Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:04 uur
Mijn top-3 op 9, 8 en 7. Jammer.
Zeker Clio en Silver had ik hoger verwacht.
Zeker Clio en Silver had ik hoger verwacht.
1
geplaatst: 14 december 2019, 13:10 uur
Titmeister schreef:
Ik heb een lichte voorkeur voor de versie van Laura Branigan, maar die van Raf is ook top.
Wat niet top is, is Dirty Talk en Spacer Woman buiten top 10. Wtf
Ik heb een lichte voorkeur voor de versie van Laura Branigan, maar die van Raf is ook top.
Wat niet top is, is Dirty Talk en Spacer Woman buiten top 10. Wtf
En Fun Fun dan weer absurd hoog, hoewel ik dit ook de beste van de 2 vind. Maar in dit veld toch echt rechterrijtjewerk wat mij betreft.
Mooie anekdote over die host die net Around My Dream had ontdekt.
Ik kende het nummer wel, maar deze zomer viel ineens het kwartje en op vakantie was dit toch wel mijn meest gedraaide nummer... Er waren ook dagen dat ie wel 10 keer langskwam.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:12 uur
Ik kan instemmen met 2 commentaren, Clio de ontdekking van dit toernooi (van de finalisten dan in elk geval) en Silver Pozzoli die ik in de 80s al kende en dacht er weinig aan te vinden maar na beluistering voor dit toernooi toch gewoon m'n top 10 haalde (9), achteraf misschien wel 1 plaats te laag.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:15 uur
Mooi drietal dit.
06. Mr. Flagio - Take a Chance
https://img.discogs.com/6FznTv-ENy5HIxcCWpToABTm1ek=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-5861671-1504866772-2524.jpeg.jpg
115 punten, 17 x genoemd
nummer 1 van: herman Johnny Marr Gretz
Samen met Visitors en Chase die ik als kanshebbers voor de winst had voorspeld, maar het zat er dikweg gezegd gewoon niet in. Forse achterstand op de top 3 ook.
05. KOTO - Visitors
https://www.musicmeter.nl/images/cover/84000/84141.300.jpg
119 punten, 18 x genoemd
nummer 1 van: Arno 123poetertjes jordidj1 Dance Lover
Visitors dan? Nee, ook niet. Acht keer minder genoemd dan de nummer 1, dan red je het ook niet.
06. Mr. Flagio - Take a Chance
https://img.discogs.com/6FznTv-ENy5HIxcCWpToABTm1ek=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-5861671-1504866772-2524.jpeg.jpg
115 punten, 17 x genoemd
nummer 1 van: herman Johnny Marr Gretz
Samen met Visitors en Chase die ik als kanshebbers voor de winst had voorspeld, maar het zat er dikweg gezegd gewoon niet in. Forse achterstand op de top 3 ook.
Titmeister schreef:
Na Dirty Talk en Spacer Woman de afsluiter van het drieluik italo-tracks die - met het derde decennium van de 21e eeuw voor de deur - nog naadloos in vrijwel elke dj-set gemixt kan worden. Ook hier heb ik een goede festivalherinnering aan; namelijk van een legendarische zondagnacht op Where the Wild Things Are '15.
Na Dirty Talk en Spacer Woman de afsluiter van het drieluik italo-tracks die - met het derde decennium van de 21e eeuw voor de deur - nog naadloos in vrijwel elke dj-set gemixt kan worden. Ook hier heb ik een goede festivalherinnering aan; namelijk van een legendarische zondagnacht op Where the Wild Things Are '15.
05. KOTO - Visitors
https://www.musicmeter.nl/images/cover/84000/84141.300.jpg
119 punten, 18 x genoemd
nummer 1 van: Arno 123poetertjes jordidj1 Dance Lover
Visitors dan? Nee, ook niet. Acht keer minder genoemd dan de nummer 1, dan red je het ook niet.
Titmeister schreef:
Eigenlijk een gedeelde eerste plaats, onmogelijke keuze dit. Waar Dirty Talk een quintessential dance-track, is Visitors voor mij de ultieme italoplaat. Één grote synth-serotonineboost. Telkens als je denkt dat het niet gekker kan, klapt ie er nog een keertje overheen. Het moment dat onze eigen Luc Mast hem op vrijdagnacht op DTRH draaide, een paar jaar geleden, is voor mij nog steeds een favoriet festivalmoment.
