Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:16 uur
Nr 18 (21 punten)
De Wind Nam Hem Mee
Aantal malen genoemd: 6
Nr 1 van: niemand
De Wind Nam Hem Mee
Aantal malen genoemd: 6
0
johannesA
geplaatst: 14 september 2018, 19:17 uur
Helaas net te laat binnen, maar toch maar even mijn top 10.
1. Welkom In Utopia II *
2. Kronenburg Park
3. Winter in Hamburg
4. De Verzoening
5. Hier Komt de Storm
6. Welkom in Utopia I
7. Foto van een Mooie Dag
8. Verjaardagsfeest
9. Verslaafd aan Jou *
10. Linda
1. Welkom In Utopia II *
2. Kronenburg Park
3. Winter in Hamburg
4. De Verzoening
5. Hier Komt de Storm
6. Welkom in Utopia I
7. Foto van een Mooie Dag
8. Verjaardagsfeest
9. Verslaafd aan Jou *
10. Linda
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:18 uur
Nr 17 (25 punten)
Schaduw *
Aantal malen genoemd: 7
Schaduw *
Aantal malen genoemd: 7
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:24 uur
nr 16 (32 punten)
Crime Passionel *
Aantal malen genoemd: 9
Crime Passionel *
Aantal malen genoemd: 9
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:25 uur
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:25 uur
Nr 14 (36 punten)
Verslaafd aan Jou *
Aantal malen genoemd: 12
Verslaafd aan Jou *
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:27 uur
Nr 13 (42 punten)
Welkom In Utopia II *
Nr 1 van: johannesA
Dankzij de laatste stemmer toch nog wat gestegen
Welkom In Utopia II *
Nr 1 van: johannesA
Dankzij de laatste stemmer toch nog wat gestegen
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:28 uur
Nr 12 (59 punten)
Hier Komt de Storm
Aantal malen genoemd:12
Nr 1 van: Bonk
Persoonlijke favoriet die ik wel hoger had verwacht
Hier Komt de Storm
Aantal malen genoemd:12
Nr 1 van: Bonk
Persoonlijke favoriet die ik wel hoger had verwacht
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:30 uur
Nr 11 (63 punten)
Kontakt
Aantal malen genoemd: 11
Nr 1 van: Marty McFly
Frank op z'n funkiest. Die had ik dan weer lager verwacht.
Kontakt
Aantal malen genoemd: 11
Nr 1 van: Marty McFly
Frank op z'n funkiest. Die had ik dan weer lager verwacht.
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:32 uur
1
geplaatst: 14 september 2018, 19:34 uur
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:39 uur
Nr 7 (84 punte) ex aequo
Linda
Aantal malen genoemd: 17
Nr 1 van: E-Clect-Eddy
1.000.000 Sterren
Nr 1 van: deric raven
Gelijk aantal punten, gelijk aantal stemmer, beide 1 topnotering en ze scoorden ook vrijwel gelijk in de top 40; nr 28 en nr 29. Wat een toeval.
Linda
Nr 1 van: E-Clect-Eddy
1.000.000 Sterren
Nr 1 van: deric raven
Gelijk aantal punten, gelijk aantal stemmer, beide 1 topnotering en ze scoorden ook vrijwel gelijk in de top 40; nr 28 en nr 29. Wat een toeval.
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:43 uur
Nr 5 (84 punten) ex aequo
Het Antwoord
Aantal malen genoemd: 13
Nr 1 van: 50tracks
verrassend hoog
Zeg Me Dat het Niet Zo Is
Aantal malen genoemd: 14
Nr 1 van: Shaky
De laatste echte klassieker van Frank Boeijen. Mooi klein gehouden nummer met een schitterende tekst. De melodie doet me in de verte denken aan dit nummer
Francis Goya - Nostalgia - YouTube
Het Antwoord
Aantal malen genoemd: 13
Nr 1 van: 50tracks
verrassend hoog
Zeg Me Dat het Niet Zo Is
Nr 1 van: Shaky
De laatste echte klassieker van Frank Boeijen. Mooi klein gehouden nummer met een schitterende tekst. De melodie doet me in de verte denken aan dit nummer
Francis Goya - Nostalgia - YouTube
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:45 uur
Nr 4 (85 punten)
Verjaardagsfeest
Nr 1 van: wendyvortex, Poek, Rudi S, andré
Ik ken dit nummer van de live-versie die veel door Frits Spits werd gedraaid in de tijd dat ik elke avond trouw naar de Avondspits luisterde. Fris nummer met een grappige tekst. Een stuk lichter van toon dan zijn latere werk. Niet gedacht dat deze zo goed zou scoren.
