menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1 Eyes of a Stranger
2 Roads to Madness
3 I Dream in Infrared*
4 Neue Regel
5 En Force*
6 Promised Land
7 The Mission*
8 Anybody Listening?
9 Revolution Calling
10 NM 156*

Lastige taak. Dit heeft me toch wel weer doen beseffen hoe goed de klassieke periode van Queensrÿche toch was. Zelfs 'Anybody Listening?', welke van een album komt dat ik veracht, en welke ik eerder weg probeerde te stemmen, heeft mij weer doen herinneren dat deze band absolute topklasse was. Nog steeds zijn ze erg goed, maar zo exceptioneel als in de periode 1984-1994 zijn ze toch niet meer geweest, en dit komt van iemand die de albums vanaf Hear in the Now Frontier vrijwel allemaal met regelmaat nog op zet. 'Falling Down' van Q2k, welke eerder helaas was weggestemd, had deze top 10 ook gehaald, evenals 'If I Were King' van American Soldier. Topband.

pos
01 Roads to Madness
02 Neue Regel
03 Spreading the Disease
04 Anybody Listening
05 I Dream in Infrared
06 Suite Sister Mary
07 Take Hold of the Flame
08 Queen of the Reich
09 Eyes of a Stranger
10 Warning

Zo'n beetje alles van Empire is er uit en ook nog een I Am I dus er is minimaal de helft van mijn Top 10 gesneuveld. Muziekbarbaren is het meest vriendelijke woord wat me te binnen schiet...

Dus hierbij een gemankeerde Top 10:

01. Suite Sister Mary
02. Silent Lucidity
03. Eyes of a Stranger
04. The Mission
05. Anybody Listening?
06. Revolution Calling
07. Roads to Madness
08. The Needle Lies
09. Walk in the Shadows
10. Queen of the Reich

vigil schreef:
Zo'n beetje alles van Empire is er uit en ook nog een I Am I dus er is minimaal de helft van mijn Top 10 gesneuveld. Muziekbarbaren is het meest vriendelijke woord wat me te binnen schiet...

Dus hierbij een gemankeerde Top 10:

01. Suite Sister Mary
02. Silent Lucidity
03. Eyes of a Stranger
04. The Mission
05. Anybody Listening?
06. Revolution Calling
07. Roads to Madness
08. The Needle Lies
09. Walk in the Shadows
10. Queen of the Reich

Met 6 nummers uit mijn eigen top 10 zou je zeggen dat gemankeerd wel mee zou vallen... maar inderdaad vigil ;best wel gemankeerdzo zonder Promised Land en Take Hold of the Flame ?

De deadline is voorbij, maar toch:

01 Eyes of a Stranger
02 Suite Sister Mary
03 The Mission*
04 Roads to Madness
05 Queen of the Reich
06 Neue Regel
07 Spreading the Disease*
08 NM 156*
09 Speak*
10 Take Hold of the Flame*

(11 Promised Land)

London, Empire en Screaming in Digital worden hier gemist.

Nog last-minute stemmers? Ik presenteer de finale rond de middag.

FINALE - GREATEST HITS OF QUEENSRYCHE

https://www.jaehakim.com/wp-content/uploads/2018/08/Queensryche.jpg

20. WARNING | 7 punten | Nummer 1 van: niemand

Doet het slechter als verwacht, dit openingsnummer van hun eerste album. Ik was één van de weinige met Warning in m'n top tien, samen met nog twee andere users. Ik blijf het één van hun grootste krakers vinden, wat een song. Je moet niet vragen wat er nog allemaal moet komen als deze al op twintig staat

19. EN FORCE | 8 punten | Nummer 1 van: niemand

The Warning doet het niet best momenteel, dit is al het tweede nummer van dat album. Enkel The_CrY had 'm vrij hoog, op de 5de plaats. Schitterend nummer ook (uiteraard) en dat zal ik hier nog veel mogen herhalen vrees ik.

18. NM 156 | 9 punten | Nummer 1 van: niemand

En we blijven bij The Warning...puntje meer dan z'n voorganger, het puntenaantal gaat langzaam maar zeker omhoog...

17. WALK IN THE SHADOWS | 16 punten | Nummer 1 van: niemand

En daar hebben we ook al het eerste nummer van Rage For Order...en die had al niet zoveel ijzers in het vuur. BoyOnHeavenHill kan dit nummer wel smaken, hij had het op een 4de plaats.

