Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
1
geplaatst: 20 april 2019, 13:37 uur
Algauw had ik acht zekerheden plus acht kandidaten voor de resterende twee plaatsen. Dit is het geworden:
After You Fall
Black Cat
Every Time
Let’s Wait Awhile
Livin’ in a World (They Didn’t Make)
Love Will Never Do (Without You)
Runaway
The Body That Loves You
The Pleasure Principle
Whoops Now
After You Fall
Black Cat
Every Time
Let’s Wait Awhile
Livin’ in a World (They Didn’t Make)
Runaway
The Body That Loves You
The Pleasure Principle
Whoops Now
1
geplaatst: 20 april 2019, 13:49 uur
Thanks voor de tag. Ik sluit in de finale aan, ben totaal niet bekend met het werk van JJ, maar een top tien selecteren moet dan wel lukken.
1
zaaf
geplaatst: 20 april 2019, 13:52 uur
Black Cat
BURNITUP!
Come on Get Up
Everytime
Let's Wait Awhile
So Excited
The Great Forever
The Pleasure Principle
Twenty Foreplay
BURNITUP!
Come on Get Up
Everytime
Let's Wait Awhile
So Excited
The Great Forever
The Pleasure Principle
Twenty Foreplay
2
geplaatst: 20 april 2019, 15:08 uur
1
geplaatst: 20 april 2019, 23:27 uur
Ik probeer in de finale mee te doen en evt de tweede ronde al. Ik zou graag Unbreakable nomineren maar ik ken haar werk verder noet zo goed.
Edit: BURNITUP en Damm Baby vind ik ook erg sterk van haar laatste plaat. Zijn er al drie.
Edit: BURNITUP en Damm Baby vind ik ook erg sterk van haar laatste plaat. Zijn er al drie.

1
geplaatst: 21 april 2019, 00:35 uur
Zo goed ken ik haar werk ook niet, maar ik zal kijken of het nog lukt. In ieder geval Young Love en Throb worden node gemist... En Black Cat is ook nog leuk. Maar al mijn andere topfavorieten staan al wel in de startlijst.
1
geplaatst: 21 april 2019, 00:44 uur
herman schreef:
Zo goed ken ik haar werk ook niet, maar ik zal kijken of het nog lukt. In ieder geval Young Love en Throb worden node gemist... En Black Cat is ook nog leuk. Maar al mijn andere topfavorieten staan al wel in de startlijst.
(quote)
Je mag een paar uit mijn lijstje lenen hoor, vind ik niet erg
1
geplaatst: 21 april 2019, 09:44 uur
Ik ken ook te weinig van JJ maar haak misschien later nog aan.
0
geplaatst: 21 april 2019, 11:17 uur
Ik mis eigenlijk enkel Black Cat (top 5 nummer van mevrouw Jackson) en misschien nog Whoops Now.
2
geplaatst: 21 april 2019, 11:45 uur
Door de week heen zal ik meerdere feitjes over Janet's carriere delen om de sfeer er lekker in te houden! 
Als jongste Jackson telg kon het ook niet uitblijven dat Janet uiteindelijk ook zou belanden in de entertainment industrie. Zelf had ze, in eerste instantie, meer interesse in acteren en scoorde dan ook rolletjes in series als 'Diff'rent Strokes' en 'Fame'. Vader Joseph zag echter ook voor zijn dochter een carriere in de muziekindustrie en dus regelde hij op 16-jarige leeftijd voor haar een contract bij A&M Records. Daar produceerden René & Angela (o.a. bekend van hun grote hit 'I'll Be Good') haar eerste, gelijknamige studioalbum. Twee jaar later kwam hier een vervolg op 'Dream Street'. De albums werden voornamelijk omschreven als 'bubblegum pop' en Janet wist nauwelijks potten te breken in de hitlijsten.
Duidelijk was dat ze haar eigen creativiteit nog niet kwijt kon. Vader Joe stond fel aan het roer bij de eerste twee albums en op 18-jarige leeftijd trouwde ze al in het geheim met James DeBarge. Dit huwelijk duurde niet lang en al in 1985, amper een jaar later, gingen de twee uit elkaar. Voor Janet werd dit een wake-up call. Tijd om de 'controle' te nemen...
