MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Slechts zes verschillende nummers zijn als nummer 1 genoemd in de lijstjes. Een is al geweest, die van mezelf,. nu de volgende. Overigens, nummer 1, dat was deze single natuurlijk wel in grote delen van de wereld inclusief Nederland.

5.
Walk Like an Egyptian - 83 punten uit 14 lijstjes
Album: Different Light
Hitnotering nl: 1 (uk 3, usa 1, dui 1, bel 1)
Leadzang: achtereenvolgens Vicki, Michael, Susanna (en Debbi fluit)
nummer 1 van: andré

Op vier de hoogste niet-top 40 hit, wel het nummer dat ik het eerst van ze hoorde, op tv met die clip. Bijzonder nummer dacht ik, verder niet veel meer aan gedacht tot Manic Monday toen was het toch wel herkenning, oja die band...

4.
Going Down to Liverpool - 90 punten uit 13 lijstjes
Album: All Over the Place
Hitnotering nl: geen (uk 56)
Leadzang: Debbi
cover van Katrina & the Waves
nummer 1 van: EttaJamesBrown

Waar zijn al die nummer 1's dan toch, nou ja die staan natuurlijk hoog... zo ook op nummer 3. Daar komen we de andere wereldwijde nummer 1 hit tegen. Ja ook in Nederland weer op 1; de hele wereld smolt net als Superbitch weg bij de stem van Susanna.

3.
Eternal Flame - 95 punten uit 12 lijstjes
Album: Everything
Hitnotering nl: 1 (uk 1, usa 1, dui 4, bel 1)
Leadzang: Susanna
nummer 1 van: Superbitch, E-Clect-Eddy, Shaky, Rudi S

En dan wordt het spannend... nog 2 te gaan... welke het zijn weet iedereen maar de volgorde?
De nummer 2 stond heel erg lang bovenaan, leek toch niet echt bedreigd te gaan worden maar toch... uiteindelijk staat het nummer in 2 lijstjes niet en dat doet het de das om ondanks dat het de meeste nummer 1's wist te verzamelen. De eerste Nederlandse hit van de band, bescheiden hit maar toch... mooie kennismaking voor de meeste. En die maandag, daar is toch iets mee blijkbaar. In elk geval is de term Manic Monday een begrip sinds deze single.

(de dames hebben hier nog een kleine verrassing aan het eind)

2.
Manic Monday - 110 punten uit 15 lijstjes
Album: Different Light
Hitnotering nl: 24 (uk 2, usa 2, dui 2, bel 19)
Leadzang: Susanna
voor de band geschreven door Prince
nummer 1 van: aERodynamIC, dazzler, likeahurricane, Marty McFly, musicfriek, Simon77

En dan die nummer 1, stond altijd al op 2 tot het nog net even de koppositie overnam. Het enige nummer dat in alle (!) lijstjes staat, 1x op 10, 4x op 1 (dat is wel 2x minder dan de nummer 2).
Het nummer dat - nog voor Eternal Flame - al bewees dan de band geen novelty act was met hun rare dansje en ook geen eendagsvlieg te noemen was. Een film - geen idee, nooit gezien, geen idee van de rest van de soundtrack al staat op de b-kant een nummer van Joan Jett, ook niet slecht - leverde deze hit op. Gezongen door allen, jawel, maar tegen het eind krijgt Susanna nog even een solostukje.

1.
Hazy Shade of Winter - 119 punten uit 17 lijstjes
Album: soundtrack Less than Zero
Hitnotering nl: 13 (uk 11, usa 2, dui 52, bel 17)
Leadzang: allen
cover van Simon & Garfunkel
nummer 1 van: vigil, 50tracks, Poek, motel matches

En daarmee zit de Greatest Hits van de Bangles er op. Iedereen bedankt voor het meespelen en lees en luister alles nog eens rustig terug.

Het stokje gaat nu over naar Casartelli.

Verrassende nr. 1, origineel van Simon & Garfunkel. Bij mij stond die dus op 10. Bedankt voor een weekje aandacht voor deze leuke band, die het herontdekken waard is en toch heel wat moois heeft voortgebracht.

Superbitch schreef:
Verrassende nr. 1, origineel van Simon & Garfunkel. Bij mij stond die dus op 10. Bedankt voor een weekje aandacht voor deze leuke band, die het herontdekken waard is en toch heel wat moois heeft voortgebracht.

Eigenlijk stond de top 3 al behoorlijk vast, al verloor Eternal Flame uiteindelijk wel flink wat terrein. Inderdaad wel verrassend dat Hazy Shade in het eind nog net over Manic Monday heen ging. zag ik niet meer aankomen.

Zo verrassend is de nummer 1 niet Statistieken van hun 1e verzamelaar uit 1990, exact dezelfde top 5:

Hazy Shade of Winter (17 stemmen)
Manic Monday (14 stemmen)
Eternal Flame (11 stemmen)
Going Down to Liverpool (9 stemmen)
Walk Like an Egyptian (8 stemmen)

Puur toeval denk ik

ranja bedankt. Voor deze week kende ik alleen de hits. Dit was een goede aanleiding om al hun platen eens te beluisteren. Vooral de eerste beviel mij goed.

Verrassend inderdaad dat Hazy... op 1 eindigt maar ook dat 3 van de Top 4 covers zijn, op Eternal Flame na plus dat 5 van de Top 10 covers zijn.

Dank ranja voor de organisatie en presentatie.

motel matches schreef:
ranja bedankt. Voor deze week kende ik alleen de hits. Dit was een goede aanleiding om al hun platen eens te beluisteren. Vooral de eerste beviel mij goed.

