Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2018, 00:12 uur
Geweldige editie, bedankt 
Wel mooi dat Het Zesde Metaal niet eerste is geworden. Zou een sof zijn geweest.

Wel mooi dat Het Zesde Metaal niet eerste is geworden. Zou een sof zijn geweest.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 december 2018, 00:33 uur
Ja, dank, leuke editie. Weer eens wat anders dan het bekende één-artieststramien.
1
zaaf
geplaatst: 1 december 2018, 00:42 uur
Greatest hits van KOOL KEITH!
Keith Matthew Thornton, alias Kool Keith heeft een carriere die niet erg overzichtelijk is, maar die wel diverse hoogtepunten kent. Als mede-oprichter van de legendarische Ultramagnetic MC's werd de lat al direct hoog gelegd en in de jaren 90 volgde een nog vrij coherente start van zijn solocarriere, onder zijn eigen naam, die van zijn alter ego Dr. Octagon (die door een ander alter ego, Dr. Dooom om zeep is gebracht) en in samenwerking met Tim Dog.
In die jaren 90 leende hij zich al voor een aantal featurings, wat zich in dit millennium alleen maar uitbreidde, alsmede de aliassen en samenwerkingen.
Kool Keith, koning van het binnenrijm, vermaard door zijn abstracte, surrealistische teksten met absurditeiten en grofheden. Hij verdient mijns inziens een plek in dit topic als spotlight.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ad/Kool_Keith_2011.jpg/800px-Kool_Keith_2011.jpg
1e Ronde: Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken aan de uiteindelijke selectie waaruit je je top 10 opmaakt. Nummers die hier nog niet bij staan dus. Als je niet helemaal ingevoerd bent of een andere reden hebt er wat minder te noemen is dat ook prima!
Alle nummers waarop Kool Keith te horen is, zijn wat mij betreft akkoord.
De startlijst:
Big Willie Smith - Keep It Real, Represent
Dr. Octagon - 3000
Dr. Octagon - Blue Flowers
Dr. Octagon - Earth People
Dr. Octagon - Flying Waterbed
Kool Keith - Don't Crush It
Kool Keith - Livin' Astro
Kool Keith - Plastic World
Kool Keith & KutMasta Kurt - Break U Off
Kool Keith ft MF DOOM - Super Hero
Masters of Illusion - Partnas Confused
Project Polaroid - Digital Engineering
The Prodigy ft Kool Keith - Diesel Power
Ultra - The Industry Is Wack
Ultramagnetic MC's - Ego Trippin'
Ultramagnetic MC's - Give The Drummer Some
Ultramagnetic Mc's - Make it Happen
Ultramagnetic Mc's - Poppa Large
Ultramagnetic MC's - Raise It Up
Ultramagnetic MC's - Travelling At The Speed Of Thought
Met de Spotify-lijst liep het niet helemaal soepeltjes, vooral de Ultramagnetics moeten het ontgelden. Raise It Up staat er niet op, Poppa Large en Make It Happen zijn bewerkte tracks.
Kool Keith Greatest Hits on Spotify - open.spotify.com
Ik hoop op velen die 'spontaan' meedoen, voor het overige zal ik nog wat potentiele liefhebbers taggen:
123poetertjes, BoordAppel, Elohim, Ernie, GarnalenPeller, gweah, Gyzzz, HipHop Fiend, jordidj1, Kill_illuminati, Koenr, Kos, lowieke, Marco dB, -marco-, MAS, mjk87, nedbed, niels94, Osiris Apis, P Jay, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, psychonaatje, Reint, Rene1979, Shelter, Silky & Smooth, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, thgryda, thomzi50, Ward, waxs
Wil ArthurDZ of panjoe of -SprayIt- of bennerd de titel van dit topic aanpassen, en lekker meedoen?
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
Keith Matthew Thornton, alias Kool Keith heeft een carriere die niet erg overzichtelijk is, maar die wel diverse hoogtepunten kent. Als mede-oprichter van de legendarische Ultramagnetic MC's werd de lat al direct hoog gelegd en in de jaren 90 volgde een nog vrij coherente start van zijn solocarriere, onder zijn eigen naam, die van zijn alter ego Dr. Octagon (die door een ander alter ego, Dr. Dooom om zeep is gebracht) en in samenwerking met Tim Dog.
In die jaren 90 leende hij zich al voor een aantal featurings, wat zich in dit millennium alleen maar uitbreidde, alsmede de aliassen en samenwerkingen.
Kool Keith, koning van het binnenrijm, vermaard door zijn abstracte, surrealistische teksten met absurditeiten en grofheden. Hij verdient mijns inziens een plek in dit topic als spotlight.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ad/Kool_Keith_2011.jpg/800px-Kool_Keith_2011.jpg
1e Ronde: Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken aan de uiteindelijke selectie waaruit je je top 10 opmaakt. Nummers die hier nog niet bij staan dus. Als je niet helemaal ingevoerd bent of een andere reden hebt er wat minder te noemen is dat ook prima!
Alle nummers waarop Kool Keith te horen is, zijn wat mij betreft akkoord.
De startlijst:
Dr. Octagon - 3000
Met de Spotify-lijst liep het niet helemaal soepeltjes, vooral de Ultramagnetics moeten het ontgelden. Raise It Up staat er niet op, Poppa Large en Make It Happen zijn bewerkte tracks.
Kool Keith Greatest Hits on Spotify - open.spotify.com
Ik hoop op velen die 'spontaan' meedoen, voor het overige zal ik nog wat potentiele liefhebbers taggen:
123poetertjes, BoordAppel, Elohim, Ernie, GarnalenPeller, gweah, Gyzzz, HipHop Fiend, jordidj1, Kill_illuminati, Koenr, Kos, lowieke, Marco dB, -marco-, MAS, mjk87, nedbed, niels94, Osiris Apis, P Jay, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, psychonaatje, Reint, Rene1979, Shelter, Silky & Smooth, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, thgryda, thomzi50, Ward, waxs
Wil ArthurDZ of panjoe of -SprayIt- of bennerd de titel van dit topic aanpassen, en lekker meedoen?
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
2
geplaatst: 1 december 2018, 00:54 uur
Ik ben te weinig bekend met de man zijn werk om mee te kunnen doen. Nu is dit wel een artiest die ik nog wil ontdekken, dus ga dit topic wel volgen!
1
HipHop Fiend
geplaatst: 1 december 2018, 03:05 uur
Zoals de mensen die mijn avatar wel eens hebben gezien zullen weten, is Keith een van mijn favorieten aller tijden...Dus ik ga me even uitleven, zou er wel 25 kunnen verzinnen 
Dr. Dooom - No Chorus
Dr. OctoTron (Kool Keith & Del the Funky Homosapien) - Spaz
Kool Keith & Viktor Vaughn (MF DOOM) - Doper Skiller
Kool Keith - Bow To The Master
Kool Keith - Remember Me
Kool Keith - The Mack Is Back
The Cenobites (Kool Keith & Godfather Don) - Lex Lugor
The Cenobites - Kick A Dope Verse featuring Bobbito
The Cenobites - Your Late featuring Percee P
The Cenobites - Rhymes I Sniff A.K.A. Carlos Died

