menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. Everything Must Go
2. She Is Suffering
3. A Design for Life
4. Motorcycle Emptiness
5. No Surface All Feeling*
6. If You Tolerate This Your Children Will Be Next
7. Australia*
8. The Everlasting
9. You Stole the Sun from My Heart
10. Ready For Drowning*

01 A Design for Life
02 Australia*
03 Motorcycle Emptiness
04 So Why So Sad*
05 1985
06 No Surface All Feeling*
07 Ready For Drowning*
08 She Is Suffering
09 La Tristesse Durera (Scream to a Sigh)
10 Your Love Alone Is Not Enough

Drie nummers van Everything Must Go en van de rest van de eerste acht albums elk een (zoals ik pas merkte nadat ik het lijstje al gemaakt had en dat eens langsgelopen was). Tot en met This Is My Truth had daar van elk album bij een andere selectie ook wel iets meer dan 1 nummer in gezeten, maar deze verhouding doet de waardering toch wel redelijk recht.

1. If You Tolerate This Your Children Will Be Next
2. Motorcycle Emptiness
3. A Design for Life
4. You Love Us*
5. Little Baby Nothing*
6. The Everlasting
7. No Surface All Feeling*
8. Kevin Carter
9. La Tristesse Durera (Scream to a Sigh)
10. Australia*

0. Yes
0. 4st 7b
1. Archives Of Pain*
2. Ifwhiteamericatoldthetruthforonedayitsworldwouldfallapart
3. She Is Suffering
4. Kevin Carter
5. La Tristesse Durera (Scream to a Sigh)
6. Revol*
7. A Design for Life
8. If You Tolerate This Your Children Will Be Next
9. The Everlasting
10. 1985

Ik mis toch wel erg Yes (zou mijn #1 zijn geweest) en verder met name Of Walking Abortion, 4st 7lb en Faster. Maar blijft toch een sterk rijtje over.

De Manics kwamen ooit op mijn vizier met de single Revol, die ik op MTV voorbij zag komen. Snel erna kocht ik The Holy Bible en dat is uiteindelijk een van mijn meest gedraaide albums aller tijden geworden. Ben er toen heel diep ingedoken en heb in de begintijd van het internet met een paar andere mensen uitgebreid de teksten die bol staan van de politieke slogans en de geestesroerselen van Richey James Edwards bestudeerd.

Wat mij betreft blijft The Holy Bible hun (enige) meesterwerk, al kijk ik inmiddels wel met wat meer afstand naar de teksten. Al zijn er nog steeds regels in die actueel zijn. "Forget martyrs, remember victims" uit Archives of Pain was o.a. waar ik aan moest denken toen de Nieuwzeelandse premier begin dit jaar na een aanslag opriep de naam van de dader te vergeten en op de slachtoffers te focussen.

Wat later had ik een strontvervelend vakantiebaantje bij de bakkerij van de HEMA, waar ik o.a. tom pouces moest maken. Lichtpuntje was toen wel dat elke dag wel een keer A Design for Life voorbij kwam en dat was keer op keer genieten. Ook een prachtige tekst (alleen die eerste regelen al) en ook een mooi outro. Inmiddels is Kevin Carter (triest verhaal erachter over de gelijknamige fotograaf) wel mijn favoriet van Everything Must Go. Tom pouces heb ik overigens jaren niet meer gegeten na dat baantje...

Verder nog lof voor de singles van This Is My Truth. Een heel ander album, inmiddels. Veel rustige nummers, maar wel veel prachtige melodieën. Destijds vonden we nog dat de Manics na het wegvallen van RJE eigenlijk onder een andere naam hadden moeten verder gaan, maar ach, dat was toen. Met name van 'Tolerate' kon ik toen geen genoeg van krijgen.

Daarna was de koek eigenlijk wel op. You Stole the Sun from My Heart was een enorme afknapper en voor mijn gevoel zijn ze een beetje doorgegaan op die voet: makkelijk in het gehoor liggende radiosingles. Maar ik moet zeggen dat ik de albums na Send Away The Tigers wel een beetje langs me heen heb laten geen. En als ik dan een afwijkend nummer hoorde, dan bleef ik het eigenlijk nooit lang draaien.

Bij herbeluistering nu viel 1985 me dan wel weer positief op (was destijds al een van mijn favorieten) en So Why So Sad (dat me toen gewoon niet pakte) vind ik eigenlijk een lelijke Beach Boys-pastiche.

