Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2007
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2018, 20:08 uur
Mwah, toch een beetje suf lijstje uiteindelijk, niet echt representatief voor al het moois dat in 2007 uitkwam.
Meerdere dubbele noteringen op slechts 12 nummers.
01. M.I.A. - Paper Planes
02. Amy Winehouse - Back to Black
03. Arcade Fire - No Cars Go
04. The National - Fake Empire
05. LCD Soundsystem - All My Friends
Meerdere dubbele noteringen op slechts 12 nummers.

01. M.I.A. - Paper Planes
02. Amy Winehouse - Back to Black
03. Arcade Fire - No Cars Go
04. The National - Fake Empire
05. LCD Soundsystem - All My Friends
0
geplaatst: 4 november 2018, 22:36 uur
Behoorlijk zwakke finale. Eenzijdig, saai en weinig goede nummers.
1. Editors - The Racing Rats
2. The National - Fake Empire
3. Arcade Fire - Intervention
4. M.I.A. - Paper Planes
5. The National - Slow Show
4. M.I.A. - Paper Planes
5. The National - Slow Show
2
geplaatst: 5 november 2018, 00:08 uur
Ik vind het trouwens wel bijzonder dat je praktisch elk nummer de grond in becijferd, maar toch doodleuk Editors op één zet.
0
johannesA
geplaatst: 5 november 2018, 08:10 uur
1. Arcade Fire - Intervention
3. LCD Soundsystem - All My Friends
4. Editors - The Racing Rats
5. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
3. LCD Soundsystem - All My Friends
4. Editors - The Racing Rats
0
geplaatst: 5 november 2018, 10:20 uur
2. Arcade Fire - No Cars Go
3. The National - Fake Empire
4. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
5. Arctic Monkeys - 505
6. Arcade Fire - Intervention
7. The National - Slow Show
8. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
9. Radiohead - Videotape
10. Amy Winehouse - Back to Black
11. LCD Soundsystem - All My Friends
12. M.I.A. - Paper Planes
Sterkste finalejaar tot nu toe. Enkel Paper Planes blijf ik een matig nummer vinden. Top-7 zijn allen persoonlijke favorieten!
2. Arcade Fire - No Cars Go
3. The National - Fake Empire
4. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
5. Arctic Monkeys - 505
7. The National - Slow Show
9. Radiohead - Videotape
10. Amy Winehouse - Back to Black
Sterkste finalejaar tot nu toe. Enkel Paper Planes blijf ik een matig nummer vinden. Top-7 zijn allen persoonlijke favorieten!
0
geplaatst: 5 november 2018, 20:02 uur
1. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2. Arcade Fire - Intervention
3. Arctic Monkeys - 505
4. Amy Winehouse - Back to Black
5. The National - Fake Empire
2. Arcade Fire - Intervention
3. Arctic Monkeys - 505
0
geplaatst: 6 november 2018, 07:43 uur
1. The National - Slow Show
2. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
3. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
4. Arcade Fire - No Cars Go
7. Arctic Monkeys - 505
8. Radiohead - Videotape
9. Amy Winehouse - Back to Black
10. Editors - The Racing Rats
3. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
4. Arcade Fire - No Cars Go
7. Arctic Monkeys - 505
8. Radiohead - Videotape
9. Amy Winehouse - Back to Black
10. Editors - The Racing Rats
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 november 2018, 22:20 uur
2. M.I.A. - Paper Planes
4. The National - Fake Empire
2. M.I.A. - Paper Planes
4. The National - Fake Empire
0
geplaatst: 7 november 2018, 01:56 uur
1. Amy Winehouse - Back to Black
3. Radiohead - Videotape
4. M.I.A. - Paper Planes
3. Radiohead - Videotape
4. M.I.A. - Paper Planes
0
geplaatst: 7 november 2018, 07:37 uur
2. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
2. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
0
geplaatst: 7 november 2018, 15:53 uur
1. Radiohead - Videotape
2. Amy Winehouse - Back to Black
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4. Arcade Fire - Intervention
5. Arctic Monkeys - 505
6. M.I.A. - Paper Planes
7. The National - Fake Empire
9. Arcade Fire - No Cars Go
10. The National - Slow Show
11. Editors - The Racing Rats
12. LCD Soundsystem - All My Friends
En met het meest kloppende finalelijstje van allemaal sluit ik deze jaargang. Zometeen de eerste helft van de uitslag.
