7 zijn nu langs geweest.

08. Neverland
album: Marbles, punten 50

Dit mag toch wel een moderne Marillion klassieker genoemd worden. Menig fan kijkt hier heel het concert naar uit en menig traan vult het oog. Net als Brave mag ook het meesterwerk (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen) Marbles drie posities in onze Top 10 vullen. Dit is dan de laagste van die drie maar niets om je zorgen om te maken. Ook hier een redelijk fantastische versie vanuit het vakantiepark op de rand van Zeeland.

Even een traantje onderdrukken.... want daar is al mijn nr 3

Ik vind dit 1 van hun mooiste slotnummers voor een setlist met dat steeds terugkerende machtige gitaarspel!!

07. Seasons End
album: Seasons End, punten 55

Het titelnummer van het eerste Fishloze album van Marillion. Newboy Steve Hogarth mocht de plek achter de microfoon overnemen (de microfoon moest wel iets naar beneden worden bijgesteld) en wist gelijk met Seasons End een groot deel van de fans voor zich te winnen. Dat dit prachtige stukje herfstmuziek de finale zou halen had ik op voorhand niet helemaal verwacht. Ik had dan eerder Easter verwacht maar ik ben zeker niet rouwig dat het zo gelopen is, prachtig prachtig prachtig. Ik zet bij dit nummer de standaard album versie in.

Met Seasons End staat er een mooi eerbetoon aan de overgang van Fish naar H in de top 10.
Nog iets mooier had ik zelf Berlin gevonden.

06. Out of This World
album: Afraid of Sunlight, punten 61

De volgende tranentrekker vinden we op zes. Het mega emotionele Out of This World is de enige afvaardiging van het Afraid of Sunlight album. Ik denk wel een te verwachte deelnemer aan deze finale, het titelnummer van het bijbehorende album heeft er ook hard voor gevochten maar kwam te kort. De clip die ik heb bijgevoegd is de Donald Campbell versie zoals die ook op de achtergrond bij concerten te zien was. Voor mij altijd goed voor een enorme partij kippenvel.

Dit nummer is echt Out of This World en altijd een welkome gast tijdens de concerten!

05. Goodbye to All That: The Wave / Mad / The Opium Den / The Slide / Standing in the Swing
album: Brave, punten 65

Deze epic van het Brave album leek lang mee te gaan doen om een podiumplek maar vooral op het laatste viel het toch wat weg. Uiteindelijk een vijfde positie voor deze tweede Brave deelnemer in deze finale. Voor mij is dit een hele tijd het beste nummer allertijden geweest. Dus ik ben op zich tevreden met de 5de plek maar in mijn eigen lijst stond deze op zilver. Hier heb ik een live versie ingezet vanuit Engeland opgenomen in 2002

Bravejester schreef:
Dit nummer is echt Out of This World en altijd een welkome gast tijdens de concerten!

Dit in tegenstelling tot The Uninvited Guest?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.