Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Top 250
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 10 oktober 2018, 16:54 uur
@hiphop fiend
Ik ben het dus met je eens.
Ook weet ik uit ervaring dat het aantal zelfde artiesten voor het over- overgrote deel wel meevalt. Alleen een klein groepje, dat wat minder met hiphop heeft grijpt wat vaker naar een favo artiest.
Ik hou niet zo van regeltjes en betuttelen, zoals met de vraag 'wat is hiphop'. De nummers die in de eindlijst komen, kan ik je verzekeren, zijn allemaal hiphop.
Ik ben het dus met je eens.
Ook weet ik uit ervaring dat het aantal zelfde artiesten voor het over- overgrote deel wel meevalt. Alleen een klein groepje, dat wat minder met hiphop heeft grijpt wat vaker naar een favo artiest.
Ik hou niet zo van regeltjes en betuttelen, zoals met de vraag 'wat is hiphop'. De nummers die in de eindlijst komen, kan ik je verzekeren, zijn allemaal hiphop.
1
geplaatst: 10 oktober 2018, 17:09 uur
Ik ben nooit zo goed in lijstjes maar als ik tijd over heb ga ik een poging doen.
0
zaaf
geplaatst: 10 oktober 2018, 17:11 uur
Edgar18 schreef:
Ik ben nooit zo goed in lijstjes maar als ik tijd over heb ga ik een poging doen.

0
HipHop Fiend
geplaatst: 10 oktober 2018, 17:18 uur
Heb al een lijstje in elkaar geflanst. Klaar om te verzenden. Sorry voor mijn traagheid in dit geval, ik ben op vakantie en ben aardig ziekjes... Maar als ik teveel ga peinzen over dit soort lijstjes worden het compromis-gevallen. Ik heb nu een (vrij eentonige) redelijk standaardlijst gemaakt. Ik hoop dat het bijdraagt aan dope eindlijst. Tof projectje iig!
0
HipHop Fiend
geplaatst: 10 oktober 2018, 17:31 uur
Ik bedoelde traagheid in het doorhebben van dat ik even snel de eerste post goed moest doorlezen. Ik ben alleen wel bang dat bepaald soort artiesten de boventoon zullen voeren (noem maar geen namen...) en ik zou dit indammen met wat ik je al in PM zei, een top 20 max 2 nummers van 1 artiest, 1 per 10 tracks dus. Voor de rest juich ik lijstjes altijd toe! Ik heb hier echt voor favo nummers gestemd, daar waar ik bij een top 100 voor het HH-subforum misschien wat andere dingen erin zou doen...
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 18:29 uur
Kendrick gaat domineren denk ik, ondanks het feit dat ik 1 nummer per artiest ga hanteren
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 18:49 uur
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 19:01 uur
3
geplaatst: 10 oktober 2018, 23:42 uur
0
HipHop Fiend
geplaatst: 11 oktober 2018, 08:55 uur
jordidj1 schreef:
Kendrick gaat domineren denk ik, ondanks het feit dat ik 1 nummer per artiest ga hanteren
Dat soort excessen was ik al bang voor

0
geplaatst: 11 oktober 2018, 10:12 uur
HipHop Fiend, ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken, persoonlijk. Het gaat om wat de mensen van MusicMeter de beste tracks vinden, toch? Als het nou blijkt dat sommigen 5 tracks van Kendrick nou beduidend beter vinden dan al het andere wat voor hen onder hiphop valt waar zij bekend mee zijn, dan is dat toch oké?
Zorgt het voor een interessantere, gevarieerdere lijst aan het einde? Neen. Maar is een interessante gevarieerde lijst het doel van deze lijst? Neen.
Als we willen peilen wat MuMe de 250 beste hiphop tracks vindt, dan lijkt het me het beste de mensen zoveel mogelijk vrij te laten in hoe zij die lijstjes invullen.
