menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
geplaatst:
Ik denk niet dat er veel edities zijn met een duidelijkere nummer 1. Ben wel benieuwd waar daarachter gaat eindigen.

1. Ain't No Sunshine
2. I Can't Write Left-Handed (Live)
3. Harlem
4. Just the Two of Us (feat. Grover Washington)
5. Lean On Me
6. Lovely Day
7. Lonely Town, Lonely Street*
8. Soul Shadows
9. Grandma's Hands
10. Use Me

Van Soul Shadows had ik trouwens nog nooit gehoord, maar heerlijk nummer!

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Kunnen we Ain't No Sunshine niet permanent de ladderfinale instemmen?

01. Ain't No Sunshine
02. Harlem
03. Lean On Me
04. Lovely Day
05. Grandma's Hands
06. Use Me
07. You
08. Can We Pretend*
09. Who Is He (And What Is He to You)?
10. I Can't Write Left-Handed

geplaatst:
01. Grandma's Hands
02. Ain't No Sunshine
03. Who Is He (And What Is He to You)?
04. I Can't Write Left-Handed
05. Can We Pretend*
06. Harlem
07. Use Me
08. Lovely Day
09. Lean on Me
10. Lonely Town, Lonely Street*

geplaatst:
Erg tof om weer eens in het prachtige werk van Bill Withers te duiken! Zijn stem blijft fenomenaal en zijn oeuvre is bijzonder rijk. Tot mijn eigen verrassing waren het niet de geijkte hits die boven kwamen drijven, maar een aantal van zijn onderbelichte pareltjes. Dat is ook wel eens leuk voor de verandering en des te meer een uitnodiging om alle albums van Bill Withers weer eens te beluisteren.

01. Can We Pretend*
02. I Don't Want You on My Mind*
03. Lonely Town, Lonely Street*
04. Hope She'll Be Happier*
05. Ain't No Sunshine
06. The Same Love That Made Me Laugh
07. Grandma's Hands
08. I Can't Write Left-Handed
09. Who Is He (And What Is He to You)?
10. Harlem

11. Lean On Me
12. Use Me
13. You
14. Lovely Day
15. Railroad Man*
16. Let Me in Your Life*
17. Just the Two of Us (feat. Grover Washington)
18. Kissing My Love*
19. Lovely Night for Dancing*
20. Soul Shadows

geplaatst:
1. Ain't No Sunshine
2. Lean On Me
3. Can We Pretend*
4. Lovely Day
5. Just the Two of Us (feat. Grover Washington)
6. Hope She'll Be Happier*
7. Harlem
8. Let Me in Your Life*
9. Use Me

geplaatst:
1. Lean On Me
2. Lovely Day
3. Who Is He (And What Is He to You)?
4. Harlem
5. Can We Pretend*
6. Hope She'll Be Happier*
7. Lovely Night for Dancing*
8. Ain't No Sunshine
9. Let Me in Your Life*
10. You

geplaatst:
1. Ain't No Sunshine
2. Lean On Me
3. Lovely Day
4. Can We Pretend*
5. Who Is He (And What Is He to You)?
6. Grandma's Hands
7. Let Me in Your Life*
8. Hope She'll Be Happier*
9. Just the Two of Us (feat. Grover Washington)

geplaatst:
chevy93 schreef:
Ik denk niet dat er veel edities zijn met een duidelijkere nummer 1. Ben wel benieuwd waar daarachter gaat eindigen.

Klopt....maar hij heeft toch echt een paar mooiere nummers gemaakt dan z'n bekendste.

geplaatst:
El Ninjo schreef:
(quote)

Klopt....maar hij heeft toch echt een paar mooiere nummers gemaakt dan z'n bekendste.

Alhoewel ik Bill nou net wél een artiest vind waarvan ik zijn bekendste werk onder het beste schaar, heb ik bij het herluisteren van zijn werk +'Justments weer herontdekt. Wat een fijn album!

geplaatst:
Misschien wel zijn beste album. Al zijn de eerste drie allen van zeer hoog niveau.

geplaatst:
De uitslag komt morgen in de loop van de dag!

geplaatst:
Hopelijk kan ie nog meedoen Johnny Marr?