16. SPEAK | 17 punten | Nummer 1 van: niemand

Het eerste nummer van magnum opus Operation: Mindcrime... En het scheelde geen haar of het eerste nummer met een nummer 1 positie kwam al langs, want diezelfde BoyOnHeavenHill had dit op de één na hoogste plaats...

15. I DON'T BELIEVE IN LOVE | 19 punten | Nummer 1 van: niemand

Niet zo geliefd hier, deze single van Operation: Mindcrime. Score valt tegen. Nochtans één van hun bekendste songs, want het ontbreekt op geen enkele verzamelaar van de heren. In 1990 werd het nummer zelfs genomineerd voor een Grammy, in de categorie Best Metal Performance

14. REVOLUTION CALLING | 23 punten | Nummer 1 van: niemand

Operation: Mindcrime updateje dit hoor precies...alweer één van dat meesterwerk. Schitterende opener zo net na die geniale intro van het album. Knalt er altijd heerlijk hard in!

13. SPREADING THE DISEASE | 25 punten | Nummer 1 van: niemand

Deze hoger dan Revolution Calling en I Don't Believe in Love? Had je me het op voorhand van deze editie gezegd, ik had je nooit geloofd. Wel vrij terecht though, absurd goed nummer.

12. TAKE HOLD OF THE FLAME | 26 punten | Nummer 1 van: niemand

Weer es eentje van The Warning...zware fan-favorite dit. Hoe shocking was het voor jullie dat deze niet in de startlijst stond?

11/10. THE MISSION | 28 punten | Nummer 1 van: niemand

En we hebben een ex aequo! Is op het exacte puntenaantal geëindigd als...

11/10. PROMISED LAND | 28 punten | Nummer 1 van: niemand

Maar deze Promised Land had één hogere positie en dat is allemaal te danken aan ondergetekende Ik vind het één van hun allerspannendste, meest intense, bloedmooiste nummers ooit, en ook één van de beste titelnummers ooit. Onderschat hier heur.

9. I DREAM IN INFRARED | 29 punten | Nummer 1 van: niemand

Deze in de top 10? Had ik totaal niet aan zien komen eigenlijk. Maar zo zie je maar dat Rage For Order ook z'n liefhebbers heeft. Heel erg geliefd album door de fans, maar iets minder geliefd door mij (4*) en dit vind ik zeker niet één van de hoogtepunten van het album.

8. THE NEEDLE LIES | 32 punten | Nummer 1 van: niemand

Twee keer op een 9de plaats en dan nog hier en daar genoemd worden heeft als gevolg een mooie positie in de top 10. Ook niet één van de hoogtepunten van Mindcrime in mijn ogen.

7. QUEEN OF THE REICH | 33 punten | Nummer 1 van: niemand

Errug lekkuhre vroege Rÿche-track heur. Klinkt nog heel erg 80's, maar zo strak gespeeld... Prachtig. Mooie positie in de top 10 voor dit pareltje!

6. SILENT LUCIDITY | 40 punten | Nummer 1 van: niemand

En dan nu...dé grootste hit van de band, en ik dacht ff dat ie bijna werd weggestemd in de vorige ronde, gelukkig was dat niet het geval. Blijft een bloedstollend mooie ballad en meer dan terecht houdt ie nog altijd standvastig z'n positie in de top 2000. Bekend ook van de mooie videoclip uiteraard, waarvoor het een MTV Viewer's Choice Award won.

5. NEUE REGEL | 44 punten | Nummer 1 van: Zagato

Het eerste nummer met een nummer 1 positie! Hulde voor Zagato om dit goudklompje op nummer 1 te zetten...Bloedmooi nummer en het ultieme hoogtepunt van Rage For Order voor mij. Ik ben dus zeer verheugd met deze mooie top 5 positie. Eigenlijk had dit nummer helemaal niet in de startlijst moeten staan op basis van de statistieken maar omdat het zo'n grote favoriet van mij is heb ik 'm er toch gewoon lekker in gesmokkeld

4. ANYBODY LISTENING? | 53 punten | Nummer 1 van: BoyOnHeavenHill en Bravejester

Het zag er in het begin heel erg rooskleurig uit voor Anybody Listening?... Direct twee volle meppen, maar daarna scoorde het nog wel af en toe mooie punten maar kon het toch niet mee met de grote jongens, dé drie grote kleppers van de top drie die nu zullen volgen:

DE TOP 3 !!!!!!