Haar eerste twee studioalbums worden, tegenwoordig, vaak vergeten, maar zoals eerder aangehaald bevalt het best leuke nummertjes zoals het swingende 'Young Love'.

Als jongste Jackson telg kon het ook niet uitblijven dat Janet uiteindelijk ook zou belanden in de entertainment industrie. Zelf had ze, in eerste instantie, meer interesse in acteren en scoorde dan ook rolletjes in series als 'Diff'rent Strokes' en 'Fame'. Vader Joseph zag echter ook voor zijn dochter een carriere in de muziekindustrie en dus regelde hij op 16-jarige leeftijd voor haar een contract bij A&M Records. Daar produceerden René & Angela (o.a. bekend van hun grote hit 'I'll Be Good') haar eerste, gelijknamige studioalbum. Twee jaar later kwam hier een vervolg op 'Dream Street'. De albums werden voornamelijk omschreven als 'bubblegum pop' en Janet wist nauwelijks potten te breken in de hitlijsten.
Duidelijk was dat ze haar eigen creativiteit nog niet kwijt kon. Vader Joe stond fel aan het roer bij de eerste twee albums en op 18-jarige leeftijd trouwde ze al in het geheim met James DeBarge. Dit huwelijk duurde niet lang en al in 1985, amper een jaar later, gingen de twee uit elkaar. Voor Janet werd dit een wake-up call. Tijd om de 'controle' te nemen...
Haar eerste twee studioalbums worden, tegenwoordig, vaak vergeten, maar zoals eerder aangehaald bevalt het best leuke nummertjes zoals het swingende 'Young Love'.
0
geplaatst: 21 april 2019, 11:59 uur
Hierbij nog mijn lijstje. Helaas nog vele tracks buiten beschouwing moeten laten.
Any Time, Any Place
Black Cat
Come Back to Me
Dammn Baby
Every Time
Let's Wait Awhile
Rock with U
The Pleasure Principle
Throb
Any Time, Any Place
Black Cat
Come Back to Me
Dammn Baby
Every Time
Let's Wait Awhile
Rock with U
The Pleasure Principle
Throb
1
geplaatst: 21 april 2019, 13:51 uur
You want this
Any time, any place
Son of a gun
The pleasure principle
Come back to me
What's it gonna be (with Busta Rhymes)
Someone to call my lover
Alright
Black cat
I get lonely
Any time, any place
Son of a gun
The pleasure principle
Come back to me
What's it gonna be (with Busta Rhymes)
Someone to call my lover
Alright
Black cat
I get lonely
1
geplaatst: 21 april 2019, 13:52 uur
Arrie schreef:
Zo, dat was het. Het was een mooie Timba-week en in het bijzonder een mooie Timba-avond. Ik heb ervan genoten. Ik geloof dat ik Jordi's GH-editie wel een beetje heb overgenomen, maar gelukkig heeft ie wel de tijd gevonden om ook wat toffe stukjes te schrijven, en hij is de initiatiefnemer. Dus een dikke shoutout naar hem!
Ik heb me weer flink uitgeleefd op de stukjes, ik ben niet zo goed in het kort houden. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden!
Zo, dat was het. Het was een mooie Timba-week en in het bijzonder een mooie Timba-avond. Ik heb ervan genoten. Ik geloof dat ik Jordi's GH-editie wel een beetje heb overgenomen, maar gelukkig heeft ie wel de tijd gevonden om ook wat toffe stukjes te schrijven, en hij is de initiatiefnemer. Dus een dikke shoutout naar hem!
Ik heb me weer flink uitgeleefd op de stukjes, ik ben niet zo goed in het kort houden. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden!
heel erg leuk topic en de top 10 (afgezien van vreselijke nummer 6) kan ik me heel goed in vinden
Op naar Pharrell
0
geplaatst: 21 april 2019, 13:54 uur
Waar was Scream eigenlijk, die had van mij absoluut in de top 20 gehoord? heb ik die over het hoofd gezien bij de startlijst? 

