menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Rudi S schreef:
(quote)

Ah ja, jij gaat straks hip hoppende jongelui op school vertellen dat het vroeger allemaal beter was, of ga jij Leo Blokhuis opvolgen ( dus iedereen vertellen dat het vroeger beter was ).
Even iedereen wakjer houden tot Geert klaar is met tellen .

Mijn ouders zien het wel voor zich dat ik de nieuwe Blokhuis word maar ik denk dat ik liever over de trend van het moment praat. ?

Ik snap het volledig als het buiten mededinging is, maar hopelijk is Gretz nog steeds aan het inpakken en was hij nog niet toe aan rekenen. Anders is voor het voor spek en bonen en dat is ook best. Deze muziek maakt me hoe dan ook vrolijk

1. Step
2. Harmony Hall
3. Oxford Comma
4. Hannah Hunt
5. Holiday
6. Sympathy
7. Cape Cod Kwassa Kwassa
8. This Life
9. A-Punk
10. Unbelievers

Bonk schreef:
Ik snap het volledig als het buiten mededinging is, maar hopelijk is Gretz nog steeds aan het inpakken en was hij nog niet toe aan rekenen. Anders is voor het voor spek en bonen en dat is ook best. Deze muziek maakt me hoe dan ook vrolijk

1. Step
2. Harmony Hall
3. Oxford Comma
4. Hannah Hunt
5. Holiday
6. Sympathy
7. Cape Cod Kwassa Kwassa
8. This Life
9. A-Punk
10. Unbelievers

Beste lijstje (buiten die van mij) dus hoop het wel

jordidj1 (moderator)
Arrie schreef:
(quote)

Nee joh. Ik studeer Muziekwetenschap, hè? Dan kom je toch echt niet onder Bach uit. ?

Maar doe mij maar Vampire Weekend ?

Pak je mijn tas ook in ofzo?

Voor middernacht ga ik de punten nog niet geteld hebben. Dus kom maar door met extra lijstjes.

Ja daar was ik ook al wel van uitgegaan.
Snel even een lijstje. Volgorde is eigenlijk koffiedik kijken want het is vooral een erg consistente band. Maar Modern Vampires is echt een meesterwerkje toedels.
'
Don't Lie
1. Step (2013)
2. Unbelievers (2013)
3. Harmony Hall (2019)
4. Sympathy (2019)
5. Oxford Comma (2008)
6. Campus (2008)
7. Ya Hey (2013)
8. Diane Young (2013)
9. This Life (2019)
10. Hannah Hunt (2013)

1. Step
2. M79
3. Ya Hey
4. Unbelievers
5. Cape Cod Kwassa Kwassa
6. Holiday
7. A-Punk
8. This Life
9. Harmony Hall
10. Walcott

Het eerste kwartet songs wist geen potten te breken en kwam duidelijk tekort. Maar in zo’n sterk GH-oeuvre is de finale halen op basis van nominaties natuurlijk ook al een mooie prestatie.

20. One (Blake's Got a New Face) (28 punten, 6 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)
Nummer 1 van: –

19. Hold You Now [ft. Danielle Haim] (29 punten, 6 keer genoemd)
Father of the Bride (2019)

18. Campus (33 punten, 9 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)

17. Holiday (35 punten, 8 keer genoemd)
Contra (2010)

Een ultieme feelgood-song waar ik gek genoeg altijd een perfect vakantiegevoel van krijg. Hoop dat er morgen ruimte is om deze ook in de set te stoppen.

https://i.imgur.com/BBo5OGX.jpg

16. Mansard Roof (48 punten, 9 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)
Nummer 1 van: Rudi S
Arno schreef:
De opener van hun eerste plaat, en misschien heb ik er vooral daarom zo'n warm gevoel bij. De aankondiging van 35 zalige minuten.