3. ROADS TO MADNESS | 63 punten | Nummer 1 van: pos

EPISCH!!! Veel meer kan ik er niet over zeggen. Eén van de beste metalnummers ooit gemaakt, zie de Favoriete Metal Song Per Alfabet KO

2. SUITE SISTER MARY | 77 punten | Nummer 1 van: bijna iedereen ofzo, te zeggen: B.Robertson, Bonk, vielip, Casartelli en vigil

De proggigant van deze band en misschien wel het absolute meesterwerk, maar toch kwam het net te kort voor deze klepper (en ik vind deze toch ook nog net iets beter):

1. EYES OF A STRANGER | 83 punten | Nummer 1 van : mezelf, notsub en The_CrY

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/Queensryche_-_Eyes_of_a_Stranger_cover.jpg

Hoewel veel minder nummer 1 posities werd dit briljant stukje epischheid constant met punten gebombardeerd en daardoor is het de terechte winnaar van deze editie. Deze week heeft ie me weer eens kapot hard geraakt en daardoor heb ik besloten om niet Promised Land maar dit juweeltje op nummer 1 te zetten. En dat ie dan nog wint ook, mooier kan deze greatest hits-editie niet eindigen voor mij.

BEDANKT ALLEMAAL OM MEE TE DOEN!!! Ik vond het geweldig leuk, hopelijk jullie ook?

Vette editie en mooie eindlijst. Zat ook precies in een Queensrÿche bui toen je me hier tagde, dus voor mij een perfecte timing. Bedankt voor de organisatie en mooie presentatie, Johnny Marr!

pos
Erg leuk inderdaad. Al heb ik het begin gemist en daardoor ook niet andere topsongs als The Killings Words, The Whisper, No Sanctuary of Someone Else kunnen inbrengen. Wat een band is het toch. Mooi gedaan Johnny !!

Mooie presentatie inderdaad, en een nummer 1 waar ik wel mee uit de voeten kan... maar dat geldt eigenlijk voor praktisch alles in deze lijst. Dank je wel, Johnny Marr !

Dank Johnny Marr voor deze editie van de Greatest Hits van Queensrÿche. Fijne band, fijne presentatie. Ik start zo meteen de Greatest Hits van Glen Hansard / The Frames op!

WELKOM BIJ DE GREATEST HITS VAN THE FRAMES EN GLEN HANSARD!

http://www.jessevanostaden.nl/wp-content/uploads/2018/02/glen.jpg

Een artiest die gezien zijn verdiensten voor de muziek, maar vooral gezien zijn prachtige muziek en stemgeluid een eigen Greatest Hits verdient, is wat mij betreft toch echt Glen Hansard. Want zowel met The Frames, als met Markéta Irglová als solo heeft deze man heel wat mooie muziek gemaakt.

In 1990 richtte hij The Frames op. In 2004 was echter pas mijn eerste kennismaking met deze band op Eurosonic, maar daar was ik wel meteen verkocht. Wat een heerlijke band met hele fijne nummers, maar het geweldige, warme, krachtige en kenmerkende stemgeluid van Glen Hansard viel, naast het gebruik van viool op de manier waardoor het écht wat aan muziek toevoegt, toch wel het meest op. Ik ben toen maar eens in de discografie van deze band gedoken en die bleek heel wat hele sterke en mooie nummers te herbergen. Hoewel volgens mij The Frames nooit officieel opgedoekt zijn en Glen Hansard nog geregeld nog optreedt met meer of minder leden, vind ik het persoonlijk erg jammer dat we sinds 2006 geen nieuwe studioalbums meer hebben mogen verwelkomen. Dat neemt niet weg dat er zes hele behoorlijke albums door deze band geproduceerd zijn.

In 2006 maakt Glen Hansard het prachtige album The Swell Season met Markéta Irglová, waarvan een gedeelte ook weer terecht komt op de score van Once, een film waar hij zelf ook een rol in speelt. In 2009 maken ze nog gezamenlijk een album Strict Joy, gek genoeg onder de artiestennaam The Swell Season.

En dan maakte hij sinds 2012 ook nog eens een drietal hele verdienstelijke solo-albums en een EP’s. Eigenlijk had ik toen ik deze Greatest Hits inplande verwacht dat we inmiddels het vierde solo-album hadden mogen begroeten, maar nu wordt het dus een mooie opmaat naar dit nieuwe album. Genoeg mooie muziek dus om een Greatest Hits-versie mee te vullen.

