MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Op 3:

Here Comes the Flood. Over nummers gesproken die me elke keer nog kippenvel geven... Och, wat is dit toch mooi. Hier wil ik verder niet te veel woorden aan verspillen, dit nummer moet je ondergaan en over je heen laten komen. In de clip heb ik gekozen voor de nog wat sobere versie, zoals deze op Shaking the Tree staat, maar ook in de andere versie op het eerste album is het bloedstollend mooi.
De nummer 1 van zaaf, likeahurricane en mijzelf. Het haalde 148 punten en werd 23 keer genoemd.

Op 2:

San Jacinto. Vooraf was het voor mij de vraag of dit nummer, nadat het de Peter Gabriel KO en de Peter Gabriel meter gewonnen had, ook hier op nummer 1 zou belanden. Het antwoord is inmiddels duidelijk; niet dus. Hoewel het tot op het laatst spannend bleef. Een ongelofelijk emotioneel en intens nummer vind ik het, wat vorig jaar nog meer lading gekregen heeft voor mij, doordat het kracht en steun gegeven heeft. Het is toch geweldig als je dat met een nummer kan. Dat komt natuurlijk ook door het prachtige beeld wat deze man soms door zijn muziek kan schetsen, zoals hij dat hier doet. I Hold the Line.
De nummer één van vigil, Brunniepoo, Martial, Rudi S en johannesA. Het behaalde 161 punten en werd 23 keer genoemd.

En op 1!!!!!!!!!!!!!:

Solsbury Hill. Ik kan alleen maar me voorstellen (want ik was er toen nog niet) hoe dat geweest moet zijn in 1977. Je wist dat Peter Gabriel Genesis verlaten had en zijn eigen weg wou gaan. Zou hij solo iets soortgelijks maken? Of een ander pad kiezen? En toen werd duidelijk dat het een heel ander pad werd Solsbury Hill op. Een nummer wat aan de ene kant bijna iets frivools heeft en aan de andere kant toch ongelofelijk goed in elkaar zit. En wat toch niet weet te vervelen en bij mij elke keer iets vrolijks in me teweeg brengt als ik het hoor. Het klinkt toch gewoon heel erg lekker en weet dat ook te blijven.
En door de eerste plaatsen bij E-Clect-Eddy, Superbitch, 50tracks en ArthurDZ en doordat het meest van alle nummers genoemd werd in de top 10, namelijk 27 keer behaalde het het net 10 punten meer (171) dan San Jacinto. En dus een geweldige nummer 1!

Waarmee we ook aan het einde zijn gekomen van deze Greatest Hits. Met dank aan alle deelnemers en ik hoop dat jullie er net zo van genoten hebben als ik.

Het woord is nu aan catdog met Maroon 5.

Bedankt Bonk voor de fijne week en de fantastische presentatie!

zaaf
well done bonk en dank voor het opfrissen van mijn PG geheugen

Casartelli (moderator)
Dank Bonk, zoals ik me mindere albumdebuten kan voorstellen dan Gabriels eerste, kan ik me ook mindere Greatest Hitsdebuten voorstellen dan deze.

Mooie Gabriel-week Bonk. Thanx!

Thanks Bonk voor de enthousiaste presentatie! Ik heb mijn Peter Gabriel kennis, die vrijwel 0 was, kunnen ophalen.

Maroon 5 zal medio vanavond opstarten!

Bonk schreef:
Dankzij internet kwam ik er ooit achter dat hij 'jeux sans frontières' zou zingen, maar eerlijk gezegd hoor ik het er nog steeds niet in.

"She's so popular" is alles wat ik erin hoor.

Bedankt Bonk voor dit mooie Peter Gabriel weekje, wat heeft die man toch mooie muziek gemaakt

Arno schreef:
(quote)

"She's so popular" is alles wat ik erin hoor.

"You so funkier," hoorde ik.

Keken jullie dan vroeger nooit naar Spel zonder grenzen (Engels titel It's A Knock-out), in Nederland gepresenteerd door Dick Passchier?

Nog dank aan Bonk voor de bijna foutloze presentatie (Rhythm of the Heat).

Renoir schreef:
Keken jullie dan vroeger nooit naar Spel zonder grenzen (Engels titel It's A Knock-out), in Nederland gepresenteerd door Dick Passchier?

Ik denk dat wij tot een andere generatie behoren

Dank oe vor die bloemuh! Het was mooi en PG tourneert hier vinylistisch

En:

Bonk schreef:
Op 6:
Games Without Frontiers. Met de meest onverstaanbare Franse zin in een nummer ooit.

