menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
jordidj1 (moderator)
1. Born to Die
2. California
3. Video Games
4. Blue Jeans
5. Young and Beautiful
6. Mariners Apartment Complex
7. Dark Paradise
8. Summertime Sadness
9. The greatest
10. Ride

1. Born to Die
- Blijft zo bloedstollend prachtig dit. Hoe ze hier zingt.. zucht.. vooral dat stukje vanaf 1:56: Lost but now I am found
2. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it
3. Video Games
4. Summertime Sadness
5. Venice Bitch
6. California
7. Blue Jeans
8. Mariners Apartment Complex
9. Lust for Life
10. Ride

Lana is gewoon fucking awesome

Born To Die heerst, zowel als nummer als als album. Gister maar eens op LP aangeschaft

1. Born To Die
2. National Anthem
13 Bitches
Off To The Races

3. Blue Jeans
4. Video Games
5. Mariners Apartment Complex
6. Young and Beautiful
7. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it
8. Summertime Sadness
9. the greatest
10. Ultraviolence

Zou graag nog stukjes schrijven maar dan krijg ik hoofdpijn x

Er zijn enkele mensen Venice Bitch vergeten opnemen in hun lijstje. Ik dacht ik meld het maar even.

1. Venice Bitch
2. Video Games
3. National Anthem
4. Born to Die
5. Blue Jeans
6. Summertime Sadness
7. Mariners Apartment Complex
8. Ultraviolence
9. Norman fucking Rockwell
10. Music to Watch Boys To

Meteen maar gecorrigeerd Johnny Marr

jordidj1 (moderator)
Johnny Marr schreef:
Er zijn enkele mensen Venice Bitch vergeten opnemen in hun lijstje. Ik dacht ik meld het maar even.

Zegt de kill die Born To Die niet eens in zijn top 10 zet

1. Venice Bitch
2. The greatest
3. Ultraviolence
4. Video Games
5. Summertime Sadness
6. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it
7. Mariners Apartment Complex
8. High By The Beach
9. California
10. National Anthem

Man, man, man wat maakt die Lana Del Rey toch heerlijke muziek. Ik heb mijn top 10 opzettelijk twee keer opnieuw gemaakt, gewoon zodat ik haar albums nog eens kon opzetten (alsof je daar een excuus voor nodig zou moeten hebben).

1. The greatest
2. Video Games
3. Mariners Apartment Complex
4. California 
5. Born to Die
6. Blue Jeans
7. Ultraviolence
8. Love
9. Summertime Sadness
10. Venice Bitch    

Superbitch schreef:
Lana Del Rey ontwikkelde een heel eigen stijl met muziek...

west heeft West Coast, moet jij Super Venice bitch niet hebben?

jordidj1 schreef:
(quote)

Zegt de kill die Born To Die niet eens in zijn top 10 zet

Zo bijzonder is dat nummer niet. Bij mij op 13.

west schreef:
(quote)

west heeft West Coast, moet jij Super Venice bitch niet hebben?

Ik probeer niet alleen op de titel af te gaan...

Superbitch schreef:
(quote)

Ik probeer niet alleen op de titel af te gaan...

Ik wel.

west schreef:
(quote)

Zo bijzonder is dat nummer niet. Bij mij op 13.

Oeh nice. Ik doe mee. Heb m op 15!

1. California
2. Venice Bitch
3. Young and Beautiful
4. Born to Die
5. Summertime Sadness
6. Video Games
7. High by the Beach
8. West Coast
9. The greatest
10. Ultraviolence

1. Lust for Life
2. Music to Watch Boys To
3. Born to Die
4. Ride
5. Video Games
7. Venice Bitch
8. Blue Jeans
9. California
10. Love

Shades of Cool en Honeymoon staan nummer 1 en 2 in mijn eigen top 10.

Lust for Life op 1 though, wat een baasje deze guy.

Top twee uitstekend, de drie nummers daaronder ook prima, daarna wordt het algauw minder! x

01. Video Games
02. Venice Bitch
03. Blue Jeans
04. West Coast
05. Ultraviolence
06. Mariners Apartment Complex
07. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it
08. National Anthem
09. Love
10. Young and Beautiful

1 Venice Bitch
2 West Coast
3 Video Games
4 Mariners Apartment Complex
5 Summertime Sadness
6 Born To Die
7 Lust For Life
8 Ride
9 High By The Beach
10 Dark Paradise

1. Mariners Apartment Complex
2. Venice Bitch
3. Dark Paradise
4. Norman fucking Rockwell
5. California
6. Young and Beautiful
7. National Anthem
8. Summertime Sadness
9. Born to Die
10. Music to Watch Boys To

Wat een ongelofelijk moeilijke opdracht... Ik ben hier sowieso al slecht in, maar Lana maakte het me wel heel erg moeilijk! Er zijn sowieso ook nog heel wat favorietjes van me die de top 20 niet hebben gehaald... (13 Beaches, Heroin, Cinnamon Girl)

Queen Lana del Rey met haar breekbare stem vol zeggingskracht die recht mijn hoofd doormidden splijt en mij immer geëmotioneerd in tranen of vol kippenvel achterlaat! Wat een oeuvre heeft ze al opgebouwd in krap 10 jaar tijd, het is haar gegund dat de Ziggo Dome 4 maanden voor haar concert in Amsterdam al stijf uitverkocht is. Kan niet wachten om dit samen met jordidj1 te gaan zien. 4 Maanden is nog een lange zit.........Chromatics aanstaande woensdag is alvast een mooie pleister op die wond!