2. Amy Winehouse - Back to Black
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4. Arcade Fire - Intervention
5. Arctic Monkeys - 505
6. M.I.A. - Paper Planes
7. The National - Fake Empire
9. Arcade Fire - No Cars Go
10. The National - Slow Show
11. Editors - The Racing Rats
12. LCD Soundsystem - All My Friends
En met het meest kloppende finalelijstje van allemaal sluit ik deze jaargang. Zometeen de eerste helft van de uitslag.
1
geplaatst: 7 november 2018, 16:28 uur
12. Radiohead - Videotape (23 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: luigifort & mijzelf)
Een finale met veel artiesten die met twee nummers meespelen. In het verleden bleek dit vaak geen voorbode voor succes. De een snoept de ander toch vaak wat punten af waardoor beide net niet lekker uitkomen. Ook in het geval van Radiohead pakt dit zo uit want Videotape hoort natuurlijk absoluut niet op de laatste plek thuis
.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: luigifort & mijzelf)
Een finale met veel artiesten die met twee nummers meespelen. In het verleden bleek dit vaak geen voorbode voor succes. De een snoept de ander toch vaak wat punten af waardoor beide net niet lekker uitkomen. Ook in het geval van Radiohead pakt dit zo uit want Videotape hoort natuurlijk absoluut niet op de laatste plek thuis
.
1
geplaatst: 7 november 2018, 16:29 uur
Videotape hoort natuurlijk absoluut niet op de laatste plek thuis
Klopt, het hoorde namelijk überhaupt niet in de finale thuis 
0
geplaatst: 7 november 2018, 16:33 uur
11. The National - Slow Show (27 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: Titmeister, Gretz, jordidj1 & Manfield)
Slow Show werd net als Videotape slechts zeven keer genoemd (alle andere deelnemers meer dan tien keer) maar stond wel vier keer op de eerste plek. Dat doet slechts een liedje nog beter. Ondanks de vier eerste plekken komt The National niet voorbij de elfde plek. Zou Fake Empire dan de meubelen gaan redden?
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: Titmeister, Gretz, jordidj1 & Manfield)
Slow Show werd net als Videotape slechts zeven keer genoemd (alle andere deelnemers meer dan tien keer) maar stond wel vier keer op de eerste plek. Dat doet slechts een liedje nog beter. Ondanks de vier eerste plekken komt The National niet voorbij de elfde plek. Zou Fake Empire dan de meubelen gaan redden?
0
geplaatst: 7 november 2018, 16:40 uur

Je beseft dat je All My Friends op de laatste plaats hebt staan? Groetjes.
0
geplaatst: 7 november 2018, 16:47 uur
Edgar18 schreef:
Ondanks de vier eerste plekken komt The National niet voorbij de elfde plek. Zou Fake Empire dan de meubelen gaan redden?
Ondanks de vier eerste plekken komt The National niet voorbij de elfde plek. Zou Fake Empire dan de meubelen gaan redden?
Lijkt me evident dat The National het dit jaar overall wel beter doet dan Radiohead. Dat is ook een prestatie

1
geplaatst: 7 november 2018, 16:49 uur
10. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (28 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Johnny Marr)
En daar is op plek tien ook de eerste van de aapjes. Het enige nummer dat in deze finale geen eerste plek wist te scoren. Eindigde in de ladder nog achter Videotape maar blijft er in de finale dus net voor.
9. Arctic Monkeys - 505 (28 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: 123poetertjes & Rudi S)
Met exact evenveel punten eindigt op plek negen het tweede aapjes nummer. 505 wist in tegenstelling tot Fluorescent Adolescent wel eerste plekken te scoren. Het opvallende is dat dit nummer in de halve finale het hoogste stempercentage van alle liedjes wist te halen. De enige vier liedjes die qua percentage in de buurt konden blijven scoren hier allemaal top vijf maar de Monkeys vallen dus best wel tegen. Jammer wel, ik vind dit een van hun toppers en deze negende plek stelt dan toch wat teleur.
