MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Nail - Cassiopeia: 7,6
Fix - Flash: 8,3 (die ken ik nog van een oude Serious Beats verzamelaar)

7.75

7,1

Fix - Flash
7,3

Fix - Flash 7,7
Vond dit altijd wel een aparte klassieker, moet het vooral van de funky energie hebben. Maar is daarnaast ook wel érg rauw geproduceerd, lijkt wel een demo.

Theo Parrish hebben we nog niet gehad in al die jaren, toch een grootheid in de deephouse en jazzy house.

Theo Parrish - Ebonics

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

D.J. Marcello presents The Misfits - Dumdum Girl scoort een 7,01 van 6 stemmers.

7.25

8,0
De classics uit zijn eerste jaren behoren nog steeds tot zijn beste werk. Die beatdown sound was ook behoorlijk uniek toen, kreeg meteen een hele schare fans en navolgers.

Ik had nog nooit van beatdown gehoord.

Maar dat is dus de sound van een Moodymann en Theo Parrish? Ik dacht dat het onder deephouse viel.

Beatdown is meer een subgenre, dat doormodderende geluid van de beats die niet helemaal 4x4 lopen, dus met wat meer swing. Zie bijvoorbeeld hier

5,5

Heb weinig met beatdown

Theo Parrish - Ebonics 7,5

Dan de volgende, een Amerikaanse productie die uitgebracht werd op het Nederlandse Outland Music. Volgens mij was het alleen hier een aardige hit, en veel gehoord op de dansvloer toen.

Dominica - Gotta Let You Go

Nail - Cassiopeia scoort een 7,77 van 6 stemmers.

Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.

7,4

9.25 Outland was geweldig, niet alleen de muziek ook de hoezen van dadara

Van de meer commerciële houseplaten is dit één van mijn favorieten

9,5

De nieuwe is een productie uit New York, en de eerste op het Nu Groove label. Geproduceerd door Ronald Burrell en gezongen door Mary Ridley en Morie Bivins, en uitgekomen in 1988.

Bas Noir - My Love is Magic (Club Mix)

Fix - Flash scoort een 7,69 van 6 stemmers.

Theo Parrish - 8,3
Dominica - mijn favoriete commerciële dancenummer uit de 90's - 9,8
Bas Noir - 7

7.75

Bas Noir - My Love is Magic (Club Mix) 8,2

Heerlijke Nu Groove knaller, later nog eens soort van gecoverd door Grant Nelson

Bas Noir - My Love is Magic (Club Mix) 8,5

De nieuwe is van Urban Shakedown, waar onder andere de later bekende producer Aphrodite in zat, het is een samenwerking met Mickey Finn. Eigenlijk hoor je hier al hun sound waar ze later nog bekender mee werden als dj en producer in de jungle of drum n bass. Het komt uit 1991.

Urban Shakedown feat. Micky Finn - Some Justice

Theo Parrish - Ebonics scoort een 7,36 van 7 stemmers.

Haha deze is wel leuk ja, stond toevallig op een jungle cd die ik lang geleden kocht
7,5

Ik ben een groot liefhebber van die Blind Tests trouwens!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.