menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
15. Sick of Sittin' (2018)*
Punten: 22
Aantal Stemmen: 5
Songwriters: Anderson .Paak, Christina Aguilera, M Henderson, W. Phillips, J. Schaffer
Producers: Anderson .Paak, Mell Beats
Don’t try to tell me I’m crazy,
It’s good pay, but it’s slavery.

Dit is de hoogste notering voor een niet-single, een prestatie op zich. Het werd geproduceerd door Anderson .Paak, vooral bekend als rapper. In dit hevige nummer met elektrische gitaar en opgenomen publieksgeluiden uit de zangeres haar verlangen om te ontsnappen aan de verplichtingen van de muziekindustrie, een terugkerend thema in haar jongste album Liberation.

14. Fall in Line [ft. Demi Lovato] (2018)
https://pbs.twimg.com/profile_images/996762803187798017/xKSZOKv7_400x400.jpg
Punten: 27
Aantal Stemmen: 6
Songwriters: Christina Aguilera, Audra Mae, Jon Bellion, M. Williams, R. Cubina, J. Simpson
Producers: Jon Bellion, M. Williams, R. Cubina, Schmugge
Ask yourself why it matters, who it flatters,
You’re more than flesh and bones.

In deze gedurfde tekst protesteert Christina Aguilera tegen de manier waarop jonge vrouwen behandeld worden in de muziekindustrie. In haar beginperiode werd ze omringd door managers, coaches, choreografen, stylisten en mediatrainers die alle beslissingen voor haar namen. Ze voelde zich een soort barbiepop die geen recht had op een eigen mening. In de jaren daarna werd het haar doel om creatieve controle te verwerven en uit te breken uit die gouden kooi, vandaar de albumtitel Liberation. Demi Lovato is een toepasselijke keuze voor het duet, omdat ook zij opgegroeid is als Disneysterretje en openlijk sprak over haar eetstoornis. In de videoclip ontsnapt het olijke duo uit een ondergrondse kerker.

13. Lady Marmalade [ft. Lil' Kim, Mýa en Pink] (2000)
https://c9.cduniverse.ws/resized/545x545/music/226/1991226.jpg
Punten: 30
Aantal Stemmen: 8
Songwriters: Bob Crewe, Kenny Nolan, Lil’ Kim, Missy Elliott
Producers: Missy Elliott, Rockwilder
We drink wine with diamonds in the glass,
By the case, the meaning of expensive taste.

Vijf van de populairste pop- en R&B-sterren - als je Missy Elliott meerekent - bundelden hun krachten voor deze cover van Labelle, te horen in de soundtrack van Moulin Rouge. De burleske stijl van de danseressen en de decadente levensstijl van de Parijse elite tijdens de Belle Époque worden uitgebeeld met zin voor overdrijving. Lil’ Kim schreef een originele rapstrofe. Christina komt laat binnen om de temperatuur verder op te drijven.

Nice dat Sick of Sittin’ nog een mooi plekje heeft gehaald. Staat weliswaar niet in mijn Top 10 maar is toch een puike samenwerking tussen haar en .Paak!

Produceerde ook Like I Do (feat. GoldLink) op hetzelfde album. Ook al zo’n fijne die hier best gemist werd.

12. What A Girl Wants (1999)
https://img.discogs.com/0U3MB92kiBwmYUabEHJhPwDtMuI=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-2254318-1517058782-3138.jpeg.jpg
Punten: 36
Songwriters: Guy Roche, Shelly Peiken
Producer: Guy Roche
I wanna thank you for giving me time to breathe,
Like a rock you waited so patiently.

Haar debuutalbum was pure tienerpop in een periode waarin dat zeer populair was. Het maakte haar op korte tijd tot een superster, maar het kleefde haar ook een etiket op waar ze sindsdien moeilijk van afraakt. Dit liefdesliedje vertolkt het standpunt van een verliefd bakvisje dat niet te snel wil gaan. Typisch aan de videoclip zijn de wisselende kostuums, de blote navel en de ingestudeerde danspasjes.

11. You Lost Me (2010)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e3/Christina_Aguilera_-_You_Lost_Me_%28single%29.png
Punten: 38
Aantal Stemmen: 6
Nummer 1 van: MIAB
Songwriters: Sia, Samuel Dixon, Christina Aguilera
Producers: Sia, Samuel Dixon
And you’ll regret it, but it’s too late,
How can I ever trust you again?