1. Harlem
2. Grandma's Hands
3. Use Me
4. Who Is He (And What Is He to You)?
5. Just the Two of Us (feat. Grover Washington)
6. Ain't No Sunshine
7. Lean On Me
8. Lovely Day
9. I Can't Write Left-Handed
10 Hope She'll Be Happier*

geplaatst:
Uiteraard west. Uitslag komt deze namiddag. Wie nu nog vlug een lijstje wil posten: doen!

geplaatst:
GREATEST HITS OF BILL WITHERS - FINALE

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Bill_Withers_1976.JPG

20. LOVELY NIGHT FOR DANCING | 9 punten | 3x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: niet in de finale

19. SOUL SHADOWS | 15 punten | 5x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #20

18. LET ME IN YOUR LIFE | 15 punten | 6x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: niet in de finale

17. I DON'T WANT YOU ON MY MIND | 25 punten | 4x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #19

16. KISSING MY LOVE | 30 punten | 8x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #10

15. YOU | 31 punten | 9x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #15

14. RAILROAD MAN | 32 punten | 7x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #20

13. THE SAME LOVE THAT MADE ME LAUGH | 32 punten | 7x genoemd | Nr. 1 van: EttaJamesBrown | Vorige editie: #12

Alles zit hier nog kort op elkaar, en de eerste nummer 1 komt zowaar al langs! De minder bekende nummers dus, de usual suspects moeten nog komen. Daarom zijn deze niet minder prachtig, alles was mooi op niveau in deze editie. Straks meer.

geplaatst:
12. I CAN'T WRITE LEFT-HANDED | 48 punten | 11x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #9

11. JUST THE TWO OF US (FT. GROVER WASHINGTON) | 51 punten | 14x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #16

10. HOPE SHE'LL BE HAPPIER | 52 punten | 13x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #13

9. LONELY TOWN, LONELY STREET | 54 punten | 18x genoemd | Nr. 1 van: niemand | Vorige editie: #10

8. CAN WE PRETEND | 73 punten | 15x genoemd | Nr. 1 van: Choconas | Vorige editie: #8

Deze nummers zijn allen heel wat keer genoemd, maar meestal in de lagere regionen van de top 10 gezet. Vandaar toch redelijk weinig punten, want hierna komen de eckte eckte kleppers. Een flinke sprong in punten hierna.

Er komt ook weer een nr. 1 langs. Etta en Choconas zijn dus duidelijk de alternativo's van deze editie, alleen zij hadden een minder gekend Withers-nummer op de eerste stek, waarvoor hulde jongens!

geplaatst:
Railroad Man was een beetje mijn (her)ontdekking van dit spel, had stiekem misschien op een plek in de top 10 gehoopt, maar helaas. Verder 7/10 van mijn top 10 ook hier in de top 10, dus da's prima hopen op een tweede plek voor Grandma's Hands.

geplaatst:
7. LOVELY DAY | 150 punten | 24x genoemd | Nr. 1 van: mezelf | Vorige editie: #7

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VKCghCN7Ypg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Z'n grootste hit, z'n signature song en ook z'n beste nummer. Alleen was ik blijkbaar de enige die dat ook doorhad. Een teleurstellende plaats! Vorige editie stond deze ook op 7, hoe dan?! Superbitch, Ast, dumb_helicopter en arcade monkeys zeg er wat van want ook jullie hadden 'm hoog, op de 2de plaats, net één plaatsje te laag dus x

6. WHO IS HE (AND WHAT IS HE TO YOU)? | 154 punten | 27x genoemd | Nr. 1 van: Arbeidsdeskundige | Vorige editie: #2

https://www.youtube.com/watch?v=_u5UcarxQmc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Kreeg meteen al de eerste positie toegekend, maar daar bleef het dan ook bij. Daarna niet meer op één gezet maar wel nog een paar tweede plaatsen. De vorige editie stond dit nummer op de tweede plaats, dus dit is een zeer verrassende positie alweer!

