MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Kinksmeter

zoeken in:

7.6

wavanbuuren
6,9

Martial
7

johannesA
7,8

7,2

Skin and Bone schuift aan bij de 7,5 nummers.

1 Animal Farm (8,08750 / 8 stemmen)
2 Big Black Smoke (7,68750 / 8 stemmen)
3 Everybody's Gonna Be Happy (7,62727 / 11 stemmen)
4 Afternoon Tea (7,55455 / 11 stemmen)
5 Skin and Bone (7,47222 / 9 stemmen)
6 Apeman (7,46500 / 10 stemmen)
7 This Strange Effect (7,40000 / 10 stemmen)

Het volgende nummer werd onder de naam Dave Davies in 1968 uitgebracht als single en haalde in Nederland de 15e plaats in de hitparade. Net zoals alle Dave Davies nummers was het in feite een Kinks nummer. Hooguit was broer Ray wat minder aanwezig. Bij mij staat hij als bonustrack op Arthur, maar eerder stond hij als bonustrack op Something Else en in feite hoort hij The Village Green Preservation Society, want toen waren de opnames.

Lincoln County

8.3

Bij mij staat hij als bonustrack op Arthur, maar eerder stond als bonustrack op Something Else en in feite hoort hij The Village Green Preservation Society, want toen waren de opnames

8

johannesA
8,4

8.0

7,6

Martial
7,5

Stemmen voor Lincoln County worden nog steeds meegenomen, maar omdat ik later vandaag niet toekom aan het plaatsen van een nieuw nummer doe ik het nu maar alvast.

Het album The Kink Kontroversy hebben we nog niet gehad, dus vandaag maar een track daarvan. Het album begint me steeds beter te bevallen en is wat mij betreft duidelijk sterker dan het tweede en vooral het debuutalbum. Het nummer hieronder heeft een erg sterk Byrdsgevoel en dat is altijd een dikke plus.

I Am Free

johannesA
8

7.2

7,5

Martial
7

Een nieuwe nummer 2 en nummer laatst.

1 Animal Farm (8,08750 / 8 stemmen)
2 Lincoln County (7,97500 / 8 stemmen)
3 Big Black Smoke (7,68750 / 8 stemmen)
4 Everybody's Gonna Be Happy (7,62727 / 11 stemmen)
5 Afternoon Tea (7,55455 / 11 stemmen)
6 Skin and Bone (7,47222 / 9 stemmen)
7 Apeman (7,46500 / 10 stemmen)
8 This Strange Effect (7,40000 / 10 stemmen)
9 I Am Free (7,36875 / 8 stemmen)

Het volgende nummer is de eerste albumtrack van Face to Face. Geïnspireerd door de emigratie van zus Rosy naar Australië, iets wat later ook nog wat meer wordt verweven in het album Arthur. Mooie track.

Rosy Won't You Please Come Home

7.2

wavanbuuren
7,8

6,8

Gast
geplaatst: vandaag om 21:41 uur

geplaatst: vandaag om 21:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.