11. Australia
12. Motorcycle Emptiness
13. You Love Us*
14. No Surface All Feeling*
15. Little Baby Nothing*
16. Ready For Drowning*
17. Ocean Spray
18. Your Love Alone Is Not Enough
19. So Why So Sad*
20. You Stole the Sun from My Heart

herman schreef:

Daarna was de koek eigenlijk wel op. You Stole the Sun from My Heart was een enorme afknapper en voor mijn gevoel zijn ze een beetje doorgegaan op die voet: makkelijk in het gehoor liggende radiosingles. Maar ik moet zeggen dat ik de albums na Send Away The Tigers wel een beetje langs me heen heb laten geen. En als ik dan een afwijkend nummer hoorde, dan bleef ik het eigenlijk nooit lang draaien.

Heb je Journal For Plague Lovers wel gehoord? Wat mij betreft hebben the Manics 3 meesterwerken gemaakt. The Holy Bible, Everything Must Go en die.

Tom pouces? Nou ja, heel de dag rookworsten inpakken is nog iets minder lijkt me

1. A Design for Life
2. She Is Suffering
3. Revol*
4. Ifwhiteamericatoldthetruthforonedayitsworldwouldfallapart
5. You Love Us*
6. Everything Must Go
7. No Surface All Feeling*
8. Australia*
9. Motorcycle Emptiness
10. Kevin Carter

1. You Love Us*
2. Kevin Carter
3. Your Love Alone Is Not Enough
4. You Stole the Sun from My Heart
5. The Everlasting
6. Ocean Spray
7. Little Baby Nothing*
8. La Tristesse Durera (Scream to a Sigh)
9. Revol*
10. A Design for Life

vigil schreef:
Tom pouces? Nou ja, heel de dag rookworsten inpakken is nog iets minder lijkt me

Waarschijnlijk was ik dan wel vegetariër geworden inderdaad. Maar toch, heb zeker 5 jaar geen tom pouce meer gegeten na dat vakantiebaantje...
thetinderstick schreef:
Heb je Journal For Plague Lovers wel gehoord? Wat mij betreft hebben the Manics 3 meesterwerken gemaakt. The Holy Bible, Everything Must Go en die.

Destijds heb ik die wel beluisterd. Zeker niet verkeerd, maar ben eigenlijk nooit blijven draaien. Maar ga hem straks weer eens opzetten.

EMG als album vond ik destijds erg goed, maar het speciale is er voor mij na al die jaren wel wat vanaf.

herman schreef:

EMG als album vond ik destijds erg goed, maar het speciale is er voor mij na al die jaren wel wat vanaf.

Desondanks toch wel benieuwd waar het titelnummer dan terecht komt in je lijst, of is dat je nummer 21?

Hema Worst Geht Durch Mich

jordidj1 (moderator)
Uhmm... waar is Yes? Zijn jullie dat nummer vergeten ofzo lol

herman schreef:
(quote)

Waarschijnlijk was ik dan wel vegetariër geworden inderdaad. Maar toch, heb zeker 5 jaar geen tom pouce meer gegeten na dat vakantiebaantje...
Ik heb ooit een jobje gedaan waarbij ik de hele dag reuzegrote salami's versjouwde. En ik was toen al vegetariër. ?

Maar wat je zegt over A Design for Life is misschien een leuk uitgangspunt voor een MuMe-topic: Muziek tijdens vakantiebaantjes. In herinner me een baan in de zomer van 2006 waarbij een commerciële radiozender de hele dag door de fabriek bevuilde. Ik heb er een haat/liefdeverhouding opgedaan met Dani California, Hips Don't Lie en Rood. In 2008 kon ik bij een veel leukere zomerbaan de straat op om het energieverbruik te meten bij mensen thuis. Heb toen de fantastische platen van Vampire Weekend, The Raconteurs en natuurlijk Amy Macdonald grijsgedraaid in de wagen.

Maar dit alles even terzijde. Terug naar de Manics-orde van de dag!

Bonk schreef:
(quote)

Desondanks toch wel benieuwd waar het titelnummer dan terecht komt in je lijst, of is dat je nummer 21?

Vreemd, die is er blijkbaar ergens tussenuit gevallen. Maar hij zou ergens halverwege staan, 12e ofzo.

Ik zou als vegetariër nooit met vlees kunnen werken..

jordidj1 (moderator)
luigifort schreef:
Ik zou als vegetariër nooit met vlees kunnen werken..

Vandaar Gretz nog steeds single is

Goed, ik mis hier vrijwel alles van mijn favoriet Lifeblood, waarvan nu net een van de minst goede nummers is overgebleven (net aan top tien). Als echt Manics-fan hoor je The Holy Bible natuurlijk het beste te vinden, dus dat ben ik dan niet, maar 4st7lb mis ik dan wel weer. En waarom niemand Judge Yr'self heeft genomineerd, is me helemaal een raadsel...
Hoe dan ook:

1. Kevin Carter
2. A Design for Life
3. The Everlasting
4. You Love Us
5. Ocean Spray
6. La Tristessa Durera (Scream to a Sigh)
7. You Stole the Sun from My Heart
8. Archives of Pain
9. Australia
10. 1985

jordidj1 (moderator)
Lekker veel MSP geluisterd deze week, maar een lijstje gaat me niet lukken. De nummers gaan een beetje aan me voorbij als ik het luister ofzo.

