menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Casartelli (moderator)
13. Subterranea *

Album: Subterranea

Aantal punten: 34
Aantal lijstjes: 8
Hoogste positie: 2

Goed, het oude werk komt er dus bekaaid af (ook voor oude-demo-maar-nog-steeds-concertfavoriet It All Stops Here was uiteindelijk geen plek), maar voor de rest is het allemaal vrij evenwichtig verdeeld. Geen enkel album is met meer dan 3 nummers vertegenwoordigd. Ook klassieke favoriet Subterranea blijft na wat nomineren en deels weer wegstemmen op die 3 steken. Het titelnummer is daar alweer de tweede van.

Casartelli (moderator)
12. Harvest of Souls

Album: Dark Matter

Aantal punten: 35
Aantal lijstjes: 7

Het heeft ruim twintig jaar geduurd, maar toen had IQ ook zijn eigen Supper's Ready.

Casartelli (moderator)
11. The Narrow Margin

Album: Subterranea

Aantal punten: 35

Brunniepoo schreef:
IQ is nou typisch een band waarbij ik niet per se veel favoriete nummers heb. Ik vind hun sound erg prettig - al is die sound tegelijkertijd ook al jaren erg voorspelbaar. Voor veel van deze nummers hadden dus ook andere gekozen kunnen worden.
En de hoogste van Subterranea. Zou die misschien ietwat teleurstellende 11e plek iets te maken hebben met wat meesterdch eerder schreef, of is de conceptdubbelaar niet meer het heilige huisje dat het ooit was?

Casartelli (moderator)
10. Sacred Sound

Album: Dark Matter

Aantal punten: 38
Aantal lijstjes: 11
Hoogste positie: 3

Na een steeds verdere modernisering van het aloude neoproggeluid markeerde Dark Matter een terugkeer naar een meer vintage toetsengeluid. Openingsnummer Sacred Sound is de hoogste van twee nummers die we van dat album tegenkomen.

Casartelli (moderator)
9. The Wrong Side of Weird *

Album: The Seventh House

Aantal punten: 39

Het album The Seventh House is ook wel een succesverhaal, met 3 nummers in de finale, waarvan we nu pas de eerste tegenkomen.

Casartelli (moderator)
8. Guiding Light

Aantal punten: 40
Nummer 1 van: Gert P

En dan meteen de tweede ook maar. Tja, er moest er ook eentje het minst favoriet zijn bij uw nederige presentator.

Casartelli (moderator)
7. From the Outside In

Album: The Road of Bones

Aantal punten: 43
Nummer 1 van: Superbitch

Casartelli schreef:
Iets van The Wake (met name het iconische titelnummer) wordt node gemist, maar omdat From the Outside In voor een redelijke remake daarvan door kan gaan, tel ik mijn zegeningen toch maar.
Superbitch schreef:
Het eerste wat ik van hen hoorde was meteen het album The Road of Bones. Daarna kwam ik er pas achter dat ze al sinds de jaren '80 bezig waren. Het is uitzonderlijk dat een groep pas in z'n vierde decennium z'n hoogtepunt bereikt.

Casartelli (moderator)
6. Stay Down *

Album: Resistance

Aantal punten: 45
Aantal lijstjes: 9

meesterdch schreef:
Van hun laatste album zijn mijn favorieten al in een eerder stadium gesneuveld en ik kan moeilijk kiezen Stay Down en Shallow Bay. Allebei briljante nummers, al zijn ze in mijn ogen minder dan een aantal andere Resisctance nummers. Ik kies dan toch voor Stay Down, omdat ik bij Shallow Bay bij het binnenkomen van de drums altijd het gevoel heb dat Cookie dat van Spectral Mornings heeft gejat.
Waarvan akte. Toch een heel nette prestatie voor een nummer dat nog geen jaar uit is. Ook de hoogst scorende nominatie.

Casartelli (moderator)
5. Common Ground

Album: Nomzamo

Aantal punten: 46
Aantal lijstjes: 6
Nummer 1 van: Casartelli, Outlaw104

Outlaw104 schreef:
Als Marillion liefhebber ging ik bij de release van Clutching at Straws mij verdiepen in muziek die hieraan gerelateerd was en een collega liet mij kennis maken met IQ, die net album Nomzamo de wereld in hadden geslingerd. Voor prog begrippen het misschien niet al te bijster origineel te noemen Common Ground greep me volledig bij de keel en heeft me sindsdien niet meer losgelaten. Het zit simpelweg in m'n DNA.
Brunniepoo schreef:
Common Ground is sowieso een mooi en het is jammer dat dit uiteindelijk de hele Menel-periode vertegenwoordigt. Prachtig epos, en bijna net zo mooi als dat latere Eerste Wereldoorlogstuk

Casartelli (moderator)
4. The Seventh House

Aantal punten: 66
Aantal lijstjes: 11
Nummer 1 van: Brunniepoo, Rudi S

Brunniepoo schreef:
dat latere Eerste Wereldoorlogstuk, The Seventh House, dat - hoewel ook niet bepaald uitblinkend in originaliteit - wel al jaren mijn IQ-favoriet. Prachtige tekst vooral.
Onderwijl beginnen we nu puntentechnisch grote sprongen te maken.

