menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Tiebreak: geef 5-3-1 punten aan je favorieten

5 Late to the Party
6 Stupid 3
6 Velvet Elvis 5
0 Good Ol’ Boys Club
0 High Time
1 Somebody to Love 1

Deadline: donderdag 13 december, 11:00 uur

8 Late to the Party 3
11 Stupid 5
6 Velvet Elvis
1 Good Ol’ Boys Club 1
0 High Time
1 Somebody to Love

13 Late to the Party 5
11 Stupid
9 Velvet Elvis 3
1 Good Ol’ Boys Club
0 High Time
2 Somebody to Love 1

ranja is te royaal.

Rudi S schreef:
ranja is te royaal.

hersteld... zat nog met de ladders in het hoofd, dit gaat weer anders

16 Late to the Party 3
11 Stupid
11 Velvet Elvis 2
1 Good Ol’ Boys Club
5 High Time 5
2 Somebody to Love

16 Late to the Party
16 Velvet Elvis 5
11 Stupid
5 High Time
4 Good Ol’ Boys Club 3
3 Somebody to Love 1

Gretz, volgens mij heb je het kerstnijlpaard over het hoofd gezien.

Stupid 5
Somebody to Love 3
Late To The Party 1
Good Ol' Boys Club 0
High Time 0
Velvet Elvis 0

5 Good Ol’ Boys Club
3 Late to the Party
1 High Time
0 Somebody to Love
0 Stupid
0 Velvet Elvis

Haha, jullie laten Geert zelf tellen.
Hm, als Supid het niet haalt zou ik zeker ook tevreden zijn met Late to the party ( hoe moet die eigenlijk eerst nog in de batlle voor de finale ).

Superbitch schreef:
Gretz, volgens mij heb je het kerstnijlpaard over het hoofd gezien.

Oh ja, die is er met 0 tegenstemmen ook bij. Dank voor de scherpte. Dan gaan we de finale in met 21 nummers.

Stand:

20 Late to the Party
16 Velvet Elvis
16 Stupid
9 Good Ol’ Boys Club
6 High Time
6 Somebody to Love

Hoe kan High Time nou uitgeschakeld worden. Nota bene het meest als favoriet aangevinkte nummer van Pageant Material.

Toch een gekke ronde dit. Op basis van een paar verstandsverbijsteringen ligt ie er opeens uit.

10x Golden Hour
6x Same Trailer
5x Pageant Material
1x Kacey's kerstfeest

RONDE 3 - FINALE

https://img.wennermedia.com/480-width/rs-198027-R1237_FOB_Kacey_D-2.jpg

Stel nu uit onderstaande lijst je persoonlijke top 10 samen en post hem hier in het topic. Commentaren worden zoals altijd bijzonder op prijs gesteld.

The Greatest Hits of Kacey Musgraves on Spotify - open.spotify.com

Biscuits
Butterflies
Dandelion
Family Is Family
Follow Your Arrow
Happy & Sad
High Horse
I Want a Hippopotamus for Christmas
It Is What It Is
Keep It to Yourself
Late to the Party
Lonely Weekend
Love Is a Wild Thing
Merry Go 'Round
Mother
Oh, What a World
Pageant Material
Rainbow
Silver Lining
Slow Burn
Space Cowboy

Deadline: vrijdag 14 december 21:00

aERodynamIC,Superbitch,Rudi1984,Rudi S,motel matches,Edgar18,ranja, E-Clect-Eddy,stardust_be,Dance Lover,123poetertjes,jordidj1,ohmusica,Manfield, Ernie,joko150,nico1616,MRDammann

Stuur ook een lijstje in. Leuk om ook eens de oude nummers te horen die ik niet kende maar de songs van Golden Hour steken er grotendeels wel bovenuit voor mij.

1. Slow Burn
2. Space Cowboy
3. Happy & Sad
4. Follow Your Arrow
5. Love Is a Wild Thing
6. Merry Go 'Round
7. Oh, What a World
8. High Horse
9. Butterflies
10. Keep It to Yourself

Kacey Musgraves heeft haar wortels in traditionele country, maar slaagt er toch in modern te klinken. Follow Your Arrow heeft leuke woordspelingen en de boodschap dat je je zin moet doen zonder je iets aan te trekken van negatieve oordelen. Slow Burn heeft dat gezapige van een luie zomerdag.

1. Follow Your Arrow
2. Slow Burn
3. Dandelion
4. Love Is a Wild Thing
5. It Is What It Is
6. Biscuits
7. Keep It to Yourself
8. I Want a Hippopotamus for Christmas
9. Space Cowboy
10. Pageant Material

Hoe leuk de oudere albums ook zijn, mijn hart ligt toch het meest bij haar laatste.

1. Slow Burn
2. Oh, What a World
3. Rainbow
4. Space Cowboy
5. Mother
6. Lonely Weekend
7. High Horse
8. Love Is a Wild Thing
9. Butterflies
10. Keep It to Yourself

ranja schreef:
Ik heb vandaag een paar nummers aangeklikt en vraag me toch af wat Kacey nou zo bijzonder maakt dat ze ook buiten de US succes heeft. Vooral dan, waarom zij wel en bv een Maren Morris of Danielle Bradbury niet (of een Aubrie Sellers of Adia Victoria al heb ik geen idee of die wel succes hebben in de US zelf). Is het omdat ze toch wat traditioneler is? Dat lijkt me juist buiten de US geen pre
Misschien kom ik daar in de finaleronde nog achter...