1 Motorcycle Emptiness
2 You Stole the Sun from My Heart
3 Everything Must Go
4 If You Tolerate This Your Children Will Be Next
5 Your Love Alone Is Not Enough
6 A Design for Life
7 The Everlasting
8 Ready For Drowning*
9 Ocean Spray
10 So Why So Sad*

jordidj1 schreef:
Lekker veel MSP geluisterd deze week, maar een lijstje gaat me niet lukken. De nummers gaan een beetje aan me voorbij als ik het luister ofzo.

Zo, de lijnen zijn dicht en de stemmen geteld! Dank aan de 26 deelnemers die dit tot een goedgevulde editie maakten!

De nummers 11-21

11. Your Love Alone Is Not Enough (60) (11) en de nummer 1 van johannesA, 50tracks en MRDammann
12. Little Baby Nothing* (58) (11) en de nummer 1 van johan de witt
13. Australia* (55) (13) en de nummer 1 van Shaky
14. Archives Of Pain* (51) (8) en de nummer 1 van herman en mezelf
15. Ifwhiteamericatoldthetruthforonedayitsworldwouldfallapart (51) (7) en de nummer 1 van Arno
16. La Tristesse Durera (Scream to a Sigh) (50) (14)
17. Ready For Drowning* (46) (11)
18. You Love Us* (45) (9) en de nummer 1 van Poek
19. Ocean Spray (40) (8)
20. So Why So Sad* (28) (8)
21. 1985 (17) (8)

Ja, daar sneuvelen meteen een boel nummer 1's! Niet moeilijk, want maar liefst 14 nummers werden door minstens 1 deelnemer op het hoogste schavot gezet. En zo komt het dat zelfs Your Love Alone Is Not Enough, ondanks 3 nummer 1-noteringen, toch op 11 strandt. Van de 7 nummers die niemand bovenaan heeft gezet, staan er 2 in de top 10.

Wat ook opvalt is dat het post 2000-werk al niet meer meedoet, en dat slechts 2 nominaties uit ronde 1 de top 10 gehaald hebben.

10. Revol* (62) (11) en de nummer 1 van andré

Pol Pot - withdrawn traces, bye bye

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=vf91dTrLkgA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

The Holy Bible was een van de albumhofleveranciers van deze editie met 4 noteringen, maar dit is alweer de 3de daarvan die langskomt. Revol haalt de top 10 nipt, met 2 luttele punten voorsprong op de nummer 11.

9. You Stole the Sun from My Heart (63) (14)

But there's no - no real truce with my fury
You don't have to believe me
I love you all the same

https://www.youtube.com/watch?v=YkDaCWXIXCE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Slechts één puntje hoger vinden we de op één na hoogste song zonder nummer 1-notering. 2 van de 4 This Is My Truth-nummers moeten nog komen. Ra ra ra welke twee.

8. She Is Suffering (64) (11) en de nummer 1 van EttaJamesBrown

She is suffering yet more than death

https://www.youtube.com/watch?v=OYNwr58V1Pg

En hier hebben we alweer de laatste van The Holy Bible. Waren de fans te verdeeld? Of waren ze gewoon met te weinig? Slechts één puntje boven de nummer 9, het ligt dicht op elkaar in deze fase.

Of Walking Abortion had mijn top 10 gehaald...

7. Kevin Carter (65) (12) en de nummer 1 van remcodulac

Vulture stalked white piped lie forever

https://www.youtube.com/watch?v=hLDr0QNCUd4

Everything Must Go was de hofleverancier deze editie met maar liefst 5 afgevaardigden. Vier daarvan halen ook nog eens vlotjes de top 10 (of ja vlotjes, het verschil tussen de nummer 7 en de nummer 11 is nog steeds maar 5 punten!) en Kevin is daarvan de eerste. Ondanks het interessante onderwerp heb ik het zelf nooit een interessant nummer gevonden om één of andere reden.

Geweldige song!

6. No Surface All Feeling* (69) (12)

It was no surface but all feeling
Maybe at the time it felt like dreaming

https://www.youtube.com/watch?v=ka11RE9BlH8

De hoogste zonder nummer 1-notering, en tevens de hoogste nominatie, valt vlak buiten de top 5.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:23 uur

geplaatst: vandaag om 12:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.