0
geplaatst: 21 april 2019, 14:01 uur
pureshores schreef:
Waar was Scream eigenlijk, die had van mij absoluut in de top 20 gehoord? heb ik die over het hoofd gezien bij de startlijst?
Die had de startlijst net niet gehaald. Was ook weer geen heel grote hit.
0
geplaatst: 22 april 2019, 19:33 uur
Dat was dan de eerste nominatieronde! Bedankt aan ieder die al een lijstje heeft ingeleverd! Hopelijk haken er in de vervolgrondes nog wat meer aan!
https://pbs.twimg.com/media/DKWCrqoXUAAM-_T.jpg
Maar liefst 11 nummers werden er 2 of meer keer genoemd. Sowieso door zijn:
Black Cat - 5 stemmen
Let's Wait Awhile - 5 stemmen
The Pleasure Principle - 5 stemmen
Every Time - 4 stemmen
Love Will Never Do (Without You) - 4 stemmen
Come Back to Me - 3 stemmen
De volgende 5 nummers kregen 2 stemmen. Er is maar plek voor 4. Geef de songs die jij het liefst door ziet gaan 7, 5, 3 en 1 punt. De song die morgenmiddag om 12:00 de minste stemmen heeft valt alsnog af.
After You Fall
Alright
Any Time, Any Place
BURNITUP! (feat. Missy Elliott)
Rock with U
https://pbs.twimg.com/media/DKWCrqoXUAAM-_T.jpg
Maar liefst 11 nummers werden er 2 of meer keer genoemd. Sowieso door zijn:
Black Cat - 5 stemmen
Let's Wait Awhile - 5 stemmen
The Pleasure Principle - 5 stemmen
Every Time - 4 stemmen
Love Will Never Do (Without You) - 4 stemmen
Come Back to Me - 3 stemmen
De volgende 5 nummers kregen 2 stemmen. Er is maar plek voor 4. Geef de songs die jij het liefst door ziet gaan 7, 5, 3 en 1 punt. De song die morgenmiddag om 12:00 de minste stemmen heeft valt alsnog af.
After You Fall
Alright
Any Time, Any Place
Rock with U
0
geplaatst: 22 april 2019, 19:35 uur
Geef de songs die jij het liefst door ziet gaan 7, 5, 3 en 1 punt!
7 Any Time, Any Place
5 Rock with U
3 BURNITUP! (feat. Missy Elliott)
1 After You Fall
0 Alright
Deadline: Dinsdag 23 April, 12:00
7 Any Time, Any Place
5 Rock with U
3 BURNITUP! (feat. Missy Elliott)
1 After You Fall
0 Alright
1
geplaatst: 22 april 2019, 21:15 uur
14 Any Time, Any Place +7
5 Alright +5
5 Rock with U
4 After You Fall +3
4 BURNITUP! (feat. Missy Elliott) +1
14 Any Time, Any Place +7
5 Alright +5
5 Rock with U
4 After You Fall +3
4 BURNITUP! (feat. Missy Elliott) +1
1
geplaatst: 22 april 2019, 22:05 uur
21 Any Time, Any Place +7
10 Alright +5
7 After You Fall +3
6 Rock with U +1
4 BURNITUP! (feat. Missy Elliott)
21 Any Time, Any Place +7
10 Alright +5
7 After You Fall +3
6 Rock with U +1
4 BURNITUP! (feat. Missy Elliott)
1
geplaatst: 22 april 2019, 22:32 uur
Any Time, Any Place +7
Alright +5
BURNITUP! (feat. Missy Elliott) +3
Rock with U +1
After You Fall
Alright +5
BURNITUP! (feat. Missy Elliott) +3
Rock with U +1
After You Fall
0
geplaatst: 22 april 2019, 23:28 uur
28 Any Time, Any Place
15 Alright
7 BURNITUP (feat. Missy Elliott)
7 Rock with U
7 After You Fall
Is de stand nu. We hebben dus minimaal nog 1 stemmer nodig om de beslissing te maken.
15 Alright
7 BURNITUP (feat. Missy Elliott)
7 Rock with U
7 After You Fall
Is de stand nu. We hebben dus minimaal nog 1 stemmer nodig om de beslissing te maken.