(genomineerd door Johnny Marr)
En daar is op plek tien ook de eerste van de aapjes. Het enige nummer dat in deze finale geen eerste plek wist te scoren. Eindigde in de ladder nog achter Videotape maar blijft er in de finale dus net voor.
9. Arctic Monkeys - 505 (28 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van: 123poetertjes & Rudi S)
Met exact evenveel punten eindigt op plek negen het tweede aapjes nummer. 505 wist in tegenstelling tot Fluorescent Adolescent wel eerste plekken te scoren. Het opvallende is dat dit nummer in de halve finale het hoogste stempercentage van alle liedjes wist te halen. De enige vier liedjes die qua percentage in de buurt konden blijven scoren hier allemaal top vijf maar de Monkeys vallen dus best wel tegen. Jammer wel, ik vind dit een van hun toppers en deze negende plek stelt dan toch wat teleur.
0
geplaatst: 7 november 2018, 16:56 uur
8. Arcade Fire - No Cars Go (34 punten, 13 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Co Jackso)
En op plek acht komen we dan ook de eerste van Arcade Fire tegen. Dat betekent dat alle bands met meerdere ijzers in het vuur er nu één (of twee) kwijt zijn. No Cars Go werd best vaak genoemd maar al teveel hoge noteringen zaten daar niet bij en dan is plek acht het hoogst haalbare.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Co Jackso)
En op plek acht komen we dan ook de eerste van Arcade Fire tegen. Dat betekent dat alle bands met meerdere ijzers in het vuur er nu één (of twee) kwijt zijn. No Cars Go werd best vaak genoemd maar al teveel hoge noteringen zaten daar niet bij en dan is plek acht het hoogst haalbare.
0
geplaatst: 7 november 2018, 17:03 uur
7. Amy Winehouse - Back to Black (35 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Choconas)
Het rechterrijtje wordt aangevoerd door Amy Winehouse en haar signature single Back to Black. Een donker geluid heeft het op deze site vaak lastig en dat bleek ook nu het geval. Back to Black plaatste zich als laatste voor deze finale maar weet daarin toch een knappe zevende plek te scoren. Persoonlijk vind ik dit nog laag maar het stempubliek in ogenschouw nemend valt het me eigenlijk niet tegen.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Choconas)
Het rechterrijtje wordt aangevoerd door Amy Winehouse en haar signature single Back to Black. Een donker geluid heeft het op deze site vaak lastig en dat bleek ook nu het geval. Back to Black plaatste zich als laatste voor deze finale maar weet daarin toch een knappe zevende plek te scoren. Persoonlijk vind ik dit nog laag maar het stempubliek in ogenschouw nemend valt het me eigenlijk niet tegen.
0
geplaatst: 7 november 2018, 17:26 uur
Knap dat van alle dubbelaars het minste nummer het hoogst eindigt 

0
geplaatst: 7 november 2018, 18:16 uur
Ik vind het 3,5 keer de beste van de twee. Videotape en Jigsaw zijn bijkans even goed en bij de andere drie is het hoogst eindigende nummer ook echt de betere.
0
geplaatst: 7 november 2018, 18:37 uur
6. LCD Soundsystem - All My Friends (36 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Ploppesteksel, andré & ranja)
We gaan door met het linkerrijtje en daar vinden we LCD Soundsystem. Deze band kent een redelijke schare fans op deze site en ik zag het nummer dan vooraf ook als outsider voor de titel. Het bleek allemaal niet zo'n vaart te lopen want na All My Friends valt er een flink gat naar de nummer vijf.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Ploppesteksel, andré & ranja)
We gaan door met het linkerrijtje en daar vinden we LCD Soundsystem. Deze band kent een redelijke schare fans op deze site en ik zag het nummer dan vooraf ook als outsider voor de titel. Het bleek allemaal niet zo'n vaart te lopen want na All My Friends valt er een flink gat naar de nummer vijf.