Dat is ook mijn favoriete album, als dat niet duidelijk was door m'n nummer 1

E-Clect-Eddy schreef:
Verrassend inderdaad dat Hazy... op 1 eindigt maar ook dat 3 van de Top 4 covers zijn, op Eternal Flame na plus dat 5 van de Top 10 covers zijn.
Tja, Manic Monday is nu wel uitgekomen als Prince 'origineel' maar is toch echt voor de Bangles geschreven. Dat hij hetzelf (eerder? later? demo?) ook opnam maakt de Bangles versie niet perse een cover vind ik. Net zoiets als Natural Woman van Aretha Franklin vs Carole King.

Casartelli (moderator)
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61yoTtDxuiL._SX425_.jpg
GREATEST HITS OF RAINBOW

Zou Deep Purple al eens in dit theater geweest zijn? Vast wel. En zo niet, dan moest dat binnenkort maar eens. Komende week focussen we echter exclusief op Ritchie Blackmores bezigheid in de tweede helft van de jaren '70 en de eerste helft van de jaren '80 (plus die encore uit 1995 allicht).

A Light in the Black
All Night Long
Ariel
Catch the Rainbow
Death Alley Driver
Difficult to Cure
Eyes of the World
Gates of Babylon
Hall of the Mountain King
I Surrender
Kill the King
Long Live Rock 'N' Roll
Man on the Silver Mountain
Since You Been Gone
Spotlight Kid
Stargazer
Stone Cold
Tarot Woman
The Temple of the King
Wolf to the Moon

Hier mag je tien nominaties aan toevoegen. Deadline daarvoor is dinsdagochtend 10 uur (daar ik maandagavond waarschijnlijk afwezig ben... en ja, die finale-ontknoping komt waarschijnlijk ook pas zaterdagochtend (sorry Edgar18), maar daarover later meer).

Kan -SprayIt-, bennerd, cosmic kid, FlyLo of panjoe de topictitel aanpassen? Alvast dank!

Mooie lijst, ranja

Ook bij mij valt het kwartje dat Liverpool een cover was....en wat dan nog? Snoepplaatje.

ranja bedankt voor een leuk Bangles met een rietje weekje.

Mooie muziek mogen ontdekken vd dames. Dat zal bij de heren van deze week ook zeker gaan lukken. Wat ik van ze ken, staat in de startlijst, dus het zal voor de finale zijn.

Was leuk met die Bangles. Bedankt ranja. Ik zag deze nummer 1 eigenlijk ook niet echt aankomen. Verrassend.

Jeugdliefde geworden, na de kennismaking met het dubbel live album " On Stage " midden jaren '70
Wow Blackmore, Powel en RJ Dio, die live versie van Catch the rainbow Dio en Blackmore waren toen magisch.
Het Bonnet album (Down to earth) wordt altijd maar als zeer zwakke broeder weg gezet ( Ook gij Casper) en tja het is geen Dio maar ik heb dit album altijd zeer kunnen waarderen dus 2 nominaties.
Mijn lijst is chronologisch met op het einde Street of Dreams wat zo van een Frontiers (records) album zou kunnen komen.
Verder o.a. "zeiknummer" Rainbow Eyes, maar Dio en Blackmore pakken je toch helemaal in.
Ook staat er met Jealous Lover nog een B-kantje tussen wat zo'n Blues rock song is zoals DP ze ook met Coverdale maakte.
Nu wij het er toch over hebben , op On Stage staat een geweldige Mistreated versie die dus eigenlijk als cover ook bij Rainbow hoort.

Sixteenth Century Greensleeves
Starstruck
L.A. Connection
Rainbow Eyes
Danger Zone
Lost in Hollywood
Power
Fire Dance
Jealous Lover
Street of Dreams

Allemaal prima nummers wat mij betreft, toch vrees ik dat mijn uiteindelijke top 10 hoofdzakelijk uit de startlijst zal komen.

Ik ga me inluisteren en sluit ook aan Casartelli.

EttaJamesBrown schreef:
Mooie lijst, ranja

Ook bij mij valt het kwartje dat Liverpool een cover was....en wat dan nog? Snoepplaatje.

Hier wist ik het wel eerder van, heb de LP zelfs waar het origineel op staat.
Ik heb ook niks tegen covers hoor, er staan zelfs minimaal 2 en soms 3 in m'n top 10 allertijden (waaronder de nummer 1).

Met “ook” had ik niet willen suggereren dat ook jij dat niet wist.

Zo vatte ik het ook niet op

Black Sheep Of The Family
Can't Happen Here
Lady Of The Lake
Lost In Hollywood
Makin' Love
Rainbow Eyes
Run With The Wolf
Sixteenth Century Greensleeves
Starstruck
Still I'm Sad

@ Rudi S The Temple of the King staat al in de startlijst

Desperate heart
Street of dreams
Run with the wolf
Starstruck
Can't happen here
Stranded
Lady of the lake
Can't let you go
Do you close your eyes
Still I'm sad

vielip Eyes of the World staat al in de startlijst.

yessssss…. Rainbow …. I like it

Begrijp alleen niet waarom beste nummer 'Street of Dreams' van Bent Out of Shape niet in startlijst staat, zero nummers van dat album......Dat was in de verdeling van albums wel op zijn plaats geweest en dan wel 3 nummers van laatste album. Irriteert me eigenlijk wel een beetje in deze opzet

Can’t Let You Go
Cold Hearted Woman
Desperate Heart
Emotional Crime
Eyes of Fire
Hunting Humans (Insatiable)
Lady of the Lake
Stranded
Street of Dreams schitterend!
Tearin’ Out My Heart schitterend!

Casartelli (moderator)
Rudi S schreef:
Het Bonnet album (Down to earth) wordt altijd maar als zeer zwakke broeder weg gezet ( Ook gij Casper)
Ik beken schuld, al zou het wat veel eer zijn het alleen aan Bonnet te wijten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.