Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2019, 23:19 uur
5. Everything Must Go (80) (15) en de nummer 1 van Bonk
Een mooi statement over het kameleonesque van de band, waarvan het album Everything Must Go zelf de eerste echte indicatie was. Op de manier zijn ze erg lang hits blijven scoren in thuisland Engeland, de eerste in 1992 (het hier volledig afwezige Suicide Is Painless), de laatste pas in 2007 (Autumnsong, die het hier ook niet geweldig deed). Overigens maken we pas nu echt een sprong in punten.
And I just hope that you can forgive us
But everything must go
And if you need an explanation
Then everything must go
But everything must go
And if you need an explanation
Then everything must go
Een mooi statement over het kameleonesque van de band, waarvan het album Everything Must Go zelf de eerste echte indicatie was. Op de manier zijn ze erg lang hits blijven scoren in thuisland Engeland, de eerste in 1992 (het hier volledig afwezige Suicide Is Painless), de laatste pas in 2007 (Autumnsong, die het hier ook niet geweldig deed). Overigens maken we pas nu echt een sprong in punten.
0
geplaatst: 31 mei 2019, 23:22 uur
4. The Everlasting (84) (15) en de nummer 1 van vigil
Een heel eind uit het zich van de top 3, en met de hete adem van EMG doorlopend in de nek, maar uiteindelijk nog mooi 4de geworden: het antwoord van The Manics op The Universal van Blur (naar het schijnt).
In the beginning when we were winning
When our smiles were genuine
But now unforgiven, the everlasting
Everlasting
When our smiles were genuine
But now unforgiven, the everlasting
Everlasting
Een heel eind uit het zich van de top 3, en met de hete adem van EMG doorlopend in de nek, maar uiteindelijk nog mooi 4de geworden: het antwoord van The Manics op The Universal van Blur (naar het schijnt).
0
geplaatst: 31 mei 2019, 23:28 uur
3. If You Tolerate This Your Children Will Be Next (125) (18) en de nummer 1 van likeahurricane, nelis en Poeha
3 nummers schoten van in het begin al als raketten uit de startblokken. Het was geen grote verrassing dat net deze 3 voor de overwinning gingen strijden, maar in welke volgorde, dat was even afwachten. Uiteindelijk is hun eerste Britse nummer 1-hit degene die genoegen moet nemen met een 3de plek hier.
Hun tweede en laatste Britse nummer 1-hit was trouwens het hier bruut weggestemde The Masses Against The Classes.
Verder wil ik jullie nog even meedelen dat If You Tolerate This Your Children Will Be Next het enige Manics-nummer is dat in het Guinness Book Of Records staat, want het is de nummer 1-hit met de langste titel zonder haakjes. Toch een mooie troostprijs.
So if I can shoot rabbits
Then I can shoot fascists
Then I can shoot fascists
3 nummers schoten van in het begin al als raketten uit de startblokken. Het was geen grote verrassing dat net deze 3 voor de overwinning gingen strijden, maar in welke volgorde, dat was even afwachten. Uiteindelijk is hun eerste Britse nummer 1-hit degene die genoegen moet nemen met een 3de plek hier.
Hun tweede en laatste Britse nummer 1-hit was trouwens het hier bruut weggestemde The Masses Against The Classes.
Verder wil ik jullie nog even meedelen dat If You Tolerate This Your Children Will Be Next het enige Manics-nummer is dat in het Guinness Book Of Records staat, want het is de nummer 1-hit met de langste titel zonder haakjes. Toch een mooie troostprijs.
5
geplaatst: 31 mei 2019, 23:38 uur
2. Motorcycle Emptiness (156) (21) en de nummer 1 van aERodynamIC, luigifort, wendyvortex, thetinderstick, Superbitch en ranboy
Werd in het begin zo vaak op nummer 1 gezet dat het even leek alsof daarna niemand hem meer bovenaan durfde te zetten, deze ultieme luchtgitaarklassieker van de 90s. Dit was een gigantisch spannende editie tot helemaal bovenaan de eindlijst: slechts twee punten verschil tussen de nummer 1 en 2! Want all we want from you are the kicks you’ve given us, enzo.
1. A Design for Life (158) (23) en de nummer 1 van SirNoodle, Casartelli en Marty McFly
Minder vaak bovenaan gezet dan Motorcycle Emptiness, maar net iets vaker genoemd en daarom net met twee puntjes voorsprong de winnaar van deze editie. Het schrijven van dit nummer werkte therapeutisch na het verlies van de gezichtsbepalende Richey James Edwards, en was tegelijkertijd de springplank naar een veel hoger populariteitsniveau. Zoals ook hier wel blijkt!