Ik denk dat het grootste deel van dat succes is toe te schrijven aan de tijdloze, perfect geproduceerde plaat die Golden Hour is. Een album dat zich ook kenmerkt door een aantal verrukkelijke cross-overs. Golden Hour is zeker evenveel pop als country, helemaal niet zo traditioneel als de gemiddelde Amerikaanse countryartiest(e) aflevert. En vandaar ook dat vrijwel alle grote muziekblogs (die normaal weinig over country schrijven) zo laaiend enthousiast werden en een kleine hype ontketenden. Voor maart 2018 was Kacey buiten de grote countryliefhebbers om volgens mij nauwelijks bekend. Ik heb haar zelf ook pas echt goed met het laatste album ontdekt, daarvoor kende ik enkel een paar losse singles.

Gretz schreef:
Voor maart 2018 was Kacey buiten de grote countryliefhebbers om nauwelijks bekend. Ik heb haar zelf ook pas echt goed met het laatste album ontdekt.
Graag gedaan

Wat zijn eigenlijk die twee bekendste nummers? High Time leek me haar bekendste pre GH nummer maar die hebben jullie eruit gestemd.

Edgar18 schreef:

Wat zijn eigenlijk die twee bekendste nummers? High Time leek me haar bekendste pre GH nummer maar die hebben jullie eruit gestemd.

Dat zouden Follow Your Arrow en Merry Go Round moeten zijn ?

nico1616 schreef:
Ik weet dat dat haar twee best verkopende singles zijn maar om nou te zeggen dat die bekend zijn bij 'het grote publiek'. Maar die twee zullen het dan wel zijn ja .

Op RYM heeft High Time van al haar singles het hoogste gemiddelde .

nico1616 schreef:
(quote)

Klopt. Heb ze beiden in april 2017 enkele keren gehoord. Gek genoeg was er voor mij nog geen aanleiding om direct verder te luisteren. Terwijl de nummers nu allebei tot mijn absolute favorieten van haar behoren.

Edgar18 schreef:
Ik weet dat dat haar twee best verkopende singles zijn maar om nou te zeggen dat die bekend zijn bij 'het grote publiek'. Maar die twee zullen het dan wel zijn ja .

Op RYM heeft High Time van al haar singles het hoogste gemiddelde .

Op haar concert in oktober viel het me op dat een groot deel van het publiek meezong met Follow Your Arrow en Merry Go Round. Vooral bij dat laatste zorgde dat voor een kippevelmoment, ook al omdat ik niet verwacht had dat Kacey al zo populair was.

Merry Go 'Round werd inderdaad flink meegezongen. Van Follow Your Arrow is me dat minder bijgebleven. Machtig goed concert, één van de betere die ik zag dit jaar.

Kacey pas dit jaar leren kennen, en dan is het natuurlijk super als je 3 albums op een jaar kunt ontdekken. De albums uit 2013 en 2015 zijn opvallend sterk, maar Golden Hour is natuurlijk haar meesterwerk

1. Oh, What a World
2. High Horse
3. Dandelion
4. Late to the Party
5. Keep It to Yourself
6. Merry Go 'Round
7. Slow Burn
8. Butterflies
9. Follow Your Arrow
10. Happy & Sad

1. High Horse
Kacey haar ultieme banger. Ook tijdens het concert een absoluut hoogtepunt. Degene aan wie ze dacht toen ze dit schreef (haar ex?!) zal toch wel met de staart tussen de benen zijn afgedropen.

2. Happy & Sad
Een favoriet waarvan ik het lastig vind om aan te geven wat ik er nu zo goed aan vind. Ik vind het gewoon heel mooi. Zoals de titel al suggereert, vrolijkheid en treurnis gevangen in één liedje. Die bridge is ook zo mooi.

3. Family Is Family
Behalve dat ik dit een leuk liedje vind heb ik er ook een persoonlijke binding mee. Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde veerde ik op bij het stukje: "They might smoke like chimneys, but give you their kidneys". In onze familie is precies dat gebeurd (dat van die kidneys, niet van het roken) en om dat dan terug te horen is een liedje is voor mij wel bijzonder.

4. Merry Go 'Round
Kacey is een begenadigd tekstschrijfster die mooie en puntige teksten uit haar pen weet te toveren. Dit is daar voor mij een ultiem voorbeeld van. Ze bezingt de 'circle of life' zoals die op vele arme Amerikaanse gezinnen van toepassing is. Je maakt dezelfde keuzes (lees: fouten) als je ouders waardoor je leven ook eenzelfde verloop krijgt. Je wilt het niet maar ontkomt er simpelweg niet aan. Same hurt in every heart
Same trailer, different park.

5. Mother
Behalve hits als High Horse beheerst Kacey ook het schrijven van kleine lieve liedjes. Mother is daar voor mij een ultiem voorbeeld van. In minder dan anderhalve minuut weet ze de moeder-dochter relatie mooi te vangen.

6. Slow Burn
7. Follow Your Arrow
8. Late to the Party
9. Pageant Material
10. Rainbow

Ik vind bijna alles van Kacey tof, zeker de nummers zes t/m tien hadden ook prima door andere liedjes bevolkt kunnen worden. De enige die ik echt mis is High Time (dat geniale fluitje!), die zou wel podium hebben gescoord.

Edgar18 schreef:
High Time (dat geniale fluitje!)

Prachtig fluitje inderdaad.
Ze fluit nog wel vaker, ik ben even kwijt welk nummer.

Rudi S schreef:
(quote)

Prachtig fluitje inderdaad.
Ze fluit nog wel vaker, ik ben even kwijt welk nummer.

Follow Your Arrow, geweldig fluitje!

1. Slow Burn
2. Silver Lining
3. Happy & Sad
4. Love Is a Wild Thing
5. Dandelion
6. Biscuits
7. It Is What It Is
8. Merry Go 'Round
9. Space Cowboy
10. Rainbow

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.