Overigens gok ik zelf niet dat Kendrick de top zo snel zal bereiken, hier op MuMe. Ik gok toch eerder 90s klassiekers van Nas, Wu Tang, Mobb Deep, etc., dat zijn toch de tracks die je in veel mensen hun lijstjes (ongeacht of ze verder aansluiting vinden bij Kendrick of bij Billy Woods) zult zien.
Zorgt het voor een interessantere, gevarieerdere lijst aan het einde? Neen. Maar is een interessante gevarieerde lijst het doel van deze lijst? Neen.
Als we willen peilen wat MuMe de 250 beste hiphop tracks vindt, dan lijkt het me het beste de mensen zoveel mogelijk vrij te laten in hoe zij die lijstjes invullen.
Overigens gok ik zelf niet dat Kendrick de top zo snel zal bereiken, hier op MuMe. Ik gok toch eerder 90s klassiekers van Nas, Wu Tang, Mobb Deep, etc., dat zijn toch de tracks die je in veel mensen hun lijstjes (ongeacht of ze verder aansluiting vinden bij Kendrick of bij Billy Woods) zult zien.
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 10:25 uur
In de MuMe Hiphop top 100 stond Kendrick op 11, 24, 38, 40 en 41, 44, 49. Wel de meest genoemde artiest, maar totale dominatie zou ik het niet noemen. Verder nog een nette 176e plek voor X Plastaz met Msimu Kwa Msimu.
0
HipHop Fiend
geplaatst: 11 oktober 2018, 12:07 uur
Elohim schreef:
HipHop Fiend, ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken, persoonlijk. Het gaat om wat de mensen van MusicMeter de beste tracks vinden, toch? Als het nou blijkt dat sommigen 5 tracks van Kendrick nou beduidend beter vinden dan al het andere wat voor hen onder hiphop valt waar zij bekend mee zijn, dan is dat toch oké?
Het gaat er zeker om wat de mensen de beste tracks vinden, maar ik vind het wel leuk als ik er wat herkenning bij heb. Ik ben voor het meerendeel wat algemeen bekendere tracks gegaan omdat ik kan wel obscure Golden Era 'gems' erin zetten... Maar de kans dat die in een lijst komen. De kop van mijn lijst is ook redelijk representatief voor mijn voorkeuren. Maar voor de meer obscuurdere dingen te rocken, hoef ik niet deze lijst te gebruiken.
Verder heb ik gewoon een afkeer tegen de wat commerciëlere Hip Hop van deze tijd. Kendrick zijn stem is tenenkrommend kut imho, alhoewel ik The Art of Peer Pressure als *enige* track van hem kan pruimen.Tuurlijk is dit geen puristenlijstje, maar te standaard is ook zo saai. Ik zie het wel gebeuren, en juich het initiatief van iets dergelijks ten alle tijden toe!
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 12:49 uur
Ben het volledig met Elohim eens. Als een artiest meerdere favoriete hiphop nummers heeft uitgebracht, dan komen die zeker in m'n top 50 terecht.
Gelukkig zijn er vele geweldige hiphop tracks uitgebracht, dus als ik dan een afweging moet maken tussen meerdere even sterke tracks, welke niet, of wel, dan ga ik waarschijnlijk wel voor het nummer van de artiest die er nog niet in staat.
Gelukkig zijn er vele geweldige hiphop tracks uitgebracht, dus als ik dan een afweging moet maken tussen meerdere even sterke tracks, welke niet, of wel, dan ga ik waarschijnlijk wel voor het nummer van de artiest die er nog niet in staat.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 13:07 uur
HipHop Fiend schreef:
Het gaat er zeker om wat de mensen de beste tracks vinden, maar ik vind het wel leuk als ik er wat herkenning bij heb. Ik ben voor het meerendeel wat algemeen bekendere tracks gegaan omdat ik kan wel obscure Golden Era 'gems' erin zetten... Maar de kans dat die in een lijst komen. De kop van mijn lijst is ook redelijk representatief voor mijn voorkeuren. Maar voor de meer obscuurdere dingen te rocken, hoef ik niet deze lijst te gebruiken.