Eigenlijk een gedeelde eerste plaats, onmogelijke keuze dit. Waar Dirty Talk een quintessential dance-track, is Visitors voor mij de ultieme italoplaat. Één grote synth-serotonineboost. Telkens als je denkt dat het niet gekker kan, klapt ie er nog een keertje overheen. Het moment dat onze eigen Luc Mast hem op vrijdagnacht op DTRH draaide, een paar jaar geleden, is voor mij nog steeds een favoriet festivalmoment.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:16 uur
Grappig, voor mij was Clio dan weer een van de nummers die ik als eerste kende.
My Mine - Hypnotic Tango was hier de ontdekking en Paris Latino heb ik ook nog dit jaar ontdekt, leuke plaat.
My Mine - Hypnotic Tango was hier de ontdekking en Paris Latino heb ik ook nog dit jaar ontdekt, leuke plaat.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:22 uur
Koto snap ik niet zo, mij te kitscherig, krijg er een beetje een James Last gevoel bij.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:30 uur
04. Ryan Paris - Dolce Vita
https://www.top40.nl/media/cache/related/uploads/title/22424/original.jpg
125 punten, 27 x genoemd
nummer 1 van: Edgar18
Als dit nummer wat geliefder was geweest dan had het gemakkelijk met de overwinning kunnen weglopen, gezien het feit dat 'ie het vaakst genoemd is van allemaal. Toch nipt buiten het podium, deze voormalig nummer 1-hit.
03. Giorgio Moroder - Chase
http://images.45cat.com/giorgio-moroder-chase-casablanca-3-s.jpg
135 punten, 24 x genoemd
nummer 1 van: vigil E-Clect-Eddy ranboy
Dan zal Giorgio Moroder het varkentje wel "gewoon" wassen? Mis! Extra zuur voor de Italiaanse eindbaas dat 'ie verslagen wordt door twee nominaties. Epische track, had 'm wat hoger moeten zetten, dan had 'ie tweede geëindigd.
https://www.top40.nl/media/cache/related/uploads/title/22424/original.jpg
125 punten, 27 x genoemd
nummer 1 van: Edgar18
Als dit nummer wat geliefder was geweest dan had het gemakkelijk met de overwinning kunnen weglopen, gezien het feit dat 'ie het vaakst genoemd is van allemaal. Toch nipt buiten het podium, deze voormalig nummer 1-hit.
Titmeister schreef:
Als je op Wikipedia 'vakantienummer' opzoekt, krijg je een link naar Dolce Vita (en als dat niet klopt, zou dat alsnog geregeld moeten worden). Dit nummer is gewoon de muzikale equivalent van in je cabrio over een zonovergoten Italiaanse boulevard rijden.
Als je op Wikipedia 'vakantienummer' opzoekt, krijg je een link naar Dolce Vita (en als dat niet klopt, zou dat alsnog geregeld moeten worden). Dit nummer is gewoon de muzikale equivalent van in je cabrio over een zonovergoten Italiaanse boulevard rijden.
03. Giorgio Moroder - Chase
http://images.45cat.com/giorgio-moroder-chase-casablanca-3-s.jpg
135 punten, 24 x genoemd
nummer 1 van: vigil E-Clect-Eddy ranboy
Dan zal Giorgio Moroder het varkentje wel "gewoon" wassen? Mis! Extra zuur voor de Italiaanse eindbaas dat 'ie verslagen wordt door twee nominaties. Epische track, had 'm wat hoger moeten zetten, dan had 'ie tweede geëindigd.
Titmeister schreef:
Veelzeggend over de kwaliteit van deze top 10 is het feit dat de Godfather van italodisco, en van dance in het algemeen, met zijn beste nummer slechts de 6e stek haalt. Het spannende Chase geeft Moroder underground credibility in een oeuvre dat - naast een flinke hoeveelheid toppers - ook oeverloos veel cheesy meuk kent.
Veelzeggend over de kwaliteit van deze top 10 is het feit dat de Godfather van italodisco, en van dance in het algemeen, met zijn beste nummer slechts de 6e stek haalt. Het spannende Chase geeft Moroder underground credibility in een oeuvre dat - naast een flinke hoeveelheid toppers - ook oeverloos veel cheesy meuk kent.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:39 uur
02. Trans-X - Living On Video
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61BzUXnoqqL._SY355_.jpg
137 punten, 24 x genoemd
nummer 1 van: Poek aERodynamIC ranja
Wat blijkbaar niet onder "cheesy meuk" valt is deze track, die volgens velen niet als Italodisco werd beschouwd. Toch kwam het door de nominatie, tóch werd het niet geëlimineerd, tóch wint het bijna deze editie. Tja, mijn inziens heeft het veel raakvlakken met het genre, briljante track. Er gebeurt ontzettend veel in dit nummer, het gaat alle kanten op, maar wordt nooit te druk. En dat is knap, heel knap.
