menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
jordidj1 (moderator)
“We doen één drankje”. Ja, ja. Geloof dat nooit mensen.

Ik ga zo beginnen

Simon77 schreef:
Dat hoop ik okk idd, maar wellicht ook niet onbelangrijk: Hoe is Jordi de cocktailbar uitgekomen?

In de auto van Geert las ik ergens dacht ik.

west schreef:
(quote)

Goedemorgen Geert, ik hoop dat het goed gaat met diegene waarmee je bij de eerste hulp was en dat je laptop nog in jouw auto lag...

Naar omstandigheden goed, hopelijk is z’n neus enkel zwaar gekneusd. Omdat een of andere idioot het wel een goed idee vond om het podium op te klimmen en vervolgens wild het publiek in te duiken ??

Gretz schreef:
Omdat een of andere idioot het wel een goed idee vond om het podium op te klimmen en vervolgens wild het publiek in te duiken ??

Tja dat weet je toch van tevoren al als je naar een metalconcert gaat

Rudi S schreef:
(quote)

Tja dat weet je toch van tevoren al als je naar een metalconcert gaat

Lol, we waren bij The Murder Capital. Das gewoon het Ierse antwoord op Joy Division ?

Dat is nog erger , dat is punk

Punk's dead...

jordidj1 (moderator)
Alle 34 (!) deelnemers bedankt voor de lijstjes! Het was een leuk weekje, ik denk dat het wel duidelijk is dat Lana één van de grootste popsterren van het moment is. Norman fucking Rockwell! (6 nummers in de finale) is alvast een moderne klassieker, maar ook Born To Die (7!) is goed vertegenwoordig in de eindlijst.

Ultraviolence, Lust for Life en Honeymoon mochten met twee nummers meedoen. De laatste track die meedoet is afkomstig van de Great Gatsby-soundtrack.

In het eerste blokje van vijf vinden we al twee keer BTD, één keer LFL en twee keer Honeymoon, waardoor laatstgenoemde al uitgespeeld is.

20. Love [30 punten, 9x genoemd] (GP: 7,7)

Meeste punten van: motel matches (7)

De rode lantaarn gaat naar Love, de liefde voor dat nummer is blijkbaar toch niet zo hoog. Het was de eerste single van Lust For Life, toch leuk dat 'ie het gehaald heeft.

"Love" is a refreshing effort from Lana Del Rey, for once she doesn't fall into playing the victim that her persona has been trapped in for as long as any of us can remember. Here, she manages to make a melancholy yet uplifting track that provides insight on millennial life. Throughout the song, Lana talks in the second person ("You get ready, you get all dressed up") speaking to millennials about how in the face of depression and fear they can still pull themselves together and keep moving forward. In the song's final chorus she switches to first person ("I get ready, I get all dressed up") potentially showing some character development for her persona, being able to pick herself up instead of wallowing in sorrow and behaving in a self-destructive manner.

19. Music to Watch Boys To [34 punten, 8x genoemd] (GP: 6,8)

Meeste punten van: dynamo d (9)

Dit nummer was geen single, maar wel een van de populairste liedjes van Honeymoon.

I like you a lot
Putting on my music while I'm watching the boys
So I do what you want
Singing soft grunge just to soak up the noise

18. High by the Beach [38 punten, 9x genoemd] (GP: 6,8)

Meeste punten van: esteban (9)

Op de voet gevolgd door de andere Honeymoon-track, die wel een single was. Heerlijk nummer, vooral door de lome, zomerse sfeer. Daarmee zijn alle Honeymoon-songs langsgekomen.

17. Dark Paradise [39 punten, 9x genoemd] (GP: 6,7)

Meeste punten van: shariramaut, Tom Traubert (8)

Oeh, wat ben ik blij dat deze track het heeft gehaald! Eén van mijn BTD-favejes, in 2013 pas op single uitgebracht. Wordt een beetje door de BTD-klassiekers overschaduwd, maar dat zeer onterecht in mijn ogen. Doet zeker niet onder voor die toppers!

