menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:

geplaatst:
Dat gifje

geplaatst:
Ik vond dit nog wel leuk filmpje

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=umoqd0VbRI4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
20. Symphonia IX (My Wait Is U) [14 punten, 6x genoemd]
Visions (2012)
#1 van: -

https://www.youtube.com/watch?v=qsbiyvpel54

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Het trage (My) Symphonia IX overleefde relatief gemakkelijk de eliminatieronde. In deze finale was het echter de gedoodverfde nummer laatst. Het kreeg pas bij het 12e lijstje voor het eerst punten en werd door niemand hoger gezet dan plek 7.

123poetertjes schreef:
My Symphonia is trippelen op een nachtelijke dansvloer gemaakt van spijkers. Zwier hierop heel voorzichtig en doordacht, het is een kunst.

"The song can be seen as a Grimes-esque ballad, since it has one of the slowest tempo among all the other songs." (Genius)

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
19. Be a Body (侘寂) [21 punten, 7x genoemd]
Visions (2012)

https://www.youtube.com/watch?v=Fb_0LzBv894

Visions had vijf nummers in de finale en Be a Body is de tweede die we tegenkomen van de plaat. Het nummer werd dan ook amper genoemd en als het dan in een lijstje werd opgenomen, dan niet hoger dan plek vijf. Enkel aerobag moest weer de alternatieveling uithangen, want behalve hij had iedereen Be a Body in de staart van hun lijstje.

123poetertjes schreef:
Oh die fijne distortiebliepjesintro doet het telkens weer. Net als haar huiltjes. Ze gaat mooie slaapliedjes voor haar kindje kunnen zingen.

“I don’t have a phone. Everyone I know is always on their f*cking phone on the Internet all the time. I just wanted to write a song about being alive in the real world – ‘be a body.’ –" (Grimes)

”The Japanese title of this song refers to the concept of Wabi-Sabi, which represents a Japanese worldview that beauty is impermanent.”(Genius)

geplaatst:
18. Butterfly [26 punten, 8x genoemd]
Art Angels (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=ADPk5PpkjMg

De Vlinder - afsluiter van Grimes’ populairste plaat - sprokkelde beetje bij beetje punten, maar ontsnapte nimmer uit de achterhoede. In al het Art Angels-geweld (9 / 14 en bijna de helft van de finalisten) lag dit ook wel in de lijn der verwachting. Behalve de 3e plaats van JoaMuse had niemand er een toppositie voor over. Butterfly was nooit een officiële single, maar Grimes bracht er wel een videoclip bij uit. Het springerige nummer verandert op momenten net zo snel van tempo als de Afrikaanse Doodshoofdvlinder. ‘I'll never be your dream girl’, zingt Claire in de bridge. Nou, dat zal menig stemmer hier toch maar moeilijk kunnen onderschrijven
Sfeermaker schreef:
Ben ik de enige liefhebber van afsluiter Butterfly? Wat mij betreft de leukste vanwege de onverwachte wendingen, stemmingswisselingen en de fijne aankleding. Verveelt geen seconde.

”A song that’s from the perspective of a butterfly in the Amazon as people are cutting down trees” (Grimes)

123poetertjes schreef:
Heb dit nummer altijd een lichtjes jammere afluister van Art Angels gevonden. Couplet niet echt memorabel, refrein dicht op mijn irritatiegrens. Met je vleugels van papier.

Fun fact:
Grimes said in an interview that her computer continuously crashed while making this song because she kept layering on “so much Enya synth shit.”

geplaatst:
17. Nightmusic (feat. Majical Clouds) [27 punten, 7x genoemd]
Visions (2012)

https://www.youtube.com/watch?v=zZZ8SGlgv1I

De derde track van Visions die in de onderste regionen eindigt. Nightmusic is een collaboratie met Majical Cloudz, haar toenmalige vriend. De laatste verzorgt hier de productie. Donkere bassen voeren de boventoon op een etherische compositie. Inderdaad een #nachtplaatje pur sang. Direct na het eerste refrein horen we Grimes achterstevoren zingen, wat een mysterieus effect teweeg brengt. ALs je wilt weten wat de daadwerkelijk zingt moet je even naar JijBuis gaan (vanaf 3:13).