15. Hannah Hunt (54 punten, 12 keer genoemd)
Modern Vampires of the City (2013)
Nummer 1 van: motel matches

https://i.imgur.com/7l0c3Gs.jpg

14. Horchata (71 punten, 13 keer genoemd)
Contra (2010)

13. Diane Young (72 punten, 13 keer genoemd)
Nummer 1 van: Verweggistan
Arno schreef:
Mijn favoriete post-2008-song van Vampire Weekend, en de uitblinker op hun in mijn ogen minste plaat. voor de stemeffectjes.

https://i.imgur.com/mAS0gZq.jpg

12. This Life (89 punten, 20 keer genoemd)
Nummer 1 van: Shaky

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=FwkrrU2WYKg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

11. Walcott (92 punten, 16 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)
Nummer 1 van: aERodynamIC, Arno

https://www.youtube.com/watch?v=RQF-bQGTgHQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://i.imgur.com/vfvpEml.jpg
Arno schreef:
Walcott was liefde op het eerste gehoor, en die liefde is na ruim een decennium nog lang niet bekoeld. Die hele debuutplaat was mijn soundtrack van de heerlijke zomer van 2008.

10. Sympathy (95 punten, 20 keer genoemd)
Nummer 1 van: blur8, Dance Lover

https://www.youtube.com/watch?v=P2L0d4uUp24

Sympathy wist als nieuwkomer lang mee te strijden om plaats 8. Na de zilveren plak in de 4e maandfinale van Song van het Jaar 2019 wederom een puike prestatie. Niet voor het eerst een nummer waarbij Ezra Koenig op een fijne manier zijn mening over godsdienst(en) uiteenzet.

Masimo schreef:
Het nieuwe album heeft echter behoorlijk veel succes. Het zegt wat dat ik de nieuwe VW-single voor het eerst in de supermarkt Jumbo hoorde: toch heeft de band daarvoor niet zijn ziel hoeven te verkopen. Hoewel wat opgepoetster en netter, is de VW in zijn basis nog even springerig en vrolijk als voorheen: swingende bas, vrouwenkoortje, vrolijke gitaar... De boodschap van het lied is echter minder onbezorgd als op het eerste gehoor lijkt: Ezra Koenig zingt over de sympathie die pas ontstaat als twee groepen zich verenigen tegen een vijandige derde: in dit lied het jodendom en het christendom tegenover de islam. Met persoonlijke noot zet Koenig zijn vraagtekens bij dit gemaakte verbond. Wanneer de 'Let's go' begint te haperen, slaat het nummer ook muzikaal om: het koor klinkt in andere context dreigend, en een constante snipbeat, knerpende electronica en later echo op de zang zorgen voor een interessante, dreigende ondertoon. Al met al een enerverend nummer, dat tegelijkertijd aanspreekt als bezorgd maakt: waarschijnlijk precies waar Koenig bij het schrijven van dit nummer voor ging.

herman schreef:
Grappig genoeg doen deze beide nummers me aan een trip naar Granada denken. Daar dronk ik voor het eerst horchata, puur omdat ik wel eens wilde weten wat dat drankje uit het liedje nou eigenlijk was... en 100 meter verderop zag ik een prachtig flamenco-concert, muziek die je terughoort in Sympathy. Een nummer dat ik nog wel eens live zou willen maken, die break moet live toch geweldig uit te bouwen zijn.

9. Unbelievers (96 punten, 20 keer genoemd)

https://www.youtube.com/watch?v=OLDth4IT-s0

Unbelievers vocht lang een verbeten strijd uit met Sympathy en haalde uiteindelijk net genoeg sympathy votes binnen om met 1 puntje verschil op plek 9 te eindigen. Het verschil met de nummer 8 is ook slechts 1 punt. Het is een heerlijke, springerige en intens vrolijke meezinger Hopelijk gaat het morgen net zo los als vorig jaar op End of the Road, met een publiek dat en masse meedoet

Unbelievers schreef:
I'm not excited, but should I be?
Is this the fate that half of the world has planned for me?
I know I love you, and you love the sea
But what holy water contains a little drop, little drop for me

Genius schreef:
“Unbelievers” is a ridiculously complex and witty take on where we stand in this world. What do our beliefs say about us? Do our commitments dictate our fate? Religious themes are used to tell a tale of self-awareness, or lack thereof.