16. Ride [45 punten, 12x genoemd] (GP: 7,3)

Meeste punten van: MRDammann (8)

Tien minuten maar liefst, zo lang duurt de videoclip voor deze single afkomstig van de Paradise-EP. Een soort re-release van Born To Die, later is er ook een Deluxe-versie uitgebracht waar de EP als bonustracks toegevoegd zijn bij het reguliere album.

RIde werd best vaak nog genoemd, maar behaalde weinig hoge plekken en daardoor ligt er slechts een 16de plek in het verschiet.

jordidj1 schreef:
en daardoor ligt er slechts een 16de plek in het verschiet.

Daar verschiet ik niet van.

jordidj1 (moderator)
15. Lust for Life (feat. The Weeknd) [46 punten, 11x genoemd] (GP: 6,8)

Meeste punten van: dynamo d (10)

Het eerste nummer dat door iemand op één werd gezet, is het titelnummer van haar één-na-laatste album. Vergezeld door commerciële koning The Weeknd, maar ondanks zijn hulp blijf echt groot succes in de charts uit.

14. Ultraviolence [47 punten, 13x genoemd] (GP: 7,4)

Meeste punten van: Edgar18 (8)

1 van de twee singles van Ultraviolence, die de finale haalde. Brooklyn Baby en Shades of Cool vielen af, waardoor het titelnummer en die andere de eer van het album hoog moeten houden. Ook deze song werd best vaak genoemd, maar als de gemiddelde positie bekijkt dan waren het vooral lage noteringen.

13. Young and Beautiful [48 punten, 11x genoemd] (GP: 6,6)

Meeste punten van: Gyzzz, Gretz (8)

Dé hate-it-or-love-it-track van de finale. Werd er bijna uitgestemd, maar kon in de eindstrijd nog aardig wat punten bij elkaar sprokkelen.

Lush, melancholic ballad that perfectly fits the atmosphere of The Great Gatsby. The key to this song's success is that the unspoken answer to "will you still love me when I'm no longer young and beautiful?" is "no".

12. Norman fucking Rockwell [67 punten, 15x genoemd] (GP: 6,5)

Meeste punten van: EttaJamesBrown (9)

Vanaf hier maken we plots een grote sprong in punten, want ja, de NFR!-track verschijnen ten tonele. Het album begint met de zinnen Goddamn, man-child, you fucked me so good that I almost said "I love you". Dan ben je als luisteraar gelijk geboeid, lijkt mij.

It was weird how that actual title came to me. I was riffing over a couple of chords that Jack was playing for the title track, which ended up being called “Norman Fucking Rockwell.” It was kind of an exclamation mark: so this is the American dream, right now. This is where we’re at—Norman fucking Rockwell. We’re going to go to Mars, and Trump is president, all right. Me and Jack, we just joke around constantly about all the random headlines we might see that week, so it’s a slight cultural reference. But it’s not a cynical thing, really. To me, it’s hopeful, to see everything as a little bit funnier. The chaos of the culture is interesting, and I’m hopeful that there’s room for there to be some movement and excitement within it.

11. National Anthem [72 punten, 14x genoemd] (GP: 5,9)

Meeste punten van: 123poetertjes (9)

Het laatste nummer dat ik mag presenteren is de derde track die afkomstig is van Born To Die, ook weer een single. Sowieso kent de top 10 slechts twee albumtracks, waardoor we kunnen concluderen dat haar singles ook veruit de beste songs zijn.

Bij deze draag ik het presentatie-stokje over aan Gretz. Hopelijk voor Superbitch, houdt 'ie het kort.

Leuke quotes jordidj1!

jordidj1 schreef:
15. Lust for Life (feat. The Weeknd)
Vergezeld door commerciële koning The Weeknd, maar ondanks zijn hulp blijf echt groot succes in de charts uit.

Of juist: dankzij zijn hulp?

Music to Watch Boys To was overigens wel een single van Honeymoon. De enige van de twee samen met High by the Beach. Freak zou eerst ook een single worden maar werd gecancelled.

