MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1996Meter

zoeken in:
Er zijn nu 7 jaarmeters gaande waarvan er al een paar over de 100 nummers zitten. Of daar nog veel interessants bij zal komen is nog maar de vraag. Misschien voor mij tijd om nog maar eens met een nieuwe te beginnen. Ik kies hierbij voor 1996, voor mij een van de beste jaren van de nineties. Misschien ook omdat het Radiohead vrij is.
Hoe ga ik te werk;
1. Ik plaats alleen videoclips van nummers die in 1996 gereleased zijn, op album of op single mits dat nummer staat op een album dat het jaar daarop is gereleased. Singles voorkomende op een album van 1995 worden door mij niet vermeld.
2. Na 24 uur plaats ik een nieuw nummer. Tussen 18:00 en 19:00 's-avonds. Mocht ik om 19:00 nog niets geplaats hebben, dan mag een van jullie dat doen.
3. Zo lang de nummers in de rangschikkingen in het cursief weergegeven zijn kan op die nummers nog gewoon gestemd worden.

Laat ik maar gelijk beginnen met een van de voor mij mooiste nummers van 1996.

16 Horsepower - Black Soul Choir

Edit: Deze blijft dus staan tot a.s. zaterdag 18:00 uur.

Mooi jaar!!
Deze vond ik nooit zo bijzonder, maar verwacht dat hij wel lang in de hot seat zal blijven.

7,7

johan de witt schreef:
Mooi jaar!!
Deze vond ik nooit zo bijzonder, maar verwacht dat hij wel lang in de hot seat zal blijven.

Het is de winnaar van de Knock-Out Songs: 1996 maar ik verwacht niet dat hij hier als best genoteerde uit de bus komt. Deze game is toch wel iets anders dan een Knock-Out game.

wibro schreef:
Ik kies hierbij voor 1996, voor mij een van de beste jaren van de nineties. Misschien ook omdat het Radiohead vrij is.

Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1996)

9.8

Misschien wel hun beste.

9

Verwacht dat Shadow hier wel gaat winnen

Die komt morgen aan de beurt. Dat verklap ik nu al vast.

Leuk. In 2000 zitten we bijna aan de 100, en daarna wilde ik verder met 1999 of 2001. Maar dit maakt de keuze voor 2001 wel iets waarschijnlijker. Dan hebben we 1991, 1996 en 2001, mooie spreiding.

Voor dit nummer alvast een 9,5.

In 1996 langs me heengegaan, maar toen ik een paar jaar daarna ging studeren in het eerste jaar vrienden gemaakt die helemaal uit hun dak gingen toen dit op een feestje werd gedraaid. Sindsdien wel liefhebber van de band.

7,8

wibro schreef:
(quote)

Die komt uit 1995 GrafGantz

Talk Show Host is wel uit 1996. Is een b-side van Street Spirit en staat ook op deze soundtrack:
Romeo + Juliet (1996)

En is een heel mooi nummer.

Die zal ik in ieder geval aan de lijst toevoegen herman.

Ik zie trouwens nu pas dat er in 1996 een E.P. verschenen is van Radiohead, maar volgens mij is Street Spirit dezelfde uitvoering als van die op The Bends.

Hopelijk kunnen Suede en/of George Michael hier ook een duit in het zakje doen met hun prachtalbums.

7,4

Heerlijk nummer!

10

1996 vind ik - wat albums betreft - net het minste jaar van de nineties (1995 is veel beter). Maar goed, deze krijgt ...

8,5

1995 is onlangs uitvoerig aan bod geweest in Song van het Jaar 1995 en dan heeft het geen zin om die gelijk weer de revu te laten passeren in dit topic.

Niet iedereen volgt alle topics he

wibro schreef:
Ik zie trouwens nu pas dat er in 1996 een E.P. verschenen is van Radiohead

Is dit grappig bedoeld of zo? Ik link hierboven nondeju naar die EP, waar jij vervolgens op reageert ?

Is niet grappig bedoeld. Ik heb die link niet eens aangeklikt. Daarom dacht ik dat jij het over de single Street Spirit had. Stom van mij. Het soundtrack nummer uit de film Romeo & Juliet gaat in ieder geval wel meedoen.

wibro schreef:
Is niet grappig bedoeld. Ik heb die link niet eens aangeklikt. Daarom dacht ik dat jij het over de single Street Spirit had. Stom van mij.

Singles mogen niet eens op MuMe, dus best wel stom ja ?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:03 uur

geplaatst: vandaag om 21:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.