Nog eens bedankt aan alle deelnemers! Ter informatie, mijn volgende rondje als spelleider is in januari, voor het eveneens behoorlijk leuke bandje Madness. Misschien tot dan?
Under neon loneliness: motorcycle emptiness
Werd in het begin zo vaak op nummer 1 gezet dat het even leek alsof daarna niemand hem meer bovenaan durfde te zetten, deze ultieme luchtgitaarklassieker van de 90s. Dit was een gigantisch spannende editie tot helemaal bovenaan de eindlijst: slechts twee punten verschil tussen de nummer 1 en 2! Want all we want from you are the kicks you’ve given us, enzo.
1. A Design for Life (158) (23) en de nummer 1 van SirNoodle, Casartelli en Marty McFly
We don't talk about love
We only want to get drunk
And we are not allowed to spend
As we are told that this is the end
A design for life
We only want to get drunk
And we are not allowed to spend
As we are told that this is the end
A design for life
Minder vaak bovenaan gezet dan Motorcycle Emptiness, maar net iets vaker genoemd en daarom net met twee puntjes voorsprong de winnaar van deze editie. Het schrijven van dit nummer werkte therapeutisch na het verlies van de gezichtsbepalende Richey James Edwards, en was tegelijkertijd de springplank naar een veel hoger populariteitsniveau. Zoals ook hier wel blijkt!
Nog eens bedankt aan alle deelnemers! Ter informatie, mijn volgende rondje als spelleider is in januari, voor het eveneens behoorlijk leuke bandje Madness. Misschien tot dan?
0
geplaatst: 31 mei 2019, 23:39 uur
catdog is nu aan de beurt met een andere klassebak: George Michael!
Ik ben alvast van de partij!
Ik ben alvast van de partij!
1
geplaatst: 31 mei 2019, 23:43 uur
Was leuk om weer wat Manics-plaatjes te draaien deze week. En gelukkig eens niet dat motornummer bovenaan, hoewel ik het zeker niet slecht vind. Dank je Arthur en Madness is een band waar ik best eens in wil duiken...
1
geplaatst: 31 mei 2019, 23:52 uur
Dat motornummer is gewoon een anthem van jewelste, hun anthem. Net zoals Everyday Is Like Sunday dat voor Moz is bv..
0
geplaatst: 31 mei 2019, 23:58 uur
31 mei - catdog (George Michael)
7 juni - Motel Matches (Duitstalig)
14 juni - Choconas (Pearl Jam)
21 juni - Arrie (Roberta Flack)
28 juni - Gretz (Vampire Weekend)
5 juli - ranja (The Bangles)
12 juli - Casartelli (Rainbow)
19 juli - Edgar18 (Hi Records)
26 juli - Johnny Marr (Songs:Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
2 augustus - AstroStart (Jens Lekman)
9 augustus - wendyvortex (The Residents)
16 augustus - Poek (Sia)
23 augustus - dix (Laibach)
30 augustus Les de Groot (the Paladins)
6 september - AstroStart (Lucy Dacus)
13 september - Gretz (The National)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover (The Field )
11 oktober - Shaky ('Kings' of the Blues: Albert / BB / Freddie)
18 oktober - jordidj1 & Gretz (Lana Del Rey)
25 oktober - Superbitch (Billie Holiday)
1 november - wendyvortex (Frits Spits Steunplaat)
8 november - arcade monkeys (Our Band Could Be Your Life)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Paisley Underground)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (Cœur de Pirate)
13 december - Dance Lover (David Bowie)
20 december - dumb_helicopter (Oasis)
27 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2019)
3 januari - jordidj1 (David Guetta)
10 januari - TornadoEF5 (Grimes)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
24 januari - Bonk (Counting Crows)
31 januari - ArthurDZ (Madness)
7 februari - Poek (60's Girl Groups)
14 februari - Rudi S (Richard Thompson)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (nederbeat: Shocking Blue, Outsiders, Motions, Tee Set & Q65)
6 maart - Superbitch (Christina Aguilera)
13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
[…]
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
7 juni - Motel Matches (Duitstalig)
14 juni - Choconas (Pearl Jam)
21 juni - Arrie (Roberta Flack)
28 juni - Gretz (Vampire Weekend)
5 juli - ranja (The Bangles)
12 juli - Casartelli (Rainbow)
19 juli - Edgar18 (Hi Records)