Prachtnummers als ''Big Eyes'', Off To the Races, White Mustang, Salvatore, Heroin, Happiness is a Butterfly en Summer Bummer werden nog geen eens goed genoeg bevonden voor de FINALE, maar doen NIET onder voor de pracht en praal die hier nu te vinden is. Minste nummer in de finale voor mij ''Norman Fucking Rockwell'' scoort nog steeds gemakkelijk een dikke 7.

Zo veel als ik nu van haar hou, zo moeizaam verliepen de eerste paar jaren na haar doorbraak. Video Games vond ik een mooie tekst hebben maar een beetje saai, dat veranderde na de fabuleuze Joris Voorn remix van dat nummer. Ik begon langzaam meer en meer Lana tot mij te nemen en nu heb ik dagelijks een shot Lana nodig. Unieke sound!

01. Summertime Sadness

Hemeltergend dramatisch en een tikkeltje theatraal maar oh zo mooi en vol bravoure hoe Lana hier afscheid neemt van de zomer. De intro, de meeuwengeluiden, de trom roffels op de achtergrond, het lichte ruisen van de zee, de subtiele achtergrondzang......Kan dit blijven draaien. Perfectie!

02. Blue Jeans

Lange tijd mijn absolute favoriet van haar. Prachtige intro en oh zo warm en vol begeestering ingezongen. Alsof er zich een oude zwart - wit film recht onder mijn ogen voltrekt.

03. California

Prachtig hoe ze hier zingt ''We`ll Do Whatever You Want, Travel Wherever How Far.....''.

Er zit een prachtige hunkering in haar stem naar een zeer aangenaam persoon waarmee ze de hele wereld aankan. Tegelijkertijd mooi hypothetisch hoe ze zich van allerlei zaken inbeeldt die ze samen kunnen doen ( herkenbaar, als ik de perfecte vriend vind dan...... ). Tegelijkertijd ook wrang dat je dan dus niet leeft met de dag. Vrijheidsdrang versus de perfecte relatie aangaan met iemand, een droomcombinatie die helaas als een contrast geldt voor de meesten, zelden zo mooi bezongen dit onderwerp, wordt altijd helemaal warm van binnen.

04. High By The Beach

Prachtig nummer over gewoon ''even lekker helemaal niets doen'' behalve dan; toegeven aan ultieme hobby`s als: muziek, sporten en oeverloos ronddwalen en naakt zwemmen bij een verlaten strand liefst diep in de nacht nadat je net de zonsondergang hebt aanschouwd.

05. Born to Die

In het begin vond ik dit redelijk pathetisch. Echter na het zien van al veel genoemde ''Mommy'' viel bij mij het kwartje. Ultieme melancholie kitsch maar nog nooit zo gevoelig mooi bezongen, zodat het je niet onberoerd kan laten.

06. Venice Bitch
07. Music to Watch Boys To
08. West Coast
09. Ride
10. National Anthem

Tot slot de mooiste lyric uit een ''Del Rey'' plaat

#11 Mariners Apartment Complex: ''They mistook my kindness for weakness''

1. California
2. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it
3. Dark Paradise
4. Blue Jeans
5. Venice Bitch
7. Summertime Sadness
8. Born to Die
9. Ultraviolence
10. High by the Beach

Nog iets meer dan 2 uur om een lijstje in te leveren! Met de huidige tussenstand kan het nog alle kanten op!

luigifort schreef:
Ik nomineer geen songs... I just ride

luigifort heb je wel een top 10?

1. Venice Bitch
2. Mariners Apartment Complex
3. Video Games
4. Blue Jeans
5. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it
6. West Coast
7. Young and Beautiful
8. California
9. Ride
10. Ultraviolence

Video Games was uiteraard de kennismaking en is zo'n zeldzaam nummer waarvan ik me nog steeds de eerste keer herinner dat ik het nummer hoorde. In de auto was dat. Ik had meteen zo'n wow-gevoel. Nog altijd prachtig.

jordidj1 (moderator)
Oke de lijnen zijn wel dicht nu. Ik hoop vannacht de eerste tien te plaatsen, dan kan Tante Greet morgenochtend de rest doen.

Ik ben nog even bij de spoedeisende hulp (niet voor mezelf m) en m’n laptop ligt in de auto, dus J je moet nog even wachten op de eindstand.

jordidj1 (moderator)
Dan duik ik de cocktailbar in ?

Gretz schreef:
Ik ben nog even bij de spoedeisende hulp (niet voor mezelf m) en m’n laptop ligt in de auto...

Goedemorgen Geert, ik hoop dat het goed gaat met diegene waarmee je bij de eerste hulp was en dat je laptop nog in jouw auto lag...

Dat hoop ik okk idd, maar wellicht ook niet onbelangrijk: Hoe is Jordi de cocktailbar uitgekomen?

Simon77 schreef:
Dat hoop ik okk idd, maar wellicht ook niet onbelangrijk: Hoe is Jordi de cocktailbar uitgekomen?

Weer terug naar de spoedeisende hulp?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:46 uur

geplaatst: vandaag om 10:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.