Verder heb ik gewoon een afkeer tegen de wat commerciëlere Hip Hop van deze tijd. Kendrick zijn stem is tenenkrommend kut imho, alhoewel ik The Art of Peer Pressure als *enige* track van hem kan pruimen.Tuurlijk is dit geen puristenlijstje, maar te standaard is ook zo saai. Ik zie het wel gebeuren, en juich het initiatief van iets dergelijks ten alle tijden toe!
Kiezen voor de bekendere tracks is dan natuurlijk ook weer een geweldige manier om ervoor te zorgen dat ze er niet in komen. Wat 'obscuur' is voor MuMe valt nog heel erg mee, en ik denk dat je zelf al wel gemerkt hebt dat er hier best wat obscuur spul beluisterd wordt. Het is dan juist leuk als je ziet dat andere mensen datzelfde obscure waarvan jij dacht de enige was ooit de CD gekocht te hebben (of wat dan ook) terug in een lijstje te vinden omdat anderen het ook goed vinden.(quote)
De lijst is natuurlijk het mooiste als het een goed gemiddelde pakt van jouw afkeer voor moderne commerciële hiphop, inclusief Kendricks tenenkrommende stem en jouw voorkeur voor obscuur spul, anderen hun voorkeur voor toegankelijker spul, weer anderen hun voorkeur voor hiphop over de hele wereld (Poeka's lijstje hierboven staat vol met spul waar ik nooit van gehoord heb, afgezien van de Zuid Afrikanen, een enkele Koreaan en Rakim en MC Solaar), en mijn voorkeur voor... ehm... ander... spul. Zelf vind ik het het mooiste als ik hem 100% naar eigen mening, 0% tactisch invul, of die tracks er nou inkomen of niet. Maarja, iedereen heeft zo zijn eigen idee erbij.
1
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2018, 13:37 uur
Ik ben erg voor een procesgerichte aanpak: maak het een leuke trip door jouw hiphopland. En doe bij de onthulling en daarna vakantie-ideeën op.
Een productgerichte aanpak wordt onzuiver en stelt al snel teleur.
Een productgerichte aanpak wordt onzuiver en stelt al snel teleur.
1
HipHop Fiend
geplaatst: 11 oktober 2018, 13:41 uur
Ach heb mijn top 50 ingeleverd, en het is grotendeels een trip langs Golden Era-land geworden...Dat is mijn favo HipHop. Als ik ook heel eerlijk ben geef ik ook eerder de voorkeur aan een Canibus, Rakim, Kool Keith, Big L dan aan een Rhymorator, People Without Shoes, True Headz, etc... Op deze manier krijg je misschien een leuke mix van wat commercieel interessanter spul, golden era gems plus de nodige underground. Ik ben op vakantie, en heb dat lijstje even snel in elkaar gebeukt met mijn verkouden harses. Ach er ontbreekt wel het een en ander aan (Hard Knocks had ik er wel in gewillen), het is echter wel redelijk representatief voor mijn smaak.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 13:54 uur
Ik vind het ook wel een lastig vraagstuk of het überhaupt zin heeft om een aantal van mijn persoonlijke favorieten in de lijst te zetten, ook al ben ik ervan overtuigd dat niemand anders het in zijn lijst zal zetten. Maarja, als iedereen zo denkt, is dat natuurlijk een self-fulfilling prophecy. Ik denk dus dat ik me daar niks van ga aantrekken.
Het zal wel een gevarieerd lijstje worden denk ik: met enerzijds de usual suspects, waaronder ook wel het nodige golden era-spul, anderzijds wat moderne hits, alternatiever spul. en van alles er tussenin.
Lastige is trouwens ook weer: Big L gaat mijn lijst ook zeker halen, maar kies ik dan weer hetzelfde nummer als HipHop Fiend? Maarja, zoals gezegd, ik ga me er niet druk om maken en gewoon een leuk ljstje maken.
