menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Johnny Marr schreef:
Wat worden Mr. Flagio en Charlie weinig genoemd zeg, absurd!

Ik zal wel ongelooflijk naïef zijn, maar ik dacht echt dat die zouden gaan strijden voor de overwinning hier.

Silent_shout schreef:
Visitors heb ik twee jaar geleden eens vruchteloos genomineerd voor de ladder, zou er hier iets anders (dat nog niet in de ladder staat) wel kans maken? Zou sowieso een meerwaarde zijn vind ik

Ik zat er ook over te denken om weer een italodisco-nummer te nomineren. Heb in het verleden vruchteloos Koto, Mr. Flagio, Klein & MBO en Charlie genomineerd. Wellicht dat ik nu voor een wat toegankelijker nummer als We Just of Dolce Vita moet gaan...

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik zal wel ongelooflijk naïef zijn, maar ik dacht echt dat die zouden gaan strijden voor de overwinning hier.

Nee hoor, ik dacht ook dat Mr. Flagio hier op zijn sloffen zou gaan winnen.

Ik overweeg Charlie en/of Mr. Flagio in de herkansing te gooien voor de MuMeLadder, mede uit nieuwsgierigheid of dit soort genreklassiekers nu meer kans maken.

Misschien dat die met het nieuwe systeem idd wel een veel grotere kans hebben

1. Clio – Faces
2. Mr. Flagio - Take A Chance
3. My Mine - Hypnotic Tango
4. Ken Laszlo - Tonight
5. Charlie - Spacer Woman
6. Koto – Visitors
7. Ryan Paris - Dolce Vita
8. Raff - Self Control
9. Silver Pozzoli - Around My Dream
10. Moses - We Just

jordidj1 (moderator)
Wie nog keuzestress heeft, wees gerust: u heeft tot middernacht om te stemmen. De presentatie volgt morgenochtend.

CC: vigil

1. Ryan Paris - Dolce Vita
2. Koto - Visitors
3. Raff - Self Control
4. Giorgo Moroder - Chase
5. Righeira - Vamos a la Playa
6. Trans-X - Living On Video
7. Ken Laszlo - Tonight
8. Charlie - Spacer Woman
9. Klein, MBO - Dirty Talk
10. Fun Fun - Color My Love

0. Donny Benét - Santorini
1. Mr. Flagio - Take A Chance
2. Clio - Faces
3. Charlie - Spacer Woman
4. Koto - Visitors
5. Klein, MBO - Dirty Talk
6. Raff - Self Control
7. Ryan Paris - Dolce Vita
8. Giorgo Moroder - Chase
9. Trans-X - Living On Video
10. Silver Pozzoli - Around My Dream

Songs with Moon in the Title K.O.

#dropsmic

Mic check ha ha ha ha

Johnny Marr schreef:
(quote)

Songs with Moon in the Title K.O.

#dropsmic

Songs with Moon will come too soon

jordidj1 (moderator)
1. Koto - Visitors
2. Mr. Flagio - Take A Chance
3. Pino d'Angio - Ma' Quale Idea
4. Klein, MBO - Dirty Talk
5. Trans-X - Living On Video
6. Ken Laszlo - Tonight
7. Clio - Faces
8. Charlie - Spacer Woman
9. Giorgo Moroder - Chase
10. Moses - We Just

en hiermee zijn de lijnen ook dicht

jordidj1 (moderator)
Dank aan alle 34 deelnemers en in het bijzonder Titmeister! We hebben, zo kan ik het wel stellen, een erg verrassende uitslag.

Ik ga ff douchen en ontbijten, daarna presenteer ik u in rap tempo de twintig beste Italodisco-plaatjes!

jordidj1 schreef:

Ik ga ff douchen en ontbijten

Deze guy

jordidj1 (moderator)
Johnny Marr schreef:
(quote)

Deze guy

Het was weer laat

jordidj1 (moderator)
20. P. Lion - Happy Children

34 punten, 5 x genoemd

nummer 1 van: wendyvortex

We openen de finale met deze Italiaanse stamper, die via de nominatieronde instroomde. Hier kon het echter weinig potten breken, gezien de 109 punten achterstand op de nummer 1.

19. Baltimora - Tarzan Boy

45 punten, 8 x genoemd

nummer 1 van: niemand

Stom verbaasd dat deze de eindronde haalde, de voormalig lijstaanvoerder van de Top 40 in 1985. Had deze afgetekend laatste voorspeld, maar dat viel nog best mee.