“Do not be yoked together with unbelievers. For what do righteousness and wickedness have in common? Or what fellowship can light have with darkness?” (2 Corinthians 6:14)

8. Oxford Comma (97 punten, 20 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)
Nummer 1 van: EttaJamesBrown

https://www.youtube.com/watch?v=P_i1xk07o4g

Een nummer over grammatica op een Afrikaanse ritme, hoeveel zouden er daar in totaal van zijn gemaakt? Met Oxford Comma bewijst Ezra zijn veelzijdigheid. Briljante track.

Genius schreef:
“Oxford Comma” is full of anything and everything from slick guitar riffs to Lil Jon references, and appears as the second track on Vampire Weekend’s eponymous debut album.

Ezra Koenig schreef:
I have a complicated relationship with grammar…[I] spent a year teaching eighth-grade English in Brooklyn and, when you spend so much time trying to get kids to write in Standard American English, you’re bound to start questioning the importance. [But] I think the song is more about not giving a fuck than about Oxford commas… I first came across the Oxford Comma on Facebook. There was a group at Columbia called Students for the Preservation of the Oxford Comma. I didn’t think about it too much but, a few months later while sitting at a piano at my parents' house, I started writing the song and the first thing that came out was ‘who gives a fuck about an Oxford Comma?’

https://i.imgur.com/YuSXtJH.jpg

Sympathy valt toch een beetje tegen, die had ik het verwacht. Cousins scoort daarentegen een stuk beter dan verwacht.

jordidj1 (moderator)
Ik dacht eerst dat ik op een wiskunde-forum zat

7. Cousins (111 punten, 16 keer genoemd)
Contra (2010)
Nummer 1 van: MRDammann, Ploppesteksel

https://www.youtube.com/watch?v=1e0u11rgd9Q

Cousins, de tweede single van de tweede plaat scoort beter dan verwacht, met een behoorlijke voorsprong op het rijtje 8-10.

herman schreef:
Het tweede album komt hier wat bekaaid vanaf, maar gelukkig staat mijn favoriet er wel tussen. Heerlijk energiek uptempo nummertje waar ze er wel meer van hadden, maar dit vind ik hun beste in deze stijl (wint nipt van A-Punk). Ik heb de band één keer live gezien, vlak na release van Contra, in Paradiso. Geweldig concert was dat. Denk dat mijn voorkeur voor Contra daar wel een beetje geboren is.
Cousins schreef:
Me and my cousins and you and your cousins
It's a line that's always running
Me and my cousins and you and your cousins
I can feel it coming

6. Ya Hey (139 punten, 23 keer genoemd)
Nummer 1 van: wendyvortex, ArthurDZ,Johnny Marr, hoi123, curufin

https://www.youtube.com/watch?v=FA5vVlPUIJ4

herman schreef:
Ook al zo'n toonbeeld van bloedmooie muziek die ook prachtig in elkaar steekt. Mooiste vind ik nog de koortjes aan het einde. In een betere wereld zou dit een volkslied ergens van zijn.

Ya Hey schreef:
In the dark of this place
There's the glow of your face
There's the dust on the screen
Of this broken machine
And I can't help but feel
That I've made some mistake
But I let it go
Ya Hey, Ya Hey, Ya Hey

5. Cape Cod Kwassa Kwassa (145 punten, 25 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)
Nummer 1 van: coldwarkids, joko150, stardust_be, arcade monkeys

https://www.youtube.com/watch?v=9wHl9qRsMzw

Arno schreef:
Van Cape Cod Kwassa Kwassa ben ik nog meer gaan houden nadat Lykke Li tijdens haar show in de Brusselse AB, ook in 2008, een toffe coverversie bracht.

herman schreef:
Leuk aan VP vind ik ook de diverse invloeden in hun muziek. Op het eerste album was Paul Simon wel een hele prominente. Ik heb Graceland altijd links laten liggen, maar door dit nummer zou ik het album zowaar eens gaan draaien.