De Australische zangeres Sia schreef deze gevoelige ballad met het subtiele drieledige ritme. Een ontrouwe minnaar wordt de laan uit gestuurd. Voor Aguilera was dit weer een gelegenheid om haar vocale en expressieve mogelijkheden te benutten. De tweede helft van Bi-on-ic bestaat vooral uit ballads, in contrast met de experimentelere en meer dansbare eerste helft.

Het ziet er naar uit dat de TOP 10 voornamelijk uit nummers uit mijn lijstje zal bestaan. Goody.

10. Can't Hold Us Down [ft. Lil' Kim] (2002)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6f/Christina_Aguilera_-_Can%27t_Hold_Us_Down_%28single%29.png
Punten: 39
Aantal Stemmen: 11
Songwriters: Scott Storch, Matt Morris, Christina Aguilera, Lil’ Kim
Producers: Scott Storch, Christina Aguilera, E. Dawk
The guy gets all the glory the more he can score,
While the girl can do the same and yet you call her a whore.

Vanaf haar album Stripped durfde Christina eigenzinnige standpunten in te nemen. Hier protesteert ze tegen de dubbele normen tussen mannen en vrouwen. Haar tweede samenwerking met rapper Lil’ Kim hielp om een wat ranziger imago te krijgen. Een verandering was ook haar donkere haar.

9. Say Something [met A Great Big World] (2013)*
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/8131sFW8NwL._SY355_.jpg
Punten: 55
Nummer 1 van: esteban
Songwriters: Ian Axel, Chad King, Mike Campbell
Producers: Dan Romer
And I am feeling so small,
It was over my head, I know nothing at all.

Oorspronkelijk nam Ian Axel dit op voor z’n soloalbum in 2011. Daarna kwam er een duoversie met Chad King, de andere helft van het New Yorkse popduo A Great Big World. Christina Aguilera nam zelf contact op om ten slotte deze versie op te nemen, die veruit de bekendste werd. De pianobegeleiding is minimalistisch met een herhaalde noot.
catdog schreef:
De 'Lotus' periode is niet één van haar beste periodes uit haar carrière. Niet alleen kon haar look op veel kritiek rekenen (ze kwam flink wat pondjes aan), ook wist het album geen hit te produceren. Dit werd snel omgegooid toen Christina de song Say Something van A Great Big World hoorde in So You Think You Can Dance. Ze zocht contact met de opkomende singer-songwriters en vroeg om een versie samen te maken. Die deden ze dan samen bij The Voice, waar Christina destijds een coach was, en een megahit was geboren. Het laat de meerdere lagen van Christina's stem perfect horen. Die vrouw kan uithalen met grit en door het geluid heengaan, maar tegelijkertijd kan ze zo zacht en klein zingen. Ze noemen haar niet voor niets: The Voice of a Generation.

8. Candyman (2006)
https://img.discogs.com/nFntV0FaLxkSLwjkO_ny3Gsw348=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-4075714-1354407782-6347.jpeg.jpg
Punten: 61
Aantal Stemmen: 10
Songwriters: Linda Perry, Christina Aguilera
Producers: Linda Perry, Christina Aguilera
He took me to the Spider Club on Hollywood and Vine,
We drank champagne and we danced all night.

Haar album Back to Basics draaide rond het retrothema van de vroege populaire muziek. Dit liedje is geïnspireerd door de swingende ritmes, de close harmony en de scatzang van de Andrews Sisters. In de videoclip speelt ze drie verschillende leden van dezelfde zanggroep. De militaire kreten in marsritme zijn samples met als thema Tarzan en Jane. De Hollywood and Vine is het kruispunt in Hollywood met de Walk of Fame.

7. The Voice Within (2002)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/id/4/49/TVW.jpg
Punten: 64
Aantal Stemmen: 11
Nummer 1 van: Arbeidsdeskundige
Songwriters: Glen Ballard, Christina Aguilera
Producer: Glen Ballard
No one ever wants or bothers to explain,
Of the heartache life can bring and what it means.

Deze ballad werd geschreven door Glen Ballard, die vooral bekend is van z’n werk met Alanis Morissette. De tekst zegt dat je in moeilijke tijden op je innerlijke kracht moet vertrouwen. Christina hanteert een expressieve, melismatische zangstijl in een liedje dat evolueert van intiem naar uitbundig en weer intiem. Tijdens de climax valt een gospelachtig koor binnen.

