menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. REALiTi
2. California
3. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
4. So Heavy I Fell Through the Earth
5. Oblivion
6. Butterfly
7. 4ÆM
8. Genesis
9. World Princess Part II
10. Pin

MVW
Als niet-diehard Grimesfan (volgens mij pas 1 keer een geheel album geluisterd) had ik al een vermoeden dat voornamelijk de bekendere hits naar boven zouden komen drijven en dat is redelijk uitgekomen. Buiten de top 3 is het ook wel aardig aan elkaar gewaagd moet ik zeggen, voor mij zit er iig geen nummer tussen die ik echt vervelend vind om te horen.

1. REALiTi 
2. Genesis 
3. California  
4. Pin 
5. Violence (feat. i_o)  
6. Delete Forever
7. 4ÆM
8. Be a Body  
9. Butterfly  
10. World Princess Part II 

1. 4ÆM
2. We Appreciate Power (feat. Hana)
3. Oblivion
4. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
5. Nightmusic (feat. Majical Clouds)
6. Genesis
7. REALiTi
8. Sagrad Прекрасный
9. Kill v. Maim
10. Violence (feat. i_o)

1. We Appreciate Power (feat. Hana)
2. So Heavy I Fell Through the Earth
3. Delete Forever
4. Nightmusic (feat. Majical Clouds)
5. Sagrad Прекрасный
6. Kill v. Maim
7. Artangels
8. World Princess Part II
8. Be a Body
10. Butterfly

1. 4ÆM
2. Oblivion
3. Sagrad Прекрасный
4. Violence (feat. i_o)
5. Be a Body
6. Genesis
7. Delete Forever
8. REALiTi
9. We Appreciate Power (feat. Hana)
10. Flesh Without Blood

catchup
1. Oblivion
2. California
3. Genesis
5. Violence (feat. i_o)
6. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
7. Artangels
8. World Princess Part II
9. Pin
10. Flesh Without Blood

1. REALiTi
2. Flesh without Blood
3. Genesis
4. We Appreciate Power (feat. Hana)
5. Oblivion
6. Be A Body
7. Kill v. Main
8. Violence (feat. i_o)
9. California
10. 4ÆM

1. Flesh Without Blood
2. REALiTi
3. Genesis
4. Oblivion
5. Delete Forever*
6. Kill v. Maim
7. Violence (feat. i_o)
8. California
9. Sagrad Прекрасный
10. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)

Flesh Without Blood heeft een energiek ritme en een tekst over een stukgelopen vriendschap. Het is gebouwd op een elektronische basriff, met gebruik van echo's en overdubs. In de videoclip speelt ze vier verschillende rollen: een wraakengel, Marie-Antoinette, een gamer en een danseres met een groene hoed.

De top 2 wist ik vooraf eigenlijk wel, maar de volgorde? Ik kende Visions toen die uitkwam, op 4AD dus altijd even proberen, zag haar bij Jools Holland, bijzonder... het kwartje viel pas veel later echt. Met Realiti misschien en zeker met de singles van haar meest recente album. Toen ben ik Visions en Oblivion pas echt op waarde gaan schatten. Ook haar eerdere albums, anders ok, maar zijn toch zeker de moeite waard ook al blijkt dat niet uit dit toernooi. Erg jammer dat vooral Vanessa en Weregild sneuvelden. Maar toch ook in mijn lijst veel van het laatste album. Ook niet zo gek aangezien ze in mijn weeklijstjes vorig jaar 2 en dit jaar 1 nummer 1 hits scoorde.

