MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Voor de rest zie ik ook Herman als actieve MuMe’er op RYM. Zijn er nog andere ‘100-procenters’?

johan de witt schreef:
Voor de rest zie ik ook Herman als actieve MuMe’er op RYM. Zijn er nog andere ‘100-procenters’?

Oh, dat verklaart nog meer...
Ik vermoed luigifort...

Nee, maar ik kan er wel eens over gaan denken om mij aan te melden.
Die hele Top 1000, gebaseerd op uitsluitend Nederlandse stemmers, heeft vaak maar een handjevol stemmers.
Dat moeten we toch beter kunnen!

johan de witt schreef:

Rudi S

musician schreef:
Nee, maar ik kan er wel eens over gaan denken om mij aan te melden.
Die hele Top 1000, gebaseerd op uitsluitend Nederlandse stemmers, heeft vaak maar een handjevol stemmers.
Dat moeten we toch beter kunnen!

Het is ook leuker omdat je ook op singles kan stemmen, wat op MuMe niet kan. Deze site zou eigenlijk AlbumMeter moeten heten

johan de witt schreef:

Uiteraard. Ook omdat je er zowel muziek als films bij kan houden. Hoop dat daar nog een keer literatuur aan toe wordt gevoegd.

Ik ben daar wel duidelijk minder actief dan dat ik hier ben.

Ik gebruik het alleen om te stemmen en dan voornamelijk op singles.

Albumstemmen zou ik nog eens bij moeten werken, die heb ik alleen hier consequent bijgehouden.

De 100% tik ik in ieder geval wel aan.

Rudi S schreef:
Ik ben daar wel duidelijk minder actief dan dat ik hier ben.

Qua forum ben ik hier actiever, ja, maar qua stemmen ben ik daar veel actiever.

Ik ben heel lang erg actief geweest op RYM, zelfs een poosje data-mod rechten gehad waarmee ik dus ook zelf wijzigingen in de releases kon doen en wijzigingen of uploads van hoezen van anderen accorderen of afkeuren. Nu gebruik ik het vooral nog als administratie van m'n collectie alleen vind ik het wel wat te uitgebreid worden (80 versies van de single Paranoid, beetje overdreven). Zeker bij nieuwe releases kijk ik niet meer precies naar welke versie ik heb, kan prima een digitale release die ik op cd heb aanklikken, geen zin om dan een nieuwe versie toe te voegen en weken te wachten of het plaatje wordt geaccepteerd. Maar ik blijf het wel gebruiken aangezien de collectie veel uitgebreider is dan hier op MuMe.
Die 100% haal ik wel ruim.

Ik log nooit uit dus ben ik sowieso een actief gebruiker als ik de site bezoek. De laatste tijd stem ik ook geregeld (maar wel alleen op singles). Voorheen stemde ik zelden tot nooit en toen had ik wel het idee dat mijn stem amper wat voorstelde op een gemiddelde terwijl dat nu meer het geval is. De verklaring voor dit verschil ligt dus duidelijk in dat geheime algoritme, wel goed geregeld eigenlijk.

(al zie ik wel dat sommige gebruikers meerdere keren op eenzelfde album/single stemmen als er meerdere issues onder een primary "hangen", ik vraag me dan wel af hoe daar mee gerekend wordt).

Salvadore schreef:
(al zie ik wel dat sommige gebruikers meerdere keren op eenzelfde album/single stemmen als er meerdere issues onder een primary "hangen", ik vraag me dan wel af hoe daar mee gerekend wordt).

Ja, ik ook wel. Ik heb vroeger wel singles verzameld van sommige artiesten en sommige heb ik ook 4/5 keer in de kast staan in verschillende versies. Mijn stem kan dan wel anders zijn afhankelijk van de b-kanten.

Ja, soms is het dezelfde A/B kant, soms met een ander (of een extra) nummer of in het lijstje staan zowel 7" en 12" met verschillen qua tracklengte, maar in ieder geval zijn ze dan bij elkaar geplaatst als onderdeel van de eerst aangemelde (primary) single waarvan een gemiddelde wordt berekend.