4. M79 (147 punten, 25 keer genoemd)
Vampire Weekend (2008)
Nummer 1 van: herman, esteban, Titmeister, Arrie

https://www.youtube.com/watch?v=T5FATrF4Ldo

Het op-een-na-mooiste nummer dat vernoemd is naar een autosnelweg. Briljant riedeltje om nooit genoeg van te krijgen. VW op de toppen van hun kunnen.
[quote]herman schreef:
De top 2 ontloopt elkaar niet veel, maar aan dit liedje ben ik echt verslaafd geweest. De Bach-riedels van het intro, de prachtige stukjes viool (vanaf 0'17, zo mooi en functioneel heb ik het niet vaak gehoord in popmuziek), de stopstart-ritmes halverwege, de prachtige climax. Ja, fantastisch.

https://i.imgur.com/9eLGprM.jpg

3. A-Punk (158 punten, 29 keer genoemd)
Father of the Bride (2008)
Nummer 1 van: DjFrankie, E-Clect-Eddy

https://www.youtube.com/watch?v=_XC2mqcMMGQ

Ultieme classic en doorbraaknummer, hier net op het podium. Wel op ruime afstand van de nummers 1 en 2. Veel meer festivalanthem krijg je ze ook niet!! Ben benieuwd hoe uitzinnig het Nederlandse (DTRH-)publiek hier op gaat reageren morgen.

herman schreef:
Als je hier niet vrolijk van wordt... eenvoudig, maar amusante videoclip trouwens ook. Ey! Ey! Ey! Ey!
A-Punk schreef:
Look outside at the raincoats coming, say "oh"
Look outside at the raincoats coming, say "oh"
'Ey, 'ey, 'ey, 'ey!
'Ey, 'ey, 'ey!

2. Harmony Hall (182 punten, 30 keer genoemd)
Nummer 1 van: west, jordidj1

https://www.youtube.com/watch?v=IlkTVMMkCP4

Maar liefst 9 weken op #1 in de MuMeAfrekening, een evenaring van het record. Comebacksingle Harmony Hall sloeg in als een bom en jullie belonen dit meesterlijke nummer met een zilveren plak.
herman schreef:
De glorieuze comebacksingle van dit jaar. De tekst I Don't Live Like This, But I Don't Wanna Die vind ik wel een beetje cheesy inmiddels en bovendien gebruikten ze hem al eens eerder, maar het lied bracht het 'coming-of-age'-gevoel wat ik zo goed vind aan Vampire Weekend en wat grotendeels ontbrak op de derde plaat weer helemaal terug. Mooi ook weer hoe subtiel hier ook weer invloeden zijn werkt; dat baggy pianootje door de track heen had zo uit een Britse houseplaat uit 1992 kunnen komen.
jordidj1 schreef:
(Song van het Jaar, jan. '19)
De grootste hype van dit moment flikt het gewoon. Al weken soeverein bovenaan in de gezamenlijke afrekening en ook hier pakt het de eerste spot. Prijzenregen voor de vampiertjes dus.

Harmony Hall is de nieuwe single voor het opkomende album, genaamd Father of the Bride. Ze zetten hier een vernieuwde sound neer, t.o.v. hun voorgaande studioalbums.

Harmony Hall schreef:
And the stone walls of Harmony Hall bear witness
Anybody with a worried mind could never forgive the sight
Of wicked snakes inside a place you thought was dignified
I don't wanna live like this, but I don't wanna die