Verjaardagsfeest
Nr 1 van: wendyvortex, Poek, Rudi S, andré
Ik ken dit nummer van de live-versie die veel door Frits Spits werd gedraaid in de tijd dat ik elke avond trouw naar de Avondspits luisterde. Fris nummer met een grappige tekst. Een stuk lichter van toon dan zijn latere werk. Niet gedacht dat deze zo goed zou scoren.
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:48 uur
Nr 3 (108 punten)
Zwart Wit
Ongelofelijk maar waar. Dit was de enige top 10 hit van Frank Boeijen (ter vergelijking; bij Blof staat de teller al op 14). Geschreven naar aanleiding van de racistische moord op Kerwin Duinmeijer. Dit nummer heeft er denk ik ook voor gezorgd dat veel mensen bij de naam Frank Boeijen vaak beginnen over zijn onverstaanbaarheid. Ook 1 van de weinige Nederlandstalige nummer die ik kan bedenken die gebaseerd zijn op een (toen recent) nieuwsfeit. Door niemand op nr 1 gezet.
Zwart Wit
Ongelofelijk maar waar. Dit was de enige top 10 hit van Frank Boeijen (ter vergelijking; bij Blof staat de teller al op 14). Geschreven naar aanleiding van de racistische moord op Kerwin Duinmeijer. Dit nummer heeft er denk ik ook voor gezorgd dat veel mensen bij de naam Frank Boeijen vaak beginnen over zijn onverstaanbaarheid. Ook 1 van de weinige Nederlandstalige nummer die ik kan bedenken die gebaseerd zijn op een (toen recent) nieuwsfeit. Door niemand op nr 1 gezet.
0
geplaatst: 14 september 2018, 19:50 uur
Nr 2 (143 punten)
De Verzoening
Aantal malen genoemd: 19
Nr 1 van: EttaJamesBrown, Simon77, johan de witt, Choconas
Grote voorsprong op de nr 3.
De Verzoening
Aantal malen genoemd: 19
Nr 1 van: EttaJamesBrown, Simon77, johan de witt, Choconas
Grote voorsprong op de nr 3.
1
geplaatst: 14 september 2018, 19:52 uur
en het is geen verrassing:
Nr 1 (163 punten)
Kronenburg Park
Aantal malen genoemd:22
Nr 1 van: laxus11, Superbitch, aERodynamIC, motel matches, jordidj1
Toch wel het ultieme Frank Boeien nummer. Alles wordt bij dit nummer uit de kast gehaald en vooral het refrein is aan de bombastische kant, maar het werkt geweldig. Nummer verveelt mij nooit. Zeer terechte (en verwachte) nummer 1
Nr 1 (163 punten)
Kronenburg Park
Aantal malen genoemd:22
Nr 1 van: laxus11, Superbitch, aERodynamIC, motel matches, jordidj1
Toch wel het ultieme Frank Boeien nummer. Alles wordt bij dit nummer uit de kast gehaald en vooral het refrein is aan de bombastische kant, maar het werkt geweldig. Nummer verveelt mij nooit. Zeer terechte (en verwachte) nummer 1
3
geplaatst: 14 september 2018, 19:57 uur
Dank aan alle deelnemers en nu is het tijd voor een ander icoon die net als Frank Boeijen zijn beste werk in de jaren 80 maakte; Peter Gabriel
0
geplaatst: 14 september 2018, 20:02 uur
Bedankt voor een weekje Frank Boeijen. Daar had ik al heel lang niets meer van gehoord en deze 'opfriscursus' is me meer dan goed bevallen motel matches.
0
geplaatst: 14 september 2018, 20:22 uur
Ongelooflijk idd dat KP nooit de top 10 haalde.
Had toch zo weken nr 1 kunnen zijn zou je zeggen.
Thanks voor de organisatie en de snelle change of plan vorige week
Had toch zo weken nr 1 kunnen zijn zou je zeggen.
