MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2007

zoeken in:
johan de witt schreef:
Goed genoeg in elk geval om te weten dat het geen top 4-materiaal voor me is. En ik ben geen masochist...
Waarmee je dus impliciet aangeeft niet ieder nummer (volledig) beluisterd te hebben. Ik vind dat wel een vereiste om hier mee te (kunnen) spelen. Ik vind het ook niet fair tegenover de nominator van een nummer als iemand het (gedeeltelijk) niet luistert.

1. Amy Winehouse - Back to Black
2. UGK - Int'l Players Anthem (I Choose You)
3. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough
4. Beyoncé - Irreplaceable

Twee uitstekende liedjes. Voor de andere zes loop ik minder warm. Vooral Brett Anderson valt me erg tegen. Suede is te gek maar dit vind ik saai en belegen klinken. Gelukkig is Suede op dit moment weer helemaal terug!

Wat een schitterend nummer van Brett

1. Brett Anderson - Love is Dead
2. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough
3. Blonde Redhead - 23
4. Amy Winehouse - Back to Black

DjFrankie (moderator)
1 Blonde Redhead - 23
2 Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough
3 Porcupine Tree - Anesthetize
4 Battles - Atlas

luigifort schreef:
Wat een schitterend nummer van Brett

1. Brett Anderson - Love is Dead

Je hebt het dan ook zelf genomineerd. Het tegendeel zou me meer verbazen.

Edgar18 schreef:
Waarmee je dus impliciet aangeeft niet ieder nummer (volledig) beluisterd te hebben. Ik vind dat wel een vereiste om hier mee te (kunnen) spelen. Ik vind het ook niet fair tegenover de nominator van een nummer als iemand het (gedeeltelijk) niet luistert.

Tja, die aloude discussie zullen we maar niet weer nieuw leven inblazen toch?
Ik denk dat iedereen hier oud en wijs genoeg is om op zijn (of haar) manier tot een gewogen oordeel te komen.

1. Blonde Redhead - 23
2. Amy Winehouse - Back to Black
4. Battles - Atlas

2007 is voor mij een topjaar, maar dit is een vrij matige ladder en als ik zie wat er genomineerd is (al dan niet automatisch) dan vind ik het triest hoeveel goede nummers daar dan niet van in de plaats hadden kunnen staan. Eén voordeel heeft het wel: het kiezen wordt wel een pak eenvoudiger nu.

johan de witt schreef:
(quote)

Tja, die aloude discussie zullen we maar niet weer nieuw leven inblazen toch?
Ik denk dat iedereen hier oud en wijs genoeg is om op zijn (of haar) manier tot een gewogen oordeel te komen.

Er moeten toch wel echt 5 baggernummers in een ladder staan voor ik op een national of arcade fire (of porcupiine tree al is de kans groter dat ik op die stem dan op een van de eerste twee). Het verplicht nu helemaal moeten luisteren naar alle 8 liedjes, tja hoeveel spelers blijven er dan over?

ranja schreef:
Het verplicht nu helemaal moeten luisteren naar alle 8 liedjes, tja hoeveel spelers blijven er dan over?

Maar dat is in feite wel de essentie van het spel, dat je de nummers die je nog niet kent op z’n minst 1 kans geeft. Natuurlijk zal niemand je stem diskwalificeren als blijkt dat je de laatste minuut hebt overgeslagen of per ongeluk een nummer niet heb beluisterd (wat je al dacht te kennen), maar het gaat om het idee.

De vaste deelnemers aan Song van het Jaar zijn hier over het algemeen vrij serieus in, wat het spelverloop ten goede komt. Ik zou zeggen zet de playlist gewoon op op een moment dat je met andere werkzaamheden kunt combineren. Als je het beluisteren van andermans nominaties maar niks vindt kun je beter extra tijd stoppen in de MuMeAfrekening of vergelijkbare topics (zoals de top 40 van 25 jaar terug).