Jammer van de lage positie van Music maar voor de rest prima lijsie tot nu toe.

jordidj1 schreef:
Hopelijk voor Superbitch, houdt 'ie het kort.

Nou, dat lijkt me ijdele hoop

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nou, dat lijkt me ijdele hoop

Thanks jordidj1
Ik zal m'n best doen, we gaan zo van start met de Top 10.

10. West Coast [78 punten, 15x genoemd] (GP: 5,8)

Meeste punten van: catdog, Johnny Marr, SanderT (9)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c1/Lana_Del_Rey_-_West_Coast.png

De refreinloze leadsingle van Lana's sophomore album en dus het laatste nummer van Ultraviolence dat voorbij komt. West Coast - dat geproduceerd werd door Dan Auerbach (The Black Keys) - kwam niet verder dan 5 weken tipparade, waardoor Lana in de Nederlandse Top 40 slechts een two hit wonder blijft. Hier is de waardering voor de nostalgische ode aan de Amerikaanse westkust gelukkig wel aanwezig, getuige een puike #10e plaats! Wel op aanzienlijke afstand van het komende blokje.
Slowgaze schreef:
Maar wat ik nog het interessantst vind, of misschien vond, is dat je nu echt Lana Del Rey bent geworden. Je weet dat ik je als Lizzy Grant aantrekkelijk, behoorlijk aantrekkelijk vond. Ik heb ook eigenlijk wat voor geblondeerde meisjes met donkere wenkbrauwen, maar dat terzijde. Ik heb tijdens al die keren Ultraviolence niet meer aan Lizzy gedacht, Lana. Je bent nu net zozeer Lana Del Rey als Marshall Mathers voor mij Eminem is: een alter ego dat de burger daarachter heeft overgenomen, althans, en plein public. Je wereld ligt nu ver van me af, getuige ‘he hit me and it felt like a kiss’, ‘I’m a Brooklyn baby’, enzovoort. Maar je wereld klinkt overtuigend, wel gemaakt, dat moet ik toegeven, maar overtuigend gemaakt. Misschien ben je nu de grote popster met het zorgvuldig geboetseerde imago die je op Born to Die al had willen zijn.

deric raven schreef:
In West Coast klinkt ze een beetje als Tori Amos en Kate Bush, op een andere manier sensueel als op het debuut.
Daar was het onschuldig sensueel, hier volwassen sensueel.
Tot nu toe het enige nummer dat er positief van het begin tot einde uitspringt.
Want hier zingt ze gewoon erg goed.

Lana Del Rey schreef:
That track is inspired by being here. I just started spending the more and more time here. After touring I would be back in California, which is really unusual because I’d be in New York is so long. Being in Los Angeles is where I felt like the record was starting off. It was west coast-driven. Though it actually enhanced my love of New York as well, which was good because I was trying to get that loving feeling back for New York.

I was there for ten years and every time I go back I have this nervous felling. Being in Los Angeles calmed me down when I was making the record, I felt really good about bringing this east coast flavour into this West Coast sound, having this little amalgamation.

jordidj1 (moderator)
Geile Slowgaze

Nah, bij Maarten gaat het altijd enkel om liefde voor de kunstenaar.

9. The greatest [99 punten, 18x genoemd] (GP: 5,5)

Meeste punten van: Rudi S, Shaky (10)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=LrSX_OcpeJg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

