MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Merci, Gretz. Ik had de nummer 1 nooit of te nimmer als zijnde 'Step' verwacht. Verrassend.

Blijkbaar per ongeluk Sympathy en Step omgewisseld in mijn lijstje. Had weinig uitgemaakt.

Die Danny Brown Remix die Arrie hierboven plaatst is trouwens wel het beste van Vampire Weekend. En ook Souls of Mischief is briljant (en beter dan Step en Sympathy).

Dank Gretz voor de vorige Greatest Hits; ik heb zelf niet meegedaan maar ging wel lekker vlot.
Tijd nu voor de nieuwe.

http://members.ziggo.nl/arjan69/mume/bangles.jpg

The Bangles - de band werd in 1981 opgericht door de zusjes Vicki en Debbi Peterson, Susanna Hoffs en Annettte Zilinkas; toen heten ze overige nog The Bangs. Er werd een single uitgebracht onder die naam waarna de naam gewijzigd werd in Bangles. Annette verliet de band en werd vervangen door Michael Steele.
Hierna werd het eerste album uitgebracht wat meteen een aantal (kleine) hitnoteringen opleverde, in de UK weliswaar. De band kwam onder de aandacht van Prince die voor hun het nummer Manic Monday schreef wat hun grote doorbraak betekende, top 10 in de hele werld (behalve Nederland).
Dat succes werd nog overtroffen door van een ander nummer van hun 2e album, Walk Like an Egyptian dat vrijwel overal op 1 kwam, zelfs in Nederland. Een nummer waarmee de band ook makkelijk als novely-act zou kunnen worden opgevat, echter een paar jaar later stonden ze opnieuw overal op 1 met een single van hun 3e album (Eternal Flame).
Na dat 3e album werd het tijd voor een flinke pauze. De dames hadden destijds al gezegd dat ze misschien ooit wel zouden terugkomen en dat gebeurde ook, meer dan 10 jaar later, nu met voorvoegsel The en een 4e album waarna ze ook weer gingen touren. Na de tour verliet Michael Steele de band; die ging nu door als trio en zo werd het 5e album ook opgenomen. In 2019 deed de band nog mee aan een album samen met The Dream Syndicate, The Three O'Clock, en Rain Parade waarbij elke band 1 nummer van elk van de andere bands coverden. Hierop speelt overigens Annette Zilinkas ook weer mee.
Susanna Hoffs heeft naast the Bangles al 3 solo albums uitgebracht en ook nog 3 met Matthew Sweet (ook bekend als 'Sid & Susie') waarop ze achtereenvolgens hun favoriete nummers van de 60s, 70s en 80s spelen.
Het geluid van de band was, zeker in het begin, janglepop, waarna ze op de albums 2 en 3 meer richting pop/rock gingen en na de come-back weer meer jangle er bij gooiden. Wat de band vooral herkenbaar maakt en ook hun sterke punt is zijn de 4 stemmen. Alle vier dames doen afzonderlijk lead zang waarbij op de achtergrond dan gekozen kan worden uit koortjes van 1, 2 of 3 stemmen in wisselende combinaties.

Voor deze Greatest Hits gaat het alleen om de nummers die de band heeft uitgebracht, dus niet de songs van Susanna die ze daarnaast maakte.
Ik heb gekozen voor een startlijst van 15, eerlijk verdeeld over de 5 albums en aangevuld met non-album singles en een track van de eerste EP.

Ik heb een playlist gemaakt in spotify waarin alle nummers van The Bangles staan, op chronologische volgorde.
Kies de nummers die je mist in de startlijst, om de drempel niet te hoog te leggen accpeteer ik bijdragen vanaf 5 keuzenummers (maar bij voorkeur en maximaal 10).
Ik zal maandagavond laat kijken wat de oogst is en hoe verder (hoeveel door, elminiatie, etc).

Dit zijn de 15 geplaatsten (met bron/verantwoording):

Getting Out of Hand single van The Bangs
The Real World track van de debuut-ep
Hero Takes a Fall single, van het eerste album
Going Down to Liverpool single, van het eerste album
Manic Monday single, van het tweede album
Walk Like an Egyptian single, van het tweede album
Hazy Shade of Winter single, van de soundtrack Less than Zero
Eternal Flame single, van het derde album
Be With You single, van het derde album
Everything I Wanted single, van het album Greatest Hits
Tear Off Your Own Head (It's a Doll Revolution) single, van het vierde album
Something That You Said single, van het vierde album
Anna Lee (Sweetheart of the Sun) single, van het vijfde album
I'll Never Be Through With You single, van het vijfde album
Jet Fighter eerst vrijgegeven track van het 3x4 album, origineel van The Three O’Clock’s

Spotify lijst met alle nummers van The Bangles voor zover aanwezig op Spotify (volgens mij mist alleen een kerstnummer):

Succes en veel (luister)plezier

Gretz schreef:
2. Harmony Hall (182 punten, 30 keer genoemd)
Modern Vampires of the City (2019)
]

Oeps, verkeerde album , juist jaartal toch bedankt Geert voor een mooi vampieren weekje met toch wel een verrassende top 2

Oh en de titel mag aangepast worden, ik weet zo niet wie dat allemaal mogen

Alle mods, wacht ik roep ze wel even;
Wie wordt er volgend seizoen voetbalkampioen?