6. Ain't No Other Man (2006)
https://vignette.wikia.nocookie.net/christinaguilera/images/1/1b/Ain%27t_No_Other_Man_-_Single.png/revision/latest?cb=20130926030447
Punten: 65
Aantal Stemmen: 16
Songwriters: DJ Premier, Christina Aguilera, Kara DioGuardi, C. M. Roane, H. Beatty
Producers: DJ Premier, Christina Aguilera
You are there when I’m a mess,
Talk me down from every ledge.

Dit uitbundige liefdesliedje met het grillige ritme bevat een paar samples van oude funkplaten. De videoclip speelt in op het retrothema van Back to Basics doordat hij gesitueerd is ten tijde van de Drooglegging en de speakeasy's, met Christina in de rol van Baby Jane.

5. Dirrty [ft. Redman] (2002)
http://2.bp.blogspot.com/_4ij9CHdImVk/SAkeKGjySAI/AAAAAAAAAAs/M6kLbvcMw8c/s320/dirrty-122804-0_368_54948w.jpg
Punten: 71
Aantal Stemmen: 12
Nummer 1 van: catdog, wendyvortex
Songwriters: Rockwilder, Balewa Muhammad, Christina Aguilera, Redman
Producers: Rockwilder, Balewa Muhammad, Jasper Cameron, Christina Aguilera
What to do when the music starts to drop?
That’s when we take it to the parking lot.

Dit was haar manier om af te rekenen met haar brave tienerimago. Er zat meer invloed in van R&B en hiphop, maar het was vooral wild en onstuimig. Redman doet een soort combinatie van rappen en blaffen. De videoclip was volgens Christina zelf de leukste om te maken, maar deze zorgde wel voor enige controverse. De zangeres is te zien als bokser met een neusring en een gewaagde outfit.
catdog schreef:
Dé knaller van Christina wat mij betreft. Vriend en vijand choqueerde ze met de bijbehorende video. Maar ze had een visie en ze ging er voor. Die productie klinkt ook zo vies! Perfecte gastverse van Redman en wat liggen Christina's adlibs vies in de mix.

4. Fighter (2002)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b4/Fightermusicvideo.jpg
Punten: 79
Aantal Stemmen: 13
Nummer 1 van: Poeha
Songwriters: Scott Storch, Christina Aguilera
Producers: Scott Storch, Christina Aguilera, E. Dawk
How could this man I thought I knew,
Turn out to be unjust, so cruel?

Hier gaat ze een wat andere kant op met elektrische gitaren en een rauwere zangstijl, wat haar goed afgaat. Ze bedankt een ex die haar slecht behandeld heeft, omdat die ervaring haar sterker gemaakt heeft. In de videoclip imiteert ze een vlinderlarve.
catdog schreef:
Christina's stem is van alle markten thuis. Met die 'gravel' in haar stem is rock natuurlijk een perfect fit. Een anthem en de oorsprong van de naam van haar fans: de #Fighters.

3. Genie In A Bottle (1999)
https://media.ultratop.be/cover/big/christina_aguilera-genie_in_a_bottle_s.jpg
Punten: 108
Aantal Stemmen: 17
Nummer 1 van: 50tracks, Gretz, pureshores
Songwriters: David Frank, Steve Kipner, Pamela Sheyne
Producers: David Frank, Steve Kipner
Hormones racin’ at the speed of light,
But that don’t mean it’s gotta be tonight.

Dit was de uitschieter van haar debuutalbum. Letterlijk gaat het over een fles met een geest, een beetje zoals Aladdins wonderlamp. Eigenlijk gaat het over een tienermeisje dat op een zachtaardige manier benaderd wil worden. “You gotta rub me the right way” is dubbelzinnig. Er zit ook een mondegreen in, want ze lijkt te zingen over een prijzig haarstukje: “Baby, there’s a priced toupée.”

2. Hurt (2006)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/pt/archive/3/39/20160626193649%21Christina_Aguilera_-_Hurt.jpg
Punten: 111
Aantal Stemmen: 13
Nummer 1 van: Hedser, Johnny Marr, jordidj1
Songwriters: Linda Perry, Mark Ronson, Christina Aguilera
Producers: Linda Perry, Christina Aguilera
Are you looking down upon me?
Are you proud of who I am?

