MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Voor de echte diehards nog een metertopic, maar ditmaal met een genre en niet met een band of jaartal. De bedoeling is om niet alleen echte house maar ook techno, trance, garage, acid en aanverwanten langs te laten komen, en dan niet alleen de bekende platen maar ook de wat meer obscure, en zoals de titel het al zegt uit de 80's en 90's.
Ik wil graag openen met On and On uit 1984, wat wordt gezien als het eerste housenummer ooit, ook al is niet iedereen het daarover eens volgens mij, maar goed. Stemmen maar!

Jesse Saunders - On and On

Even wat mensen taggen die wel van dance houden.

herman Teunnis panjoe GrafGantz Titmeister Noere -SprayIt- Dance Lover Arrie thelion

7

Het was trouwens het eerste housenummer wat op vinyl werd uitgebracht, of het echt het eerste housenummer ooit is durf ik niet te zeggen. Op Wikipedia staat er wel het een en ander over.

Tof topic.

Leuk nummer, misschien soms wel wat rommelig maar dat heeft ook wel wat charmants.

7,5

Nice, 80's & 90's house

Deze was misschien de eerste, maar zijn directe opvolgers deden het beter:

7,3

Als je trouwens nog inspiratie zoekt:
Part-C: I'll Eurohouse You on Spotify - open.spotify.com

panjoe (moderator)
7,3

7.25

Dan over naar een legendarische DJ uit Chicago die veel te vroeg is overleden, zijn naam is Ron Hardy en hij was een pionier in het in het draaien, zo was hij al aan het mixen halverwege de jaren zeventig. Als producer heeft hij niet veel uitgebracht, en onder zijn eigen naam maar 1 single, maar wel een hele goede wat mij betreft. Lees het het hele verhaal over hem op Discogs.
Sensation kwam in 1985 uit en er is ook nog een bootleg versie wat het origineel is, maar ik vind de versie met vocalen veel mooier.

Ron Hardy - Sensation [Long Version}

1. Jesse Saunders - On and On: 7,08 (9 stemmen)

pureshores musicfriek ook nog ff taggen.

musicfriek doet al mee.

panjoe (moderator)
Paap_Floyd, Crushlyy, Manuel, tomtom137, I-do-not-exist, Gyzzz wellicht nog?

Een 7,5 voor Sensation van mij.

7,5

8,5

heerlijke plaat zeg

Nog een grootheid uit Chicago is producer Larry Heard, beter bekend als Mr. Fingers. Dit was zijn eerste single die hij eerst in eigen beheer uitbracht en later onder Fingers Inc op het Trax label. Hoe vaker ik deze hoor hoe beter hij wordt, heerlijk deephouse, en net als Sensation uitgekomen in 1985.

Mr. Fingers - Mystery of Love

1.Ron Hardy - Sensation [Long Version]: 7,75 (6 stemmen)
2. Jesse Saunders - On and On: 7,08 (9 stemmen)

7

lekker subtiel baslijntje

Fijn topic!

Niet uitzinnig, maar wel ritmisch en dansbaar.

8

Lekker hoor, al is het nog geen Can You Feel It?:

8,4

Nog een 7 voor Sensation

Gezellig hier!

Fijne herinneringen aan Mr Fingers. De beste man bracht afgelopen week nog een LP uit trouwens.

Eens met Titmeister, deze krijgt een 7.

Natuurlijk is het geen Can You Feel It?, maar nog steeds heerlijk.

8,4

Titmeister schreef:

Nog een 7 voor Sensation

Verwerkt.

panjoe (moderator)
7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 18:29 uur

geplaatst: vandaag om 18:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.