Casartelli (moderator)
3. The Darkest Hour

Album: Ever

Aantal punten: 78
Aantal lijstjes: 12
Nummer 1 van: Arbeidsdeskundige

meesterdch schreef:
Ook de eerste keer dat ik IQ als hoofdact live zag, namelijk toen ze in Noorderligt speelden nadat Pete Nicholls was teruggekeerd. Toen ze in mijn herinnering al een vroege versie van The Darkest Hour speelde. En toen ik de cd aanschafte en ik met de stereo op 10 dat begin hoorde. Die bas van Jowitt...
De wraak van Ever na de andere twee teleurstellende noteringen: een keurige podiumplaats voor het openingsnummer.

Casartelli (moderator)
2. Frequency

Album: Frequency

Aantal punten: 102
Aantal lijstjes: 15
Nummer 1 van: musicborst, vigil

Brunniepoo schreef:
Frequency vind ik een van de weinige nummers vanaf Ever die wat meer een eigen sound heeft
En er waren duidelijk meer mensen die er wel over te spreken zijn.

Casartelli (moderator)
1. The Road of Bones

Album: The Road of Bones

Aantal punten: 111
Aantal lijstjes: 14
Nummer 1 van: 50tracks, Alicia, Bonk, dynamo d, meesterdch, Simon77

Bonk schreef:
IQ heeft veel prachtige muziek gemaakt, maar toch stond de nummer 1 toch wel behoorlijk vast. Echt een ongelofelijk goed nummer qua spanning en afwisseling, die toch wel enigszins boven het prachtige maaiveld uitsteekt.
Het moet gezegd: deze nummer 1 zag ik in de verste verte niet aankomen. Dat ligt echter aan mij, want met de statistieken onder meer hier, maar vooral op Progarchives (op RateYourMusic dan weer wat minder) in de hand, was het toch wel een veilige gok geweest. Het is hoe dan ook een zege met overmacht.

Mooi presentatie Casartelli. Heb speciaal voor deze countdown even een film op pauze gezet.

Casartelli (moderator)
Met dank aan alle 16 deelnemers!

hoi123, de vloer is aan jou!

Ik zet mezelf weer even achteraan de lijst, deo volente in het postcovidium.

29 mei - hoi123 (Perfume Genius)
5 juni - jordidj1 & 123poetertjes (Danny Brown)
12 juni - cosmic kid (The Beatles)
19 juni - Choconas (Led Zeppelin)
26 juni - herman (West-Afrika)
3 juli - esteban (Samson & Gert)
10 juli - Arrie (Roberta Flack)
17 juli - Plastic Beach House (Jack Antonoff)
24 juli - Les de Groot (CCR)
31 juli - Johnny Marr (Griselda)
7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (Kristin Hersh/Tanya Donelly)
11 sep - Motel Matches (Warren Zevon)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Alicia Keys)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - jordidj1 (NTB)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz (Green Day)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
19 feb - motel matches (Villagers)
26 feb - catdog (Britney Spears)
5 maart - Poeha (BABYMETAL)
12 maart - VladTheImpaler (King Gizzard & The Lizard Wizard)
19 maart - ArthurDZ (Carpenters)
26 maart - Bonk (The Scene / Tröckener Kecks)
2 april - Shaky (Neil Diamond)
9 april - Aerobag (Yo La Tengo)
16 april - herman (Kylie Minogue)
23 april - Superbitch (Garbage)
30 april - Johnny Marr (The Strokes)
7 mei - Rudi S ( Richard Thompson)
14 mei - Dance Lover ( Röyksopp )
21 mei - Poek (This Mortal Coil/The Hope Blister)
28 mei - ArthurDZ (Car Seat Headrest)
4 juni - EttaJamesBrown - Pukkelpop 1991
11 juni - chevy93 (NNB)
18 juni - Johnny Marr (Def Leppard)
25 juni - Casartelli (Big Country)
...
22 oktober - chevy93 (NNB)
...
13 mei - chevy93 (NNB)
...
9 december - chevy93 (NNB) [/quote]

Mooie lijst, het blijft toch wat lastig kiezen bij IQ, vaak ook al vanwege de lange nummers. Bedankt Casartelli voor de mooie presentatie weer! Super!

Casartelli, dank voor een fijn weekje en een mooie presentatie. Het heeft mijn liefde voor IQ nog weer wat verder verhoogd.

Ja, dat was een lekker weekje IQ, dank voor de moeite Casartelli. Leuk ook weer Progladders uit vroeger tijden weer eens tegen te komen. Aan de agenda te zien zal ik komende maanden hier niet terug komen maar ik hoop wel een tag te krijgen bij de DIre Straits. Zo niet, ga ik het geheid vergeten...

Veruit het fijnste nummer sinds Frequency en geen onverwachte winnaar. Ik had onderweg het idee dat mijn nummer 1 het wat beter deed, maar toch een verdienstelijke vierde plaats...

Dank voor de organisatie!