De minst scorende single van Norman Fucking Rockwell! (Op Doin' Time na dat het niet tot de finale schopte) komt net niet aan de 100 punten. Het is precies zo'n nostalgische pianoballad waar Lana patent op heeft. The greatest werd door fans en critici direct hemel in geprezen, zoals ook P4K die het nummer op #79 plaatste in haar Top 200 van de 10s. In de mijmerende lyrics vertelt ze hoe zeer ze het New York van haar jonge jaren mist. De videoclip is als 'double feature' uitgebracht met Fuck It, I Love You als inleidende track. Een shot in de video refereert naar een X aantal bands die door menigeen als 'The greatest of all time' worden gezien ?
123poetertjes schreef:
Fuck it I love her. Kwam ik achter toen ik deel één van de fraaie fucking clip luisterde, maar geen idee waarom.. Lana Del Fucking Rey is on fucking fire met haar nieuwste fucking album Norman Fucking Rockwell! Het gemiddelde van 4 komma fucking 18 sterren voorlopig liegt er niet om: Lana is allemans favoriete Venice fucking bitch. The Greatest – deel fucking 2 van de bovenstaande fucking clip – is een mooie fucking blauwdruk op alles dat dit album zo fucking awesome maakt: een echt Lana fucking liedje gemaakt voor aan de ene kant de surfin fucking dudes van de east fucking coast in de zomer en aan de andere kant de depri fucking teens die video fucking games spelen in de herfst. Een nostalgisch mar tegelijkertijd ook opliftend fucking nummer. In de clip zit verder zowaar een verwijzing naar de grootste fucking chickmagneet der bands (tevens met een eigen fucking currency nu) en Bon Fucking Iver. Zelf disst ze Kanye Fucking West ook nog eventjes. 21 fucking februari volgend jaar staat ze zowaar in het Ziiggo Fucking Dome. Willen jullie Drank Fucking Lover en Jordi Fucking Bitchboy daar meeten dan moeten jullie nu een persoonsgebonden fucking kaartje kopen. Dikke Fucking Kus

Dansende Beren schreef:
The Greatest” werd een melancholisch nummer, maar hier krijgen we een hele andere kant van Lana Del Rey te zien. De piano staat in dit nummer centraal en in de refreinen komt er nog een akoestische gitaar bij. De Amerikaanse zingt over hoe ze de rock-n’-roll miste en die is dan ook te horen in de elektrische gitaar die doorheen het nummer terugkeert. “The Greatest” werd een filosofisch nummer, waarop Lana het leven in vraag stelt, maar zich gelukkig weer weet op te trekken aan de muziek. Met een pianostukje van een minuut lang loopt de single langzaam maar zeker op zijn einde, maar toch biedt dit zeker een meerwaarde.

Fun fact
In the lyrics, Lana refers to The Beach Boys, David Bowie's Life on Mars, the 2018 Hawaiian nuclear missile alert, and Kanye West going blonde to support Donald Trump.

Fun fact 2
On the song’s bridge, Del Rey sings about feeling like the public lost Kanye after seeing him bleach blond standing next to Donald Trump. She was asked if she had heard anything from West since the song’s release. “No,” Del Rey said. “Gratefully, no. Here’s the thing: I don’t want to elicit a response. You never feel better for having written something like that.” ?

8. Summertime Sadness [101 punten, 22x genoemd] (GP: 6,4)

Meeste punten van: esteban, Dance Lover (10)

https://www.youtube.com/watch?v=TdrL3QxjyVw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Lana goes triphop met deze melodieuze parel. De laatste singlerelease van haar debuutalbum werd in veel landen een grote hit, maar niet bij ons. Summertime Sadness werd vaker genoemd dan de nummer #5, maar moest het met relatief weinig hoge noteringen doen.
Dance Lover schreef:
Hemeltergend dramatisch en een tikkeltje theatraal maar oh zo mooi en vol bravoure hoe Lana hier afscheid neemt van de zomer. De intro, de meeuwengeluiden, de trom roffels op de achtergrond, het lichte ruisen van de zee, de subtiele achtergrondzang......Kan dit blijven draaien. Perfectie!

Ondergewaardeerde Liedjes schreef:
Nee, zomers vrolijk word je er niet van. Het melancholische Summertime Sadness van Lana del Rey. En de clip stemt evenmin blij. Veel mooie herinneringen, maar aan het einde die onvermijdelijke sprong in het oneindige. Maar ook dát is wat mij betreft de Summer of Love. De pijn en de wanhoop als de liefde van je leven er niet meer is.

Fun fact
The song proved especially popular in Eastern Europe, topping the charts in both Poland and Ukraine.

