MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (80's & 90's)

zoeken in:
Oh ja deze kan ik mij nog wel vaag herinneren. Eigenlijk wel heel lelijk geproduceerd die vocalen zo, als ik het nu terug luister.

Ik ga ook voor 6,5

Nog meer stemmers?

Maar weer eens een nieuwe, ik zag dat veel spul van Wildplanet opnieuw wordt uitgebracht behalve het debuut op Warp uit 1993. En dat is best jammer want dat is een erg sterk album met deze klasse track.

Wild Planet - Electron

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

The System ‎-- You're In My System (Atmospheric Vocal) scoort een 8,06 van 6 stemmers.

Dan een nummer uit 1989 van Bizarre Inc, wat erg doet denken aan TC 1991's Berry, maar die kwam pas een paar jaar later uit.

Bizarre Inc - Technological

Sunshower - Weekend Millionaire scoort een 7,24 van 5 stemmers.

Ik mis een onderscheidend element, lijkt bijna wel of AI een track in 1989 stijl heeft gemaakt.

6,5

Gelukkig nog op tijd om op B.F.I. te stemmen. Vanaf het eerste moment dat ik het hoorde een zwak voor dit nummer gehad.

B.F.I.: 9,5
Wild Planet: 7,5
Bizarre Inc: 7

Op de vorige twee kan ook nog gestemd worden.

De nieuwe is een hit uit Belgie uit de jaren tachtig. Is het nou goed of heel slecht?

Petra & Co - Laat Je Gaan

B.F.I. - Why Not Jazz? scoort een 7,2 van 7 stemmers.

Ahum 3
Ik ben in een milde bui

7,5 ik vind het wel tof.

Tja niet best qua zang, maar het heeft me altijd wel ergens getriggerd. Vind het niet meer zo aanstekelijk als toen.

Nou, vooruit...6,5

De nieuwe is een Chicago klassieker uit 1987 die op DJ International uit kwam.

Kenny "Jammin" Jason with "Fast" Eddie Smith – Can U Dance

Wild Planet - Electron scoort een 7,94 van 8 stemmers.

8

Lijkt heel simpel, maar wel heel aanstekelijk.

Nog stemmers?

7,8

dat gejaagde klinkt totaal niet 1987 achtig, alleen dat 3.50 D-D-D-D-D-D DANCE verraadt dat het zo 80's is.

Leuke ontdekking

Volledig met Harold eens, op de score na dan.

7,6

Git On Up, Fast Eddie.

Petra & Co - Laat Je Gaan 7
Haha, die Belgen hadden van die stompzinnige acts met best wel dikke productie, zo ook deze.

Kenny "Jammin" Jason with "Fast" Eddie Smith – Can U Dance 7,5
Dit is wel een leuke klassieker ja. Dit soort synth melodieën werd eigenlijk helemaal niet zo vaak gebruikt in die vroege house tracks volgens mij.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.