Na de dood van haar vader schreef Linda Perry deze hartverscheurende ballad. Ze had spijt dat ze in ruzie uiteengegaan waren en dat de kans om het goed te maken voorgoed voorbij was. Christina putte inspiratie uit haar problematische verhouding met haar eigen vader, die op haar zesde z’n gezin in de steek liet. Ze trekt alle vocale registers open en levert een van haar meest emotionele en indrukwekkende zangprestaties. In de videoclip speelt ze een koorddanseres in het circus.
catdog schreef:
Ook mensen die niet veel met Xtina hebben kunnen vaak niet om de schoonheid van Hurt heen. Werkelijk waar een prachtige ballad die deels geïnspireerd is op de moeizame relatie met haar vader, maar is zo universeel geschreven dat het over elk verlies in ieders leven kan gaan. De enige van haar grote hits die ze helaas niet live heeft gedaan tijdens haar Liberation tour afgelopen zomer in de Ziggo Dome.

1. Beautiful (2002)https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/89/Christina_Aguilera_-_Beautiful_%28single%29.png
Punten: 122
Aantal Stemmen: 17
Nummer 1 van: Ast, E-Clect-Eddy, ranja, Shaky, Superbitch
Songwriter: Linda Perry
Producer: Linda Perry
Now and then I get insecure from all the pain,
I’m so ashamed.

Traag Is Mooi, zei Johan Verminnen ooit, en hij had gelijk. Deze gevoelige ballad werd geschreven door Linda Perry van 4 Non Blondes - die daarmee driemaal in de top 8 staat. De inleiding brengt meteen de juiste stemming, met een cello die de dalende baslijn versterkt, en een speciale chromatische wending op het vierde akkoord. De tekst steekt een hart onder de riem bij mensen die zich onzeker voelen en gepest worden, vooral met het zinnetje “Words can’t bring you down.” De opbouw van “ik” naar “jij” naar “wij” gaat samen met een vollere klank met strijkers en een expressieve zangstijl.
catdog schreef:
Een anthem voor de community voor het stoer was om je in te zetten voor de community. Eén van de eerste artiesten die volop twee homoseksuele mannen met elkaar lieten zoenen in de bijbehorende video. Dat leverde natuurlijk weer kritiek op maar mocht het succes van de song niet drukken.

Zo, dat zit er weer op. Christina Aguilera blijft een boeiende zangeres, omdat ze een enorme evolutie doorgemaakt heeft van tienersterretje naar een eigenzinnige artieste die allerlei ideeën en inspiratiebronnen combineert, en natuurlijk omdat ze geweldig haar keelgat open kan trekken. Ze is inderdaad meer dan vlees en botten. Nogmaals bedankt aan alle deelnemers. Het was een plezier om deze week te mogen presenteren. Nu geef ik het stokje door aan 123poetertjes voor Franz Ferdinand.

Merci voor deze onvoorziene editie, Superbitch.

Thanks Superbitch 'old tricks' voor de fijne presentatie, boordevol leuke weetjes

Tot vanavond nooit geweten dat je username van die songtekst was afgeleid

Bedankt voor deze top week! Wat een Queen
En je hebt me gelijk tot motivatie gebracht voor:

10 januari - Superbitch (Christina Aguilera)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
24 januari - Bonk (Counting Crows)
31 januari - ArthurDZ (Madness)
7 februari - Plastic Beach House (Run The Jewels)
14 februari - Rudi S (Rush)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (Supergrass)
6 maart - TornadoEF5 (Grimes)
13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
27 maart - esteban (Samson & Gert)
3 april - Johnny Marr (Def Leppard)
10 april - Choconas (Sade)
17 april - Teunnis (The Second Summer of Love)
24 april - Poek (60's Girl Groups)
1 mei - ArthurDZ (Japan/David Sylvian)
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
29 mei - hoi123 (Perfume Genius)
5 juni - jordidj1 & 123poetertjes (Danny Brown)
12 juni - cosmic kid (The Beatles)
19 juni - Choconas (Led Zeppelin)
26 juni - Casartelli (IQ)
3 juli - Arno (XTC)
10 juli - Arrie (Roberta Flack)
17 juli - Plastic Beach House (Jack Antonoff)
24 juli - Les de Groot (CCR)
31 juli - esteban (2 Unlimited)
7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (kristin hersh/tanya donelly)
11 sep - Motel Matches (Van Morrison)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Alicia Keys)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - jordidj1 (NTB)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz (Green Day)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
18 feb - motel matches (Villagers)
25 feb - catdog (Britney Spears)

Mooi gedaan Superbitch! Het is dat ik het net wat te druk heb met topics elders hier maar ik ga er sowieso nog wel wat van terugluisteren. Xtina is ook gewoon een toffe en Genie in a Bottle gewoon geniaal.

