MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
trebremmit schreef:
Die synth is nog gesampled in een drum n bass track, die producer is vorige week overleden, zo kwam ik bij dit nummer terecht.

https://youtu.be/cDYzTz-rB_k

Ah ja, ik vond de synth al zo bij oude jungle passen. Top BuZz dus. Best toffe plaat ook.

Lee Purkis is overleden, en die is vooral bekend van deze klassieker uit 1992.

In Sync - Storm

UK techno legend Lee Purkis, AKA In Sync, dies aged 54 · News ⟋ RA

Reese & Santonio - Rock To The Beat scoort een 7,38 van 8 stemmers.

Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.

Maarten vd Vleuten 6,8

8,8

Classic. Werd veel gedraaid door DJ Dimitri destijds blijkbaar, wat ik mij niet heel goed kan voorstellen eigenlijk.

8,3

RIP Lee.

T.O. schreef:
Classic. Werd veel gedraaid door DJ Dimitri destijds blijkbaar, wat ik mij niet heel goed kan voorstellen eigenlijk.

Twintig jaar trainspotten met Dimitri, Bart Skils en Magda - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl Grappig stukje wel over Storm. Dimitri draaide toch best divers? Deze track staat ook het eerste mixalbum van hem, en een van de eerste mixalbums ooit, past er wel goed bij.

Static Tracks Volume One (1992) - MusicMeter.nl

Ja klopt, hij draaide ook veel 'moeilijke' tracks uit Detroit en UK. Maar ik bedoel meer dat het gewoon niet heel erg dansbaar is. En daarnaast associeer ik de Roxy toch ook wel meer met mellow house, maar wellicht begon dat een paar jaar later pas echt vorm te krijgen.

In Sync-Storm 7,4

Nightcrawlers - Push The Feeling On scoort een 7,77 van 9 stemmers.

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

De nieuwe is van Groove Corporation, dezelfde artiesten zaten eerst in Electribe 101 waar ook Billie Ray Martin in zat, maar zij ging daarna solo. Het nummer komt uit 1993 en is heerlijke house of deep house, beetje progressive house ook nog. Erg lekker wat mij betreft!

Groove Corporation - Your Eyes

De zanger is trouwens Grant Nelson.

8,5

trebremmit schreef:
De zanger is trouwens Grant Nelson.

8,5

is dat dezelfde als de producer/remixer Grant Nelson?

Grappig, nooit geweten dat hij ook vocalen deed. Ik herkende de melodie aan het begin meteen, het is een cover van Vincent Floyd - Your Eyes
Het origineel vind ik iets beter (dat heb je al snel als je die als eerste hebt gehoord), maar dit is ook wel aardig.

7,0

Ik wist niet dat het een cover was, vandaag maar eens het origineel luisteren.

Je hebt hem zelf vijf jaar geleden toegevoegd

Ja, toen luisterde ik denk ik naar Cruising, want die ken ik wel, en toen heb ik gelijk maar wat meer van hem toegevoegd.

7.75

De nieuwe is een Italiaanse productie uit 1990, later scoorde Cappella met dezelfde melodie van Siouxsie een dikke hit, maar ook deze was volgens mij wel een aardige clubhit.

Techno Bert - Neue Dimensionen

Maarten van der Vleuten - Duketown/Duketech scoort een 7,29 van 7 stemmers.

Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.

Italiaanse productie
NL Bert?
Duitse titel

Internationale mix, hoor.

Cappella's Move on Baby is fantastisch, maar deze mag er ook zijn. Die komt op de "nog veel vaker luisteren"-lijst.

9,0

Groove Corporation - Your Eyes 7,3

Jammer van de (op momenten onzuivere?) zang.

Wat een lekker nummer zeg!

9

Poeha schreef:
Italiaanse productie
NL Bert?
Duitse titel

Internationale mix, hoor.

Deze producers zijn ook bekend van italo disco acts als Koto en Hipnosis. Hoe ze aan de naam en titel komen weet ik niet, maar misschien kenden ze mij toen al.
Dit nummer was wel het laatste nummer van Stefano Cundari, want in 1990 is hij overleden aan kanker.

Dat laatste is triest natuurlijk, maar de Koto referentie doet me zeker deugd.

Groove Corporation - Your Eyes 8,2

doet me heel erg denken aan Aly-Us: Follow me

Techno Bert - Neue Dimensionen 7,3

Gaat al opvallend veel richting trance. Ik had iets softere Italo house verwacht op een of andere manier.

Voor de artiestnaam geef ik een 10,0

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.