menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Sade_Adu_Band.jpg

SADE

Na een prachtige week met Bill Withers is het nu tijd voor Sade. Officieel is het een band, maar het mag duidelijk zijn dat het bij Sade (spreek uit als “sjaadee”) allemaal draait om het stralende middelpunt Helen Folesade Adu, geboren in het Nigeriaanse Ibadan op 16 januari 1959 en opgegroeid in het Engelse Essex. De band van zangeres Sade bestaat verder uit bassist Paul Spencer Denman, toetsenist Andrew Hale en gitarist-saxofonist Stuart Matthewman. Sade maakt een wat broeierige mengeling van pop en soul met vaak een jazzy inslag en altijd weer die zwoele stem van Helen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik was in mijn jeugdjaren behoorlijk onder de indruk van de Nigeriaans-Engelse schone. Een vrouw om verliefd op te worden!

Sade was duidelijk het productiefste in de jaren tachtig, toen bracht ze de albums Diamond Life, Promise en Stronger Than Pride uit. Na Love Deluxe in 1992 bleef het een tijd stil, totdat ze in 2000 met Lovers Rock op de proppen kwam. Na wederom een lange tussenpauze bracht Sade in 2010 haar laatste album Soldier of Love uit en ging ze in 2011 voor het laatst op (wereld)tour. Momenteel zitten we dus weer in zo’n lange tussenpauze, al bracht ze in 2018 nog wel twee nieuwe nummers uit voor de soundtracks van de Disney-film A Wrinkle In Time en Widows. De geruchten gaan dat er ook weer gewerkt wordt aan een nieuw album, maar daar weet ik verder het fijne ook niet van. Geen idee of er nog een wereldtour in zit, maar ik hoop van wel! Ik heb namelijk nog altijd het genoegen niet mogen smaken om haar live te aanschouwen.

Goed, tot zover de achtergronden, op naar de startlijst! Hiervoor heb ik de populairste liedjes van de zes studio-albums geselecteerd, dat zijn de onderstaande twintig nummers:

By Your Side
Cherish the Day
Hang on to Your Love
Is It a Crime
Jezebel
Keep Looking
King of Sorrow
Kiss of Life
Love Is Stronger Than Pride
Never as Good as the First Time
No Ordinary Love
Nothing Can Come Between Us
Paradise
Smooth Operator
Soldier of Love
The Moon and the Sky
The Sweetest Taboo
When Am I Going to Make a Living
Why Can't We Live Together
Your Love Is King

Deze startlijst is op zich al een mooie bloemlezing uit het oeuvre van Sade, maar er ontbreken vast nog wel wat pareltjes. Daarom aan jullie de schone taak om nog tien nummers te noemen die jullie missen in de startlijst.

Voor deze opdracht krijgen jullie de tijd tot maandagavond 21.00 uur. Veel succes!

Mijn waarde jordidj1, zou jij de titel kunnen veranderen in Sade. Alvast bedankt!

Ben nu dit album aan het checken:

Sade - The Best Of (1994)

Veel zal ik niet kunnen toevoegen aan de startlijst. Maar ik haak zeker aan in de finale en misschien zelfs al in de tweede ronde!

Wanneer je Kiss of Life aan het luisteren bent en je ontdekt dat niemand minder dan MF DOOM dat nummer heeft gesampled op het meesterwerk 'Doomsday' Wat is dat toch fijn, samples ontdekken

Ah Sade. Ik haak later aan denk ik.

Nog bedankt voor de GH van Bill, Johnny Marr. Een mooi eerbetoon. Nu op naar de MuMeLadder finale met Ain't No Sunshine!

Johnny Marr schreef:
Wanneer je Kiss of Life aan het luisteren bent en je ontdekt dat niemand minder dan MF DOOM dat nummer heeft gesampled op het meesterwerk 'Doomsday' Wat is dat toch fijn, samples ontdekken

Aan erkenning vanuit de hiphopscene is dan ook geen gebrek. Als we Wikipedia mogen geloven, zijn Rakim (van Eric B. & Rakim), Talib Kweli, Missy Elliott, Souls of Mischief, Tanya Morgan en Malice en Pusha van Clipse allemaal grote bewonderaars van Sade.

Ye schijnt bij het verschijnen van Soldier of Love in 2010 het volgende geschreven te hebben: "This is why I still have a blog. To be a part of moments like this ... new Sade ... How much better this ... than everything else?". Het is natuurlijk altijd mogelijk dat hij hevig onder invloed was, maar toch.

Choconas schreef:
(quote)

Ye schijnt bij het verschijnen van Soldier of Love in 2010 het volgende geschreven te hebben: "This is why I still have a blog. To be a part of moments like this ... new Sade ... How much better this ... than everything else?". Het is natuurlijk altijd mogelijk dat hij hevig onder invloed was, maar toch.

Ye, wat een baasje is het toch

Dank Johnny Marr voor een mooi epistel in dit topic. Mooi eerbetoon inderdaad. Heb helaas niet kunnen deelnemen wegens tijdtekort.
Viel me wel weer op dat Bill steeds dat ene truitje draagt

R.I.P. Bill

Choconas schreef:

Sade maakt een wat broeierige mengeling van pop en soul met vaak een jazzy inslag en altijd weer die zwoele stem van Helen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik was in mijn jeugdjaren behoorlijk onder de indruk van de Nigeriaans-Engelse schone. Een vrouw om verliefd op te worden!

