MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Top 250

zoeken in:
Ik sta al op 18 die het gehaald hebben. Denk dat 25 voor mij ook wel moet lukken

Dizzee

Wel jammer dat iedereen massaal op het verkeerde nummer stemt.

zaaf
http://img.cakesdecor.com/c_fill,f_auto,h_130,q_70,w_130/fhssvs6lcmulvzpbuwbe.jpg
58. ? Atmosphere - The Waitress (VE: 34) ● 5 x genoemd ● HP: 5 (thgryda) ● 78 punten
Prijsnummer op dit album is The Waitress, mooie piano op het begin en dan die eerste zin die je meteen raakt: A city full of people and my favorite is that waitress, de beat is geniaal met het fluitje, één van de beste nummers die ik ken.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVu2DVtL2-7Rv1jHuierCBBpwso7sbmruEe49ViPUiSvCy7Jtp
59. ? Mobb Deep ft. Raekwon, Ghostface Killah & Big Noyd - Right Back At You (VE: 92) ● 4 x genoemd ● nr 1 van Ward, nedbed ● 78 punten
M'n favoriet is onderhand toch wel Right Back at You... simpele maar geniaal. Geen gepruts met allemaal geluiden maar gewoon een dikke bass en rauwe snare. En dan die verses
https://kissfm.com.au/wp-content/uploads/2013/08/dela.jpg
60. ? De La Soul - A Roller Skating Jam Named "Saturdays" (VE: -) ● 6 x genoemd ● HP: 23 (Psycholamp) ● 77 punten
Het volgende hoogtepunt 'Saturdays' is prachtig. Dit liedje geeft me één van de leukste gevoelens dat ik al ooit heb ervaren bij andere nummers. De beat is melodieus en is heel happy, maar toch vind ik hem een beetje melancholisch klinken. De raps zijn on point (wat wil je: Q Tip doet ook mee) en -ik hou normaal niet zo van R'n B-hooks in hiphopsongs- ik ben een absolute fan van Vinija Mojica! De topic op zich is ook zo mooi. In een muziekgenre als hiphop waar het onderwerp 70 % van de gevallen draait om het dissen van Sucker MC's (wat al héééél wat prachtsongs heeft opgeleverd, begrijp me niet verkeerd), vind ik het altijd een verademing als rappers het dan eens hebben over rollerskaten!

Wat een update

Volgens mij had hij dit al aangekondigd helemaal aan het begin... Maar ik ben ook verrast, dit is wel heel leuk zo ja.

En blij dat Rollerskating Jam het tot zo hoog geschopt heeft!! Met afstand mijn favoriete De La Soul track. Klopt aan alle kanten, wat een plaat

Poek schreef:
Dizzee

Wel jammer dat iedereen massaal op het verkeerde nummer stemt.
Ik heb een andere op 5 staan! Volgens mij komt hij er niet meer aan... Maar wie weet!

Rollerskating Jam heb ik op het nippertje eruit gekickt, maar fantastisch nummer, inderdaad.

En zaaf, Right Back At You is niet met Nas maar met Big Noyd en Ghostface Killah...

[quote]Ploppesteksel schreef:
(quote)

Mijn fout, dat heb ik zo ingezonden, misschien heeft hij dat per ongeluk overgenomen. Was een poging om Eye for A Eye in de lijst te smokkelen

zaaf
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Ik heb een andere op 5 staan! Volgens mij komt hij er niet meer aan... Maar wie weet!

Rollerskating Jam heb ik op het nippertje eruit gekickt, maar fantastisch nummer, inderdaad.

En zaaf, Right Back At You is niet met Nas maar met Big Noyd en Ghostface Killah...
Heb niet alles gecheckt... gelukkig klopt er erg veel, deze heb ik aangepast. Dankje Jens!

zaaf
[quote]jordidj1 schreef:
(quote)

jordidj1 schreef:
Haha, veel Kanye-tracks, maar geen daarvan in mijn lijst.

Ben benieuwd welke bazen nog meer 1Train, Mastermind, Paper Trail$ en Who Dat Boy hebben genoemd

1Train en Who Dat Boy zaten bij mijn laatste tien afvallers, dus erg blij dat ze het alsnog gered hebben. Paper Trail$ heeft wel mijn top-50 gehaald.

zaaf
http://hitparade.ch/cdimg/grandmaster_melle_mel_the_furious_five-white_lines_(dont_dont_do_it)_s.jpg
55. ? Grandmaster Flash & The Furious Five ft. Melle Mel - White Lines (Don't Don't Do It) (VE: 121) ● 5 x genoemd ● HP: 5 (Dance Lover) ● 80 punten
The song, which warns against the dangers of cocaine, addiction, and drug smuggling, is one of Melle Mel's signature tracks. The bassline is taken from a performance of the Sugar Hill house band (featuring bassist Doug Wimbish) covering "Cavern", a single by New York City band Liquid Liquid.
https://f4.bcbits.com/img/a3509002572_7.jpg
56. ? Nas - Life's a Bitch (VE: 41) ● 4 x genoemd ● nr 1 van herman ● 79 punten
Life's a Bitch wordt door sommigen gezien als een zwak moment op de plaat vanwege de Gap Band sample, maar die mening deel ik niet. AZ komt met de enige gast-verse hard op dit album. Is zijn verse sterker dan die van Nas? Ben er nog steeds niet over uit; voor beiden valt wat te zeggen, maar ook dit is lyrically een meesterwerkje.
https://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.NvqSxWOozOyHrA8NDVb3bgAAAA&pid=Api&P=0&w=164&h=164
57. ? Beastie Boys - Sabotage (VE: 23) ● 5 x genoemd ● HP: 4 (DjFrankie) ● 78 punten
Sabotage is echt geniaal! Wat een energie!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII CAN'T STAND IT! I KNOW YOU PLANNED IT!