01. Moses - We Just
https://www.maxazine.nl/wp-content/uploads/2014/07/moses.jpg
143 punten, 26 x genoemd
nummer 1 van: johannesA
En de winnaar van de Italodisco-editie is geworden... een van eigen bodem! Huh?! Ja, echt. Winnaar van de nominatieronde, het minst genoemd in de eliminatie en nu alle gevestigde namen verslagen. Persoonlijk kende ik het nummer niet en met mij waarschijnlijk velen, dus ik kan wel stellen dat we een verdiende winnaar hebben.
De bekendheid in ons land kwam vooral door diskjockey Ferry Maat, die het draaide in zijn programma Soul Show.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61BzUXnoqqL._SY355_.jpg
137 punten, 24 x genoemd
nummer 1 van: Poek aERodynamIC ranja
Wat blijkbaar niet onder "cheesy meuk" valt is deze track, die volgens velen niet als Italodisco werd beschouwd. Toch kwam het door de nominatie, tóch werd het niet geëlimineerd, tóch wint het bijna deze editie. Tja, mijn inziens heeft het veel raakvlakken met het genre, briljante track. Er gebeurt ontzettend veel in dit nummer, het gaat alle kanten op, maar wordt nooit te druk. En dat is knap, heel knap.
01. Moses - We Just
https://www.maxazine.nl/wp-content/uploads/2014/07/moses.jpg
143 punten, 26 x genoemd
nummer 1 van: johannesA
En de winnaar van de Italodisco-editie is geworden... een van eigen bodem! Huh?! Ja, echt. Winnaar van de nominatieronde, het minst genoemd in de eliminatie en nu alle gevestigde namen verslagen. Persoonlijk kende ik het nummer niet en met mij waarschijnlijk velen, dus ik kan wel stellen dat we een verdiende winnaar hebben.
De bekendheid in ons land kwam vooral door diskjockey Ferry Maat, die het draaide in zijn programma Soul Show.
Titmeister schreef:
Italodisco van eigen bodem. Meer disco dan de bovenstaande nummers, valt het nummer vooral op door het creatieve en vooruitstrevende gebruik van de vocal sample.
Italodisco van eigen bodem. Meer disco dan de bovenstaande nummers, valt het nummer vooral op door het creatieve en vooruitstrevende gebruik van de vocal sample.
6
geplaatst: 14 december 2019, 13:42 uur
Dan wil ik alle deelnemers nog bedanken voor deze enerverende editie, mijn playlist voor de zomer is weer goed gevuld! Het woord is aan vigil voor een weekje Roxette, R.I.P.
.
.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:46 uur
Wat mij betreft een zeer verrassende winnaar, had er echt nog nooit van gehoord. En was ook niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. Maar ach, het was zeker een enerverend weekje zo, had me nooit zo gerealiseerd dat er twee italo-kampen waren. Dank Jordi en Heiko!
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:47 uur
Is italodisco van eigen bodem niet gewoon van italiaanse bodem?
Wel een fijn nummer. Ik keek even wat die bij mij gedaan had in 1986 en dat was een tegenvaller, slechts 33 als hoogste met 7 weken in mijn lijst wat voor zo'n posiitie dan wel weer opvallend lang is . Dacht dat ik het toen ook beter vond.
Wel een fijn nummer. Ik keek even wat die bij mij gedaan had in 1986 en dat was een tegenvaller, slechts 33 als hoogste met 7 weken in mijn lijst wat voor zo'n posiitie dan wel weer opvallend lang is . Dacht dat ik het toen ook beter vond.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:52 uur
Dank Jordi voor deze week aan fijne italo! We Just is wmb een verrassende, maar wel mooie winnaar. Bij deze gaat ie op mijn nominatielijst voor de ladder.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:53 uur
Ik vond het een leuk onderwerp
Grootste ontdekkingen voor mij waren toch wel, naast Clio, Valerie Dore (en meteen daarna verrassend dat die de finale niet haalde) en uit de italolijst van RYM geplukt is dit nummer wat me wel beviel maar te onbekend is.
Grootste ontdekkingen voor mij waren toch wel, naast Clio, Valerie Dore (en meteen daarna verrassend dat die de finale niet haalde) en uit de italolijst van RYM geplukt is dit nummer wat me wel beviel maar te onbekend is.
