MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:

Poek schreef:
(quote)

Je stuurt alleen lijstjes in als jouw nummer 1 al veel door anderen is genoemd, begrijp ik? Of je denkt dat dat voor anderen misschien geldt?
Wrong conclusion, dear Watson. De GGD bepaalt de uitslag en ik vind dat wel eens jammer. Als een imo waardevolle zanger dan aan de beurt is, en ik de moeite neem te luisteren en selecteren - en dat is voor mij een serieuze zaak - is het niet leuk om meteen te moeten lezen dat het toch geen ene fluit uitmaakt omdat de kaarten al geschud zijn. Overigens hoop ik gewoon dat je met dat gepraat voor je beurt ongelijk krijgt.

Mjuman schreef:
is het niet leuk om meteen te moeten lezen dat het toch geen ene fluit uitmaakt omdat de kaarten al geschud zijn.

Dus omdat ik denk dat top 21 van nu niet radicaal anders zal zijn dan de vorige top 20 denk jij dat jouw lijst niet uitmaakt?

Let's pray

luigifort schreef:
Edgar18 en ik dezelfde nr. 1. Who'd've thought.
Zo zie je maar, George Michael verbindt

Of we worden Older en wijzer met de jaren

Schitterende winnaar natuurlijk, mijn nummer 2

Hartelijk bedankt voor deze schitterende, succesvolle editie catdog

Om even op de discussie in te gaan: het haalde wel een beetje wat van de spanning van tevoren weg want drastische veranderingen zouden er waarschijnlijk niet in gaan zitten. Het is wel leuk om de resultaten even met elkaar te vergelijken dus:

1 (1) Praying for Time
2 (2) Father Figure
3 (7) Careless Whisper
4 (6) A Different Corner
5 (8) One More Try
6 (5) Jesus to a Child
7 (3) Cowboys and Angels
8 (12) Club Tropicana
9 (4) Freedom '90
10 (10) Faith

11 (15) The Edge of Heaven
12 (9) Everything She Wants
13 (--) Freedom
14 (16) Older
15 (13) I Want Your Sex: Parts I and II
16 (11) Fastlove
17 (--) You Have Been Loved
18 (--) I Knew You Were Waiting (For Me)
19 (17) Kissing a Fool
20 (19) I'm Your Man

21 (--) Too Funky

- Al vanaf het begin pakte Praying for Time de koppositie. Het bleef lange tijd erg spannend. Meerdere platen deden een gooi naar de #1 positie, en zoals eerder aangehaald, lag de Top 5 op 1 punt maar 13 punten totaal van elkaar af. Toch heeft Praying for Time nooit de positie weggegeven en is het jullie overtuigende favoriet.
- Heel dicht puntenaantal tussen de nummers #4 en #6. Elk lijstje had hier nog verandering in kunnen brengen.
- Club Tropicana wisselt Everything She Wants af als jullie favoriete Wham! Hij begon bij de latere lijstjes ineens flink in te lopen en vormde zelfs even nog een bedreiging voor de Top 5.
- One More Try had een tijdlang goede papieren om de #1 te worden tot op een gegeven moment het puntenaantal stil bleef staan en de andere platen inliepen en Praying for Time en Father Figure uitliepen.
- A Different Corner en Freedom '90 zijn de enige platen in de Top 10 die door niemand op de #1 positie geplaatst werden.

Dat was 'm dan weer! Hartstikke bedankt allemaal voor het meespelen! Heb de albums van George weer herontdekt en vanavond zal de 'Live in London' Blu-Ray registratie hier voorbij komen! Even de genie nog 1 keer in volle glorie aan het werk zien. George bedankt jullie!

https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2018/06/wham-george-michael-dead-a4c7bed6-5298-4511-aa1c-2e3f157088d0.jpg

Grappig dat ik blijkbaar vrij alleen sta in mijn aversie voor met name Careless Whisper. Dat was al in de tijd dat mijn zus een groot George Michael fan was in die jaren, en het is nooit meer goedgekomen met dat nummer. Ook met A Different Corner heb ik niet zo veel.
Jammer dat Heal the Pain de lijst niet heeft gehaald. Dat zou mijn nummer 1 zijn geweest

Bedankt voor de organisatie catdog.

Bedankt catdog voor een mooi weekje

Top Catdog! En dat dit lang een anarchistisch spel mag blijven.

Dank catdog voor een mooie editie. We gaan meteen door.

Liebe Musikfreunde, Es wird eine schöne Woche, want we gaan op zoek naar het mooiste Duitstalige lied. Van Schlager via Neue Welle naar Tanzmetall, keus genoeg. Over 2 weken staat Rammstein in de Kuip, Kraftwerk stond vorige week op BKS, Herbert Grönemeyer in het AFAS en Helene Fischer verkocht vorig jaar het Gelredome uit. Duitstalige muziek leeft blijkbaar. Hierbij de startlijst met 25 nummers. Welke 10 mogen volgens ook jullie niet ontbreken. Laat het voor maandagavond 20:00 weten.