01 Oblivion
02 Violence (feat. i_o)
03 4ÆM
04 REALiTi
05 Genesis
06 Kill v. Maim
07 We Appreciate Power (feat. Hana)
08 Flesh Without Blood
09 So Heavy I Fell Through the Earth
10 Symphonia IX (My Wait Is U)

Arbeidsdeskundige
1. California
2. So Heavy I Fell Through the Earth
3. Artangels
4. Flesh Without Blood
5. Genesis
6. 4ÆM
7. Symphonia IX (My Wait Is U)
8. REALiTi
9. Oblivion
10. Kill v. Maim

1. So Heavy I Fell Through the Earth
2. World Princess Part II
3. Kill v. Maim
4. 4ÆM
5. Flesh Without Blood
6. Violence (feat. i_o)
7. Delete Forever
8. California
9. REALiTi

11. Genesis
12. Oblivion
13. We Appreciate Power (feat. Hana)

14. Pin
15. Butterfly
16. Artangels

Oblivion en Genesis zijn overschat binnen haar oeuvre. Best aardige popdeuntjes though. PBH, Koenr en aerobag zeg er maar niks van x

Johnny Marr schreef:
Oblivion en Genesis zijn overschat binnen haar oeuvre.

this.... this comment makes me cryy-hii-hiii

Johnny Marr schreef:

Oblivion en Genesis zijn overschat binnen haar oeuvre. Best aardige popdeuntjes though. PBH, Koenr en aerobag zeg er maar niks van x

Je bent zelf een best aardig popdeuntje

Maar real talk, Art Angles is voor mij juist het album met de aardige popdeuntjes en Grimes is voor mij vooral interessant op Visions en haar laatste album.

Ga jij hier nog wat op zeggen JM?

1. Genesis
2. REALiTi
3. Oblivion
4. Kill v. Maim
5. Nightmusic (feat. Majical Clouds)
6. Flesh Without Blood
7. Symphonia IX (My Wait Is U)
8. California
9. Sagrad Прекрасный

Met de singles van haar laatste album klikt het voorlopig nog helemaal niet. Als ik Sagrad Прекрасный zo hoor ga ik wel eens de eerdere albums moeten proberen, want dat klinkt erg goed.

elevate the human race / putting make-up on my face

01. Oblivion
02. Pin
03. Phone Sex
03. Kill v. Maim
04. California
05. Delete Forever
06. We Appreciate Power (feat. Hana)
07. Genesis
08. 4ÆM
09. Flesh Without Blood
10. Sagrad Прекрасный

aerobag schreef:
(quote)

Ga jij hier nog wat op zeggen JM?

Nee, behalve dat we het helaasch oneensch zijn op dit vlak Laten we geen fiddy houden...

1. Kill v. Maim
2. REALiTi
3. Flesh Without Blood
4. 4ÆM
5. We Appreciate Power (feat. Hana)
6. Violence (feat. i_o)
7. So Heavy I Fell Through the Earth
8. Oblivion
9. Genesis
10. Symphonia IX (My Wait Is U)

1. Oblivion
2. Flesh Without Blood
3. REALiTi
4. Genesis
5. Kill v. Maim
6. Violence (feat. i_o)
7. We Appreciate Power (feat. Hana)
8. 4ÆM
9. Nightmusic (feat. Majical Clouds)
10. So Heavy I Fell Through the Earth

Oh Claire, you artyfarty witchy creepy awkward goddess met je duizenden kleuren en je trippy clipjes. Wat hou ik toch ontzettend veel van je.

1. Sagrad Прекрасный
Sagrad Prekrásnyj is gewoon awesome, het heeft echt alles wat Grimes zo geweldig eigenzinnig maakt. Haar vocale performance steelt hier echt de show, superdromerig en dan plots vlijmscherp als op 2:30 alles openbreekt. Dat moet wel één van de mooiste passages zijn die iemand ooit heeft ingezongen. Halfaxa begint stilaan mn favo Grimesalbum te worden. Alles hierop is fascinerend, het laat je zweven tussen alle staten van zijn en jezelf daar ontdekken. Jup, ik word er helemaal zweverig van, gelukkig maar want ik heb 420 andermaal geskipt afgelopen maandag. Dream Fortress, My Sister Says The Saddest Things en Devon zouden ook mijn toptien gehaald hebben btw.