Het zal wel een gevarieerd lijstje worden denk ik: met enerzijds de usual suspects, waaronder ook wel het nodige golden era-spul, anderzijds wat moderne hits, alternatiever spul. en van alles er tussenin.
Lastige is trouwens ook weer: Big L gaat mijn lijst ook zeker halen, maar kies ik dan weer hetzelfde nummer als HipHop Fiend? Maarja, zoals gezegd, ik ga me er niet druk om maken en gewoon een leuk ljstje maken.
1
HipHop Fiend
geplaatst: 11 oktober 2018, 14:05 uur
Precies Arrie, ik heb me uitstekend vermaakt met het maken van het lijstje. En als ik het 100x zou moeten doen, zou het er buiten de absolute toppers (1-7/8) altijd in zijn geheel anders uitzien. De ene keer een grote hoeveelheid aan 2k bangers. Nu zat ik meer in een Golden-Era bui, en dus heb ik er daar een zooi van neer gemikt. 'Tactisch' stemmen bij dit soort dingen, bestaat dat überhaupt? Het lijkt mij van niet...
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 14:22 uur
Arrie schreef:
Ik vind het ook wel een lastig vraagstuk of het überhaupt zin heeft om een aantal van mijn persoonlijke favorieten in de lijst te zetten, ook al ben ik ervan overtuigd dat niemand anders het in zijn lijst zal zetten. Maarja, als iedereen zo denkt, is dat natuurlijk een self-fulfilling prophecy. Ik denk dus dat ik me daar niks van ga aantrekken.
Dat dus, samen met de hiphoplandtip van zaaf. Er wordt gevraagd naar jouw x aantal favoriete nummers, dus maak gewoon het lijstje lekker voor jezelf. Je merkt uiteindelijk dat de persoonlijke lijstjes die users hier posten na de aankondiging interessanter is dan de gezamenlijke toplijst. En dat maakt het net zo mooi.
Overigens #@$!, zaaf. 61 tracks. En ik heb al vier keer geschrapt.
0
HipHop Fiend
geplaatst: 11 oktober 2018, 14:27 uur
bennerd schreef:
Dat dus, samen met de hiphoplandtip van zaaf. Er wordt gevraagd naar jouw x aantal favoriete nummers, dus maak gewoon het lijstje lekker voor jezelf. Je merkt uiteindelijk dat de persoonlijke lijstjes die users hier posten na de aankondiging interessanter is dan de gezamenlijke toplijst. En dat maakt het net zo mooi.
(quote)
61 tracks? Haha, ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ze ook wel een ruimere lijst hadden willen maken... Ik had ook wel een uitgebreidere lijst willen maken, maar dan is het einde snel zoek...
1
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:10 uur
Nog even over de puntentelling.
Bij een ingediende top 50 tel ik als volgt:
nr1 = 25p, nr2 = 23p, nr3 = 22p, nr4 = 21p, nr5 = 21p, nr6 = 20p, nr7 = 20p, nr8 = 19p, nr9 = 19p, nr10 = 19p, nr11 = 18p, nr12 = 18p, nr13 = 18p, nr14 = 17p, nr15 = 17p, nr16 = 17p, nr17 = 16p, nr18 = 16p, nr19 = 16p, nr20 = 16p, nr21 = 15p, nr22 = 15p, nr23 = 15p, nr24 = 15p, nr25 = 14p, nr26 = 14p, nr27 = 14p, nr28 = 14p, nr29 = 13p, nr30 = 13p, nr31 = 13p, nr32 = 13p, nr33 = 13p, nr34 = 12p, nr35 = 12p, nr36 = 12p, nr37 = 12p, nr38 = 12p, nr39 = 11p, nr40 = 11p, nr41 = 11p, nr42 = 11p, nr43 = 11p, nr44 = 11p, nr45 = 10p, nr46 = 10p, nr47 = 10p, nr48 = 10p, nr49 = 10p, nr50 = 10p
Bij een top 25 of minder sla ik steeds een stap over zodat:
nr1 = 25p, nr2 = 22p, nr3 = 21p, nr4 = 20p, nr5 = 19p, nr6 = 18p, nr7 = 18p, nr8 = 17p, nr9 = 16p, nr10 = 16p, nr11 = 15p, nr12 = 15p, nr13 = 14p, nr14 = 14p, nr15 = 13p, nr16 = 13p, nr17 = 13p, nr18 = 12p, nr19 = 12p, nr20 = 11p, nr21 = 11p, nr22 = 11p, nr23 = 10p, nr24 = 10p, nr25 = 10p
En bij een top daartussen vul ik de gaten van onderaf aan.