0
geplaatst: 7 november 2018, 18:43 uur
5. M.I.A. - Paper Planes (43 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van: ArthurDZ, Arno, Koenr)
M.I.A. strandt op plek vijf met evenveel punten als de nummer vier die net wat meer nummer één posities wist te pakken. Het nummer werd wel vijftien keer genoemd en dat deed alleen de top twee beter. Afgelopen zomer zag ik M.I.A live maar dat viel helaas behoorlijk tegen. Op Paper Planes na dan want dat blijft toch wel een machtig nummer. Ik had het een top drie positie gegund.
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van: ArthurDZ, Arno, Koenr)
M.I.A. strandt op plek vijf met evenveel punten als de nummer vier die net wat meer nummer één posities wist te pakken. Het nummer werd wel vijftien keer genoemd en dat deed alleen de top twee beter. Afgelopen zomer zag ik M.I.A live maar dat viel helaas behoorlijk tegen. Op Paper Planes na dan want dat blijft toch wel een machtig nummer. Ik had het een top drie positie gegund.
0
geplaatst: 7 november 2018, 18:48 uur
4. Editors - The Racing Rats (43 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door wibro, nummer 1 van: wibro, Cervantes, dumb_helicopter, DjFrankie & laxus11)
In het land der blinden.... dat is het spreekwoord dat in me opkomt als ik naar de nummer vier kijk. Editors lijkt duidelijk te profiteren van het gegeven dat het a) maar één troef in de finale heeft en b) het meest klassieke rocknummer van de twaalf is. De users die het nummer bovenaan zetten ken ik als liefhebbers van het wat klassiekere geluid en dat is precies wat Editors laat horen. In mijn ogen is dit dan ook de meest verrassende finalist. Smokers had ik hier wel verwacht maar The Racing Rats! Het mag ook een klein wonder heten dat het gelukt is want Editors plaatste zich als een na laatste voor deze finale. In de eerste ronde bleef het ook een straatlengte achter No Cars Go maar in deze finale piepen ze daar dus mooi voorbij. De race van de Editors strandt net voor het podium.
(genomineerd door wibro, nummer 1 van: wibro, Cervantes, dumb_helicopter, DjFrankie & laxus11)
In het land der blinden.... dat is het spreekwoord dat in me opkomt als ik naar de nummer vier kijk. Editors lijkt duidelijk te profiteren van het gegeven dat het a) maar één troef in de finale heeft en b) het meest klassieke rocknummer van de twaalf is. De users die het nummer bovenaan zetten ken ik als liefhebbers van het wat klassiekere geluid en dat is precies wat Editors laat horen. In mijn ogen is dit dan ook de meest verrassende finalist. Smokers had ik hier wel verwacht maar The Racing Rats! Het mag ook een klein wonder heten dat het gelukt is want Editors plaatste zich als een na laatste voor deze finale. In de eerste ronde bleef het ook een straatlengte achter No Cars Go maar in deze finale piepen ze daar dus mooi voorbij. De race van de Editors strandt net voor het podium.
0
geplaatst: 7 november 2018, 18:52 uur
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (48 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: nelis, Johnny Marr & LucM)
Het was al vlot duidelijk dat de race om de titel zou gaan tussen drie echte MuMe mastodonten. Waar dat de jaren '90 Radiohead regelmatig goed lukt heeft de 'In Rainbows' Radiohead het vaak wat lastiger. Jigsaw won 'slechts' één keer de witte trui, in de ladder kwam het nooit veel verder dan plek tweehonderd en ook in dit spel moet het de overwinning laten aan een ander. Jigsaw scoorde in de halve finale nog het beste van de drie overgebleven nummers maar in deze finale komt het net tekort. Twee puntjes op de nummer twee en zeven punten op de winnaar. Al met al helemaal niet slecht natuurlijk.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: nelis, Johnny Marr & LucM)
Het was al vlot duidelijk dat de race om de titel zou gaan tussen drie echte MuMe mastodonten. Waar dat de jaren '90 Radiohead regelmatig goed lukt heeft de 'In Rainbows' Radiohead het vaak wat lastiger. Jigsaw won 'slechts' één keer de witte trui, in de ladder kwam het nooit veel verder dan plek tweehonderd en ook in dit spel moet het de overwinning laten aan een ander. Jigsaw scoorde in de halve finale nog het beste van de drie overgebleven nummers maar in deze finale komt het net tekort. Twee puntjes op de nummer twee en zeven punten op de winnaar. Al met al helemaal niet slecht natuurlijk.