White Lines - bam!

De La Soul heeft geen oude albums op Spotify en dat heeft ze mijn stem gekost. Al heb ik voor Kutdag van Moordgasten een uitzondering gemaakt, o.a. vanwege de geweldige clip (ook al van internet verdwenen, maar in mijn hoofd geprent).

Verder ben ik van mening dat Flash een nepgrootmeester is. Hij doet ook helemaal niet mee op White Lines toch?

zaaf
When originally released on Sugar Hill Records, the record was credited to Grandmaster & Melle Mel (some international issues carried the credit Grandmaster Flash & Melle Mel). This was done to mislead the general public into believing that Grandmaster Flash participated on the record, when in fact he played no part and had already left the Sugar Hill Records label the previous year.

Ook weer twee goede tracks, helaas in een rijtje met sabotage

Zou Arrie Grandmaster Flash ook een nepperd vinden? Die is nu bij zijn concert!

zaaf
https://s3.amazonaws.com/hiphopdx-production/2011/07/1-immortal_technique-20101005-150x150.jpg
52. ? Immortal Technique ft. Diabolic, C-Rayz Walz, Pumpkinhead, Tonedeff, Loucipher & Poison Pen - Peruvian Cocaine (VE: -) ● 5 x genoemd ● HP: 3 (Dance Lover) ● 82 punten
Peruvian Cocaine vind ik de beste track ooit met veel gastartiesten ofja vele rappers, simpele reden is dat het hier een echt onderwerp heeft, vele tracks waar veel rappers in voorkomen hebben niet echt een onderwerp en er worden alleen maar Punchlines enzo gespit, als het dan een onderwerp heeft is het nog lang niet zo sterk als dat hier: 7 toprappers die tesamen over een vette beat een track maken tegen de Cocaine-handel. Die fluitbeat is dan wel gesampled maar zo mooi. Tonedeff valt natuurlijk erg mooi op in die track, elke keer ik zijn vers hoor moet ik echt lachen: Er zit ook wel een deel spot in en dat vind ik hilarisch. Deze line van IT raakte me ook erg in die track:
But The Workload Is The Heavy To Rise Up In Arms,
And If I Ran Away I Know They Probibly Muder My Moms
. Die line raakte me het meest in die track. Ook erg mooi aan die track is dat elke rapper een schakel in de cocainehandel nadoet en dan over die persoon rapt. Die samples van de verschillende film maken het geheel erg mooi af en brengen wel iets speciaals aan de track.
http://www.porcys.com/media/old/others_images/00s/worldsingles/seed20.jpg
53. ? The Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed (2.0) (VE: 132) ● 4 x genoemd ● nr 1 van Poek ● 81 punten
Jaja, mijn moeder digt "The Seed (2.0)" inmiddels.
Digt ze de tekst: "I pushed my seed in her bush of life" ook?
Sterker, ik besloot het hele refrein voor haar te vertalen, maar bij "ik wil alleen een ander bemesten achter de rug van mijn geliefde om" gebood ze me op te houden.
tuurlijk gaat het om de legendarische sound van The Seed. Ik ken heel weinig tracks die zo energiek zijn.
https://f4.bcbits.com/img/a1217916824_7.jpg
54. ? Nas - It Ain't Hard To Tell (VE: -) ● 5 x genoemd ● HP: 3 (-SprayIt-) ● 80 punten
It Ain't Hard To Tell, met de sample van Human Nature van Michael Jackson, wederom geproduceerd door Large Professor. Ik vind de drums lekker maar het gaat natuurlijk om de saxofoon en de stem van MJ. Deze track lijkt het meest gemaakt voor een notering op de hitlijsten, met korte verses en uiteidelijk is het ook een single met video geworden. Zoveel bars uit de tekst zijn later gebruikt in andere verses, zowel van Nas zelf als ook door collega rappers. Een perfect einde van een bijna perfect album.
Heerlijke nieuwe binnenkomer!! The Roots staan er wat prominenter bij dan in de vorige lijst en arme Nas heeft hier een momentje....

zaaf
Morgen de top 51! Dat wordt wel na mijn werk, dus tussen de middag hervat ik het verhaal.

Welke enorme held heeft El-P's $4 Vic ook genomineerd? Had die echt nooit niet in de top-250 verwacht. En Saint Pablo ook zie ik. Zo zou zomaar eens mijn hele top-13 erin kunnen staan (maar ben pas bij #160 met teruglezen, dus wordt nog spannend voor een aantal.)

Wat is er mis met Sabotage?

zaaf
Ik las toch dat ie echt geniaal is.... Ik snap de moeite van hiphoppers met de Beasties, maar ik vind het geweldig!

Ik vind hem ook heerlijk. Wel verre van top-50-waardig.

zaaf
Ja terecht dat ie daar niet in staat

Ja, jullie hebben er met zijn allen kijk op

Wel leuk nummertje maar ben niet echt een BB-fan tho

zaaf
Zijn er nog dingen (behalve de uitslag) waar ik morgen op moet letten? Qua timing of layout ofzo?

Alfabet

zaaf
Altijd lastig. Ik zal het proberen

Ik prefereer "feat." boven "ft."

Maar nee, tot nu toe kekke presentatie zaaf. Maar ik ben ook niks anders gewend van jou.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.