Is geen woar:

Deze begint al heel onverstaanbaar (De venir en crime?): VISAGE - Fade To Grey [Rare Video 1981] HQ - YouTube

En met het refrein van deze - op 132 toetekaaooh - heb ik heel lang veel moeite gehad Mylène Farmer - Désenchantée Bercy 2006 HD - YouTube totdat ik de tekst ging duiden; het blijft een prachtige, ikonische song

Spel zonder Grenzen met Dick Passchier was hier bijna net zo vaste prik als het journaal van 20:00

zaaf
zou dit de eerste keer zijn dat Dick Passchier hier op de site wordt vermeld? toegegeven, er zijn momenten dat ik niet meer aan hem denk.

21 september - catdog (Maroon 5)
28 september - El Ninjo (New Wave Club Class-X)
5 oktober - Gretz (First Aid Kit)
12 oktober - dynamo d (Herman van Veen)
19 oktober - Poek ("Weird Al" Yankovic)
26 oktober - Superbitch (Suzanne Vega)
2 november - Casartelli (Kansas)
9 november - Teunnis (Remix)
16 november - herman (Pavement)
23 november -motel matches (Vlaamstalig)
30 november - zaaf (Kool Keith)
7 december - EttaJamesBrown (ratatouille van Mano Negra en Les Negresses Vertes)
14 december - wendyvortex (Einstürzende Neubauten)
21 december - e-clect-eddy (Christmas Classics of Thank God It's Not Christmas of Alice Cooper)
28 december - wendyvortex (Greatest Hits of Greatest Hits 2018)
4 januari - Dungeon (Organized Noize Productions)
11 januari - Gretz (CHVRCHES)
18 januari - jordidj1 (Slayer)
25 januari - Superbitch (Blondie)
1 februari - Shaky (Roy Orbison)
8 februari - ArthurDZ (George Harrison)
15 februari - dynamo d (16 Horsepower + Wovenhand)
22 februari - Gretz (The National)
1 maart - 123poetertjes (Nelly Furtado)
8 maart - Edgar18 (Arctic Monkeys)
15 maart - charlotte2807 (Disney)
22 maart - JoaMuse (Florence and the Machine)
29 maart - herman (One Hit Wonders of the 90s)
5 april - Bonk (The Frames/Glen Hansard)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)

zaaf schreef:
zou dit de eerste keer zijn dat Dick Passchier hier op de site wordt vermeld? toegegeven, er zijn momenten dat ik niet meer aan hem denk.

Wel aan Judith Bosch?

Peter Gabriel. Genie, klaar. Dat heb ik door deze editie wel degelijk ingezien. Bedankt daarvoor Bonk.

Renoir schreef:
(quote)

Wel aan Judith Bosch?

Ok,, dan nu de kijkersvraag: met wie presenteerde Judith Bosch ooit een muziekprogramma en hoe heette dat programma?

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
Maar dat doe je nu wel weer. En dan zal het je opvallen hoe vaak ook anderen het hier nog over hem hebben. Vergelijkbaar met als je zwanger bent... of net een rode Opel Kadett gekocht hebt.

zaaf
Mjuman schreef:
(quote)

Ok,, dan nu de kijkersvraag: met wie presenteerde Judith Bosch ooit een muziekprogramma en hoe heette dat programma?
fenklup, maar met wie....

Casartelli schreef:
Vergelijkbaar met als je zwanger bent... of net een rode Opel Kadett gekocht hebt.

Jij put uit eigen ervaring? Zo klinkt het wel. Ik heb ineens een beeld van een zwangere Casartelli in een rode Opel Kadett voor me. Terwijl ik je nog nooit gezien heb

Bonk dank je en ook knap dat je deze Gabriel Greatest Hits toch vernieuwend en verfrissend hebt weten te brengen na de Gabriel Meter van afgelopen zomer. Bijzonder natuurlijk dat Solsburpy Hill daar niet eens in de top 10 kwam . Smaken verschillen

Een zwangere Casartelli in een rode Opel ? Gaat het wel goed met onze grote PROGrammeur ?

zaaf schreef:
(quote)
fenklup, maar met wie....

NCRV-meisje Bosch werd vergezeld door Sonja Barend!

Casartelli (moderator)
Bonk schreef:
Jij put uit eigen ervaring? Zo klinkt het wel. Ik heb ineens een beeld van een zwangere Casartelli in een rode Opel Kadett voor me. Terwijl ik je nog nooit gezien heb
Geen erg gezond beeld, al was het maar omdat ik geen rijbewijs heb.

Mjuman schreef:
(quote)

NCRV-meisje Bosch werd vergezeld door Sonja Barend!

En Dick en Judith door de Nederlandse BB (Barend Barendse)!

Casartelli schreef:
(quote)

Jij hebt geen rijbrwijs nodig om in een auto te zitten.

Bonk schreef:

Casartelli schreef:

Het beeld van een zwangere Casartelli vind ik daarentegen veel - what's in a word - pregnanter/significanter. Lijkt me typisch een superlatief van onbevlekte ontvangenis - die Astra (zo heet ie these days) neem ik er dan op de koop toe bij

Goed hè, Maroon 5?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:28 uur

geplaatst: vandaag om 17:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.