1
geplaatst: 14 december 2019, 13:54 uur
Ha Moses op 1 ... lekker al die Italo.
Moses was best een grote hit destijds; 3e plaats in De Nederlandse Top 40 (januari 1986).
Beetje hetzelfde probleem als Fun Fun bleek bij hun Toppop-optreden de scratch remix van Ben Liebrand de hit te zijn, Moses kon zijn teksten ook wel vergeten ... We Just We Just, daar bleef het bij.
Oorspronkelijk was dit de A-kant:
Moses was best een grote hit destijds; 3e plaats in De Nederlandse Top 40 (januari 1986).
Beetje hetzelfde probleem als Fun Fun bleek bij hun Toppop-optreden de scratch remix van Ben Liebrand de hit te zijn, Moses kon zijn teksten ook wel vergeten ... We Just We Just, daar bleef het bij.
Oorspronkelijk was dit de A-kant:
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:54 uur
Zeer verrassende winnaar. Wel een leuk nummer, maar absoluut niet de beste natuurlijk.
Maar toch een leuk weekje, al past italo altijd beter bij de zomer.
Maar toch een leuk weekje, al past italo altijd beter bij de zomer.
1
geplaatst: 14 december 2019, 13:55 uur
Die moses plaat werd daar niet een sample van gebruikt voor een reclame of een radioprogramma? Ik kende hem in ieder geval wel van dat disco programma van radio3 met corne klijn uit de jaren negentig.
2
geplaatst: 14 december 2019, 13:56 uur
Dan bedenk je je ineens dat je al wat ouder wordt, want schijnbaar kenden aardig wat deelnemers We Just niet eens.
Maar zeer fraaie en dan ook wel terechte winnaar.
Onbekend maakt zo nu en dan toch blijkbaar ook wel bemind.
Jordi, bedankt voor deze enerverende, prachtige aflevering.
Maar zeer fraaie en dan ook wel terechte winnaar.
Onbekend maakt zo nu en dan toch blijkbaar ook wel bemind.
Jordi, bedankt voor deze enerverende, prachtige aflevering.
0
geplaatst: 14 december 2019, 13:59 uur
Poeha schreef:
Dan bedenk je je ineens dat je al wat ouder wordt, want schijnbaar kenden aardig wat deelnemers We Just niet eens.
Verbaasde ik me ook wel over
6
geplaatst: 14 december 2019, 14:03 uur
C'mon, join the joyride, everybody
Get your tickets here
https://images4.persgroep.net/rcs/UvMGeSxi2UYvVX2SVv3FTaBbxxo/diocontent/162339180/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Helaas overleed van de week Roxette zangeres Marie Fredriksson, zoals hier wel te merken was op de site is deze band voor een hele hoop mensen een hele berg jeugsentiment. Er zitten hier natuurlijk veel mensen zo tussen de 35 en 45 en die hoorden die hele rij hits die deze band scoorden tussen (vooral) 1989 en 1995 constant voorbij komen. MTV was hun beste vriend en elke single kon op elk radiostation. Omdat het slim in elkaar zat, de ballads net niet te glad, de rockhits met net genoeg gitaar en de popnummers die weken lang in je hoofd zaten. Nadat ze eerst een beetje hadden aangerommeld in Zweden ging het na de doorbraaksingle The Look hard, erg hard! Van de eerste vijf singles kwamen er maar liefst vier in de Top 3 terecht.
Hieronder de startlijst in chronologische volgorde, ik ga het niet moeilijker maken dan het is want ik heb gewoon de twintig grootste hits van de band gepakt. De meeste kwamen in de Top 40 terecht en sommige bleven in de Tipparade steken. Een relatief bekend nummer als Dressed for Succes staat dus bij gebrek aan hitsucces niet in dit rijtje. Dat zullen jullie zelf moeten doen. Ik denk niet dat iedereen zomaar nog even 10 nummers van de band kan oplepelen daarom hou ik het bij minimaal vijf nominaties tot een max van tien.
Startlijst:
The look
Listen to your heart
Dangerous
It must have been love
Joyride
Fading like a flower (Every time you leave)
The big L
Spending my time
Church of your heart
How Do You Do!
Queen of rain
Fingertips '93
Almost unreal
Sleeping in my car
Crash! Boom! Bang!