26 juli - Johnny Marr (Songs:Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
2 augustus - AstroStart (Jens Lekman)
9 augustus - wendyvortex (The Residents)
16 augustus - Poek (Sia)
23 augustus - dix (Laibach)
30 augustus Les de Groot (the Paladins)
6 september - AstroStart (Lucy Dacus)
13 september - Gretz (The National)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover (The Field )
11 oktober - Shaky ('Kings' of the Blues: Albert / BB / Freddie)
18 oktober - jordidj1 & Gretz (Lana Del Rey)
25 oktober - Superbitch (Billie Holiday)
1 november - wendyvortex (Frits Spits Steunplaat)
8 november - arcade monkeys (Our Band Could Be Your Life)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Paisley Underground)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (Cœur de Pirate)
13 december - Dance Lover (David Bowie)
20 december - dumb_helicopter (Oasis)
27 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2019)
3 januari - jordidj1 (David Guetta)
10 januari - TornadoEF5 (Grimes)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
24 januari - Bonk (Counting Crows)
31 januari - ArthurDZ (Madness)
7 februari - Poek (60's Girl Groups)
14 februari - Rudi S (Richard Thompson)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (nederbeat: Shocking Blue, Outsiders, Motions, Tee Set & Q65)
6 maart - Superbitch (Christina Aguilera)
13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
[…]
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
1
geplaatst: 31 mei 2019, 23:58 uur
Wat een band is dit toch! Alle 20 goed en er zijn nog minstens 40 andere Manics finalewaardig. Bedankt voor deze fijne week ArthurDZ!
4
geplaatst: 1 juni 2019, 00:10 uur
GREATEST HITS OF GEORGE MICHAEL
https://www.retecool.com/wp-content/uploads/2016/12/georgemichael.jpg
Wie had dat gedacht. Dat dat ene jochie van die zoete popgroep over zulk talent, charisma en starpower bleek te bezitten. De carriere van George Michael is talrijk en in zijn, helaas veel te korte, leven heeft de man werkelijk waar prachtige en een gevarieerde rits aan muziek uitgebracht. Seks-schandalen, problemen met drugs en worsteling met seksualiteit. Het leven van George ging niet over rozen maar hij vocht zich er keer op keer doorheen en het publiek hield desondanks van hem. Wereldwijd gingen er miljoenen platen over de toonbank en hij bleef nog altijd één van de grootheden uit de muziek. Kaartjes voor zijn tournees waren nog altijd niet aan te slepen. Tot helaas hij veels te vroeg zijn 'last christmas' moest ondervinden in 2016. Tijd om deze muzikale genie eens even te vieren!
De volgende 20 platen zijn al genomineerd. Wham! speelt gewoon lekker mee.
A Different Corner
Amazing
As (with Mary J. Blige)
Careless Whisper
Club Tropicana [Wham!]
Cowboys and Angels
Everything She Wants [Wham!]
Faith
Fastlove
Father Figure
Freedom '90
Freeek!
I Want Your Sex: Parts I and II
I'm Your Man [Wham!]
Jesus to a Child
Outside
The Edge of Heaven [Wham!]
Too Funky
Wake Me Up Before You Go-Go [Wham!]
You Have Been Loved
Tijd om er nog 10 bij te nomineren! Deadline staat op Maandagavond 20:00.
Zou panjoe, bennerd, FlyLo of -SprayIt-de topictitel kunnen aanpassen ?
https://www.retecool.com/wp-content/uploads/2016/12/georgemichael.jpg
Wie had dat gedacht. Dat dat ene jochie van die zoete popgroep over zulk talent, charisma en starpower bleek te bezitten. De carriere van George Michael is talrijk en in zijn, helaas veel te korte, leven heeft de man werkelijk waar prachtige en een gevarieerde rits aan muziek uitgebracht. Seks-schandalen, problemen met drugs en worsteling met seksualiteit. Het leven van George ging niet over rozen maar hij vocht zich er keer op keer doorheen en het publiek hield desondanks van hem. Wereldwijd gingen er miljoenen platen over de toonbank en hij bleef nog altijd één van de grootheden uit de muziek. Kaartjes voor zijn tournees waren nog altijd niet aan te slepen. Tot helaas hij veels te vroeg zijn 'last christmas' moest ondervinden in 2016. Tijd om deze muzikale genie eens even te vieren!
De volgende 20 platen zijn al genomineerd. Wham! speelt gewoon lekker mee.
