MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
In mijn zoektocht naar nummers voor dit topic kom ik soms tracks tegen die ik helemaal vergeten was, maar direct weer bekend in de oren klinken. Van deze wist ik de titel en de naam echt niet meer, maar ik heb het in de jaren negentig zo vaak gehoord dat ik blij was dat ik deze weer tegenkwam. Het is een nummer van o.a DJ Remy, een bekende dj uit die tijd. Ben benieuwd of jullie deze ook nog kennen.

The Wavecatcher - Flight DH2126

Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.

trebremmit schreef:
Ben benieuwd of jullie deze ook nog kennen.
En zoals zo vaak zegt ook dit nummer me weer helemaal niets. Blijkbaar leefden we in totaal verschillende werelden

Heb er een beetje Atlantic Ocean - Waterfall vibes bij en da's minder.

6,7

Frank de Wulf staat al met een remix in de top 100, maar deze eigen track was denk ik zeker net zo'n grote dansvloervuller. Op de vorige drie nummers kan ook nog gestemd worden, de volgende keer kom ik weer met gemiddeldes.

Frank De Wulf - The Tape

Nuff said....

9,0

The B Sides - The Tape (remix) had nog hoger gescoord.

8.75

The Wavecatcher - Flight DH2126 7,4

Nooit eerder gehoord, maar begrijp de Waterfall referentie wel (En Yothu Yindi chant hoor ik ook)

Jonny L - Hurt You So 7,68 (4 stemmers)
Together - Hardcore Uproar 7,76 (4 stemmers)
The Wavecatcher - Flight DH2126 7,53 (4 stemmers)

Op Frank De Wulf - The Tape kan nog gestemd worden.

De nieuwe is van Wessel van Diepen en Peran, met die typische Hollandse sound van toen, het doet wel denken aan Grooveyard en Jean en Peran's Let Yourself Go. Ze kwamen eerder voorbij met een remix, maar deze eigen productie is ook heerlijk.

Luvspunge - Didn't I Give You Love

Luvspunge 6,7

Frank de Wulf 6,9

De volgende is een drum n bass nummer, dat genre hebben we nog niet gehad, weet ook niet of het helemaal onder dance valt, maar goed, het is ontstaan uit breakbeat en rave en die komen hier ook aan bod.

Adam F - Circles

Op Frank De Wulf - The Tape en Luvspunge - Didn't I Give You Love kan ook nog gestemd worden.

7.75

Circles 8,8

Het album waar dit vanaf komt is ook erg sterk.

6,2

Frank De Wulf - The Tape scoort een 8,04 van vier stemmers, niet genoeg voor de top 100.
Luvspunge - Didn't I Give You Love scoort een 7,64 van vijf stemmers.

Op Adam F - Circles kan nog gestemd worden.

De nieuwe is een van de eerste zo niet de eerste productie van Roger Sanchez, hij kwam hier eerder al voorbij met The Underground Solution en deze komt ook uit 1990. Erg sterk nummer vind ik, knap wat die man allemaal uitgebracht heeft begin jaren negentig, lijkt een beetje te zijn vergeten door zijn wat commercielere kant, maar hij was toch echt een van de pioniers toen.

Egotrip - Dreamworld (World of Dreams Mix)

Roger 9
Zeer fijne ontdekking dit, die break na 4 minuten komt uit het niets

7,0

De volgende is een pure garage house track, ik kwam het gisteren tegen op een mixalbum van David Morales en het viel me direct op. Het komt uit de UK en is gemaakt in 1998. Heerlijke feel good muziek!

State of Mind - Take Control (M&S Epic Klub Mix)

Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.

7.75

7,4

Gast
geplaatst: vandaag om 15:11 uur

geplaatst: vandaag om 15:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.