MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het grote "Beste van Marillion" spel

zoeken in:
Opium Den en The Slide: zeer hoog kippenvel gehalte!

vigil schreef:
(quote)

Dit in tegenstelling tot The Uninvited Guest?

Ook prima wat mij betreft; bij mij gaat The Damage altijd in het verkeerde keelgat

Outlaw104 schreef:
Opium Den en The Slide: zeer hoog kippenvel gehalte!

Sterker nog; als ze dan toch een andere bandnaam hadden moeten kiezen na het vertrek van Fish was ..... The Goose Bumps nog niet zo'n slechte keuze geweest....

04. Blind Curve
album: Misplaced Childhood, punten 73

Deze kwam dan juist weer enorm opzetten op het laatst. De enige afvaardiging met Fish als zanger in deze nu al legendarische Top 10. Ik had van te voren zeker Fugazi en Script als finale zekerheidjes ingevuld maar zo blijkt maar weer dat niets zeker is. Wel zeker is dat Blind Curve een fantastisch nummer is en ook hier een fantastische prestatie neerzet. Misplaced Chilhood is toch Marillion's bekendste album, ook zeker op deze site waar het album met ruim 900 stemmen (ruim een 4 gemiddeld!) verreweg het vaakst beoordeeld is. Dan behoor je gewoon in de finale te staan. Bitter Suite en Heart of Lothian deden een dappere poging maar Blind Curve lukte het!

A childhood, that childhood, that childhood, that childhood, that childhood
Oh please give it back to me

Ik heb ondertussen maar even wat Fish stuff opgezet en luister nu naar Chelsea Monday van CD5 van Early Stages 1982-1987.. straks nog even de versie uit 1982 luisteren....

Na het kopen van MC drie dagen lang m'n kamer niet uit geweest, behalve noodgedwongen voor het eten. M'n ouders maakten zich destijds echt zorgen

Blind Curve stond bij mij op 2 en nog altijd met gemak een van mijn favoriete Fish nummers met Marillion.

03. The Invisible Man
album: Marbles, punten 82

De openingstrack van Marbles gaat er met het brons vandoor. Het grootste gedeelte van het spel lag het op een zilveren positie en was het op de loer voor een minder moment van de koploper maar zo heeft het niet mogen wezen. Het laatste lijstje (Bonk) zorgde er zelfs voor dat er een stapje terug gedaan moest worden door dit relatief moderne meesterwerk. Een nummer wat vrijwel altijd op de setlist staat en dat is uiteraard niet voor niets. Het publiek smult er van en de band is zich zeer bewust dat ze met dit lied een topprestatie heeft geleverd.

Hier nog een interview met H over The Invisible Man
Marillion : Steve Hogarth talks about 'The Invisible Man' - YouTube

The Invisible Man is niet alleen muzikaal een hoogtepunt maar zeker ook visueel door hoe H dit nummer live "beleeft"

Niet mijn nr 1 maar ik had wel verwacht dat dit nr. zou winnen.

Marbles gekocht bij de release als 1 cd versie. Later de 2 cd versie ook nog maar in huis gehaald. En iedereen hier weet voor welk nummer wat nog moet komen in deze lijst.

02. Ocean Cloud
album: Marbles, punten 84

Een niet Marillion-kenner zou zich nu toch wel flink achter de oren krabben. Een bonustrack die op de 2de plek van een Marillioncontest terecht komt?? Tja, wat wij wel maar diegene dus niet weet is dat Marbles niet als enkele disc beoordeeld moet worden maar toch echt als dubbel cd. Voor mij is cd1 van Marbles het beste album ooit gemaakt (met cd 2 staat het daar overigens niet ver van vandaan...) en deze bijna 18 minuten durende trip sluit de eerste cd af. Wat een nummer, wat een nummer

01. The Great Escape / The Last of You / Falling from the Moon
album: Brave, punten 91

Vanaf het eerste tot het laatste lijstje bovenaan dus je kan wel zeggen dat dit de terechte winnaar is. Met 5 nummer 1 posities was er geen houden aan. Sinds "kort" ook (weer) op 1 in mijn Top zoveel allertijden. Ook dit nummer komt vrijwel altijd voorbij bij concerten en hoewel ik het nummer (al dan niet live) al honderden keren heb gehoord zal het nooit vervelen. Wat een subtiliteit, kracht, muzikaliteit, emotie, en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Iedereen hartelijk dank voor het meespelen!

nummer 1 van
Bravejester The Great Escape
Outlaw104 The Great Escape
Musicborst Goodbye to All That
Tribal Gathering Seasons End
Casartelli The Invisible Man
vigil The Great Escape
Finidi The Invisible Man
Rogyros The Invisible Man
El Stepperiño The Great Escape
crosskip The Great Escape
Brunniepoo The Invisible Man
Bonk Ocean Cloud

Heel mooi dat ook mijn nr. 1 heeft gewonnen

Wat een band, wat een band!
Al meer dan 12.500 plays in Lastfm bij mij.