Dr. Dooom - No Chorus
Dr. OctoTron (Kool Keith & Del the Funky Homosapien) - Spaz
Kool Keith & Viktor Vaughn (MF DOOM) - Doper Skiller
Kool Keith - Bow To The Master
Kool Keith - Remember Me
The Cenobites (Kool Keith & Godfather Don) - Lex Lugor
The Cenobites - Kick A Dope Verse featuring Bobbito
The Cenobites - Your Late featuring Percee P
0
geplaatst: 1 december 2018, 11:05 uur
Nog dank aan motel matches voor de zeer plezante Vlaamstalige Greatest Hits editie!
1
zaaf
geplaatst: 1 december 2018, 11:33 uur
awel Bonk en hedde ge goesting om mee te spelen in het legendarische Kool Keith spel?
1
zaaf
geplaatst: 1 december 2018, 12:32 uur
Atmosphere - When The Lights Go Out (Feat. MF DOOM & Kool Keith)
Dan the Automator - A Better Tomorrow ft Kool Keith
Dan the Automator - King Of N.Y. ft Kool Keith
Dr. Dooom - The God Of Rap
Mr. Nogatco - Celestial
Prince Paul - Weapon World feat. Kool Keith
The Cenobites - Lex Lugor
The Cenobites - You're Late (Feat. Percee-P)
Ultramagnetic MC's - Ain't It Good To You
Verder een aparte vermelding voor Twenty Fifty Three (feat. Mr. Lif) van de samenwerkingsplaat met L'Orange. Keith is hier zeker niet op zijn best en wordt op dit uitstekende nummer outshined door Mr Lif. Daarom neem ik hem niet mee, lekker puh.
Dan the Automator - A Better Tomorrow ft Kool Keith
Dan the Automator - King Of N.Y. ft Kool Keith
Mr. Nogatco - Celestial
Prince Paul - Weapon World feat. Kool Keith
The Cenobites - Lex Lugor
The Cenobites - You're Late (Feat. Percee-P)
Verder een aparte vermelding voor Twenty Fifty Three (feat. Mr. Lif) van de samenwerkingsplaat met L'Orange. Keith is hier zeker niet op zijn best en wordt op dit uitstekende nummer outshined door Mr Lif. Daarom neem ik hem niet mee, lekker puh.
0
HipHop Fiend
geplaatst: 1 december 2018, 12:50 uur
zaaf: de twee Cenobites tracks die je noemt had ik al gedaan. Dubbele nominaties hebben geen zin lijkt mij...
0
geplaatst: 1 december 2018, 13:09 uur
HipHop Fiend schreef:
zaaf: de twee Cenobites tracks die je noemt had ik al gedaan. Dubbele nominaties hebben geen zin lijkt mij...
Juist wel, veel grotere kans om door te gaan