1. Step (204 punten, 30 keer genoemd)
(2013)
Nummer 1 van: jaerobag, jOscarWilde, jSimon77, jTeunnis, jBonk, j123poetertjes, jGretz

https://www.youtube.com/watch?v=IZJmcj3UWE4

Tot en met de 30e inzending bleef het nog akelig spannend en lagen alle drie de kandidaten voor de wint enorm dicht bij elkaar. Maar toen was het laatste woord aan Step, dat intussen al een tijdje de leiding had (vanaf #22). Met 4x 10 punten in de laatste 4 lijstjes werd de voorsprong verder uitgebouwd naar een ruime overwinning.
Step schreef:
The gloves are off, the wisdom teeth are out
What you on about?
I feel it in my bones, I feel it in my bones
I'm stronger now, I'm ready for the house
Such a modest mouse
I can't do it alone, I can't do it alone

https://i.imgur.com/cDjdh4l.jpg

Iedereen zeer bedankt voor het meespelen deze week! Het was een prachtig (kort) weekje, en hopelijk wordt het optreden dat we morgenavond in De Groene Heuvels gaan meemaken helemaal onvergetelijk! (eerste Nederlandse show in bijna 6 jaar) Hier nog even het totaaloverzicht van de nummers 20 t/m 1. Ik zal de teksten later op de dag evt. nog even aanvullen, moet nu echt weg.

20. One (Blake's Got a New Face) (28 punten, 6 keer genoemd)
19. Hold You Now [ft. Danielle Haim] (29 punten, 6 keer genoemd)
18. Campus (33 punten, 9 keer genoemd)
17. Holiday (35 punten, 8 keer genoemd)
16. Mansard Roof (48 punten, 9 keer genoemd)
15. Hannah Hunt (54 punten, 12 keer genoemd)
14. Horchata (71 punten, 13 keer genoemd)
13. Diane Young (72 punten, 13 keer genoemd)
12. This Life (89 punten, 20 keer genoemd)
11. Walcott (92 punten, 16 keer genoemd)
10. Sympathy (95 punten, 20 keer genoemd)
9. Unbelievers (96 punten, 20 keer genoemd)
8. Oxford Comma (97 punten, 20 keer genoemd)
7. Cousins (111 punten, 16 keer genoemd)
6. Ya Hey (139 punten, 23 keer genoemd)
5. Cape Cod Kwassa Kwassa (145 punten, 25 keer genoemd)
4. M79 (147 punten, 25 keer genoemd)
2. Harmony Hall (182 punten, 30 keer genoemd)
1. Step (204 punten, 30 keer genoemd)

Greatest Hits of Vampire Weekend (July 19) on Spotify - open.spotify.com

Het woord is nu aan ranja voor The Bangles!

Bedankt voor deze editie, Gretz!

Voor iedereen die Step in zijn lijstje had, is deze song natuurlijk essentieel luistervoer. Of hoe een rockband ook van een hiphopgroep kan sampelen en tot een geweldig resultaat kan komen.

Bangles is ook een leuke band (met de knapste frontvrouw mogelijk ) maar de editie overlapt bijna volledig met mijn vakantie dus het zal voor een volgende keer zijn.

Gretz schreef:
Father of the Bride (2008)
Ben benieuwd hoe uitzinnig het Nederlandse (DTRH-)publiek hier op gaat reageren morgen.

Ben je serieus? Iedereen gaat hier fokking apeshit op gaan natuurlijk. Echt helemaal over z'n nek, fokt op uitzinnig. Pure waanzin gewoon zal dit worden.

Nou ja, veel plezier op DTRH (jullie ook 123poetertjes en jordidj1) en ga maar es goed los. En bedankt voor de presentatie van deze wel erg leuke band! Toedelzzzz

Nou, Step stond op 19 in mijn finale top 20, maar ik vind het nog steeds een zéér fijne song. Zegt veel over de kwaliteiten van Vampire Weekend. Mooie eindlijst, bedankt voor het werk, Gretz!

Verrassende winnaar. Ik heb Step e.a. destijds veel gedraaid, maar ik merkte nu bij herbeluistering dat ik de meeste nummers van 'Vampires' me niet meer zo veel deden. Eigenlijk hoorde ik er totaal niet meer in wat ik er toen zo leuk aan vond, maar misschien was het gewoon het verkeerde moment.

In ieder geval een fraaie presentatie, dank je wel Gretz.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:50 uur

geplaatst: vandaag om 12:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.