Meerdere keren stemmen kan een poging tot manipulatie van het gemiddelde zijn maar als er (kleine) verschillen bij de uitvoeringen zijn kun je ook (terecht) een andere of zelfs gelijke stem invullen omdat dat nu eenmaal jouw specifieke waardering is. Misschien neemt het algoritme het gemiddelde per gebruiker als enkele stem mee (en bij één stem is dat gebruikersgemiddelde automatisch die ene stem).

Terug naar 1981: de geboorte van het genre Dunedin Sound! Toen bestond het genre vast nog niet, maar de meest favoriete single (niet van The Chills) in dat genre werd toen gemaakt, zo bleek later.

Ik ga voor 100% Zaaf-rechten; daar heb ik graag 0% RYM-rechten voor over.

zaaf

Lijst gepost; ik voel me haast een nar...

Ik wacht nog even op het nieuwe bijvoeglijk naamwoord van Zaaf.

zaaf
Nog 0,97 dagen over voor de editie 1981 , 31 lijsten binnen...

Ik hoop op uitgelezen bijdragen van:

Bonk, dix, Hacker, herman, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, luigifort, Manfield, Marzipaintree, Poek, remcodulac, stardust_be

zaaf
Nog even een kleine opmerking. Ik merk op dat er nog wel eens B-kanten (ongetwijfeld vanwege de voorliefde voor die track) worden gemeld zonder gewag te maken van de A-kant.

Meestal komt dat aan het licht en schaar ik deze tussen de A-kant kiezers (of de volledige singleweergave).

Maar het zou kunnen dat uw altijd scherpe (en redelijke) spelleider dit niet opmerkt en de single daardoor minder waardering krijgt dan bedoeld.

Graag: in geval van hogere waardering van de B-kant, beide kanten noemen. Een streep eronder, schuin gedrukt, het laat mij egaal, maar aub meld beiden!

dix
Poek schreef:
Terug naar 1981: de geboorte van het genre Dunedin Sound! Toen bestond het genre vast nog niet, maar de meest favoriete single (niet van The Chills) in dat genre werd toen gemaakt, zo bleek later.

Oh shit die vergeet ik.
zaaf, you've got mail...

dix schreef:

zaaf, you've got mail...

Gaat dit om " alles kan gebeuren"

dix
Rudi S schreef:
Gaat dit om " alles kan gebeuren"

Net als de boekdrukkunst zag ook de Dunedin-sound op meerdere momenten het levenslicht. Maar altijd in Dunedin neem ik gemakshalve aan

Ah duidelijk, denk ik

zaaf schreef:
Nog 2,96 dagen over voor de editie 1981 , 23 lijsten binnen...

Ik hoop op elysische bijdragen van:

ArthurDZ, Bonk, catchup, dix, Film Pegasus, Hacker, herman, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, Justus18, Koenr, luigifort, Manfield, Marzipaintree, motel matches, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS, stardust_be

Sorry zaaf gaat m niet worden deze week. Ik zit op Pukkelpop pop pop Gretz en jordidj1 weten die shit wel. Straks Kate Tempest?

zaaf
Johnny Marr schreef:
(quote)

Sorry zaaf gaat m niet worden deze week. Ik zit op Pukkelpop pop pop Gretz en jordidj1 weten die shit wel. Straks Kate Tempest?
ah die zag je niet aankomen... veel plezier man!

Hm slecht voorbeeld, hij had die 1981 lijst ook 2 maanden geleden kunnen maken.
Strenger optreden, Luigi heeft voor minder een ban gekregen

Johnny Marr zeg er eens wat van.

Johnny Marr schreef:
(quote)

PUKKEL POP POP POP

Rudi S schreef:

Johnny Marr zeg er eens wat van.

The National vnv. Dat zeg ik er van.

Johnny Marr schreef:
(quote)

The National vnv. Dat zeg ik er van.

Toch geen The Opposites?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.