1
geplaatst: 23 april 2019, 01:05 uur
32 Any Time, Any Place 4
19 Alright 7
12 BURNITUP (feat. Missy Elliott) 5
10 Rock with U 3
8 After You Fall 1
19 Alright 7
10 Rock with U 3
8 After You Fall 1
0
geplaatst: 23 april 2019, 01:07 uur
musicfriek schreef:
32 Any Time, Any Place 4
19 Alright 7
10 Rock with U 3
8 After You Fall 1
32 Any Time, Any Place 4
19 Alright 7
10 Rock with U 3
8 After You Fall 1
7, 5, 3, 1 en 0 punten.
31 Any Time, Any Place
22 Alright
15 BURNITUP! (feat. Missy Elliott)
8 Rock with U
7 After You Fall
Correcte stand
1
geplaatst: 23 april 2019, 01:51 uur
Nog correctere stand 
31 Any Time, Any Place
22 Alright
12 BURNITUP! (feat. Missy Elliott) (-3)
8 Rock with U
7 After You Fall

31 Any Time, Any Place
22 Alright
12 BURNITUP! (feat. Missy Elliott) (-3)
8 Rock with U
7 After You Fall
0
geplaatst: 23 april 2019, 12:32 uur
RONDE 2
http://66.media.tumblr.com/tumblr_matya6P6bX1rpsy0mo1_500.png
After You Fall valt nog op de valreep af. Dat betekent dat we de tweede ronde gaan spelen met de volgende songs:
Again
All for You
All Nite (Don’t Stop)
Alright
Any Time, Any Place
Black Cat
Call on Me (feat. Nelly)
Come Back to Me
Diamonds (with Herb Alpert)
Doesn’t Really Matter
Escapade
Every Time
Feedback
Got ‘Til It’s Gone (feat. Joni Mitchell & Q-Tip)
If
Let's Wait Awhile
Made for Now (feat. Daddy Yankee)
Miss You Much
Nasty
No Sleeep (feat. J. Cole)
Rhythm Nation
Rock with U
Scream (with Michael Jackson)
That’s the Way Love Goes
The Pleasure Principle
Together Again
What Have You Done for Me Lately
When I Think of You
Van deze 30 songs kunnen er maar 20 doorgaan. De 10 songs die, wat jou betreft, niet door hoeven mag je nomineren voor eliminatie! De 10 met de meeste stemmen vallen af voor de derde ronde.
Deadline: Woensdag 24 April 19:00
http://66.media.tumblr.com/tumblr_matya6P6bX1rpsy0mo1_500.png
After You Fall valt nog op de valreep af. Dat betekent dat we de tweede ronde gaan spelen met de volgende songs:
Again
All for You
All Nite (Don’t Stop)
Alright
Any Time, Any Place
Black Cat
Call on Me (feat. Nelly)
Come Back to Me
Diamonds (with Herb Alpert)
Doesn’t Really Matter
Escapade
Every Time
Feedback
Got ‘Til It’s Gone (feat. Joni Mitchell & Q-Tip)
If
Let's Wait Awhile
Miss You Much
Nasty
Rhythm Nation
Rock with U
Scream (with Michael Jackson)
That’s the Way Love Goes
The Pleasure Principle
Together Again
What Have You Done for Me Lately
When I Think of You
Van deze 30 songs kunnen er maar 20 doorgaan. De 10 songs die, wat jou betreft, niet door hoeven mag je nomineren voor eliminatie! De 10 met de meeste stemmen vallen af voor de derde ronde.
Deadline: Woensdag 24 April 19:00
0
geplaatst: 23 april 2019, 15:55 uur
"This is a story about control. Control over what I say and control over what I do. And this time I'm gonna do it my way".
Met deze woorden opende Janet haar derde studioalbum 'Control'. Met meer controle over dit project en door een samenwerking aan te gaan met songwriters/ producers Jimmy Jam and Terry Lewis, ex-leden van The Time, wist Janet een geheel eigen sound te creëren die haar per direct op de map zette.
