Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Top 250
zoeken in:
5
geplaatst: 8 juni 2020, 21:35 uur
8 [32]. A Tribe Called Quest - We The People... (2016): 192 punten, 11 keer genoemd)
We don't believe you 'cause we the people
Are still here in the rear, ayo, we don't need you
You in the killing-off-good-young-n*gga mood
When we get hungry we eat the same fucking food
De wereld ontplofte een beetje toen ATCQ We The People dropte in 2016. Niet alleen omdat het de leadsingle was van het eerste album dat Phife Dawg en Q-Tip in achttien jaar hadden uitgebracht, een halfjaar na de dood van Phife; ook niet alleen omdat de gezellige jazzy beats waren vervangen door een wat verbeten synthbegeleiding, compleet met sirenes op de achtergrond, maar ook het feit dat de Tribe plots onbeschaamd en onbegrensd politiek was betekende een grote shockfactor. We The People is een rechtstreekse aanklacht tegen de populistische en xenofobe sentimenten rond Trumps campagne, en het feit dat het een week uitkwam na zijn verkiezing maakt het nummer extra krachtig.Are still here in the rear, ayo, we don't need you
You in the killing-off-good-young-n*gga mood
When we get hungry we eat the same fucking food
0
geplaatst: 8 juni 2020, 21:37 uur
Spectator hier: lekker nummertje dat Cyne, die kende ik nog niet. Wordt sws een mooie playlist dit. En dan meteen door met We The People...

Wel verrassend dat ik als enige The Seed 2.0 op 1 had maar dat is jullie vergeven.
4
geplaatst: 8 juni 2020, 21:38 uur
7 [7]. Nas - N.Y. State of Mind (1994): 211 punten, 13 keer genoemd
But yo, you gotta slide on a vacation
Inside information keeps large n*ggas erasin' and their wives basin'
It drops deep as it does in my breath
I never sleep, 'cause sleep is the cousin of death
19 jaar oud was Nas toen hij in een studio met DJ Premier zat, de beat van wat N.Y. State of Mind zou worden hoorde, de eerste verse van dit nummer schreef, en deze meteen in één take opnam. Het getuigt van een ongelooflijk zeldzaam raptalent, nog los van zijn leeftijd: Nas slaagt erin om tegelijkertijd een bijzonder visueel verhaal te vertellen, als dat hij goddeloze hoeveelheden binnenrijm en dubbele entendres in dit verhaal verwerkt. De onheilspellende pianotonen van DJ Premier versterken het groezelige sfeertje dat Nas met zijn verhalen opwekt – je ruikt de adrenaline en misdaad in dit nummer.Inside information keeps large n*ggas erasin' and their wives basin'
It drops deep as it does in my breath
I never sleep, 'cause sleep is the cousin of death
4
geplaatst: 8 juni 2020, 21:42 uur
6 [15]. The Pharcyde - Passin’ Me By (1992): 211 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van -SprayIt-
The only lying I would do is in the bed with you
Then I signed sincerely, the one who loves you dearly,
PS Love Me Tender
The letter came back three days later: Return to Sender, damn
Passin’ Me By is lange tijd het nummer geweest dat het meest genoemd werd, tot de nummer 1 uiteindelijk een eindsprintje nam en de nummers 3 en 4 mee begonnen te komen. Nog steeds is het nummer dus even vaak genoemd als de nummer 3 (en vaker dan de nummer 2), ondanks een verschil van 66 punten. Een echte allemansvriend dus, en laten we eerlijk zijn, wie wil er geen vrienden zijn met deze vier jongens? Passin’ Me By gaat over de vergane jeugdliefdes die de mannen van The Pharycde aan zich voorbij hebben laten gaan, en ze vertellen hun verhalen met zo veel charme, met hun kenmerkende half-zang-half-rapstijl dat het onmogelijk is om niet meegenomen te worden in hun verhaal.Then I signed sincerely, the one who loves you dearly,
PS Love Me Tender
The letter came back three days later: Return to Sender, damn
4
geplaatst: 8 juni 2020, 21:47 uur
5 [12]. Deltron 3030 – 3030 (2000): 245 punten, 13 keer genoemd
Enterprisin' wise men look to the horizon
Thinkin' more capitalism is the wisdom
And imprison all citizens empowered with rhythm
We keep the funk alive by talking with idioms
Als ik op de voorspellingen moet afgaan is dit de verrassing van de finale: vanaf het begin heeft Deltron 3030 goed gescoord, met de top-3 altijd in zicht. Luisterend naar het nummer is het op zich geen verrassing: 3030 ambitieus noemen is nog een understatement, met zijn speelduur van 7,5 minuut, orkestrale beat en conceptuele tekst over een dystopische toekomstige maatschappij waarin alle negatieve hedendaagse ontwikkelingen zijn doorgetrokken. De spannende flow van Del The Funky Homosapien transporteert de luisteraar moeiteloos naar deze sci-fi toekomstnachtmerrie, en de instrumentale keuzes van Dan The Automator zijn compleet uniek – niet alleen voor hun tijd, maar ook nu.Thinkin' more capitalism is the wisdom
