menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Kacey begint nu toch wel een beetje beroemd te worden in Nederland , zie alleen al het aantal deelnemers hier.

Let op Tokio 2020 OS.

Nederland wint goud.

Mart; welke muziek had jij op je oortjes.
Olympisch goud ; Kacey Musgraves
Mart; oh Amerikaans zangeresje.

In tegenstelling tot de meeste hier is Trailer Park mijn favoriet net voor Golden Hour, PM zit daar weer dicht tegen aan.
PM heeft met name in de top erg sterke liedjes, jammer dat PM hier iets minder vertegenwoordigd is.

Dit dan maar na een prachtig, Kacey weekje.

1. Late to the Party
2. Follow Your Arrow
3. Space Cowboy
4. Merry Go 'Round
5. Slow Burn
6. Oh, What a World
7. Keep It to Yourself
8. It Is What It Is
9. Lonely Weekend
10. Biscuits

Had er eigenlijk geen tijd meer voor maar toch nog gelukt, al hebben de meeste nummers die niet op Golden Hour staan het met een eenmalig beluistering moeten doen.

1. Slow Burn
2. Space Cowboy
3. High Horse
4. Lonely Weekend
5. Late to the Party
6. Butterflies
7. Oh, What a World
8. Happy & Sad
9. Rainbow
10. Love Is a Wild Thing

11. Mother
12. Dandelion
13. Silver Lining
14. It Is What It Is
15. Pageant Material
16. Merry Go 'Round
17. Family Is Family
18. Keep It to Yourself
19. Follow Your Arrow
20. Biscuits
21. I Want a Hippopotamus for Christmas

ik weet niet of ik voor 21 uur nog tijd heb om alles te luisteren

Ik kende haar vaag van haar kerstalbum, maar ik had me nog niet heel erg in haart verdiept. Nadat ze dit jaar in de podcast van NPR's All Songs Considered voorbij kwam vond ik haar muziek gelijk wat interessanter worden en heb ik af en toe een nummertje van haar opgezet. Ik had echter nooit echt de behoefte om haar recente album helemaal te beluisteren. Totdat dat album in heel veel lijstjes (waaronder op deze site) voorbij kwam. Dat album kwam gelijk behoorlijk binnen bij mij. Daarom vind ik haar nummers op dat album ook haar beste.

1. Space Cowboy
2. Happy & Sad
3. High Horse
4. Slow Burn
5. Rainbow
6. Follow Your Arrow
7. Oh, What a World
8. Biscuits
9. Butterflies
10. Lonely Weekend

Rudi1984
Grappig dat in gedachten de losse nummers van het debuut het sterkst zijn (dan wel met name nummers die al afgevallen zijn) , maar Golden Hour dan toch weer zwaar domineert wanneer je alles nog eens naloopt. Met name die eerste twee zijn breekbaar mooi.

1. Happy & Sad
2. Rainbow
3. Space Cowboy
4. Silver Lining
5. High Horse
6. Follow Your Arrow
7. Merry Go 'Round
8. Love Is a Wild Thing
9. Butterflies
10. Pageant Material

Leuk om voor deze finale eens wat dieper in het werk van Kacey Musgraves te duiken. Ik kende slechts een paar nummers, die allemaal dit jaar zijn uitgekomen. Eerlijk is eerlijk, ik ben niet spontaan fan geworden, daarvoor is het naar mijn smaak teveel countrypop en te weinig folk of americana. Ik heb wel waardering voor de soms zeer rake teksten. Al met al scoort Kacey hier bij mij gemiddeld bijkans 3,5* en springen voor mij de bovenste drie nummers er uit.

01. High Horse
02. Slow Burn
03. Lonely Weekend
04. It Is What It Is
05. Dandelion
06. Love Is a Wild Thing
07. Oh, What a World
08. Happy & Sad
09. Space Cowboy
10. Butterflies

Ik ken maar 2 liedjes van haar dus veel te veel om nog te beluisteren. 1 daarvan is High Horse wat ik niet heel slecht vind maar wel 13 in een dozijn. Die andere daarentegen is Late to the Party en die is schitterend maar die zie ik toch weinig punten krijgen (Rudi S is hier de fijnproever ) dus dat sterkt me niet echt om me meer in haar te verdiepen