123poetertjes schreef:
Ik heb het even gecheckt en ja, het klopt. Dit is inderdaad nachtmuziek. .keizumthcan daadredni si tiD .tpolk teh ,ja ne tkcehceg neve teh beh kI

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
16. Artangels [29 punten, 8x genoemd]
Art Angels (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=lhNda16zKrk

Oef, wat staat Art Angels eigenlijk vol met duistere popparels, hè? Haar ode tot haar geliefde stad Montréal.

Claire is personifying Montreal. She is basically talking to the thought of her city as if it’s a person. Phrases like “anything you want” or “anything you feel like” could be interpreted as a way for Claire to figure out what’s happening there while she’s away.. What are the people doing, is it busy or dead, sunny or stormy. It’s literally just anything. When you think of it that way, a city has the ability to talk. (Genius)

123poetertjes schreef:
Art Angels mag dan harder, vuiger, lomper zijn dan haar voorgangers, ze is haar schattigheid nog niet verloren. Het zogoedalsttelnummer is simpelweg superkjoet. Ze mag best een keer een Franstalig nummer uitbrengen trouwens.

À gauche, à droit.

geplaatst:
15. World Princess Part II [34 punten, 10x genoemd]
Art Angels (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=EOwhuTlxE54

Maar liefst acht finalisten komen van Art Angels, waarbij logischerwijs de albumtracks wat wat vroeger aan de beurt komen dan de breder gedragen singles. World Princess Part II is in dat opzicht een kleine uitzondering daar het iets achterblijft op de andere met videoclips opgefleurde songz. De titel duikt terug naar haar Halfaxatijd toen het iets betere deel 1 uitkwam, met zo’n schattig hartje in de titel. De AA-versie kan dus gezien worden als een prequel, met één van die vele outer world-thema’s waar Grimes zo om bekend staat. De World Princess is in dit geval een goede vriend van Claire die op jonge leeftijd het leven liet en die ze wel altijd bij zich zou dragen. Dit deel specifiek is tevens een disstrack naar alle mannelijke producers die het stigma in de hand houden dat vrouwelijke collega’s liever niet aan knoppen mogen draaien, behalve om het gas hoger te zetten. Het leidde tot een fijne “Screw you talentless asses, ik ben veel beter dan jullie bij elkaar”-attitude en past bij de behoorlijk feministische inslag die Grimes altijd bij zich draagt. Hierbij beschuldigde ze in het verleden ook abusievelijk SOPHIE omdat “hij” zich als vrouw op de markt zette en toch “male privileges” zou hebben. Het verhaal is inmiddels bekend, Sophie bleek trans te zijn. Auch. Zelfs Grimes maakt af en toe eens een mispeertje. Niemand is ongenaakbaar niemand is goddelijk.

geplaatst:
Ik weet dat soort dingen.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
14. Pin [38 punten, 7x genoemd]
Art Angels (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=00y4nF9DyyM

Koenr schreef:
- Ik blijf me verbazen over het gebrek aan liefde voor Pin.

Ondanks het gebrek aan liefde voor Pin, haalt het “gewoon” de finale. Wat Niek al zei, de singles hebben eenmaal de voorkeur, want ja, singles zijn altijd populairder. Kijk maar naar Brody en Harrie.

123poetertjes schreef:
Wat zijn haar snelle nummers toch allemaal heerlijk en wat is haar flow hier op haar top. Voelt ergens gewoon fout om deze niet in m'n toptien te hebben, maar dat geldt ook voor de pakweg vijf nummers hieronder.

Claire (ik moet altijd aan Gooische Vrouwen denken bij die naam lol) heeft zelf ook een tof artwork bij deze track getekend:

https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F931c758b5513e31bfa7e41ba0371d03e.1000x1000x1.jpg

geplaatst:
Ik ben dik tevreden met het (14de) plekje in de finale voor Pin.