Gretz schreef:
(quote)

Maar dat is in feite wel de essentie van het spel, dat je de nummers die je nog niet kent op z’n minst 1 kans geeft. Natuurlijk zal niemand je stem diskwalificeren als blijkt dat je de laatste minuut hebt overgeslagen of per ongeluk een nummer niet heb beluisterd (wat je al dacht te kennen), maar het gaat om het idee.

De vaste deelnemers aan Song van het Jaar zijn hier over het algemeen vrij serieus in, wat het spelverloop ten goede komt. Ik zou zeggen zet de playlist gewoon op op een moment dat je met andere werkzaamheden kunt combineren. Als je het beluisteren van andermans nominaties maar niks vindt kun je beter extra tijd stoppen in de MuMeAfrekening of vergelijkbare topics (zoals de top 40 van 25 jaar terug).

Ik vind het altijd leuk iets te ontdekken wat ik goed vind maar niet kende, maar helaas wordt er een hoop genomineerd wat ik wel ken maar niks vind... moet ik daarom maar niet mee doen? Nee, ik hoop dat in de finale die dingen die ik niks vind verdwenen zijn en wat ik wel leuk vind over is... ijdele hoop ik weet het.

1. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough
2. Blonde Redhead - 23
3. Amy Winehouse - Back to Black
4. UGK - Int'l Players Anthem (I Choose You)

Elke seconde moet uitgeluisterd worden...

Anesthetize is een geweldig nummer om mee te beginnen!

1. Porcupine Tree - Anesthetize
4. Brett Anderson - Love is Dead

Klagen dat het een minder jaar is en dan collectief op Manic Street Preachers stemmen komt je geloofwaardigheid niet ten goede

Titmeister schreef:
Klagen dat het een minder jaar is en dan collectief op Manic Street Preachers stemmen komt je geloofwaardigheid niet ten goede

Euhm pardon? Dat nummer is net één van de vele redenen waarom 2007 zo'n goed muziekjaar is

2007 is voor mij zeker geen minder jaar hoor

ranja schreef:
Het verplicht nu helemaal moeten luisteren naar alle 8 liedjes, tja hoeveel spelers blijven er dan over?
Er is een verschil tussen het luisteren van een nummer dat je goed kent maar gewoon niet leuk vind (dat lijkt me inderdaad wat overbodig) of het luisteren van een min of meer onbekend nummer van een artiest/genre wat misschien je smaak niet zo is (UGK zal voor sommigen een goed voorbeeld zijn). In dat laatste geval hoop ik toch ten zeerste dat iedereen de moeite neemt zo’n nummer minstens eenmaal te beluisteren en een eerlijke kans te geven.

UGK kende ik niet en wel even geprobeerd... had al snel beter kunnen zijn dan Beyonce maar nee.

2. Brett Anderson - Love is Dead

Vrij matige ladder, allemaal wel oké. Maar behalve porcupine tree geen knallers. Beyoncé hoor ik iig het vaakst. Mijn vrouw is behoorlijk fan.

2. Battles - Atlas
4. Blonde Redhead - 23

johannesA
1. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough
2. Porcupine Tree - Anesthetize
4. Battles - Atlas

Inderdaad geen beste ladder om mee te beginnen, al komt dat voornamelijk door de slaapverwekkende muzak van MSP en Anderson. Oh, en een bijzonder matige Beyoncé helpt ook niet mee.

1. Battles - Atlas
3. Porcupine Tree - Anesthetize
4. Amy Winehouse - Back to Black

Ladder 1:

Geen enkel nummer wat er bovenuit steekt. Ik pas.

Zo heeft iedereen z'n eigen reden om ontevreden te zijn over de deelnemende songs Wat de een het enige interessante vindt, vindt de ander het voorbeeld van matigheid

Niet ontevreden over de deelnemers. Gewoon ontevreden over deze ladder.

3. Beyoncé - Irreplace
4. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough

3. Beyoncé - Irreplace
4. Porcupine Tree - Anesthetize

2. Porcupine Tree - Anesthetize

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.