Haar huwelijk met James DeBarge had ze teniet laten verklaren. Vader Joe werd uit haar creatief management gezet en hiervoor naam ze in de plaats manager John McClain aan. De naam zegt het al. Dit was een gouden zet. De teksten op 'Control' waren persoonlijk maar wisten deze situaties om te zetten naar kracht en inspiratie. In combinatie met de, mede dankzij Jimmy Jam en Terry Lewis, onweerstaanbare groove van de tracks kon de wereld niet langer om Janet heen.
Maar liefst 7 singles werden van het 9-track album afgehaald. Elk van deze werd een grote hit. Ze deed hiervoor nauwelijks onder aan het grandioze succes van broer Michael. Janet was duidelijk in controle over haar carriere en werd een cultuurlijk fenomeen. Leadsingle van het album 'What Have You Done for Me Lately' werd niet alleen een #1 hit in Nederland maar zorgde ook voor een flinke beweging onder de vrouwen in de jaren '80. Iets dat Eddie Murphy niet onopgemerkt bleef...
'Control' betekende niet alleen het officiële startsein van Janet, de artiest. Het creëerde een nieuwe sound, het betekende een grote stap voorwaarts voor de moderne R&B, zette de videoclips nog meer op de kaart, en zette een duidelijk statement neer m.b.t. Black Female Pride. Dit was echter nog maar het begin...
Grote favoriet uit deze periode is voor mij 'When I Think of You' die de creativiteit van de 1-take video op de kaart zette. Dit werd ook Janet's eerste #1 in Amerika.
Met deze woorden opende Janet haar derde studioalbum 'Control'. Met meer controle over dit project en door een samenwerking aan te gaan met songwriters/ producers Jimmy Jam and Terry Lewis, ex-leden van The Time, wist Janet een geheel eigen sound te creëren die haar per direct op de map zette.
Haar huwelijk met James DeBarge had ze teniet laten verklaren. Vader Joe werd uit haar creatief management gezet en hiervoor naam ze in de plaats manager John McClain aan. De naam zegt het al. Dit was een gouden zet. De teksten op 'Control' waren persoonlijk maar wisten deze situaties om te zetten naar kracht en inspiratie. In combinatie met de, mede dankzij Jimmy Jam en Terry Lewis, onweerstaanbare groove van de tracks kon de wereld niet langer om Janet heen.
Maar liefst 7 singles werden van het 9-track album afgehaald. Elk van deze werd een grote hit. Ze deed hiervoor nauwelijks onder aan het grandioze succes van broer Michael. Janet was duidelijk in controle over haar carriere en werd een cultuurlijk fenomeen. Leadsingle van het album 'What Have You Done for Me Lately' werd niet alleen een #1 hit in Nederland maar zorgde ook voor een flinke beweging onder de vrouwen in de jaren '80. Iets dat Eddie Murphy niet onopgemerkt bleef...
'Control' betekende niet alleen het officiële startsein van Janet, de artiest. Het creëerde een nieuwe sound, het betekende een grote stap voorwaarts voor de moderne R&B, zette de videoclips nog meer op de kaart, en zette een duidelijk statement neer m.b.t. Black Female Pride. Dit was echter nog maar het begin...
Grote favoriet uit deze periode is voor mij 'When I Think of You' die de creativiteit van de 1-take video op de kaart zette. Dit werd ook Janet's eerste #1 in Amerika.
0
geplaatst: 23 april 2019, 16:03 uur
Ja leuk verhaal over Control maar het nummer zelf staat er niet eens tussen 

0
geplaatst: 23 april 2019, 16:09 uur
Had er inderdaad nog wel tussen mogen staan, maar heb me er zelf ook schuldig aangemaakt om m niet te nomineren.

1
geplaatst: 23 april 2019, 17:07 uur
All for You
All Nite (Don’t Stop)
Any Time, Any Place
Call on Me (feat. Nelly)
Doesn’t Really Matter
Feedback
If
Rock with U
All Nite (Don’t Stop)
Any Time, Any Place
Call on Me (feat. Nelly)
Doesn’t Really Matter
Feedback
If
Rock with U
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.