5. USE ME | 155 punten | 27x genoemd | Nr. 1 van: aERodynamIC, Shaky en El Ninjo | Vorige editie: #3

https://www.youtube.com/watch?v=g3hBYTkI-sE

Heb je ze ooit funkier geweten? Ook deze verliest enkele plaatsen, want vorige editie stond deze in de top 3 (op 3 dus). Jammer wel, bij mij ook op 3 te vinden. Eén van z'n allerbeste nummers gewoon. Zo heerlijk funky, nogmaals!!

geplaatst:
4. LEAN ON ME | 161 punten | 24x genoemd | Nr. 1 van: ArthurDZ, E-Clect-Eddy, Les de Groot, Simon77, Bonk en arcade monkeys | Vorige editie: #7

https://www.youtube.com/watch?v=f7P8wusL1Z0

Een flinke opwaardering vergeleken met de vorige editie, en terecht gatver! De mensen die deze op 1 hadden snappen dingen, want ik had deze op 2 x

3. HARLEM | 180 punten | 29x genoemd | Nr. 1 van: Arno en west | Vorige editie: #4

https://www.youtube.com/watch?v=WK-pRoDUguA

Een plaatsje winst voor Harlem. Heel veel mensen hadden deze op vier, drie en twee maar niet veel mensen hadden 'm ook daadwerkelijk op de eerste plaats. Alleen ultieme eindbazen Arno en West hadden 'm op 1. Lekker nummer, voor mij pas op #8 though.

2. GRANDMA'S HANDS | 188 punten | 28x genoemd | Nr. 1 van: Koenr, zaaf, Titmeister en catdog | Vorige editie: #5

https://www.youtube.com/watch?v=qv5pagal-ls

Eén keer minder genoemd dan Harlem dus, maar toch hoger. HOE DAN?! Meer eerste plaatsen, that's how. Drie plaatsen winst vergeleken met de vorige editie, dus dit is mss wel de grote winnaar! Want de nummer 1 zag men al van kilometers ver aankomen natuurlijk:

1. AIN'T NO SUNSHINE | 250 punten | 31x genoemd | Nr. 1 van: zowat iedereen ofzo | Vorige editie: #1

https://www.youtube.com/watch?v=CICIOJqEb5c

Wat een monsterscore! Door iedereen genoemd ook... was te verwachten dus. Terechte winnaar! Blijft een wonderschoon lied...

Dan wens ik nog alle 31 deelnemers van harte te bedanken en op naar de volgende editie: Choconas met Sade! Ook een interessante artiest waar ik wat meer wil van ontdekken. Heb hier een greatest hits album liggen, een goed begin denk ik... Ook weer soul, top

geplaatst:
Bedankt Johnny Marr! Mooie top 3 ook!

Arbeidsdeskundige
geplaatst:
Dank voor de organisatie en presentatie Johnny Marr!

geplaatst:
Titmeister schreef:
hopen op een tweede plek voor Grandma's Hands.

Uw wens is volbracht, meester.

geplaatst:
De nummers zeven t/m vier zaten heel dicht bij elkaar. Wel opvallend dat Just as I Am het volledige podium in handen heeft.

Mooi werk Johnny, dank!!

geplaatst:
Alle lof voor Johnny Marr! Schakelt zo maar even van Let's Get Rocked naar een fantastische soulzanger en doet dat ook nog eens met een mooie presentatie!

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
Etta en Choconas zijn dus duidelijk de alternativo's van deze editie, alleen zij hadden een minder gekend Withers-nummer op de eerste stek, waarvoor hulde jongens!

Dank je wel voor je presentatie, JM! Erg tof dat je ons een weekje hebt meegenomen in de wereld van Bill Withers. Ik wist dat ik wat uit de toon zou vallen met mijn top 3, maar die deep cuts hebben me deze week echt te grazen genomen. Can We Pretend, zooooo mooi! =)

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
Choconas met Sade! Ook een interessante artiest waar ik wat meer wil van ontdekken. Heb hier een greatest hits album liggen, een goed begin denk ik... Ook weer soul, top

Ja, ik ga zo de editie met Sade opstarten, ik kijk nu al uit naar al jullie bijdragen!

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
(quote)

Uw wens is volbracht, meester.

Top dank voor de presentatie ook, fijn eerbetoon aan een groot artiest.

geplaatst:
Johnny snapt dingen. Een mooie week.

geplaatst:
Johnny snapt het zo goed dat hij ons na een week al de les leest.

geplaatst:
zaaf schreef:
Johnny snapt het zo goed dat hij ons na een week al de les leest.

Een Smooth Operator, dat ben ik. Was graag gedaan allen! En tot over een jaar allemaal, then we gonna rock out with our cock out met Def Leppard!

LETS GET LETS GET LETS GET ROOOOCKED!!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:35 uur

geplaatst: vandaag om 10:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.