En cosmic kid!

Trouwens, Going Down To Liverpool

Ah, dan moet de Wiki aangepast worden.

Edit: bij deze!

Ik ken maar 5 nummers van The Bangles, maar daarvan vind ik er 3 ronduit geweldig en die andere 2 ook goed. Misschien dat ik toch nog aanhaak, zo groot is het oeuvre ook weer niet en de Paisley Underground scene is sowieso wel interessant.

Ow dat is jammer dat er geen Hoffs nummers mee mogen doen. Is er wat meer keus en bovendien de enige kans dat ze in dit spel met solo materiaal mee kan doen.

Geen Hoffs? Dan blijf ik wel aan mijn eigen kant van het bed

Nog een irritante bug in Spotify, als je zoekt op Bangles en dan op die artiest klikt dan opent een lijst die niets te maken heeft met deze act. Blijkbaar bestaat nu alleen nog THE Bangles.

Ik haak voor de finale wel aan, denk niet dat ik nu tot 5 nominaties kom.

PS ranja staat die afspeellijst nog op prive? kan hem niet vinden onder je account, alleen een heel uitgebreide Bangles lijst
Edit: okay lees eroverheen, er is alleen die uitgebreide lijst.

Ik haak ook later aan. De beste nummers zitten wel zo'n beetje in de startlijst.

ArthurDZ schreef:
Trouwens, Going Down To Liverpool

Met Spock op nummer 1, als ik me de video goed herinner

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Met Spock op nummer 1, als ik me de video goed herinner

Klopt! Was een goede vriend van de familie Hoffs, naar het schijnt.

Helaas niet gelukt om nog een lijstje te bezorgen voor de GH van Vampire Weekend. The Kids Don't Stand a Chance was wel een groot gemis sowieso, maar wel mooie finale uiteindelijk.

Walking Down Your Street, In Your Room en If She Knew What She Wants zijn op het eerst oog de enige die ik mis

Rudi S schreef:
(quote)

Oeps, verkeerde album , juist jaartal toch bedankt Geert voor een mooi vampieren weekje met toch wel een verrassende top 2

Thanks voor het opmerken Rudi. Aangepast nu. Eea had te maken met haastwerk, moest vanochtend op tijd vertrekken voor DTRH. En was gisterenavond te moe om nog de hele presentatie te doen

E-Clect-Eddy schreef:

PS ranja staat die afspeellijst nog op prive? kan hem niet vinden onder je account, alleen een heel uitgebreide Bangles lijst
Edit: okay lees eroverheen, er is alleen die uitgebreide lijst.

Ja, na de nominatie ronde gooi ik de nummers er uit die niet meer mee doen

Het wordt geen geweldig weer dit weekend geloof ik dus tijd zat om nog even wat te luisteren om tot minimaal 5 nominaties te komen

Ik blijk maar 3 nummers van The Bangles te kennen. (geen van allen genomineerd) Maar stuit dan op het probleem dat ik de groep over het algemeen écht niet graag hoor, na de hele lijst eens afgegaan te zijn. Deze sla ik over tot aan de finale, eens zien of ik dan wat kan betekenen.

Bell Jar
Complicated Girl
Dover Beach
If She Knew What She Wants
In a Different Light
In Your Room
September Gurls
Silent Treatment
Single by Choice
Standing in the Hallway

even een paar semi-willekeurige namen noemen, wie wil nog meer meedoen?
dazzler LucM deric raven sheep67 laxus11 Shaky Brunniepoo titan Peet66 Casartelli wendyvortex angelin AstroStart Poek Poeha ranboy johan de witt AngeloV pureshores musician 50tracksSimon77

sta je er niet bij, niet getreurd, je mag ook gewoon meedoen

Ik probeer zeker mee te doen met de finale. Alles wat ik van de dames ken, staat in de startlijst.

Edit: net op tijd toegevoegd ranja

Complicated Girl
In Your Room
September Gurls
Walking Down Your Street

Ach, wie had er geen crush op Hoffs

Vanaf ronde 2 wil ik zeker meedoen. Op de overbekende hits na ken ik niets van de dames en ik vermoed dat ik het niet meer ga redden om veel van ze te gaan beluisteren voor ronde 1. Zeg nooit, nooit. Mocht het wel lukken, dan stuur ik voor maandagavond nog een lijstje door

Even de voorlopige 15 nominaties geluisterd en de nieuwe/onbekende nummers vallen niet verkeerd. Van die 15 spreken de eerste twee nummers me nog het minste aan.

Following
In Your Room
September Gurls
Walking Down Your Street

ranja schreef:
Het wordt geen geweldig weer dit weekend geloof ik dus tijd zat om nog even wat te luisteren om tot minimaal 5 nominaties te komen

Dat moet lukken, ik weet dat er altijd gezeur over de startlijst kan ontstaan maar toch raar dat In Your room er niet tussen staat.

Rudi S schreef:
(quote)

Dat moet lukken, ik weet dat er altijd gezeur over de startlijst kan ontstaan maar toch raar dat In Your room er niet tussen staat.

Be with You haalde de tipparade, In Your Room niet. Dat is de enige reden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:23 uur

geplaatst: vandaag om 23:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.