Binnen nu en een kwartier zal ik de nieuwe week opstarten. Ik vraag hierbij al één van de mods om de titel te veranderen naar: Greatest Hits Of Franz Ferdinand

x

Arbeidsdeskundige
Hartelijk dank voor de organisatie en mooie presentatie Superbitch!

Haaai
https://66.media.tumblr.com/7a4fe1db696773683daea12dbf465d85/tumblr_mhg8x216vh1rmukimo1_400.gifv

Juli 2016 geleden plaatste ik mijn eerste post op Musicmeter. Onderwerp: een recensie van Franz Ferdinand, het debuut. Met die zwarte hoes met die oranje streep. Ik durf hem inmiddels niet meer te lezen dus dat mogen jullie lekker voor me doen maar toentertijd was het mijn absolute nummer 1 band. Deze Greatest Hits organiseer ik dan ook vooral met het doel om zelf weer even te kijken hoeveel van die liefde er in die drieëneenhalf jaar nadien nog over is. Egoïstisch ben ik he? Maar, ik zal jullie troosten: jullie hebben hier zelf namelijk ook een rol in. Door middel van nomineren, schrappen en rangschikken bepalen we samen het beste nummer dat deze matties uit Glasgow in de afgelopen 16 jaar hebben uitgebracht. Oftewel: wat wordt de nummer 2 achter Take Me Out? Ik hou het al niet meer van de spanning.

Take Me Out dus, daarmee brak de band begin 2004 echt wel door bij het grote semialternatieve publiek. Dat Darts Of Pleasure dat hiervoor gereleast werd nog beter is hoort u nu van mij, maar die mogen jullie zo dan ook nog nomineren. Op de site doen verschillende verslagen de ronde over Franz Ferdinand in de EKKO in 2004. Lucky bastards, ik had daar toch wel dolgraag bij willen zijn. Goed, toen was ik 7 dus dat was lastig geweest maar vanaf toen werd men gek dus massaal gek op deze Schotse knakkers. Gek op Robert Hardy, de een beetje sullige maar eigenlijk gortdroge bassist. Op Paul Thompson, de drukke drummer die zo grappig kan kijken. Op Nick McCarthy, de excentrieke gitarist slash toetsenist met zijn gelhoofd en iets te hoog opgetrokken broeken. Maar vooral op de handsome frontman Alex Kapranos, met z’n sexy stem en zijn hoge splitsprongetjes. Ze ontmoetten elkaar drie jaar daarvoor. Alex en Paul speelden al in andere bandjes totdat ze de handen ineen sloegen op een fissa. De andere twee werden er ook bij geroepen en toen waren ze daar. Voeg er een paardenrace aan toe en voila, de naam Franz Ferdinand was geboren (korte versie x). Hun doel: making music for girls to dance to. En dat lukte. De jaren nadien veroorzaakten ze aardbevingen op festivals en in concertzalen om daarna eigenhandig ook nog alle brokstukken weg te blazen. Tussendoor werd hun discografie steeds uitgebreider. Slechts een jaar na hun titelloze debuut volgde al de opvolger You Could Have It So Much Better die de band meer ruimte tot genreuitbreiding gaf en ook nog behoorlijk succesvol werd, al konden ze het debuut niet meer evenaren. Rode draad in de beginjaren was de Russische avantgardestijl van hun hoezen en sommige van hun videoclips. Artistiek baasje hoor die Kapranos. Tonight, dat vier jaar op zich liet wachten, werd meer voer voor de nachtdieren die de discovloeren onveilig wilden maken, waarna Right Thoughts, Right Words, Right Action in 2013 een zachter poppier geluid met zich meebracht. Hierna vonden er wat drastischere wijzigingen in de samenstelling plaats. Een samenwerking met de maffe broers van Sparks bijvoorbeeld. Ergens lijkt het een vreemde combi, maar als je iets langer nadenkt blijkt het eigenlijk een heel logische stap van beide kanten te zijn die vroeg of laat eigenlijk wel moest gebeuren. Supergroep FFS (waar zou die naam vandaan komen he) werd dan ook een volwaardige collab met een heel album vol absurdistische tongue ‘n’ cheek teksten. Het bleek ook het laatste werkje voor Nick die in 2016 de band verliet om een gezin te kweken. Hoe goed ie was bleek uit het feit dat niet één, maar twéé man hem moesten opvolgen. Julian Corrie en Dino Bardot zijn inmiddels toegevoegd aan de formatie, van wie de tweede vooral als touring member actief is. Al wat grijzig aan de slapen kwam begin 2018 Always Ascending uit, en ook die was met zijn disco-insteek toch nog best wel lekker. Ze kunnen het nog altijd.
http://erikkrebbers.nl/wp-content/uploads/2019/08/Franz-Ferdinand-PC-David-Edwards-launch-shot-300-dpi-2-710x350.jpg