Falling off the edge with you-hou.. ooohooohooo.

geplaatst:
13. Sagrad Прекрасный [47 punten, 9x genoemd]
Halfaxa (2010)
#1 van: 123poetertjes, dix

https://www.youtube.com/watch?v=RsfCrVsk_qA

Een zware last op de schouders van deze Russische schone om de eer hoog te houden van Claires volledige pre-Visionsperiode. Toch een heel stukje ontwikkeling dat hier nu even niet aanwezig is in de finale, zund. Gelukkig eindigt deze parel van Halfaxa nog op een keurige plek die, mede door lastminutepunten van baasje dix, een beetje op een eilandje zit. Ver voor nummer 14, ver achter nummer 12. Op meedere manieren een geval apart deze zwierige track. Sagrad betekent ‘heilig’ en рекрасный (prekrasnyy) staat voor ‘schoonheid’. Typische Grimesthema’s of niet dan? Eigenlijk is dit qua toon ook wel haar signature song uit de beginjaren. En heilig is ie zeker, damn красивая песня.

Sagrad Prekrásnyj is gewoon awesome, het heeft echt alles wat Grimes zo geweldig eigenzinnig maakt. Haar vocale performance steelt hier echt de show, superdromerig en dan plots vlijmscherp als op 2:30 alles openbreekt. Dat moet wel één van de mooiste passages zijn die iemand ooit heeft ingezongen. Halfaxa begint stilaan mn favo Grimesalbum te worden. Alles hierop is fascinerend, het laat je zweven tussen alle staten van zijn en jezelf daar ontdekken. Jup, ik word er helemaal zweverig van, gelukkig maar want ik heb 420 andermaal geskipt afgelopen maandag. Dream Fortress, My Sister Says The Saddest Things en Devon zouden ook mijn toptien gehaald hebben btw.

geplaatst:
12. Delete Forever [62 punten, 11x genoemd]
Miss Anthropocene (2020)

https://www.youtube.com/watch?v=gvzC8MmC850

Een atypisch nummer binnen het oeuvre. Delete Forever is een akoestische gitaarballad, waarmee Grimes een uitstapje maakt naar de indie folk. Als geheel doet ook een beetje country-achtig aan. Tekstueel gezien een beladen nummer over drugsmisbruik (opioïden) en de (ernstige) gevolgen daarvan. In Bouchers persoonlijke omgeving overleden meerdere goede vrienden aan overmatig opioïdengebruik. Ze schreef het nummer direct toen ze hoorde van de dood van Lil Peep.

"When I was making this song I was trying to be more like Patsy Cline or something, like I was trying to be country or something, but I feel like it ends up having this 'Wonderwall' sort of vibe." (Grimes)

“It's this thing that impacts my life every single day because I'm constantly thinking about it and it's taken so much from me and it's weird. It's just a constant thing in the back of my mind. There's just this demon out in society and it's super scary and it's super f---ed up."(Grimes)

123poetertjes schreef:
Fijn catchy akoestisch gitaarriedeltje, maar verder is dit het nummer wel heel erg on-Grimes basic en zelfs wat saai. En Grimes is nevernooitniet saai dus watskeburt?

Mausie schreef:
Dat Grimes veelzijdig is lijkt mij een understatement. Delete Forever valt volledig uit de toon bij de andere singles van de nieuwe plaat, die ook al veel van elkaar verschillen onderling. Maar damn it, wat klinkt ook dit weer lekker! Deze keer een meer minimalistisch nummer met de akoestische gitaar. Melodieus en gevoelig. Ik ben benieuwd
hoe het binnen de context van het album zal klinken. Bijzondere clip ook weer trouwens, ik blijf gebiologeerd naar mijn scherm kijken.

geplaatst:
Je weet ook gewoon dat die opkomende Grimes/Elon Musk baby de toekomstig heerser van Mars gaat worden

geplaatst:
aerobag schreef:
Je weet ook gewoon dat die opkomende Grimes/Elon Musk baby de toekomstig heerser van Mars gaat worden