@ El Stepperiño : mission accomplished!! Far from Impossible!!

Een woord van dank aan vigil voor deze Marillion clash.
Lekkere snelle countdown ook in een uurtje tijd.

Casartelli (moderator)
Duurde nog vrij lang voor mijn nummer 9 kwam, maar daar is hij dan toch eindelijk. Vrolijker is het dan toch even bij de rest stil te staan. Neverland (7) vond ik altijd de minste van de epics op Marbles en... tja, per saldo vind ik dat nog steeds, maar gaandeweg is de waardering voor het nummer met het Grote Gebaar toch wel steeds groter geworden. Seasons End (5) en Out of This World (4) zijn van erkende klasse, Goodbye to All That (6) misschien iets te hapsnap, maar dan nog...

Kijk nou... precies mijn topdrie nog over.

Casartelli (moderator)
O, toen stopte de browser met autorefreshen. Enfin, de topdrie stond precies verkeerdom, maar dat mag de pret niet drukken.

Casartelli schreef:
O, toen stopte de browser met autorefreshen. Enfin, de topdrie stond precies verkeerdom, maar dat mag de pret niet drukken.

Voordeel bij drie is dat er dan toch in ieder geval 1tje precies op dezelfde plek staat

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Voordeel bij drie is dat er dan toch in ieder geval 1tje precies op dezelfde plek staat
Ook weer waar!

Je hebt ons in elk geval weer mooi een tijdje van de straat gehouden. Misschien dat de knock-outrondes iets te lang duurden, maar het concept met de albumladders en eindladders kan nog bij een hoop bands gerecycled worden.

Ik kom nu ook even binnen vallen... Ben ik te laat?

Verrassende nummer 1 toch wel, Verder niets mis mee natuurlijk!

Goodbye to all that is al jaren mijn favoriete nummer, met name door de eerste helft wat werkelijk een achtbaan is natuurlijk.. Laatste tijd neig ik meer naar Ocean Cloud maar ik durf het nog niet toe te geven denk ik. Te meer ik afgelopen april bij TSE live bijna door mijn hoeven zakten en dacht even dat deze in aanmerking moest komen als all time favoriet. Maar daar zou ik Blind curve en White Russian mee te kort doen hoewel ook sinds april The leavers op de deur aanklopt voor een podiumplaats waar net The New kings op was gaan staan die Easter daar net had af geknikkerd.

Het is duidelijk, te veel favorieten, geweldige band. kaarten voor 5 concerten in juni, we gaan het meemaken, - voelen, -ervaren.

Vigil bedankt voor de moeite en de rest voor meedoen!

Casartelli schreef:
(quote)
Ook weer waar!

A wise man once sang : two out of three ain't bad.... maar 1? twijfelgeval toch

Doordat ik vanavond in het theater naar verhalen en muziek van een zelfs nog betere band door Leo Blokhuis en Roel van Velzen moest luisteren, de ontknoping gemist.
Mooi om te zien dat ondanks dat ik als enige Ocean Cloud op 1 had, het toch een tweede plek heeft weten te veroveren.
Dan verder natuirlijk nog zeer veel dank aan vigil voor dit zeer vermakelijke spel. Zoals Casartelli al zei, voor recycling vatbaar.
Misschien dat ik dat op den duur nog wel eens die handschoen oppakt voor die 'nog betere' band.
Niettemin door deze prachtige tocht Marillion zelfs nog meer gaan waarderen. Wat een hoop prachtige muziek hebben ze toch gemaakt!!

Leuk spel, vigil!
Bedankt!

vigil schreef:
Voor mij is cd1 van Marbles het beste album ooit gemaakt (met cd 2 staat het daar overigens niet ver van vandaan...)
Waarom vind ik dit album dan niet terug in je top 10?

Omdat ik het album als geheel moet beoordelen. Was de 2de net zo goed geweest als cd1 dan had deze op 1 gestaan (wat ooit ook zo geweest is overigens)

Achterin je top tien heb je ook nog ruimte!

Leuk spel vigil en nou weten we ook wat het beste Marillionnummer aller tijden is. Maar stiekem wist ik dat al

Het beste nummer staat op drie, hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.