Thanks voor de organisatie en de snelle change of plan vorige week

0
geplaatst: 14 september 2018, 20:29 uur
Was goed om de Frank Boeijen Groep weer eens wat draaibeurten en aandacht te geven motel matches
Dank voor de goede organisatie, ik hoop dat ik er aan kan tippen. Ik zal zo de Greatest Hits van Peter Gabriel opstarten.
Dank voor de goede organisatie, ik hoop dat ik er aan kan tippen. Ik zal zo de Greatest Hits van Peter Gabriel opstarten.
3
geplaatst: 14 september 2018, 20:35 uur
http://petergabriel.com/wp-content/uploads/2018/07/Sledgehammer-4K-Stills-003-734x551.jpg
Welkom bij de Greatest Hits van Peter Gabriel!
De eerste Greatest Hits die ik organiseer op dit forum, dus ik doe mijn best dat alles vlekkeloos zal verlopen, maar ik kan niets beloven
En dan meteen maar van één van de grootste artiesten uit de muziekgeschiedenis! Naar mijn uiteraard uiterst bescheiden mening
Maar ook objectief gezien valt denk ik moeilijk te ontkennen dat, als je ook zijn Genesis-tijd meerekent, hij veel invloed gehad heeft op de ontwikkeling van de muziek in het algemeen en op vele andere artiesten, ook tijdens zijn solocarrière.
Dat deze man in ieder de afgelopen jaren geen Greatest Hits-editie gekend heeft, was voor mij reden de handschoen dan maar eens op te pakken. Hoewel Martial natuurlijk onlangs prachtig vorm gegeven heeft aan de Peter Gabrielmeter
Die Genesis-tijd laten we hier uiteraard buiten beschouwing. Maar ook uit zijn solocarrière valt volgens mij meer dan genoeg prachtige muziek te halen. Ook al is het (understatement-alert!) nou niet direct de meest productieve artiest ooit. Ook samenwerkingen andere dan Genesis mogen genomineerd worden.
De startlijst bestaat uit alle zes nummers die de Nederlandse Top 40 ooit gehaald hebben, aangevuld met de albumfavorieten (de hoogst scorende twee nummers per studio-album en één van Ovo). Hierbij zijn de Duitse albums, scores en coveralbums buiten beschouwing gelaten, maar een ieder is uiteraard vrij om hier wel nummers van te nomineren.
De eerste opdracht is zoals elke week; nomineer tien prachtige nummers die nog niet in de startlijst staan.
De deadline ligt op maandag 20.00 uur
Een ieder een mooi Peter Gabrielweekje toegewenst.
Startlijst:
Big Time
Biko
Blood of Eden
Come Talk to Me
Digging in the Dirt
Don’t Give Up (met Kate Bush)
Father, Son
Games Without Frontiers
Here Comes the Flood
Mercy Street
Mother of Violence
On the Air
Red Rain
San Jacinto
Signal to Noise
Sky Blue
Sledgehammer
Solsbury Hill
Steam
The Rythm of the Heat
Deadline: maandag 17 september 20 uur
NB: Ik ben niet zo heel thuis in en dus ook niet handig met Spotify. Toen ik me opgaf hiervoor stonden die nummers ook nog niet op Spotify, maar inmiddels is het gehele oeuvre toegevoegd. Mocht iemand zich geroepen voelen gedurende deze week een Spotifylijstje op te stellen, wordt dit uiteraard door mij (en wellicht vele anderen) zeer gewaardeerd.
O ja, wil panjoe, trebremmit of ArthurDZ de titel veranderen in Peter Gabriel. Alvast dank!
Welkom bij de Greatest Hits van Peter Gabriel!
De eerste Greatest Hits die ik organiseer op dit forum, dus ik doe mijn best dat alles vlekkeloos zal verlopen, maar ik kan niets beloven

En dan meteen maar van één van de grootste artiesten uit de muziekgeschiedenis! Naar mijn uiteraard uiterst bescheiden mening
Maar ook objectief gezien valt denk ik moeilijk te ontkennen dat, als je ook zijn Genesis-tijd meerekent, hij veel invloed gehad heeft op de ontwikkeling van de muziek in het algemeen en op vele andere artiesten, ook tijdens zijn solocarrière. Dat deze man in ieder de afgelopen jaren geen Greatest Hits-editie gekend heeft, was voor mij reden de handschoen dan maar eens op te pakken. Hoewel Martial natuurlijk onlangs prachtig vorm gegeven heeft aan de Peter Gabrielmeter
Die Genesis-tijd laten we hier uiteraard buiten beschouwing. Maar ook uit zijn solocarrière valt volgens mij meer dan genoeg prachtige muziek te halen. Ook al is het (understatement-alert!) nou niet direct de meest productieve artiest ooit. Ook samenwerkingen andere dan Genesis mogen genomineerd worden.