18. Ken Laszlo - Tonight

49 punten, 13 x genoemd

Dit nummer werd een jaar later een hit in ons land, waar die het zeven weken volhield. Werd best vaak genoemd, maar het ontbrak echt aan topposities.

17. Fun Fun - Happy Station

60 punten, 10 x genoemd

nummer 1 van: west

Fun Fun was de enige artiest die met twee nummers aan de finale mee mocht doen, dit is de eerste die voorbij kwam. Nota bene de hit die via de nominatielijst binnen raasde, staat hoger. Bizarre videoclip ook.

16. Righeira - Vamos a la Playa

62 punten, 13 x genoemd

Eén van de bekendere hits uit de finale. Had 'm eigenlijk eerst niet opgenomen in de startlijst, maar Heiko corrigeerde mij en dat bleek niet onverstandig. De bottom is vrij duidelijk, het verschil met de rest is vanaf hier al achttien punten.

Mijn lijstje stond klaar en ik ben het simpelweg vergeten te posten. *facepalm*

Vier van deze vijf stonden in mijn top 10. Gaat lekkerrrr. Not! Je zag ook duidelijk twee kampen in de lijstjes terug.

Geen van mijn top 10 tot nu toe

jordidj1 schreef:
17. Fun Fun - Happy Station
Bizarre videoclip ook.

In die categorie videoclips is deze ook wel een bijzondere

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=vN1cekvzY98

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

jordidj1 (moderator)
15. My Mine - Hypnotic Tango

80 punten, 16 x genoemd

nummer 1 van: Silent_shout

Titmeister schreef:
Een wat minder bekend nummer en daarom ben ik ook blij dat ie de finale heeft gehaald. Er gebeurt zo veel in dit nummer: de hysterische vrouwenzang die een tango danst met de ingetogen mannenzang, en natuurlijk de steeds variërende synthlijnen, met als hoogtepunt die heerlijke ratel.

Zeer leuke toevoeging aan de finale ja, leuke ontdekking. Zorgt voor de broodnodige variatie.

14. Raf - Self Control

80 punten, 18 x genoemd

Het laatste nummer die geen toppositie behaald is voor de Duitser Raff, of is het nou Raf? Volgens Frenkie! was de schrijfwijze Raff enkel in Duitsland zo, om zo verwarring met de terroristische organisatie Red Army Faction te voorkomen. Haalde overtuigend de tweede via de nominaties, dus deze veertiende plek is misschien een beetje karig.

13. Klein + MBO - Dirty Talk

86 punten, 17 x genoemd

nummer 1 van: Titmeister

Over karig gesproken, deze dertiende plek valt vies tegen. Had 'm makkelijk in de top drie geschat, maar gezien het feit dat 'ie bijna geëlimineerd werd vreesde ik al dat 'ie weinig potten zou gaan breken in de finale. En zo geschiedde.

Titmeister schreef:
De Engelse taal heeft een mooi woord voor een track als Dirty Talk, waarvoor geen fatsoenlijke Nederlandse vertaling is: quintessential. De beste brug tussen de Amerikaanse disco en de Europese elektronica, nog voor de Detroit techno en Chicago house er was, laat staan de minimal techno uit de jaren '90. Het nummer dat Bernard Sumner inspireerde tot Blue Monday.

Nog niet zo heel lang geleden hoorde ik dit nummer op een Nederlands festival 2x binnen één uur, op twee verschillende stages. Dat zegt wat over de impact die het nummer nog steeds heeft. En dan te bedenken dat ie hier bijna niet de finale had gehaald, gekke boys hier... Gelukkig zagen net genoeg mensen wel het licht.

12. Charlie - Spacer Woman

89 punten, 17 x genoemd

nummer 1 van: GrafGantz yeahyeahyeah

Titmeister schreef:
Dat deze het moeilijk zo krijgen, had ik op zich wel verwacht. Meeste italodisco is extreem blij, deze is juist best wel duister. Maar jongens, die baslijn, die roffelende kicks, die spacende synths, die vocoder-vocals... Een dijk van een track, zijn tijd ver vooruit.

Deze a-typische Italotrack eindigt dan weer exact waar ik hem had geschat: stevig in het rechterrijtje. 1983 dit, vergeet dat niet.