Submit

2. Flesh Without Blood
De Grimes die mijn 123 toppertjes haalde moet het nu afleggen tegen een nog betere maar dat maakt deze niet minder geniaal. Art Angels-Grimes is een stukje brutaler en vinniger en dat maakt haar nog weer cooler dan ever. Flesh Without Blood heeft qua dromerigheid nog de meeste Visions/Halfaxaelementen van haar kunstengeltjes. En een ongekende drive en dito gevoel voor detail. Kjoel hoor.

Submit

3. REALiTi
Demo of niet-demo? Ooooeeeeh hou op met me die vraag te stellen! Oké ik weet dat ik hem nu zelf stel maar ik ga er alsnog niet op antwoorden x. Ik vind ze beide onwijs tof, de albumversie past perfect op AA en de demo en dan weer makkelijker los te luisteren I guess. Prima, wat mij betreft gaat ze gewoon Chromaticsmodus en slingert ze vanuit space nog zigmiljoen edits de aardbol op waarop wij stervelingen nu ons saaie leventje moet leiden. Oh en please schat, breng trouwens ooit eenheel album achterstevoren uit. Het klinkt echt awesome. De albumversie was trouwens mijn allereerste Grimeskennismaking en opende de deur naar catchy crazy artpop.

Submit

4. ÆM
Haar hardste banger van het afgelopen jaar. Na Elon dan.

Submit

5. Oblivion
Zie m eigenlijk altijd als twee-eenheid met Genesis. Deze wint net omdat ie zo mooi schakelt van een lief smooth geval naar een euforisch clubanthem. Sfeertje hoor.

Submit

6. Kill V Maim
DAmNIt GRimEs UR sO WEiRd 'n QUirkY eN hOLy SchMAUz DEZe tRAcK DAn aLLeS WAt HIeR oP dE ACHteRgRoND GEbeURT JoNGenS VloER me IK HoEF NoOiT GeeN DRuGS MeEr GEbRuiKEN AmAi iK woRd GeWOon sPOntaAn eNG HiERvaN BiTch B e H A v E PLeASe

Submit

7. Genesis
Niet echt haar genesis natuurlijk want Halfaxa is ouder (en nóg beter x) maar als ik me niet vergis was dit wel haar defo doorbraak. Oh en iets met een fakkel ok doei.

Submit

8. My Symphonia IX (My Wait Is You)
My Symphonia is trippelen op een nachtelijke dansvloer gemaakt van spijkers. Zwier hierop heel voorzichtig en doordacht, het is een kunst.

Submit

9. Artangels
Art Angels mag dan harder, vuiger, lomper zijn dan haar voorgangers, ze is haar schattigheid nog niet verloren. Het zogoedalsttelnummer is simpelweg superkjoet. Ze mag best een keer een Franstalig nummer uitbrengen trouwens.

Submit

10. Venus Fly
Lieve knappe Janelle, er is voor jou altijd plek in de lijst hoor x

Submit

11. Nightmusic
Ik heb het even gecheckt en ja, het klopt. Dit is inderdaad nachtmuziek. .keizumthcan daadredni si tiD .tpolk teh ,ja ne tkcehceg neve teh beh kI

Submit

12. Pin
Wat zijn haar snelle nummers toch allemaal heerlijk en wat is haar flow hier op haar top. Voelt ergens gewoon fout om deze niet in m'n toptien te hebben, maar dat geldt ook voor de pakweg vijf nummers hieronder.

Submit

13. We Appreciate Power
Gekke meid toch. Zo'n nummer bonken en t niet op je album zetten. Grom grom indeed.

Submit ya bish

14. Be A Body
Oh die fijne distortiebliepjesintro doet het telkens weer. Net als haar huiltjes. Ze gaat mooie slaapliedjes voor haar kindje kunnen zingen.

Submit

15. World Princess Part II
[Halfaxafanboyalert]Erg lekker maar wel iets minder goed dan deel 1[/Halfaxafanboyalert]

Submit

16. So Heavy I Fell Through The Earth
Lekkere albumopener hoor, echt weer fijne verzorgde bombast. Vind het meer een opbouw dan echt een nummer met een kop en een staart. Behalve die draak in de 'clip' dan, die is vet.