Ik heb een selectie van 20 nummers gemaakt. Ik heb er voor gekozen 10 nummers van the Frames te kiezen en tien uit de solo-albums en die met Markéta. Daarnaast me wat laten leiden door wat ooit als single is uitgebracht en welke nummers veel stemmen kregen. Zo arbitrair als wat natuurlijk, maar gelukkig kunnen jullie het herstellen! Het is aan jullie om er 10 nummers aan toe te voegen die nog niet in de lijst staan. Er mogen dus zowel nummers van The Frames, van de samenwerking met Markéta Irglová, als vanuit de solocarrière van Glen Hansard genomineerd worden. Het wordt gewaardeerd als je tussen haakjes de uitvoerende artiest vermeld. Jullie hebben tot maandag 21 uur om 10 nummers toe te voegen aan de onderstaande startlijst:

Bird of Sorrow (Glen Hansard)
Fake (The Frames)
Falling Slowly (Glen Hansard & Markéta Irglová)
Finally (The Frames)
Fitzcarraldo (The Frames)
Fool’s Game (Glen Hansard)
God Bless Mom (The Frames)
Her Mercy (Glen Hansard)
High Hope (Glen Hansard)
Lay Me Down (The Frames)
Leave (Glen Hansard & Markéta Irglová)
Lowly Deserter (Glen Hansard)
Low Rising (The Swell Season)
Pavement Tune (The Frames)
People Get Ready (The Frames)
Revelate (The Frames)
Roll On Slow (Glen Hansard)
The Dancer (The Frames)
Time Will Be the Healer (Glen Hansard)
What Happens When the Heart Stops (The Frames)

Deadline maandag 8 april 21 uur.

Lin, keijzm73, SiriusBart, Guessmaker, niels78, Ole Gunnar, aERodynamIC, Roots1968, jerome988, Musico Pinjo, clayhill, DikkeDarm, erwinz, bas2204, likeahurricane, Lura, jellecomicgek72, HugovdBos, AOVV, harencoor, Gloeilamp, deric raven:
Hebben jullie zin en tijd om mee te spelen, gezien de interesse die jullie in het werk van Glen Hansard hebben? Mochten jullie ongewild getagd zijn, mijn excuses! Mocht je ongewild niet getagd zijn, uiteraard ook mijn excuses, maar speel vooral mee!

Zou ArthurDZ, bennerd of -Spraylt- de titel aan willen passen? Alvast bedankt!

Om te beginnen: Goede selectie Bonk!
Lastig om er nog 10 aan toe te voegen. Ben een echte Hansard fan, als je de man live hebt gezien ben je verkocht. Slechte nummers maakt hij niet, maar op op plaat zijn er wel "gewone" nummers bij. Live weet hij deze altijd een stapje hoger te krijgen.

Daarom een paar toevoegingen:

My Little Ruin (Glen Hansard)
Dream Awake (The Frames)
When your mind's made up (The Frames)
Grace beneath the Pines (Glen Hansard)
You will become (Glen Hansard)
Stay the Road (Glen Hansard)

Dan wil ik er minimaal nog eentje toevoegen, namelijk mijn persoonlijke favoriet:

Drive All Night (Glen Hansard, Eddie Vedder & Jake Clemons)

Verder vind ik het lastig. Ben voornamelijk aan de gang geweest met het solo werk van Hansard. Eventuele andere toevoegingen:

Didn't He Ramble (Glen Hansard)
Wheels On Fire (Glen Hansard)
Movin' On (Glen Hansard)

Ik mis deze nog

Say It to Me Now
Dream awake
Star Star
When your mind's made up
Wreckless Heart
This Gift
Lies
Rise
Love Don't me Leave me Waiting
McCormack's Wall

Wie wil er met mij ruilen in de week van 12 juli? Ben dan een aantal dagen weg, dus zou liever in de week ervoor of de week erna aan de buurt zijn ranja, Edgar18, Casartelli

Edit: aangepast.