Ik ben bij Kacey Musgraves terecht gekomen toen ik wat zocht naar de wat meer alternatieve country.
Dit was in 2016 toen de kerstplaat net uitgebracht was.
Mijn eerste luisterervaring was dus ook de plaat (A Very Kacey Christmas).
En wat mij gelijk opviel, was de unieke stem van Kacey.
Toen ben ik me wat meer gaan verdiepen en heb ik de plaat (Same Trailer Different Park) erbij gepakt.
En man wat ben ik toen weggeblazen, de mooie en eerlijke teksten, geweldig gevoel voor melodie.
Voor mij het beste werk van Kacey, maar Golden Hour is ook een pareltje en naar mijn mening het beste album van 2018!

1. Merry Go 'Round
2. Space Cowboy
3. Follow Your Arrow
4. Slow Burn
5. Silver Lining
6. Oh, What a World
7. Butterflies
8. Dandelion
9. Mother
10.Rainbow

Ik jaag er nog snel een luisterronde doorheen (ca. een uurtje) en wil daarna nog wel stemmen. De organisator kennende weet ik dat die 21:00-deadline ook wel met een korreltje zout genomen kan worden dus dat mag geen probleem zijn, toch?

1. High Horse
2. Slow Burn
3. Space Cowboy
4. Happy & Sad
5. Oh, What A World
6. Butterflies
7. Merry Go 'Round
8. Follow Your Arrow
9. Mother
10. Family is Family

1. Late to the Party
2. Butterflies
3. Slow Burn
4. Pageant Material
5. It Is What It Is
6. Family Is Family
7. Happy & Sad
8. Merry Go 'Round
9. Keep It to Yourself
10. Space Cowboy

Lastige bevalling toch wel. Ik kende alleen High Horse (die ik aardig vind) en Space Cowboy (die ik minder aardig vind). Twee nummers vielen me na één beluistering al op, een aantal anderen na twee en de rest is een beetje nattevingerwerk. Desalniettemin toch wel prettig om een keer aandachtig naar geluisterd te hebben, deze Kacey Que No Musgraves.

1. Rainbow
2. I Want a Hippopotamus for Christmas
3. High Horse
4. Oh, What A World
5. Butterflies
6. Mother
7. Biscuits
8. Love Is A Wild Thing
9. Dandelion
10. Pageant Material

Ik ben niet voor 23:45 thuis, dus de uitslag zal nog even op zich laten wachten. Tot die tijd kan er nog gewoon gestemd worden.

Beetje laat geworden, dus ik ga de uitslag pas in de ochtend presenteren vanaf een uurtje of 10:30. Stay tuned

Gretz schreef:
Beetje laat geworden, dus ik ga de uitslag pas in de ochtend presenteren vanaf een uurtje of 10:30. Stay tuned

Ik moet nog boodschappen en naar een begrafenis, dus graag een shiny flitsende presentatie die in 2 uur klaar is.

stemmen heeft geen zin meer zeker? moet eerst ook nog luisteren

Wie maakt Geert wakker?

ranja schreef:
stemmen heeft geen zin meer zeker? moet eerst ook nog luisteren

Als je nu snel je lijstje post kan ie nog gewoon mee

1. Happy & Sad
2. Follow Your Arrow
3. Merry Go 'Round
4. High Horse
5. Butterflies
6. Space Cowboy
7. Love Is a Wild Thing
8. Family Is Family
9. Lonely Weekend
10. Late to the Party
11. Pageant Material
12. Mother
13. It Is What It Is
14. Silver Lining
15. Slow Burn
16. Rainbow
17. Keep It to Yourself
18. Dandelion
19. Oh, What a World
20. Biscuits
21. I Want a Hippopotamus for Christmas

De lijnen zijn nu echt definitief dicht!