Wat te doen deze week? Nou, zoals altijd hebben we een startlijst van twintig en oh, wat is ie toch best wel dope deze week. Per album heb ik de meest als favoriet aangekruiste nummers geselecteerd, en hierbij zijn ook praktisch alle grote singles en liveknallers wel vertegenwoordigd. Vier van FF en YCHISMB, drie van Tonight, RTRWRA en AA, twee van FFS en ook nog eentje van Blood, een bonus-cd met remixen van Tonight die gewoon te tof is om helemaal links te laten liggen, maakt samen een startlijst van twintig, te weten:

Always Ascending
Collaborations Don't Work
Do You Want To
Eleanor Put Your Boots On
Evil Eye
Feel The Love Go
Johnny Delusional
Lazy Boy
Love Illumination
Lucid Dreams
Michael
No You Girls
Right Action
Take Me Out
The Dark Of The Matinée
The Fallen
The Vaguest Of Feeling
This Fire
Ulysses
Walk Away

Mocht je denken: mooie startlijst hoor maar hun beste nummer is toch echt Outsiders? In dat geval ben je 1) mijn held van de week en 2) vogelvrij om deze samen met negen andere toffe tracks te nomineren. Met andere woorden: selecteer je tien favoriete tracks die NIET in de startlijst staan. Voor inspiratie: kijk vooral de onderstaande Spotifylijst even door, die bevat alles dat je nodig hebt om er een kek weekje van te maken.

Deadline: maandag 20 januari, 20:00.

Doe het voor deze guitige mannekes.
https://i.gifer.com/Jds.gif

Hierbij geef ik het definitieve startschot (hihi want Schot, snap je?) voor: The Greatest Hits of: Franz Ferdinand! x

Gretz schreef:
Tot vanavond nooit geweten dat je username van die songtekst was afgeleid

Ik had exact dezelfde gedachte.

En zeker bedankt voor deze hele fijne editie, Superbitch. Ik heb met volle "teugen" genoten.

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl. (dit laten staan, met link graag).

10 januari - Superbitch (Christina Aguilera)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
13 maart - vigil (Sting)
22 mei - herman (Africa)
3 juli - Arno (XTC)
21 aug - zaaf (Coil)
9 okt - laxus11 (U2)
20 nov - Shaky (10cc)
11 dec - Hedser (Elbow)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - jordidj1 (NTB)
4 maart - Poeha (BABYMETAL)

Poeha schreef:

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl. (dit laten staan, met link graag).

13 maart - vigil (Sting)
22 mei - herman (Africa)
3 juli - Arno (XTC)
21 aug - zaaf (Coil)
9 okt - laxus11 (U2)
20 nov - Shaky (10cc)
11 dec - Hedser (Elbow)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - jordidj1 (NTB)
4 maart - Poeha (BABYMETAL)

Een wachtrij van 15 maanden :O

Ik haak waarschijnlijk in één van de volgende rondes aan. Eigenlijk niet zo'n grote Franz Ferdinand fan. De typische sound die ze hebben ligt mij minder, het werkt helaas vrij snel op mijn zenuwen. Maar ik ga mijn best doen alles met een open mind te beluisteren.

Auf Achse
Bullet
Darts of Pleasure
Dictator's Son (FFS)
Outsiders
Paper Cages
Police Encounters (FFS)
Stand on the Horizon
Things I Won't Get (FFS)
Treason! Animals.

De tering, wat is er toch een hoop om uit te kiezen. Ik hou het bij deze tien maar ga de rest toch ook nog maar lekker luisteren hoor x

40'
Auf Achse
Darts Of Pleasure
Fade Together
L. Wells
Outsiders
Police Encounters
Swallow, Smile
The Universe Expanded
Twilight Omens

Shoutouts nog voor Feeling Kind of Anxious, Your Diary, Jacqueline, Come On Home, Treason! Animals, Katherine Kiss Me, New Kind Of Thrill, Love And Destroy enz enz

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:51 uur

geplaatst: vandaag om 14:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.