Fun fact 2
A cover by the Dutch symphonic metal band Within Temptation covered was included as a bonus track on their 2014 Hydra album. Their vocalist Sharon den Adel explained to Artist Direct: "That was actually a project we did in Belgium for a radio station. We did a cover song once a week for thirteen weeks. I liked her album a lot so I figured I'd do one of her songs.".

Weliswaar in de Cedric Gervais remix maar wat was dat kippenvel toen de stem van Lana door de speakers kwam tijdens Tomorrowland 2014. Ten tijde van een flinke hittegolf. Het was bijna niet te harden op het festivalterrein. De vocals van 'Summertime Sadness' hakten er zo erg in toen. Wat een moment!

7. Blue Jeans [105 punten, 24x genoemd] (GP: 6,6)

Meeste punten van: Dance Lover (9)

De verschillen blijven klein aan de top. De spijkerbroek wordt iets vaker genoemd dan Summertime en vinden we zo terug op plek 7. Het was de derde (succesvolle) single van Born to Die. Halverwege januari 2012, toen haar debuutalbum nog niet uit was, mocht Lana Del Rey het nummer samen met Video Games ten gehore brengen bij Saturday Night Live. Ze kreeg echter een black-out, waardoor die live-versie van Blue Jeans nog steeds wordt gezien als een van de slechtste tv-optredens ooit. Lana ziet zich gelukkig niet van de wijs brengen door de kritiek en bouwde haar carrière geduldig verder op, mede dankzij haar ongelofelijke arbeidsethos (5 albums in 7 jaar en voor 2020 kunnen we waarschijnlijk weer een nieuwe langspeler verwachten).

https://www.youtube.com/watch?v=JRWox-i6aAk

Dance Lover schreef:
Lange tijd mijn absolute favoriet van haar. Prachtige intro en oh zo warm en vol begeestering ingezongen. Alsof er zich een oude zwart - wit film recht onder mijn ogen voltrekt.

Lana Del Rey schreef:
It's not my fault that love went bad. I met this person I was going to spend the rest of my life with. We were both clean and sober. We lived together and then he started getting into trouble, and he had to leave. There's a lot of facets to my life, they don't all seem like they would come together. It's been a strange ride.

Fun fact
“Blue Jeans” is about an ex-boyfriend whom Lana compares to James Dean. The relationship started off well, but soon “the bad boy” up and left. Eventually he became caught up in chasing money and selling drugs, leaving her in the dust. But all in all, she refuses to let him forget that she will always love him.

Fun fact 2
The cowgirl anthem was produced by hip-hop veteran Emile Haynie (Lil Wayne, Eminem) and finds Del Rey slotting in hip-hop slang ("You so fresh to death") into the lyrics. "I brought Emile in because the beats were still raw and hard to get... sort of the danger I wanted to incorporate," said the singer to Billboard magazine.

Heb dezelfde top 8, maar dan in andere volgorde. Ben ik nu Mister Fucking Mainstream?

6. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it [112 punten, 18x genoemd] (GP: 4,8)

Meeste punten van: motel matches (10)

https://www.youtube.com/watch?v=rY2LUmLw_DQ

Op zeker het rustigste, langzaamste en minimalistische nummer dat Lana tot noch toe heeft geschreven. Een gedempte piano is de enige instrumentale begeleiding in de single die begin dit jaar uitkwam. Op de lyrics van hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it klinkt Lana enorm eerlijk, emotioneel en kwetsbaar. Ze vergelijkt zichzelf met de iconische dichter Sylvia Plath. Hopelijk blijft Plath alleen op creatief vlak een inspiratie
thunder1 schreef:
Hope Is A Dangerous Thing For A Woman To Have is vervolgens weer een van die nummers waarvan je zou denken: ‘Maar dit heeft toch altijd bestaan? Er is vast wel ergens een versie van Nina Simone die dit nummer ergens in de jaren 60 vertolkte’. Maar nee, dit is nieuw, dit is Lana en dit zijn instant klassiekers.