Bedankt 123poetertjes,AstroStart,E-Clect-Eddy,Edgar18,MRDammann,Rudi S,Rudi1984,Shaky,Superbitch,aERodynamIC,Choconas,joko150,motel matches,nico1616,stardust_be voor het insturen van een Top 10

Met die van mij erbij maakt dat 16 in totaal ? Een prachtig aantal deelnemers voor de eerste Greatest Hits van een artiest die voor 2018 nog nauwelijks bekend was op MusicMeter. Stapsgewijs zullen de nummers nu voorbij komen, te beginnen met de achterhoede.

https://tnimage.taiwannews.com.tw/photos/shares/AP/20180411/1da80f19ba0543459c4cd17a27d9afad.jpg

Pageant Material (afkomstig van het gelijknamige tweede album) en de kerstcover van John Rox uit 1953 over het beroemde nijlpaard delen met 12 punten de laatste plaats. Pageant Material is een mooie verhalende song die teruggaat naar Kacey's jeugd. Hoe ze als Texaans plattelandsmeisje werd geacht te handelen, commentaren waar ze zich gelukkig weinig van heeft aangetrokken. Net achter dit tweetal volgt met Family Is Family nog een nummer van Kacey's sophomore. Een luchtig, speels liedje over het (on)gemak van familiebanden.

20/21. I Want a Hippopotamus for Christmas (12 punten, 2 keer genoemd)
A Very Kacey Christmas (2016)
Nummer 1 van: —

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=n49CzFgPAf0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

I Want a Hippopotamus for Christmas schreef:
(Oh, I want a hippopotamus for Christmas.
I don't think mom and dad will mind, do you?)
Ma says a hippo would eat me up, but then,
Teacher says a hippo is a vegetarian

20/21. Pageant Material (12 punten, 5 keer genoemd)
Pageant Material (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=4TnYRmXmi0s

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Kacey Musgraves schreef:
Pageant Material is a satirical song poking fun of myself for being a real human.

Pageant Material schreef:
God bless the girls who smile and hug
When they're called out as a runner up on TV
I wish I could, but I just can't
Wear a smile when a smile ain't what I'm feelin'
And who's to say I'm a 9.5
Or a 4.0 if you don't even know me
Life ain't always roses and pantyhose
And...

19. Family Is Family (17 punten, 4 keer genoemd)
Pageant Material (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=V6p5mfBHZuE

Edgar18 schreef:
Behalve dat ik dit een leuk liedje vind heb ik er ook een persoonlijke binding mee. Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde veerde ik op bij het stukje: "They might smoke like chimneys, but give you their kidneys". In onze familie is precies dat gebeurd (dat van die kidneys, niet van het roken) en om dat dan terug te horen is een liedje is voor mij wel bijzonder.

Family Is Family schreef:
Family is family, in church or in prison
You get what you get, and you don't get to pick 'em
They might smoke like chimneys, but give you their kidneys
Yeah, friends come in handy, but family is family

17/18. Biscuits (18 punten, 5 keer genoemd)
Pageant Material (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=nGIUtLO_x8g

Iets hoger in de onderste regionen staat Biscuits, de eerste single van Pageant Material (2015), de tweede langspeler die in dit spel de laagste waardering scoort (er moet nog maar 1 nummer van de 4 voorbij komen). Biscuits is een soort van lofzang aan het credo 'bemoei je met je eigen zaken!!!' Dat kennen ze de andere kant van de oceaan beter als 'Mind your own business' ? en Kacey maakt hier in het refrein een leuke tongue-in-cheek variatie op. Geen speld tussen te krijgen wel, want sommige mensen zouden zich inderdaad meer moeten concentreren op hun eigen leven in plaats van dat van anderen voortdurend de maat te nemen. Een van de vele wijze levenslessen van Kacey, verderop zullen we er nog een paar voorbij zien komen
Biscuits schreef:
Just ho‚Äče your own row and raise your own babies
Smoke your own smoke and grow your own daisies
Mend your own fences and own your own crazy
Mind your own biscuits and life will be gravy
Mind your own biscuits and life will be gravy

17/18. Keep It to Yourself (18 punten, 6 keer genoemd)
Same Trailer Different Park (2013)

https://www.youtube.com/watch?v=qo212zOUKxI

Keep It to Yourself is de allerlaatste single van Same Trailer Different Park (2013).
Een countryballad pur sang, die min of meer vertelt over een ex die achteraf spijt krijgt dat hij Kacey heeft verlaten, vanwege de gedachte dat het gras bij de buren wel eens nog groener kon zijn. Dat bleek een illusie te zijn nu probeert hij uit alle macht te laten merken dat hij haar alsnog terug wil.