Fireworks
You don't understand me
June afternoon
Wish I could fly
Stars
Deadline is maandag rond 21.00 uur
Get your tickets here
https://images4.persgroep.net/rcs/UvMGeSxi2UYvVX2SVv3FTaBbxxo/diocontent/162339180/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Helaas overleed van de week Roxette zangeres Marie Fredriksson, zoals hier wel te merken was op de site is deze band voor een hele hoop mensen een hele berg jeugsentiment. Er zitten hier natuurlijk veel mensen zo tussen de 35 en 45 en die hoorden die hele rij hits die deze band scoorden tussen (vooral) 1989 en 1995 constant voorbij komen. MTV was hun beste vriend en elke single kon op elk radiostation. Omdat het slim in elkaar zat, de ballads net niet te glad, de rockhits met net genoeg gitaar en de popnummers die weken lang in je hoofd zaten. Nadat ze eerst een beetje hadden aangerommeld in Zweden ging het na de doorbraaksingle The Look hard, erg hard! Van de eerste vijf singles kwamen er maar liefst vier in de Top 3 terecht.
Hieronder de startlijst in chronologische volgorde, ik ga het niet moeilijker maken dan het is want ik heb gewoon de twintig grootste hits van de band gepakt. De meeste kwamen in de Top 40 terecht en sommige bleven in de Tipparade steken. Een relatief bekend nummer als Dressed for Succes staat dus bij gebrek aan hitsucces niet in dit rijtje. Dat zullen jullie zelf moeten doen. Ik denk niet dat iedereen zomaar nog even 10 nummers van de band kan oplepelen daarom hou ik het bij minimaal vijf nominaties tot een max van tien.
Startlijst:
The look
Listen to your heart
Dangerous
It must have been love
Joyride
Fading like a flower (Every time you leave)
The big L
Spending my time
Church of your heart
How Do You Do!
Queen of rain
Fingertips '93
Almost unreal
Sleeping in my car
Crash! Boom! Bang!
Fireworks
You don't understand me
June afternoon
Wish I could fly
Stars
Deadline is maandag rond 21.00 uur
0
geplaatst: 14 december 2019, 14:06 uur
jordidj1 schreef:
En de winnaar van de Italodisco-editie is geworden... een track van Hollandse bodem!
En de winnaar van de Italodisco-editie is geworden... een track van Hollandse bodem!
Hoezo van Hollandse bodem? Was hier wel een hit, maar is toch gewoon Italiaans.
1
geplaatst: 14 december 2019, 14:07 uur
0
geplaatst: 14 december 2019, 14:14 uur
johan de witt schreef:
(quote)
Sorry, verkeerd ingelezen. Het is nog vroeg

0
geplaatst: 14 december 2019, 14:17 uur
trebremmit schreef:
Die moses plaat werd daar niet een sample van gebruikt voor een reclame of een radioprogramma? Ik kende hem in ieder geval wel van dat disco programma van radio3 met corne klijn uit de jaren negentig.
Klopt, de Soul Show van Ferry Maat draaide 'm ook vaak.
0
geplaatst: 14 december 2019, 14:19 uur
johan de witt schreef:
(quote)
Nee hoor, Moses = Jerry Cutillo, een Nederlander. Zijn zoon maakt overigens hiphop onder de naam INB. De producent van We Just was wel een Italiaan overigens.
0
geplaatst: 14 december 2019, 14:29 uur
Roxette nominaties:
Crush on You
Dressed for Success
Hotblooded
The Centre of the Heart
View from a Hill
Misschien dat ik nog aanvul
Crush on You
Dressed for Success
Hotblooded
The Centre of the Heart
View from a Hill
Misschien dat ik nog aanvul
0
geplaatst: 14 december 2019, 14:58 uur
jordidj1 schreef:
Daar is dan die andere Fun Fun, die het duidelijk beter doet dan de ander. Best grappig gezien het feit dat juist Happy Station een grotere hit was in ons land. Lekker feel-goodhitje, mijn nummer elf.
Daar is dan die andere Fun Fun, die het duidelijk beter doet dan de ander. Best grappig gezien het feit dat juist Happy Station een grotere hit was in ons land. Lekker feel-goodhitje, mijn nummer elf.
Daar verbaas ik mij dan ook over: Happy Station op 17 en Color My Love op 7.

Zie mijn nummer 2 op 5 (Koto) en mijn nummer 3 op 1 (Moses): mooi! Bedankt jordidj1!
Ik zie trouwens dat We Just top 3 was in Nederland en top 10 in België en zelfs 1 jaar de top 2000 heeft gehaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.