0
zaaf
geplaatst: 1 december 2018, 13:16 uur
HipHop Fiend schreef:
Integendeel beste Fiend. De nominaties die het meest genoemd worden gaan mee naar de volgende ronde! Dat plezier heb ik je dan maar mooi gedaan zaaf: de twee Cenobites tracks die je noemt had ik al gedaan. Dubbele nominaties hebben geen zin lijkt mij...

0
geplaatst: 1 december 2018, 17:23 uur
Bedankt motel matches om een week aandacht te schenken aan het prachtige Vlaamsche lied!
1
zaaf
geplaatst: 1 december 2018, 17:43 uur
Johnny Marr schreef:
Bedankt motel matches om een week aandacht te schenken aan het prachtige Vlaamsche lied!
en nu tijd voor Amerikaanse KiedBedankt motel matches om een week aandacht te schenken aan het prachtige Vlaamsche lied!
1
geplaatst: 1 december 2018, 17:46 uur
Ik zal proberen, beste zaafsel! Ziet er alvast een interessante artiest uit.
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2018, 15:25 uur
"So far, ladies and gentlemen, the response from this particular community has not been especially gratifying. Perhaps you're a little bit too intellectual here."
Aldus de grote Snor.
Interessant of niet, Kool Keith heeft het misschien te danken aan zijn neiging tot het debiteren van profaniteiten, maar bovenstaand citaat is helaas van toepassing.
Het oprekken van de deadline heeft niet het effect gesorteerd dat ik wenste.
Nu volgt een aangepaste tweede ronde.
Aldus de grote Snor.
Interessant of niet, Kool Keith heeft het misschien te danken aan zijn neiging tot het debiteren van profaniteiten, maar bovenstaand citaat is helaas van toepassing.
Het oprekken van de deadline heeft niet het effect gesorteerd dat ik wenste.
Nu volgt een aangepaste tweede ronde.
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2018, 15:33 uur
Met 2 nominaties verklaar ik The Cenobites - Lex Lugor en The Cenobites ft. Percee P - Your Late finalisten.
De nummers die vatbaar zijn voor eliminatie volgen zodadelijk.
De nummers die vatbaar zijn voor eliminatie volgen zodadelijk.
0
geplaatst: 4 december 2018, 15:35 uur
Ik probeer echt mee te doen in de finale, maar kan niks beloven!!
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2018, 15:51 uur
Deze lijst van 36 nummers zijn niet mis, maar ik zou het liefst op redelijke gronden de keuzelijst willen halveren om met de twee finalisten op 20 uit te komen..
Geef de naar jouw smaak 5 minste nummers strafcijfers: 5-4-3-2-1
Atmosphere ft. MF DOOM & Kool Keith - When The Lights Go Out
Dan the Automator ft. Kool Keith - A Better Tomorrow
Dan the Automator ft. Kool Keith - King Of N.Y.
Dr. Dooom - No Chorus
Dr. Octagon - 3000
Dr. OctoTron - Spaz
Kool Keith - Bow To The Masta
Kool Keith - Remember Me
Mr. Nogatco - Celestial
Prince Paul ft. Kool Keith - Weapon World
The Cenobites ft. Bobbito - Kick A Dope Verse
Viktor Vaughn ft. Kool Keith - Doper Skiller
Deadline woens 20:00
HipHop Fiend ben je erbij?
Geef de naar jouw smaak 5 minste nummers strafcijfers: 5-4-3-2-1
Atmosphere ft. MF DOOM & Kool Keith - When The Lights Go Out
Dan the Automator ft. Kool Keith - A Better Tomorrow
Dan the Automator ft. Kool Keith - King Of N.Y.
Dr. Dooom - No Chorus
Dr. Octagon - 3000
Dr. OctoTron - Spaz
Kool Keith - Bow To The Masta
Kool Keith - Remember Me
Mr. Nogatco - Celestial
Prince Paul ft. Kool Keith - Weapon World
The Cenobites ft. Bobbito - Kick A Dope Verse
Viktor Vaughn ft. Kool Keith - Doper Skiller
Deadline woens 20:00
HipHop Fiend ben je erbij?
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2018, 15:53 uur
Poek schreef:
Props dat Smack My Bitch Up niet is genomineerd!
Ja en Paranoid Android vind ik ook vervelend. Props dat Smack My Bitch Up niet is genomineerd!