Kacey Musgraves schreef:
It’s just about knowing and wanting to know how that person feels about you, like, in a situation, but just knowing that it’s not good for you anymore and that you literally have to be the strong person and say, ‘Don’t tell me, because it’s just going to rope me back in. It’s just like about getting over that hump, that hard part where you feel like you’re just going to die because this person’s not there anymore. Nobody wants to feel naked or uncomfortable, and removing yourself out of a situation that you know is probably not right is really hard, but it’s something that you just have to do.

Keep It to Yourself schreef:
Keep it to yourself
If you think that you still love me
Put it on a shelf
If you're looking for someone
Make it someone else
When you're drunk
And it's late
And you're missing me like hell
Keep it to yourself

16. Mother (21 punten, 5 keer genoemd)
Golden Hour (2018)

https://www.youtube.com/watch?v=Q64oNji5MWA

Op #16 vinden we de eerste notering terug van Golden Hour (2018). In het emotionele Mother laat Kacey weten haar moeder op momenten erg te missen nu ze niet meer bij elkaar in de buurt wonen. En dat ze dingen van haarzelf herkent in haar.
Edgar18 schreef:
Behalve hits als High Horse beheerst Kacey ook het schrijven van kleine lieve liedjes. Mother is daar voor mij een ultiem voorbeeld van. In minder dan anderhalve minuut weet ze de moeder-dochter relatie mooi te vangen.

Mother schreef:
Bursting with empathy, I'm feeling everything
The weight of the world on my shoulders
Hope my tears don't freak you out
They're just kinda coming out
It's the music in me and all of the colors

Kacey Musgraves schreef:
The shortest song on the album and maybe the most meaningful. One summer night, surfing waves of LSD and feeling nostalgic for everywhere and everyone all at once, I got a text from my mom. It made me miss her. It made me think about her hands. Hands that carry out the vision her imagination brings on canvas with her beloved paints and brushes. Hands that find treasure in found junk. Hands dirtied by the East Texas soil. Hands that held me. And I found the thought of this cycle overwhelming, sad, and beautiful; me sitting there in Tennessee missing my mom in Texas who’s sitting there missing her mother who passed away several years ago. And it will go on and on. The tears were flowing and I wrote these words down and finished it the next day. Then sat by the piano while Ian played and just sang.

15. Silver Lining (22 punten, 3 keer genoemd)

https://www.youtube.com/watch?v=Rv9spwIMiqM

Silver Lining van het 'debuut' is bij vlagen weer erg tongue-in-cheek, met mooie quotes over hoe belangrijk het is om jezelf een PMA aan te meten en niet te snel op te geven wanneer je je dromen/doelen achterna jaagt. Met een positieve levensinstelling en de juiste mentaliteit sta je immers al met 2-0 voor.
Silver Lining schreef:
Lemonade keeps turning into lemons
And you wear your heart on a ripped unraveled sleeve
Been rung through the ringer and pushed up to your limit
You say you're just unlucky, but luck ain't what you need
'Cause if you're ever gonna find a four leaf clover
You gotta get a little dirt on your hands
You gotta get a little dirt on your hands
If you wanna find a head to fit your shoulder
You're gonna have to go to the dance
Gonna have to go to the dance

14. Lonely Weekend (25 punten, 6 keer genoemd)
Golden Hour (2018)

https://www.youtube.com/watch?v=Zr3gscRpAhA

Lonely Weekend is een mooie voortzetting van de traditie waarin een artiest in een nummer alle dagen van de week op chronologische wijze opsomt. Het is op zich te begrijpen dat sommigen dit enigszins cliché vinden klinken ? ("Ik stelde me ook de vraag wanneer het eindelijk strafbaar wordt om anno vandaag nummers te schrijven die gedwee alle dagen van de week overlopen."). Maar uiteindelijk zou je in mijn ogen als liefhebber toch vooral naar de diepere betekenis van een tekst moeten kijken en een artiest niet moeten afrekenen op een simpele gimmick (die zich wel als een oorwurm in je hoofd nestelt). Indien je een tekstenman-/vrouw bent tenminste, want anders kun je je ook gewoon laten meezuigen in de catchy melodielijnen die geflankeerd worden door Kacey's loepzuivere stem