Zeer gecharmeerd van de vrouw en haar zwoele muziek. Het een verstrekte het ander.

Ha Choco, ook ik heb met Sade m’n middelbare school doorlopen. Echt fan was ik niet maar dat kan geen reden zijn om deze week niet mee te doen. Tot woensdag!

Deze pearls ontbreken nog:

Be That Easy
Feel No Pain
Frankie’s First Affair
I Couldn’t Love You More
I Never Thought I’d See the Day
Immigrant
Maureen
Pearls
Sally
The Sweetest Gift

Ik doe in elk geval mee met de finale, en denk nog na over nominatie's... eigenlijk mis ik er maar een paar.

Wel alvast een chronologische afspeellijst op Spotify

Sade MuMe greatest hits op Spotify

[embed]spotify:playlist:4YM0CUwzljzeCudEYX95u2[/embed]

Fear
Like A Tattoo
Pearls
Tar Baby
War of the Hearts
Maureen
Cherry Pie
Bullet Proof Soul
Feel No Pain
Haunt Me

E-Clect-Eddy schreef:
Wel alvast een chronologische afspeellijst op Spotify

Sade MuMe greatest hits op Spotify

Dank voor de Spotifylijst, Eddy! =)

Vooralsnog maar weinig nummers die ik mis, dus kom niet verder dan 5 nominaties en daarvan zijn eigenlijk alleen de bovenste 3 degenen die ik echt mis.

Pearls
War Of The Hearts
Maureen
Somebody Already Broke My Heart
Keep Looking

Hoewel ik waarschijnlijk toch weer niet mee doe kom ik toch even wat spuien.
Niemand die "Turn My Back On You" noemt? Lekker groovy nummer. Cool clipje ook (net als Never as Good.. met eenzelfde drive).
Het nog enigszins recente en verfrissende "Love is found" heb ik ook erg vaak gedraaid.
Verder vind ik "Every Word" een van haar mooiste liedjes. Tekstueel ook.

Arbeidsdeskundige
Frankie’s First Affair
Immigrant
Keep Looking
Sally
Like A Tattoo
Maureen
Bullet Proof Soul
War Of The Hearts
Pearls

Leuk, Sade

Ik heb echter haar albums al zo lang niet meer gehoord, die gaan we eens herbeluisteren, ze staan allemaal vrij hoog qua waardering zie ik nu.

Babyfather
Be That Easy
Cherry Pie
Frankie's First Affair
I Will Be Your Friend
Like a Tattoo
Long Hard Road
Pearls
Please Send Me Someone to Love
Sally

E-Clect-Eddy schreef:
Vooralsnog maar weinig nummers die ik mis, dus kom niet verder dan 5 nominaties en daarvan zijn eigenlijk alleen de bovenste 3 degenen die ik echt mis.

Keep Looking staat al in de startlijst, dus die mag je nog vervangen. Als je tenminste 5 geldige nominaties aanlevert, neem ik ze mee.

Arbeidsdeskundige schreef:
Frankie’s First Affair
Immigrant
Keep Looking
Sally
Like A Tattoo
Maureen
Bullet Proof Soul
War Of The Hearts
Pearls

Dank je voor je lijstje. Keep Looking staat al in de startlijst, dus die mag je nog vervangen.

Minneapolis schreef:
Hoewel ik waarschijnlijk toch weer niet mee doe kom ik toch even wat spuien.

Dank voor je suggesties! Je bent van harte welkom om mee te doen, al is het alleen in de finale (deadline op vrijdag).

musicfriek schreef:
Leuk, Sade

Ik heb echter haar albums al zo lang niet meer gehoord, die gaan we eens herbeluisteren, ze staan allemaal vrij hoog qua waardering zie ik nu.

Ik kwam je naam inderdaad tegen bij de studio-albums op deze site en wilde je al gaan taggen. Ik kijk uit naar je bijdrage!

Wellicht dat Reijersen, lennon, kemm, iggy, RogerV, Funky Bookie, Broem, edje1969, dazzler en NewYorkCityLight zin hebben om deze week mee te doen aan deze Greatest Hits van Sade? Andere liefhebbers of geïnteresseerden zijn ook van harte uitgenodigd om mee te doen!

Waar vind ik de regels van dit spel?

RogerV schreef:
Waar vind ik de regels van dit spel?

Greatest Hits Of #(Sade)!

Keep Looking > wordt dan vervangen door Sally

Pearls
War Of The Hearts
Maureen
Sally

Arbeidsdeskundige
Choconas schreef:
(quote)

Dank je voor je lijstje. Keep Looking staat al in de startlijst, dus die mag je nog vervangen.
Mijn vervanger is Haunt Me.

Ik begrijp er nog steeds niet veel van

Maar zou dan Hang down to your love willen toevoegen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:07 uur

geplaatst: vandaag om 22:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.