12 april - jordidj1 (Timbaland)
19 april - ArthurDZ (Manic Street Preachers)
26 april - catdog (Janet Jackson)
3 mei - herman (One Hit Wonders of the 90s)
10 mei - Shaky (Chris Isaak)
17 mei - dynamo d (Daniël Lohues)
24 mei - Superbitch (Elvis Costello)
31 mei - catdog (George Michael)
7 juni - Motel Matches (XTC)
14 juni - Choconas (Pearl Jam)
21 juni - Arrie (Roberta Flack)
28 juni - Gretz (Vampire Weekend)
5 juli - ranja (The Bangles)
12 juli - Casartelli (Rainbow)
19 juli - Edgar18 (Hi Records)
26 juli - Johnny Marr (Songs:Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
2 augustus - AstroStart (Jens Lekman)
9 augustus - wendyvortex (The Residents)
16 augustus - Poek (Sia)
23 augustus - dix (Laibach)
30 augustus Les de Groot (the Paladins)
6 september - AstroStart (Lucy Dacus)
13 september - Gretz (The National)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover ( The Field )
11 oktober - Shaky ('Kings' of the Blues: Albert / BB / Freddie)
18 oktober - jordidj1 & Gretz (Lana Del Rey)
25 oktober - Superbitch (Billie Holiday)
1 november - wendyvortex (Frits Spits Steunplaat)
8 november - arcade monkeys (Our Band Could Be Your Life)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Paisley Underground)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (Cœur de Pirate)
13 december - Dance Lover ( David Bowie )
20 december - dumb_helicopter (Oasis)
27 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2019)
3 januari - jordidj1 (David Guetta)
10 januari - TornadoEF5 (Grimes)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)

Helaas Gretz, die week ben ik ook een paar dagen weg.

High Horses (The Swell Season)
Lies (Glen Hansard & Markéta Irglová)
Rise (The Frames)
Talking with the Wolves (Glen Hansard)
The Rain (The Swell Season)
The Stars Are Underground (The Frames)
The Storm, It’s Coming (Glen Hansard)
True (The Frames)
Two Tongues (The Swell Season)
When Your Minds Made Up (Glen Hansard & Markéta Irglová)

Gretz schreef:
Wie wil er met mij ruilen in de week van 12 juli?
Ah, ik voel een win-win aankomen. Ik heb over mijn eigen datum een vakantie heengepland. Dus je mag ons omwisselen.

Talking With The Wolves (Glen Hansard)
Dream Awake (The Frames)
Trying (The Frames)
Star Star (The Frames)
You Will Become (Glen Hansard)
Wheels On Fire (Glen Hansard)
Winning Streak (Glen Hansard)
Didn't He Ramble (Glen Hansard)
Drive All Night (Glen Hansard & Eddie Vedder)

Mijn eigen lijstje:

Angel at My Table (The Frames)
Drive All Night (Glen Hansard, Eddie Vedder & Jake Clemons)
Dream Awake (The Frames)
Keepsake (The Frames)
Rise (The Frames)
Santa Maria (The Frames)
Sleeping (Glen Hansard & Markéta Irglová)
Star Star * * (The Frames)
You Will Become (Glen Hansard)

Hoewel ik geen groot gebruiker ben van Spotify, heb ik ook alvast een afspeellijst in elkaar geprobeerd te zetten. Heb je voor deze ronde nog niet direct veel aan natuurlijk, maar voor de inspiratie en dan weet ik alvast of het lukt op deze manier

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/hedzerveenstra/playlist/1E8XmhICUYDLSSIapc52OT?si=iVunrxBxTzOnho4DOdmzfg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Don't Settle (Glen Hansard)
Fantasy Man (The Swell Season)
I'll Be You, Be Me (Glen Hansard)
Keepsake (The Frames)
Lies (Glen Hansard & Markéta Irglová)
Love Don't Leave Me Waiting (Glen Hansard)
One of Us Must Lose (Glen Hansard)
Plateau (The Frames)
Santa Maria (The Frames)
When Your Mind's Made Up (The Frames)

Ha Johnny Marr,

Ik heb dan wel niet meegedaan met Queensryche maar wil je dit niet onthouden:

Ergens in '91 had ik in mijn studententijd een zwartbetaalde schilderklus. Vier weken schilderen voor 1000 gulden per persoon, samen met een huisgenoot. Op de laatste dag moest hij afhaken omdat hij naar zijn nieuwe vriendinnetje moest voor sex. Ik heb die laatste dag alleen geschilderd voor de prijs van 1 cd om de klus toch op tijd af te ronden: Operation Mindcrime. Ik heb de cd nog steeds, al draai ik het nooit.

Met een glimlach denk ik terug aan mijn huisgenoot. En aan die mooi geschilderde villa.

Come Away to the Water (Glen Hansard)
Disappointed (The Frames)
Dream Awake (The Frames)
Evergreen (The Frames)
Happy (The Frames)
I'll Be You, Be Me (Glen Hansard)
Neath the Beeches (The Frames)
Rise (The Frames)
Sideways Down (The Frames)
Sleeping (Glen Hansard & Markéta Irglová)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.