Wat Lonely Weekend mijns inziens écht onderscheidt van die andere 7-dagen-in-de-week-deuntjes is de schitterende hommage aan de opvatting dat je jezelf in je uppie ook fantastisch kunt vermaken. Dat je niet altijd gezelschap nodig hebt om een geweldig weekend te beleven. Dat het alleen thuis zijn op momenten een ontzettend tevreden gevoel geeft, juist omdat je je met deze ultieme rust zo gelukkig voelt. Een heerlijke onbekommerde toestand waarin helemaal niks moet en je even de volledige vrijheid voelt. Al dagdromend vliegt de dag langzaam aan je voorbij. Wanneer je gedachten even afdwalen naar wat je vrienden/familie nu aan het doen zijn ervaar je lichte gevoelens van eenzaamheid, maar die zijn van het tijdelijke soort en maken je absoluut niet ongelukkiger. Je realiseert jezelf dat beetje eenzaamheid niet erg is en dat je als je je dreigt te vervelen altijd nog je favoriete platen kunt opzetten

De songtekst is ook een kritische knipoog naar de FOMO-cultuur waarin sommige generatiegenoten zich teveel in laten meeslepen, eeuwig bang om iets bijzonders te missen. Maar die angst is gewoon een pertinente mindfuck, zoals een groot schrijver al eens op treffende omschreef:
Martin Bril schreef:
Je mist meer. Dan je meemaakt. Helemaal niet erg.

Lonely Weekend schreef:
I got a million things to do, but I haven't done a single one, no
And if my sister lived in town, I know that we'd be doin' something fun
I keep lookin' at my phone, puttin' it back down
There's a little part of me that's got the fear of missin' out, and...

13. It Is What It Is (26 punten, 5 keer genoemd)

https://www.youtube.com/watch?v=t6GWckNEIEE

It Is What It Is: om Kacey's eigen woorden te parafraseren is vooral 'heel simpel', 'heel country' en 'heel eerlijk'. Een eenvoudig popliedje dus over een liefdesrelatie die wel of niet meer levensvatbaar is. Leuk feitje om te weten: haar oma noemde het ook wel “The Slut Song” ?
It Is What It Is schreef:
But I ain't got no one sleepin' with me,
And you ain't got no where that you need to be,
Maybe I love you,
Maybe I'm just kind of bored,
It is what it is
Till it ain't,
Anymore

Gretz schreef:
Leuk om te weten: haar oma noemde het ook wel “The Slut Song” ?

Dat hoorde ook nog net, prachtige uitvoering ondanks dat geklets
Ik kan mij meestal behoorlijk vermaken met de teksten van Kacey

12. Dandelion (33 punten, 6 keer genoemd)

https://www.youtube.com/watch?v=bwVNUlG2hM8

Nog een nummer over een ex-boyfriend in wie Kacey diep teleurgesteld is. In dit geval betreft het een man die van de buitenkant ontzettend mooi en interessant leek, maar uiteindelijk qua persoonlijkheid weinig om het lijf bleek te hebben. De Dandelion-bloem dient als metafoor en wijst naar de jongen in kwestie met wie zie het een aantal keer geprobeerd heeft, maar met wie het steeds niet blijkt te werken. Net als de bloem laat hij haar met een leeg gevoel achter.

Dandelion schreef:
Dandelion
A million little wishes blow
Across the sky
But it's a waste of breath and
It's a waste of time, I know
’Cause just like him
You always leave me cryin’
Dandelion

11. Late to the Party (37 punten, 6 keer genoemd)
Pageant Material (2015)
Nummer 1 van: Shaky, Rudi S

https://www.youtube.com/watch?v=mWi7f1zTW04

Dit liefdesliedje is voor jullie populairste nummer van Pageant Material (2015), en daar kan ik wel mee inkomen. Het is ook de eerste Kacey die door meerdere users op #1 is gezet. Late to the Party moet het ook niet hebben van een cryptische tekst die op meerdere manieren is uit te leggen. Het is wederom een eerlijk nummer met een sterke boodschap. Het gaat over het gevoel dat je veel liever meer quality time met je geliefde hebt dan dat je samen naar de zoveelste sociale verplichting moet. Waarschijnlijk een herkenbaar thema voor veel koppels zo nu en dan. Kacey adviseert ons dat je veel beter je waardevolle vrije tijd kunt besteden aan de dingen waar je zelf het meeste zin in hebt, dan dat je wéér laat ompraten om naar het zoveelste feestje/verjaardag te gaan waar iedereen al halverwege de avond ladderzat rondloopt. En zo is het maar net.
Popmatters schreef:
The third song reaches an early height in string-laden luxury. “Late to the Party” seems so simple on the surface -- a slight love song with the conceit that being late to a party doesn’t feel like being late when they’re together. Yet it conveys ease, intimacy, love and even her favored theme of nonconformity in such a sublime way.