A Different Corner
Amazing
As (with Mary J. Blige)
Careless Whisper
Club Tropicana [Wham!]
Cowboys and Angels
Everything She Wants [Wham!]
Faith
Fastlove
Father Figure
Freedom '90
Freeek!
I Want Your Sex: Parts I and II
I'm Your Man [Wham!]
Jesus to a Child
Outside
The Edge of Heaven [Wham!]
Too Funky
Wake Me Up Before You Go-Go [Wham!]
You Have Been Loved
Tijd om er nog 10 bij te nomineren! Deadline staat op Maandagavond 20:00.
Zou panjoe, bennerd, FlyLo of -SprayIt-de topictitel kunnen aanpassen ?
1
geplaatst: 1 juni 2019, 00:11 uur
Het is inderdaad een erg aangenaam bandje, die Manic Street Preachers, dus het was zeer terecht dat ze weer eens in de spotlights stonden. Maar ArthurDZ liet het licht ook nog eens op zeer mooie wijze schijnen. Dank daarvoor 

1
geplaatst: 1 juni 2019, 00:45 uur
Desafinado
Freedom [Wham!]
Heal the Pain
I Knew You Where Waiting (For Me)
John and Elvis Are Dead
My Mother Had a Brother
Praying for Time
Somebody to Love
Spinning the Wheel
Young Guns (Go For It!) [Wham!]
Freedom [Wham!]
Heal the Pain
John and Elvis Are Dead
My Mother Had a Brother
Praying for Time
Somebody to Love
Spinning the Wheel
0
geplaatst: 1 juni 2019, 00:55 uur
aERodynamIC schreef:
As
Desafinado
Heal the Pain
John and Elvis Are Dead
My Mother Had a Brother
Praying for Time
Somebody to Love
Spinning the Wheel
As
Desafinado
Heal the Pain
John and Elvis Are Dead
My Mother Had a Brother
Praying for Time
Somebody to Love
Spinning the Wheel
As staat er al in!

0
geplaatst: 1 juni 2019, 02:10 uur
catdog, moet je 10 nummers nomineren of mogen het er ook minder zijn?
0
geplaatst: 1 juni 2019, 04:25 uur
Ik had gehoopt George Michael solo, dus zonder WHAM. Merkwaardig overigens dat Praying for Time niet in de startlijst staat 

1
geplaatst: 1 juni 2019, 04:31 uur
A Moment With You
Flawless (Go to the City)
I Can’t Make You Love Me
John and Elvis Are Dead
Older
Praying for Time
Precious Box
The Strangest Thing
Understand
White Light
Flawless (Go to the City)
I Can’t Make You Love Me
John and Elvis Are Dead
Older
Praying for Time
Precious Box
The Strangest Thing
Understand
White Light
0
geplaatst: 1 juni 2019, 05:00 uur
Het is de bedoeling dat ik nummers noem die nog door niemand genomineerd werden, toch? Bij deze ronde twijfel ik altijd wat nu precies the thing to do is.
0
geplaatst: 1 juni 2019, 07:05 uur
esteban schreef:
Het is de bedoeling dat ik nummers noem die nog door niemand genomineerd werden, toch? Bij deze ronde twijfel ik altijd wat nu precies the thing to do is.
Het is hier de bedoeling om te noemen wat volgens jou de 10 beste nummers uit het oeuvre van de artiest zijn, die niet in de startlijst staan. Dat mogen prima nummers zijn die ook door anderen genoemd zijn, maar hoeft niet. De 10 meest genoemde nummers worden dan toegevoegd aan de startlijst.
1
geplaatst: 1 juni 2019, 07:11 uur
Don't Let the Sun Go Down on Me
Heal the Pain
I Can't Make You Love Me
I Knew You Were Waiting for Me
Kissing a Fool
Last Christmas (WHAM)
One More Try
Praying for Time
Somebody to Love
Soul Free
Heal the Pain
I Can't Make You Love Me
I Knew You Were Waiting for Me
Kissing a Fool
Last Christmas (WHAM)
One More Try
Praying for Time
Somebody to Love
Soul Free
0
geplaatst: 1 juni 2019, 07:14 uur
Bonk schreef:
Het is hier de bedoeling om te noemen wat volgens jou de 10 beste nummers uit het oeuvre van de artiest zijn, die niet in de startlijst staan. Dat mogen prima nummers zijn die ook door anderen genoemd zijn, maar hoeft niet. De 10 meest genoemde nummers worden dan toegevoegd aan de startlijst.
Ik ben helemaal mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.