De startlijst bestaat uit alle zes nummers die de Nederlandse Top 40 ooit gehaald hebben, aangevuld met de albumfavorieten (de hoogst scorende twee nummers per studio-album en één van Ovo). Hierbij zijn de Duitse albums, scores en coveralbums buiten beschouwing gelaten, maar een ieder is uiteraard vrij om hier wel nummers van te nomineren.
De eerste opdracht is zoals elke week; nomineer tien prachtige nummers die nog niet in de startlijst staan.
De deadline ligt op maandag 20.00 uur
Een ieder een mooi Peter Gabrielweekje toegewenst.
Startlijst:
Big Time
Biko
Blood of Eden
Come Talk to Me
Digging in the Dirt
Don’t Give Up (met Kate Bush)
Father, Son
Games Without Frontiers
Here Comes the Flood
Mercy Street
Mother of Violence
On the Air
Red Rain
San Jacinto
Signal to Noise
Sky Blue
Sledgehammer
Solsbury Hill
Steam
The Rythm of the Heat
Deadline: maandag 17 september 20 uur
NB: Ik ben niet zo heel thuis in en dus ook niet handig met Spotify. Toen ik me opgaf hiervoor stonden die nummers ook nog niet op Spotify, maar inmiddels is het gehele oeuvre toegevoegd. Mocht iemand zich geroepen voelen gedurende deze week een Spotifylijstje op te stellen, wordt dit uiteraard door mij (en wellicht vele anderen) zeer gewaardeerd.
O ja, wil panjoe, trebremmit of ArthurDZ de titel veranderen in Peter Gabriel. Alvast dank!
0
geplaatst: 14 september 2018, 21:36 uur
De lichtheid van 'verjaardagsfeest' is juist de kracht. Ik had dit liedje vast en zeker al 30 jaar niet meer gehoord. Toen ik deze week de drie flessen Coca-Cola weer hoorde kon ik mijn glimlach niet onderdrukken en zat ik spontaan weer in de derde klas middelbare school.
Dan nu Peter Gabriel, zonder cola.
Dan nu Peter Gabriel, zonder cola.
0
geplaatst: 14 september 2018, 21:47 uur
Jezus Hedzer, lekkere foto heb je gekozen 
Maar ik ben (uiteraard) van de partij

Maar ik ben (uiteraard) van de partij

0
zaaf
geplaatst: 14 september 2018, 22:19 uur
Humdrum
In Your Eyes
Intruder
Lay Your Hands On Me
Lead A Normal Life
Not One Of Us
Shock The Monkey
The Family And The Fishing Net
WallFlower
White Shadow
In Your Eyes
Intruder
Lay Your Hands On Me
Lead A Normal Life
Not One Of Us
Shock The Monkey
The Family And The Fishing Net
WallFlower
White Shadow
0
geplaatst: 14 september 2018, 22:24 uur
D.I.Y,
Family Snapshot
Humdrum
I have the Touch
In Your Eyes
Lay Your Hands on Me
No Self Control
Shock the Monkey
That Voice Again
Wallflower
Family Snapshot
Humdrum
I have the Touch
In Your Eyes
Lay Your Hands on Me
No Self Control
Shock the Monkey
That Voice Again
Wallflower
3
geplaatst: 14 september 2018, 22:41 uur
Bonk schreef:
0
geplaatst: 14 september 2018, 23:02 uur
Down To Earth
Family Snapshot
Humdrum
In Your Eyes
Lay Your Hands On Me
More Than This
Moribund The Burgermeister
Secret World
Shock The Monkey
White Shadow
Family Snapshot
Humdrum
In Your Eyes
Lay Your Hands On Me
More Than This
Moribund The Burgermeister
Secret World
Shock The Monkey
White Shadow
1
geplaatst: 14 september 2018, 23:15 uur
Salvadore Come Talk to Me en San Jacinto staan al in de startlijst en mag je dus nog vervangen door twee andere nummers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.