Sws x
https://static.stereogum.com/uploads/2018/05/grimes_elon-musk_on_mars-1526060003-compressed.jpg

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
toen we enthousiast stukjes tikten over de nummers bleef één nummer lang onbeschreven

11. Violence (feat. i_o) [63 punten, 13x genoemd]
Miss Anthropocene (2020)

https://www.youtube.com/watch?v=M9SGYBHY0qs

Niemand:
Letterlijk niemand:
PBH: laten we Violence maar gewoon negeren

123poetertjes schreef:
Miss Anthropocene delft hier toch een beetje het onderspit maar dat zegt vooral iets over de rest. Hoewel dit iets van haar eigenheid en drang naar vernieuwing mist is Violence natuurlijk nog altijd niet te versmaden.

J: Ook een beetje een herhaling van zetten als je het mij vraagt, maar een logische single. Grimes ten voeten uit, neigt een beetje naar de Art Angels-sfeer zelfs. Wat zeg jij, JM?

Ghostfacewriter JM: Niks bijzonders eigenlijk, gewoon dat het een geweldig nummer is van een groeibriljant van een album.

J: En dat is ook een conclusie die we kunnen trekken. Violence is eigenlijk vrij snel uitgegroeid tot een stabiele, enigszins anonieme middenmotor in Grimes haar oeuvre. OK doei.

geplaatst:
En dan te bedenken dat Grimes zelf Miss Anthropocene haar beste album vindt, in de steek gelaten door de eigen fans. Ik niet hoor Claire, ik ben het met je eens

geplaatst:
jordidj1 schreef:
Wat Niek al zei, de singles hebben eenmaal de voorkeur, want ja, singles zijn altijd populairder. Kijk maar naar Brody en Harrie.

Je bedoelt natuurlijk Dennis en Lashirly. Gelieve wel wat up to date te blijven met jullie referenties aub, meer vraag ik niet om Realiti op 1 hoef ik niet te vragen denk ik, gaat de gouden medaille hier wel in de wacht slepen, tochhhhh?

geplaatst:
10. We Appreciate Power (feat. Hana) [68 punten, 12x genoemd]
Miss Anthropocene (Deluxe Edition) (2020)
#1 van: SBube

https://www.youtube.com/watch?v=gYG_4vJ4qNA

De Miss Anthropocenes vallen nu plots bij bosjes, slecht voor het vertrouwen of niet dan? We Appreciate Power staat één puntje achter de nummer 9 en had met goed tactisch stemmen zo een plekje hoger kunnen scoren. Deze keiharde Afrekeningklapper (6 weken #1 ohme ohmy) was de terugkeer aan het front na toch drie Grimesloze muziekjaren. Het waren zware tijden en dus zit dit nummer ook volgestouwd met keiharde kreetjes van geluk. Dikke nu-metal-esque gitaren, een extra zangchick voor de refreinen en een ‘computers nemen de wereld over’-boodschap. Het is verdorie net Muse, al hebben die dan weer geen chick. Een fijne vervolgstap na Art Angels en een mooie indicatie voor de richting die ze met Miss Anthropecene op zou gaan, vooral thematisch. Dat dit nummer dan ontbreekt op de reguliere albumversie is een klein smetje. Hana zelf was voor deze samenwerking ook al actief als backing vocalist voor ene Claire Boucher. Mag ik trouwens dit stukje ook nog even claimen om een lans te breken voor die andere vaste gastartieste die helaas geen nummers in de finale heeft? Aristophanes, je bent een bazinnetje.
Submit.
Submit.
Submit.
Submit.
Submit.
Submit.
Submit.
Submit.

J: Ja, deze klapte er wel hard in bij uitkomen. Ik schrok me rot, wat doet ze nou? Maar het klonk wel vet, even wat anders dan het duistere voorgaande werk. Ik merk vooral dat de rockliefhebbers hier wat meer mee uit de voeten kunnen dan met een…… fiets. Ofzo. Jullie weten. Ik heb trouwens een fiets nu op Pokemon Fire Red, hoe vet is dat?