edit: ik snap nu dat je Kool Keith met Keith Flint verwart. door Diesel Powel ws. No offence taken.
0
geplaatst: 4 december 2018, 17:14 uur
zaaf schreef:

edit: ik snap nu dat je Kool Keith met Keith Flint verwart. door Diesel Powel ws. No offence taken.
(quote)
Ja en Paranoid Android vind ik ook vervelend. 
Huh? Zijn er twee Kool Keiths!?
De tekst Change my pitch up / Smack my bitch up wordt door het hele nummer heen telkens herhaald. De band kreeg kritiek op de tekst maar verdedigde het nummer door te zeggen dat de teksten verkeerd geïnterpreteerd werden en dat ze eigenlijk gaan over "iets intens doen". De teksten zijn gesampled van het nummer Give the Drummer Some van de Ultramagnetic MC's. De originele tekst, ingezongen door Kool Keith, is: Switch up change my pitch up / Smack my bitch up like a pimp. Kool Keith was al eerder gesampled door The Prodigy in het nummer Out of Space.
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2018, 17:19 uur
Ah, helder. Ik had mijn eigen uitspraak dat alles waarin Kool Keith te horen is genomineerd mag worden niet meer scherp voor ogen...
Maar Give The Drummer Some staat erin hoor
Maar Give The Drummer Some staat erin hoor

0
HipHop Fiend
geplaatst: 4 december 2018, 20:37 uur
Yo zaaf: natuurlijk ben ik er bij! Ik kan alleen geen tracks met Kool Keith erin strafpunten geven.
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2018, 20:40 uur
HipHop Fiend schreef:
Yo zaaf: natuurlijk ben ik er bij! Ik kan alleen geen tracks met Kool Keith erin strafpunten geven.
o, geef anders de genoemde 36 nummers jouw favoriete volgorde!Yo zaaf: natuurlijk ben ik er bij! Ik kan alleen geen tracks met Kool Keith erin strafpunten geven.
0
zaaf
geplaatst: 5 december 2018, 06:55 uur
zaaf schreef:
Met 2 nominaties verklaar ik The Cenobites - Lex Lugor en The Cenobites ft. Percee P - Your Late finalisten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.