Veel dank Casartelli voor mooie IQ week! Komt trouwens niet vaak voor dat mijn nummer 1 ook de nummer 1 van het Greatest Hits spel is .

Bedankt Casartelli,
voor het organiseren van een mooi IQ weekje.

Bedankt Casartelli, IQ is een zeker een band waar ik me meer in wil verdiepen. Heerlijke muziek!

Ik kom morgen met de presentatie!

Casartelli Enig idee welke user finalelijstje het meest mainstream IQ was ten opzichte van de uiteindelijke uitslag

Casartelli (moderator)
Outlaw104 schreef:
Casartelli Enig idee welke user finalelijstje het meest mainstream IQ was ten opzichte van de uiteindelijke uitslag
Allereerst: het hiernaar kijken leerde mij dat er iets misgegaan was met tellen. Daarom stonden de nummers 13 en 14 verkeerdom. Dat is bij deze aangepast.

Casartelli (moderator)
Ik heb even snel de correlatie uitgerekend, maar iets zegt mij dat dat niet helemaal de juiste maat is, aangezien je een top-10 van een gebruiker met een top-20 van het collectief vergelijkt. Dus wie een beter idee heeft...? Maar een indruk geeft het wel:

Simon77 0.92
Arbeidsdeskundige 0.70
Brunniepoo 0.63
meesterdch 0.56
Superbitch 0.53
Bonk 0.51
Finidi 0.49
vigil 0.43
Gert P 0.36
Casartelli 0.30
50tracks 0.26
dynamo d 0.26
Outlaw104 0.22
Alicia 0.13
Rudi S -0.09
musicborst -0.15

Simon77 had in elk geval de top-3 gelijk aan de einduitslag.

Dank je voor het organiseren Casartelli, wel raar dat geen enkel nummer van de 2de cd van Road of bones genomineerd is want die is minstens of misschien wel mooier dan de eerste cd.

Met nummers als Knuckelhead, constellations, fall and rise en hardcore.
Subterenae is mijn favorite cd maar niet als losse nummers.
Verder zie ik om te nomineren niet veel muziek waar ik wat mee heb.

Ook te druk om elke dag op mm te zitten.

@ Gert P
dynamo d schreef:
Zo zie je maar hoeveel goede nummers !Q heeft gemaakt. In mijn lijstje slechts 1 hetzelfde als Casartelli:

Knucklehead

GREATEST HITS OF PERFUME GENIUS

https://media.resources.festicket.com/www/artists/Perfume-Genius_L.jpg

Tien jaar nadat Mike Hadreas in 2010 zijn ingetogen debuutalbum, gemaakt in zijn slaapkamer en doorspekt van persoonlijk leed, aan de wereld presenteerde, is hij uitgegroeid tot één van de grote namen in het hedendaagse artpoplandschap. De zware tristesse die zijn muziek voor zijn eerste twee albums typeerde is niet gebleven. Op zijn derde album Too Bright verkende hij een stukken donkerder geluid en was hij stukken politieker in zijn boodschappen; het daaropvolgende No Shape werd een eclectische en avontuurlijke barokpopplaat, en het net uitgekomen Set My Heart On Fire Immediately is misschien wel zijn meest verfijnde en subtiele plaat tot nu toe. Een nogal veelzijdige artiest dus, en zijn door velen geroemde teksten, waarin thema's als queerschap, seks, drugsgebruik, depressie, gender en zelfbeeld centraal staan, zijn de spreekwoordelijke kers op de taart. Maar goed, wat is zijn beste nummer nou eigenlijk volgens Musicmeter? Om deze vraag te beantwoorden heb ik de volgende startlijst opgesteld, met daarin de drie populairste nummers per album dat Mike heeft uitgebracht , en roep ik graag jullie hulp in om die bij te vullen!

Awol Marine
Dark Parts
Describe
Die 4 You
Fool
Grid
Hood
Jason
Learning
Lookout, Lookout
Mr. Peterson
On the Floor
Queen
Slip Away
Wreath

Maak een top-10 aan van je favoriete Perfume Genius-nummers die niet in dit lijstje staan - de tien meest genoemde nummers gaan door naar de volgende ronde!

-SprayIt-, aerobag, aERodynamIC, AOVV, arcade monkeys, Arrie, Ducoz, Elbow, EttaJamesBrown, Fathead, Gretz, jassn, LucM, Masimo, nico1616, niels94, panjoe, popstranger, Rufus, sj0n88, shinybeast

Als ik je heb gemist in het snelle maken van dit lijstje, schroom vooral niet om alsnog mee te doen! En kan een mod misschien weer de titel aanpassen?

Ik maak maar gewoon op gevoel snel een lijstje want er is zoveel moois in PG's oeuvre te vinden dat ik er anders nooit klaar mee zal zijn:

17
Choir
Dreeem
Floating Spit
I'm A Mother
Leave
My Body
Never Did
Normal Song
Perry

Sorry aan Valley, Write to Your Brother, Gay Angels, Eye on the Wall, Hood, Dirge, Moonbend en Your Drum </3

Deadline is overigens maandagavond 20:00!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:21 uur

geplaatst: vandaag om 15:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.