2
geplaatst: 7 november 2018, 19:12 uur
2. The National - Fake Empire (50 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: stardust_be & cosmic kid)
Matt en zijn mannen hingen er lange tijd een beetje bij maar in de laatste elf lijstjes werd The National tien keer opgenomen. Ze kwamen daardoor nog verdraaide dicht bij de eerste plek maar de overwinning heeft er nooit echt ingezeten. Nu is een tweede plek natuurlijk ook helemaal niet verkeerd. Maar ja, dat dekselse Arcade Fire he... het zat ze al vaker in de weg.
1. Arcade Fire - Intervention (55 punten, 17 keer genoemd)
(genomineerd door charlotte2807, nummer 1 van: johan de witt, Simon77, charlotte2807 & johannesA)
De strijd is beslist en de Canadezen van Arcade Fire hebben weer eens gewonnen. De op één na meeste noteringen en op één na meeste nummer één posities zijn voldoende voor een nette overwinning. Intervention stond bijna constant aan de leiding en pakt uiteindelijk ook de overwinning. Eindigde in de halve finale nog achter Radiohead maar nu zijn de rollen duidelijk omgedraaid. In een greatest hits of Arcade Fire zou het tussen Intervention en Tunnels gaan wie er bovenaan eindigt in mijn lijstje dus ik kan uitstekend leven met deze overwinning. Ik zal ook nooit de magische toegift tijdens BKS een jaar of twee geleden vergeten. Wat was dat goed! Maar, ook afgelopen zomer in Zweden waren ze weer in topvorm. Hoewel ik zeker niet tot de grote fans behoor hebben ze gewoon een aantal hele fijne nummers en dit is er daar zeker een van. Mooie overwinning
.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: stardust_be & cosmic kid)
Matt en zijn mannen hingen er lange tijd een beetje bij maar in de laatste elf lijstjes werd The National tien keer opgenomen. Ze kwamen daardoor nog verdraaide dicht bij de eerste plek maar de overwinning heeft er nooit echt ingezeten. Nu is een tweede plek natuurlijk ook helemaal niet verkeerd. Maar ja, dat dekselse Arcade Fire he... het zat ze al vaker in de weg.
1. Arcade Fire - Intervention (55 punten, 17 keer genoemd)
(genomineerd door charlotte2807, nummer 1 van: johan de witt, Simon77, charlotte2807 & johannesA)
De strijd is beslist en de Canadezen van Arcade Fire hebben weer eens gewonnen. De op één na meeste noteringen en op één na meeste nummer één posities zijn voldoende voor een nette overwinning. Intervention stond bijna constant aan de leiding en pakt uiteindelijk ook de overwinning. Eindigde in de halve finale nog achter Radiohead maar nu zijn de rollen duidelijk omgedraaid. In een greatest hits of Arcade Fire zou het tussen Intervention en Tunnels gaan wie er bovenaan eindigt in mijn lijstje dus ik kan uitstekend leven met deze overwinning. Ik zal ook nooit de magische toegift tijdens BKS een jaar of twee geleden vergeten. Wat was dat goed! Maar, ook afgelopen zomer in Zweden waren ze weer in topvorm. Hoewel ik zeker niet tot de grote fans behoor hebben ze gewoon een aantal hele fijne nummers en dit is er daar zeker een van. Mooie overwinning
.
0
geplaatst: 7 november 2018, 19:13 uur
SONG VAN HET JAAR 2007:
https://streamd.hitparade.ch/cdimages/arcade_fire-intervention_s.jpg
ARCADE FIRE - INTERVENTION
https://streamd.hitparade.ch/cdimages/arcade_fire-intervention_s.jpg
ARCADE FIRE - INTERVENTION
* denotes required fields.