123poetertjes schreef:
Vorig jaar verraste Lana ons al met Venice Bitch, een nummer van bijna tien minuten wat ook met recht een Afrekeningkanon werd. Nu verrast ze met nummer met een titel waarbij het bijna tien minuten duurt om m uit te spreken. Moet je wel flink stotteren, maar you get my drift. En ja, Lana is Lana en doet waar ze goed in is. Dit nieuwe nummer hope is a dangerous thing for a woman like me to have – but I have it (past toch wel gewoon op één regel) ademt een wonderschone wintersfeer, heeft minimale muzikale begeleiding maar straalt toch kracht uit. Mooie teksten ook en een voor haar doen zeldzaam moment op het einde wanneer ze overschakelt op kopstem. Lana is echt een powervrouw, logisch dus dat ze hoop heeft.

Dansende Beren schreef:
Haar eerste single in het nieuwe jaar “hope is a dangerous thing for a woman like me to have – but i have it” heeft niet alleen een lange titel, maar is met een duur van vijf minuten en een halve minuut alweer bovengemiddeld qua lengte. Ook muzikaal is Lana Del Rey weer bovengemiddeld en streeft ze wederom naar perfectie. “hope is a dangerous thing for a woman like me to have – but i have it” is een indringend nummer, waarin je enkel Lana en een piano te horen krijgt en waarin ze de rol van een vrouw in de maatschappij beschrijft. Kritisch en zeer nadenkend komt Del Rey over en zo hebben we ze het liefst. Een ongelofelijk mooi nummer.

Fun fact
In early January 2019, Del Rey posted a preview of the song on Instagram[4] and said in a statement that it was a "fan track".[1] The track was originally named "Sylvia Plath", in honor of the American poet whom she references in the song.

Fun fact 2
Over muted piano, Lana Del Rey muses on the expectations of being a celebrity and the desire for inner peace. The title is a reference to the 1994 movie The Shawshank Redemption when Tim Robbins' character Andy describes to Red (played by Morgan Freeman) how it was hope that got him through his time in time in solitary confinement. Red dismisses the comment, saying, "Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane."

Zoooo mooi deze Mijn nummer 2.

Leuk gepresenteerd trouwens!

Hope staat eigenlijk te laag, dat jullie het ff weten, al had ik m ook op 6. Wat een vieze classic dit. Ja, nu al. Schuimbekkend mooi

5. California [113 punten, 21x genoemd] (GP: 5,6)

Meeste punten van: Gretz, Tom Traubert (10)

https://www.youtube.com/watch?v=UMnWX4--EMo

California is op #5 de hoogste niet-single in deze finale. Lyrisch zou je dit melancholische epos van 5:06 het beste kunnen samenvatten als een klassieke Amerikaanse love story die F. Scott Fitzgerald geschreven had kunnen hebben. Lana smeekt haar love interest terug te keren naar Californië om met haar een paradijselijk leven te leiden. Maar tussen de regels door beseft ze dat haar kansen eigenlijk al verkeken zijn. Mijn favoriete nummer van dit moment, niet in de laatste plaats omdat ze kwistig strooit met allerhande superlatieven en hyperbolen

Dance Lover schreef:
Prachtig hoe ze hier zingt ''We`ll Do Whatever You Want, Travel Wherever How Far.....''.

Er zit een prachtige hunkering in haar stem naar een zeer aangenaam persoon waarmee ze de hele wereld aankan. Tegelijkertijd mooi hypothetisch hoe ze zich van allerlei zaken inbeeldt die ze samen kunnen doen ( herkenbaar, als ik de perfecte vriend vind dan...... ). Tegelijkertijd ook wrang dat je dan dus niet leeft met de dag. Vrijheidsdrang versus de perfecte relatie aangaan met iemand, een droomcombinatie die helaas als een contrast geldt voor de meesten, zelden zo mooi bezongen dit onderwerp, wordt altijd helemaal warm van binnen.

Dance Lover schreef:
En zo'n beetje de ultieme droom van iedere hetero jongen om zo warm en liefdevol bezongen te worden en naar Californië af te reizen voor een reünie. Gelukkig heb jij haar al bij je op de thee.