Gekke meid toch. Zo'n nummer bonken en t niet op je album zetten. Grom grom indeed.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
9. So Heavy I Fell Through the Earth [69 punten, 13x genoemd]
Miss Anthropocene (2020)
#1 van: Johnny Marr

https://www.youtube.com/watch?v=iH0kfH04U68

De albumopener van haar laatste worp! Van de PBH-crew had enkel A dit deuntje in zijn lijstje, slechts op plek 9, dat wel. Dan maar het advies vragen van een PBH-wannebe:

N: Vraag maar aan JM of ie gastbijdrage kan typen x
J: Heb ‘m net gePM’d xxxx

N: Ik zou t gewoon zo laten staan eigenlijk, vind ik best wel grappig x
J: HAHAHA. Ok.

J: Hoe is het verder?
N: Mag niet klagen hoor. Lekker stukjes tikken met mn PBHomies

J: Oh ik heb PM terug van JM:

Ok. TRRRRRRRRRR. PRRRRRRR. BOOMBOOMBOOMBOOMBOOMBOOBOBOOBOOBOOBOOOOOM. BOBOOBOBOBOBOBOBOBOBOBOBOOOOOOOOOOOOOOOM.

PRRRRRRRRRR. TRRRRRRRR. KRRRRRRRRRR.

Oh, wacht, het is deze:

Dikke banger, wat een intro, knalt zo hard uit m'n speakers dat ik door de aardkorst wordt gezogen ofzo, recht het heelal in. Eeuwige divine bliss, heerlijk pristine nummertje, echt een faveje. Otherworldy feel wel ook, met die zwangere synths. Ik wil die synthlijn snuiven. Echt een kraker!

123poetertjes schreef:
Lekkere albumopener hoor, echt weer fijne verzorgde bombast. Vind het meer een opbouw dan echt een nummer met een kop en een staart. Behalve die draak in de 'clip' dan, die is vet.

J: ja, mij een beetje te eigenlijk. Maar snap wel dat JM hier op kickt, die keer’l houdt wel van overdrijven.

geplaatst:
Ik zei het al bij m'n lijstje, Violence vind ik duidelijk een van haar beste 2 nummers. Zeker geen middenmoter dus. Beste nummer van het laatste album en heb nog even getwijfeld of ik die toch niet op 1 zou zetten.

geplaatst:
De samenwerking met i_o is ook wel bijzonder op zich. De I like it like that stukjes zijn de hoogtepunten van het nummer wat mij betreft.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
8. Venus Fly (feat. Janelle Monáe) [71 punten, 14x genoemd]
Art Angels (2015)
#1 van: Arrie

https://www.youtube.com/watch?v=eTLTXDHrgtw

Grimes is er niet vies van om wat te zeggen over feminisme, dus met Janelle heeft ze een perfecte partner-in-crime gevonden, want laatstgenoemde is ook wel een topic op zich. Ze hebben twee keer samen een track gemaakt, Grimes featuret op Pynk (dat nummer met die vedjaina-clip) en Janelle dus op Venus Fly.

Dat deze banger het zou goed doen had ik eigenlijk niet verwacht, maar het is misschien ook wel een beetje geluk, want de nummers 10 t/m 7 zitten vrij dicht op elkaar.
ArthurDZ schreef:
(maar ja, Janelle hé)

123poetertjes schreef:
Lieve knappe Janelle, er is voor jou altijd plek in de lijst hoor x

This song encapsulates Boucher and Monàe interrogating someone for looking at them, using threats like changing their appearance in frightening ways and using conventional symbols of beauty as weapons.(Genius)

geplaatst:
aerobag schreef:
En dan te bedenken dat Grimes zelf Miss Anthropocene haar beste album vindt, in de steek gelaten door de eigen fans. Ik niet hoor Claire, ik ben het met je eens