BAP – Kristallnaach
D.A.F. – Der Mussolini
Döf - Codo... Düse Im Sauseschrift
Falco - Der Kommissar
Grauzone - Eisbär
Helene Fischer - Atemlos Durch Die Nacht
Herbert Grönemeyer - Halt Mich
Kraftwerk – Autobahn
Kraftwerk - Das Modell
Lucilectric - Mädchen
Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
Matthias Reim - Verdammt, Ich Lieb Dich
Nena - 99 Luftballons
Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann
Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich
Peter Fox - Haus Am See
Peter Maffay - Du
Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
Rammstein – Du Hast
Rammstein – Sonne
Rheingold - Dreiklangs-Dimensionen
Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
Tic Tac Toe - Warum?
Trio - Da Da Da (Ich Lieb Dich Nicht du Liebst Mich Nich Aha Aha Aha)
Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert

Zou panjoe, bennerd, FlyLo of -SprayIt-de topictitel kunnen aanpassen ?

catdog schreef:
Om even op de discussie in te gaan: het haalde wel een beetje wat van de spanning van tevoren weg want drastische veranderingen zouden er waarschijnlijk niet in gaan zitten.
Ik zet straks "Listen Without Prejudice" op en doe de volgende keer ook mee met "Heal the pain" op 1.
En ik hoop dat aERodynamIC dan ook weer meedoet.

Bedankt Catdog!

Joachim Witt - Goldener Reiter
Ideal - Blaue Augen
Blumfeld – Verstärker
Tocotronic - Pure Vernunft Darf Niemals Siegen
Gisbert zu Knyphausen – Sommertag
Herbert Grönemeyer - Flugzeuge Im Bauch
Fehlfarben - Ein Jahr (Es Geht Voran)
Nena - Haus der Drei Sonnen
Grauzone - Träume mit Mir
Tocotronic - Wir Sind Hier Nicht in Seattle, Dirk

Ah shit, helemaal vergeten een lijstje te pompen voor GM. Careless Whisper is inderdaad een grote draak aERodynamIC! En dat Last Christmas niet in de finale stond is ook belachelijk. ?

Gestapo Knallmuzik!

dumb_helicopter schreef:
Gestapo Knallmuzik!

Kunnen we hier dit soort termen achterwege laten?

dynamo d schreef:
(quote)

Kunnen we hier dit soort termen achterwege laten?

Is een muziekgroep.

Gestapo Knallmuzik - Smegmapaté (2014) - MusicMeter.nl

Heeft helemaal niks met Herr Flick te maken.

dix
In de startlijst geen Tocotronic, geen Blumfeld, geen Neubauten en ook geen Kowalski.

Greatest Hits of Skihut dan maar?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Is een muziekgroep.

Gestapo Knallmuzik - Smegmapaté (2014) - MusicMeter.nl

Heeft helemaal niks met Herr Flick te maken.

ah..die kende ik nog niet

dix schreef:
In de startlijst geen Tocotronic, geen Blumfeld, geen Neubauten en ook geen Kowalski.

Greatest Hits of Skihut dan maar?

Je weet wat je te doen staat....

motel matches schreef:
Je weet wat je te doen staat....

Kraftwerk - Trans Europa Express
Herbert Grönemeyer - Flugzeuge Im Bauch
Ton Steine Scherben - Wir Müssen Hier Raus!
Grauzone - Eisbär
Fehlfarben - Paul Ist Tot
Neu! - Negativland
Ideal - Blaue Augen
Udo Lindenberg - Cello
Element of crime - Geh doch hin
Nena - Nur geträumt

dix
Kowalski - Stahlmaschinen
Kowalski - Ultradeterminanten
DAF - Kebabtraüme
Blumfeld - So Lebe Ich
Blumfeld - Graue Wolken
Tocotronic - Hi Freaks
Tocotronic - Eure Liebe Tötet Mich
Tocotronic - Abschaffen
Tocotronic - Die Unendlichkeit
Einsturzende Neubauten - Feurio!

aERodynamIC schreef:
Grappig dat ik blijkbaar vrij alleen sta in mijn aversie voor met name Careless Whisper. Dat was al in de tijd dat mijn zus een groot George Michael fan was in die jaren, en het is nooit meer goedgekomen met dat nummer.

Aversie is misschien een wat groot woord maar ik heb ook niet veel met die song. Ik heb dan weer wel een aversie tegen het uber saaie Jesus to a Child

In hoeverre mogen tweetalige nummers, en dan specifiek het nummer van de band die 48x beter is dan U2?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.