11. Bandolero - Paris Latino

94 punten, 17 x genoemd

nummer 1 van: dazzler

Het rechterrijtje sluiten we af met een track uit hetzelfde jaar. Eén van de tracks die het minst werd genoemd in de eliminatie, samen met Happy Station en nog drie track (die nog moeten komen). Haalde nipt mijn lijst niet, maar had misschien wel gemoeten. Die baslijn... oef.

Self Control nu al, ongelooflijk. Had ik zeker in de top-5 verwacht.

johan de witt schreef:
Self Control nu al, ongelooflijk. Had ik zeker in de top-5 verwacht.

Sorry maar ik vind het denk ik de minste die meedoet. De versie van Laura vind ik geweldig maar deze, echt helemaal niks.

ranja schreef:
(quote)

Sorry maar ik vind het denk ik de minste die meedoet. De versie van Laura vind ik geweldig maar deze, echt helemaal niks.

Grappig, voor mij waren ze jarenlang gelijk aan elkaar, allebei geweldig. Maar ben de Raff-versie steeds meer gaan waarderen en die van Laura wat minder gaan vinden. Vooral dat stuk met 'the night time is the right time' is zo heerlijk.

Ik vind ze beiden ook even mooi denk ik.

Die van Raf is veruit superieur

jordidj1 (moderator)
10. Pino D'Angiò - Ma quale idea

95 punten, 13 x genoemd

nummer 1 van: jeroentjuh andré remcodulac Arbeidsdeskundige EttaJamesBrown

Titmeister schreef:
Als er een love/hate-competitie was deze editie, dan had Pino D'Angiò hem glansrijk gewonnen. Slechts dertien keer genoemd, maar wel daarbij pronkten wel vijf nummer 1-noteringen!

Waarschijnlijk een van de eerste nummers waar mensen aan denken bij de term 'italodisco'. Schiet meters over de grens van fout heen, maar is tegelijkertijd ook gewoon onweerstaanbaar. Ik heb lange tijd expres geen foto van Pino d'Angio opgezocht, omdat ik een bepaald beeld van hem had. Toen ik dat uiteindelijk wel had gedaan, bleek het beeld vrijwel volledig te kloppen; alleen de snor ontbrak.

Voor wie denkt dat Italianen itt het steenkolenengels dat vaak gebezigd wordt in italodisco in hun moedertaal wel over iets zinnigs zingen, komt hier ook bedrogen uit. De tekst gaat hoegenaamd nergens over; hij zingt letterlijk over hoe hij een knappe vrouw tegenkomt in een discotheek en dat ie dan maar een omelet maakt.

09. Silver Pozzoli - Around My Dream

105 punten, 21 x genoemd

nummer 1 van: Frenkie! johan de witt

Titmeister schreef:
Wint het nipt van Raf, Clio en Trans-X. In eerste instantie vond ik het een beetje een lullig nummer, maar het blijkt toch echt iets onweerstaanbaars te hebben en die synthhook blijft dagen in je hoofd rondspoken. Dit jaar nog was ik op een afterparty waar de host dit nummer net had ontdekt, waardoor ik het die nacht zeker 10x heb gehoord. Het sterke van dit nummer is dat het zelfs dan niet gaat vervelen.

Sluit ik mij bij aan. Haalde mijn lijstje net niet, maar van dat onweerstaanbare hadden nog 21 deelnemers last van. Eén van de vijf tracks die ook het vaakst genoemd is.

08. Clio - Faces

108 punten, 19 x genoemd

nummer 1 van: ArthurDZ trebremmit motel matches

Werd vaak geroemd als dé ontdekking van deze editie, daarom had ik 'm wel wat hoger ingeschat. Stand-out Italodisco, erg kenmerkend voor de stijl. Niet kapot te krijgen ook.

07. Fun Fun - Color My Love

109 punten, 17 x genoemd

nummer 1 van: DjFrankie Poeha

Daar is dan die andere Fun Fun, die het duidelijk beter doet dan de ander. Best grappig gezien het feit dat juist Happy Station een grotere hit was in ons land. Lekker feel-goodhitje, mijn nummer elf.

Ik heb een lichte voorkeur voor de versie van Laura Branigan, maar die van Raf is ook top.

Wat niet top is, is Dirty Talk en Spacer Woman buiten top 10. Wtf

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.