Er komt nog één Miss Anthropocene voorbij, maar die piekte iets te vroeg Bij een volgende GH-editie sluit ik niet uit dat ie dan wel serieus kan meedoen om de ereplaatsen

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
7. California [76 punten, 14x genoemd]
Art Angels (2015)
#1 van: Arbeidsdeskundige

https://www.youtube.com/watch?v=OsCfufAp2tM

123poetertjes schreef:
Dan werkt het me weer enorm op de zenuwen en dan ga ik er weer heel lekker op. Altijd een verrassing hoe deze elke luisterbeurt weer landt, maakt het elke keer weer lekker spannend om te horen. Oeh oeh oeh.

Wat is dat toch met nummers met “California” in de titel? Het lijkt wel garantie voor perfectie, vooral als het popprinsessen betreft. Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan hoe kinderachtig en k*t deze openingstrack kan klinken, maar vanaf mijn eerste Art Angels-luisterbeurt was ik direct verkocht. Een perfecte opener eigenlijk: vanaf de eerste tonen weet je al wat je te wachten staat.

Het gaat met de nummer 6 is echter enorm, maar liefst 23 punten.

“It’s actually a hate track for Pitchfork…for the music industry. For the indie blogs. I’m just very tired of the "Grimes is so sad! Grimes is protesting and ranting and having a terrible time! She is so insecure!” narrative. It’s actually really destructive to make it seem like “Everything is out of my control!” To say that I scrapped an entire album, without fact-checking, to say that “Go” was my first single…like I didn’t produce that. I would never put out an album that I didn’t produce. Like to take that away from me and…I can’t get away from it. No one fact-checked it. Like, you just fucked my narrative. You just fucked years of work that I’ve done. And you’re too immature to take it down. (Genius)

Grimes never sounded like this before.

geplaatst:
Damn it! Net thuis en dus niet meer kunnen stemmen. Fingers crossed for Oblivion

geplaatst:
Dance Lover schreef:
Damn it! Net thuis en dus niet meer kunnen stemmen. Fingers crossed for Oblivion

Sund (maar gelukkig lees je nu mee ) We laten je nog even in spanning of jouw lijstje het verschil had kunnen maken tussen 1-2-3 x

geplaatst:
Delete Forever wordt hier onderschat zeg! Verder dikke presentatie weer, keep it up

aerobag schreef:

Nog een Miss Anthropocone-volgeling hier

geplaatst:
6. 4ÆM [99 punten, 18x genoemd]
Miss Anthropocene (2020)
#1 van: yeahyeahyeah, aerobag

https://www.youtube.com/watch?v=mrZC1Jcv0dw

Om vier uur ‘s nachts gebeuren de gekste dingen. Zoals een dikke drum'n'bassbreakbeat die zomaar patsboem door je dak heen komt vallen. Het was een productierichting die Grimes nog niet eerder uit was gegaan maar dat is zo vet aan haar: ze experimenteert lekker door. En het wordt gewaardeerd: dit is haar hoogstscorende nummer op Miss Anthropocene. Met afstand. Net niet de 100-puntenkaap bereikt, wel twee mooie eerste plaatsen. Tim kan weer lekker gaan slapen. Tot 4:00 dan, wanneer deze weer even komt langsdenderen. En ook hier doen we nog even doordenderen, want de nummer 5 staat nog weer 22 puntjes hoger.

G: 4ÆM ging als een komeet van start en hield t/m het 9e lijstje nog gelijke tred met de winnaar. Daarna droogden de punten snel op, maar de eer om hoogste Miss Anthropocene te zijn kwam nimmer in gevaar.
Johnny Marr schreef:
4ÆM though, jemig wat een nummer

Fun fact:
Grimes stated in her teaser tweet that her inspiration for this song comes from the 2015 Bollywood film Bajirao Mastani, but as a cyberpunk interpretation, and that she’s singing from the main character, Mastani’s, perspective.

123poetertjes schreef:
Haar hardste banger van het afgelopen jaar. Na Elon dan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:39 uur

geplaatst: vandaag om 10:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.