Rudi S schreef:
Lana Del Rey wat een naam, met zo iemand ga je backpacken in Afghanistan, tussen de krokodillen zwemmen in de nijl en de locale motorbende op hangplekken in de buurt benaderen (Lana loopt voorop). Een naam die in mooi het rijtje van Thor, Iron Man en Captain America past, sterker nog met Lana Del Rey was End game part II nooit nodig geweest.

thunder1 schreef:
Op het tergend mooie California klinkt Lana alsof ze een huwelijk is aangegaan met Cat Power ten tijde van albums als Moon Pix en You Are Free, maar ook hier hoor je weer duidelijk haar individualiteit.

Fun fact
Lana is referencing Joni Mitchell’s 1971 song “California” which is about her spending some time in Europe before coming back home to California. She’s putting a spin on Joni Mitchell’s story by singing this song from the point-of-view of an old friend or ex-lover who is welcoming the person to California.

Fun fact 2
It has been hypothesized that who this song actually refers to is a Scottish musician by the name of Barrie-James O’Neil, whom Del Ray dated from 2011 to 2014. Meanwhile Lana herself actually lives in California. So if such is the case, then she is telling O’Neil that the next time he may find himself in the States, he should come to her ‘hood and get in contact with her. And after doing so, she will do everything she can to lift up his spirits.

jordidj1 (moderator)
❤️

4. Born to Die [186 punten, 26x genoemd] (GP: 3,8)

Meeste punten van: MRDammann, Arno, stardust_be, jordidj1, musicfriek, 123poetertjes (10)

https://www.youtube.com/watch?v=Bag1gUxuU0g

We zijn aangekomen bij het laatste viertal, dat een zeer grote marge heeft op de rest. Allereerst het magistrale titelnummer van het major label debuut, oftewel Lana's (YOLO-achtige) eerbetoon aan de ware liefde en het wilde leven. Born to Die scoort bijna evenveel eerste plaatsen als de uiteindelijk nummer 1 en scoort qua gemiddelde enorm hoog, maar het is net niet genoeg voor het podium.
Dance Lover schreef:
In het begin vond ik dit redelijk pathetisch. Echter na het zien van al veel genoemde ''Mommy'' viel bij mij het kwartje. Ultieme melancholie kitsch maar nog nooit zo gevoelig mooi bezongen, zodat het je niet onberoerd kan laten.

musicfriek schreef:
Blijft zo bloedstollend prachtig dit. Hoe ze hier zingt.. zucht.. vooral dat stukje vanaf 1:56: Lost but now I am found

MRDammann schreef:
Verliefd geworden op de muziek van Lana Del Rey sinds de film Mommy waar het geniale Born to Die als afsluitingstrack werd gebruikt. Ik hoorde gelijk dat dat een nummer van de buitencategorie was. Sindsdien haar goed gaan volgen. Nu een grote fan en het was daarom erg lastig om een top 10 te maken, één ding was zeker: Born to Die staat bovenaan.

Lana Del Rey schreef:
For “Born To Die,” I wrote a treatment for it called “The Lonely Queen,” so that I would be in a setting that represented Heaven, sort of in like a remote castle in Romania. Walking through the halls flanked by tigers. And then she’d be flashing back to happier times in the arms of her love. And then Yoann Lemoine adapted that treatment and made it more doable. But I love that video. I really do. I can’t believe it turned out so beautifully. I spent a lot of time thinking about where I wanted it to go.

Fun fact
Del Rey borrowed the voice of American singer and guitarist Leslie West for this song from his much sampled tune, "Long Red."

Fun fact
Del Rey felt this song best represented the mood and the energy of Born to Die, which was why she titled the record after it. She explained to UK newspaper The Sun: "I consider the record a homage to true love lost and a tribute to living life on the wild side. When I was young I was overwhelmed by thoughts of my own mortality, but I also found fleeting moments of happiness in the arms of my lover and friends. This track and the record are about these two worlds — death and love — coming together."

Gretz schreef:
van het debuut

Is dat zo?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.