Submit

17. California
Dan werkt het me weer enorm op de zenuwen en dan ga ik er weer heel lekker op. Altijd een verrassing hoe deze elke luisterbeurt weer landt, maakt het elke keer weer lekker spannend om te horen. Oeh oeh oeh.

Submit

18. Violence
Miss Anthropocene delft hier toch een beetje het onderspit maar dat zegt vooral iets over de rest. Hoewel dit iets van haar eigenheid en drang naar vernieuwing mist is Violence natuurlijk nog altijd niet te versmaden.

Submit

19. Butterfly
Heb dit nummer altijd een lichtjes jammere afluister van Art Angels gevonden. Couplet niet echt memorabel, refrein dicht op mijn irritatiegrens. Met je vleugels van papier.

Submit

20. Delete Forever
Fijn catchy akoestisch gitaarriedeltje, maar verder is dit het nummer wel heel erg on-Grimes basic en zelfs wat saai. En Grimes is nevernooitniet saai dus watskeburt?

Oké oké, ik submit hem nu wel.

1. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
2. REALiTi (Demo)
3 Oblivion
4. Kill v. Maim
5. Flesh Without Blood
6. Sagrad Прекрасный
7. Butterfly
8. California
9 So Heavy I Fell Through the Earth
10. Nightmusic (feat. Majical Clouds)

1. Kill v. Maim
2. Flesh Without Blood
3. We Appreciate Power (feat. Hana)
5. REALiTi
6. Genesis
7. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
8. Oblivion
9. Violence (feat. i_o)
10. California

123poetertjes schreef:
20. Delete Forever
Fijn catchy akoestisch gitaarriedeltje, maar verder is dit het nummer wel heel erg on-Grimes basic en zelfs wat saai. En Grimes is nevernooitniet saai dus watskeburt?
Ben het wel eens met wat je schrijft, maar die laatste 35 seconden zijn wel bloedmooi.

Duidelijke top 3. ArthurDZ weet die dingen.

1. REALiTi
2. California
3. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
4. Flesh Without Blood
5. Kill v. Maim
6. Pin
7. Artangels
8. Nightmusic (feat. Majical Clouds)
9. Butterfly
10. Be a Body

1. Genesis
2. REALiTi
3. Oblivion
4. Violence (feat. i_o)
5. Delete Forever
6. We Appreciate Power (feat. Hana)
7. Flesh Without Blood
8. California
9. 4ÆM
10. World Princess Part II

1. REALiTi (Demo) duh
2. Genesis
3. Butterfly
4. World Princess Part II
5. Oblivion
6. We Appreciate Power (feat. Hana)
7. Kill v. Maim
8. Flesh Without Blood
9. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
10. Artangels

Top 10 posts van het jaar, 123poetertjes. Met Flesh op 1 was je award al binnen.

Kom maar op met die ontknoping, Gretz jongen.

01. Flesh Without Blood
02. REALiTi
03. Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
04. Genesis
05. Oblivion
06. Delete Forever
07. Kill v. Maim
08. World Princess Part II
09. Be a Body
10. So Heavy I Fell Through the Earth

Het is toch vooral een feestje met Art Angels en Visions geworden, die hebben me toch het meest kunnen overtuigen. Wel speciale vermelding nog voor Delete Forever, dat inderdaad atypisch Grimes is, maar wel een erg knap liedje met een fijne gitaar.

1. REALiTi (demo)
2. Oblivion
3. Pin
4. Genesis
5. California
6. 4ÆM
7. Flesh Without Blood
8. Violence (feat. i_o)
9. Kill v. Maim
10. Symphonia IX (My Wait Is U)

dix
1. Sagrad
2. Oblivion
3. So Heavy I Fell Through The Earth
4. 4AEM
5. Pin
6. Delete Forever
7. REALiTi
8. Butterfly
9. Genesis
10. Kill v Main

edit: Ik heb om 21:00 op 'plaatsen' getikt

Geeft niet dix. De scores worden nu berekend en er kan nog gewoon gestemd worden, totdat PBH zegt dat de lijnen dicht zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:58 uur

geplaatst: vandaag om 14:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.