Maar ik reken veelal op een rijk gevulde top 50!
Bij een ingediende top 50 tel ik als volgt:
nr1 = 25p, nr2 = 23p, nr3 = 22p, nr4 = 21p, nr5 = 21p, nr6 = 20p, nr7 = 20p, nr8 = 19p, nr9 = 19p, nr10 = 19p, nr11 = 18p, nr12 = 18p, nr13 = 18p, nr14 = 17p, nr15 = 17p, nr16 = 17p, nr17 = 16p, nr18 = 16p, nr19 = 16p, nr20 = 16p, nr21 = 15p, nr22 = 15p, nr23 = 15p, nr24 = 15p, nr25 = 14p, nr26 = 14p, nr27 = 14p, nr28 = 14p, nr29 = 13p, nr30 = 13p, nr31 = 13p, nr32 = 13p, nr33 = 13p, nr34 = 12p, nr35 = 12p, nr36 = 12p, nr37 = 12p, nr38 = 12p, nr39 = 11p, nr40 = 11p, nr41 = 11p, nr42 = 11p, nr43 = 11p, nr44 = 11p, nr45 = 10p, nr46 = 10p, nr47 = 10p, nr48 = 10p, nr49 = 10p, nr50 = 10p
Bij een top 25 of minder sla ik steeds een stap over zodat:
nr1 = 25p, nr2 = 22p, nr3 = 21p, nr4 = 20p, nr5 = 19p, nr6 = 18p, nr7 = 18p, nr8 = 17p, nr9 = 16p, nr10 = 16p, nr11 = 15p, nr12 = 15p, nr13 = 14p, nr14 = 14p, nr15 = 13p, nr16 = 13p, nr17 = 13p, nr18 = 12p, nr19 = 12p, nr20 = 11p, nr21 = 11p, nr22 = 11p, nr23 = 10p, nr24 = 10p, nr25 = 10p
En bij een top daartussen vul ik de gaten van onderaf aan.
Maar ik reken veelal op een rijk gevulde top 50!
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:15 uur
Ah, dan lever ik gewoon twee keer een top 25 in. Tel uit je winst.
2
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:18 uur
jordidj1 schreef:
Ah, dan lever ik gewoon twee keer een top 25 in. Tel uit je winst.
Bij inlevering van meer dan 1 lijst wordt het puntenaantal per lijst gedecimeerd. En pek en veren natuurlijk.Ah, dan lever ik gewoon twee keer een top 25 in. Tel uit je winst.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:20 uur
zaaf schreef:
(quote)
Bij inlevering van meer dan 1 lijst wordt het puntenaantal per lijst gedecimeerd. En pek en veren natuurlijk. DAMN.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:22 uur
Dan ken je MuMe nog niet

Nee, denk dat Kendrick ondertussen wel even populair is geworden op de site als een Wu-Tang, Mobb Deep en consorten.
3
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:25 uur
Gisteren nog maar eens verdiept in het solowerk van de heren Ghostface Killah & Method Man. Vooral Assasination Day kwam hard binnen, tfoe, wat een track is dat. Dan doet GK himself niet eens mee daarop.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:25 uur
* denotes required fields.