Late to the Party schreef:
Late to the party with you
Oh, who needs confetti?
We're already falling into the groove
And who needs a crowd when you're happy at a party for two?
The world can wait
'Cause I'm never late to the party if I'm late to the party with you

Rudi S schreef:
(quote)

Dat hoorde ook nog net, prachtige uitvoering ondanks dat geklets
Ik kan mij meestal behoorlijk vermaken met de teksten van Kacey

Juist. Die heerlijke teksten zijn volgens mij precies hetgeen wat Kacey het allermeest onderscheid van de andere vrouwelijke ?? countrysterren die iets minder bekend zijn hier. Enorm to the point, zonder te vervallen in extreme clichés of loze teksten die eigenlijk niets betekenen. Haar lyrics bestaan uit enorm eerlijke en persoonlijke verhalen, die worden gelardeerd met de nodige humoristische zinsnedes. En ze gaat ook heerlijk op het aankaarten van allerlei sociale verbanden. Kacey is een briljante waarnemer toch wel. Twee van mijn grootste favorieten (TayLorde ) die hier in Greatest Hits ook al eens voorbij zijn gekomen bedienen zich van hetzelfde idioom.

10. Rainbow (38 punten, 8 keer genoemd)
Golden Hour (2018)
Nummer 1 van: 123poetertjes

https://www.youtube.com/watch?v=yrVmbNYGM4s

De (rustigste) pianoballad op Golden Hour (2018) . Een nummer met een prachtige, universele boodschap. Eens te meer valt op hoe uniek en zuiver de stem van Kacey is. In het ijzingwekkende Rainbow breekt ze een lans voor de LGBTQ-gemeenschap. Binnen no-time uitgegroeid tot een grote fan favourite en tegelijkertijd een nieuw queer anthem. De regenboogvlag is bij live-optredens niet meer weg te denken.

Kacey Musgraves schreef:
It was a song that I wrote about six years ago. It was something that hit me in my astrology horoscope one day when I was reading it – and I find inspiration from literally anywhere. When I went into making this album, it just felt like something was missing. I had my groovy love songs covered; I had my sassy “High Horse,” irreverent, “screw you” song covered. An album isn’t necessarily completely about finding different angles to songs, [but] I did want it to be a well-rounded record. Before we sent everything off to the presses, I went back in my old songs and I found “Rainbow” again. I was like, man, this hasn’t gotten to go on an album yet and it means something to me. I dug it back out and I played it for Ian [Fitchuk] and Daniel [Tashian], the two guys I made the record with, and I was like “What do y’all think about this song? I kind of think it should be on there.” They were like, crying, and “absolutely yes, we have to put it on there.

Rainbow schreef:
When it rains, it pours
But you didn't even notice
It ain't rainin' anymore
It's hard to breathe when all you know is
The struggle of stayin' above the risin' water line

9. Love Is a Wild Thing (39 punten, 9 keer genoemd)
Golden Hour (2018)

https://www.youtube.com/watch?v=nSTbPSNpyUk

Gewoon een fijne lovesong over de ongrijpbare aard van het fenomeen liefde. Meer dan een (akoestische) gitaar, een tijdloze hook (het refrein ) en de miljoenenstem van Kacey is er eigenlijk niet nodig om van Love Is a Wild Thing een van de meest herkenbare nummers op Golden Hour (2018) te maken.
The Fader schreef:
It made me weirdly gleeful when Kacey Musgraves said, a few years ago, that she was considering making a reggae album, but my taste for her music will always hinge on the classic country sounds. On this collection of tracks in the style of you-can't-stop-me, the acoustic guitar and sweet words of "Love Is a Wild Thing" are reassuringly simple. For Kacey, love made her sing with a vocoder and do country disco; I'm a comfort-loving Cancer, so my own "flowers in the concrete" makes me want to listen to this.

Love Is a Wild Thing schreef:
Running like a river trying to find the ocean
Flowers in the concrete
Climbing over fences, blooming in the shadows
Places that you can't see
Coming through the melody when the night bird sings
Love is a wild thing

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.