And imprison all citizens empowered with rhythm
We keep the funk alive by talking with idioms
8
geplaatst: 8 juni 2020, 21:47 uur
Impressie van de sfeer atm
https://thumbs.gfycat.com/ConcernedTalkativeBullfrog-size_restricted.gif
jordidj1 en Dance Lover gaan waus op 3030

5
geplaatst: 8 juni 2020, 21:55 uur
4 [3]. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.) (276 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van bennerd)
I strive to be live 'cause I got no choice
And run my own business like my Aunt Joyce
So Pete Rock hit me, 'nough respect due
When they reminisce over you, listen
Old school kan het dan wel wat minder hebben gedaan dit jaar, Pete Rock en C.L. Smooth staan nog steeds solide hoog, ware het niet dat één van de laatste lijstjes ze op één punt na wel de top-3 uit heeft geduwd. They Reminisce Over You staat bekend als een eerbetoon aan hun kort daarvoor overleden vriend Troy Dixon. Het is echter ook een viering van de familie in letterlijke en bredere zin, met alle bittere verhalen die daarbij komen kijken, en een voornemen van C.L. Smooth om al deze verhalen mee te nemen in zijn verdere leven. De liefde voor zijn omgeving druipt ervan af in zijn raps, en ook het saxofoontje in het refrein is zo warm als je het kan krijgen.And run my own business like my Aunt Joyce
So Pete Rock hit me, 'nough respect due
When they reminisce over you, listen
3
geplaatst: 8 juni 2020, 21:58 uur
3 [2]. Kanye West feat. Pusha T – Runaway (277 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van Gretz
You should leave if you can't accept the basics
Plenty hoes in the balla-n*gga matrix
Invisibly set, the Rolex is faceless
I'm just young, rich, and tasteless, P!
“The Bohemian Rhapsody of rap”, zo wordt dit nummer beschreven in de reacties op Youtube. En kan iemand deze anonieme gebruiker ongelijk geven? Runaway is misschien wel het meest ambitieuze project binnen het genre ooit, al is het maar omdat de lading zelfhaat in de tekst me moeilijk op te hoesten lijkt voor iemand met Kanye’s persoonlijkheid. We worden getrakteerd op een zorgvuldig opgebouwde intro, een smetteloze productie van Pete Rock (staat ‘ie toch nog in de top-3!), Ye die cleaner en eerlijker dan ooit een refrein zingt, een compleet open tekst vol zelfreflectie, een ijskoude verse van Pusha T, en dat allemaal nog voordat we dat legendarische orkestrale vocoder-outro krijgen. Over dertig jaar gok ik dat Runaway nog helemaal alleen zal staan in zijn uniekheid – voor nu blijft het in de top-3 staan, al zakt het net een plekje.Plenty hoes in the balla-n*gga matrix
Invisibly set, the Rolex is faceless
I'm just young, rich, and tasteless, P!
2
geplaatst: 8 juni 2020, 22:04 uur
Bwa Deltron 3030 is unieker dan deze Runaway. Had gerust van plek mogen wisselen
5
geplaatst: 8 juni 2020, 22:10 uur
2 [6]. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2015): 303 punten, 14 keer genoemd, nummer 1 van Dance Lover
I'm the biggest hypocrite of two-thousand-fifteen
Once I finish this, witnesses will convey just what I mean
I mean, it's evident that I'm irrelevant to society
That's what you're tellin' me, penitentiary would only hire me
The Blacker the Barry is hiphop – nee, muziek - op zijn boost, zijn meest politiek en zijn meest snijdend. De walging in de stem van Kendrick is huiveringwekkend wanneer hij de racistische onderdrukking die het Amerikaanse systeem tegen hem en zijn gemeenschap oplegt aankaart. Deze walging is even groot in de controversiële laatste line, waarin hij zijn zelfbenoemde hypocrisie aankaart: het voortrazende ganggeweld waar hij zelf aan mee heeft gedaan doodt minstens zo veel zwarte Amerikanen. Het is een line die veel onenigheid heeft opgewekt, waaronder over de kwestie of de “I” waar Kendrick naar refereert een metafoor is voor de bredere zwarte gemeenschap (en de politieke implicaties die dat met zich meebrengt), of of hij het echt alleen over zijn eigen emoties heeft. Zonder me verder in deze discussie te willen mengen, zal ik alleen maar de podiumpositie van The Blacker the Berry verdedigen door te herhalen dat Kendrick met dit nummer tegelijkertijd een emotionele intensiteit als een emotionele complexiteit van legendarische hoogtes heeft behaald, en dat hij en de artiesten die hem op dit nummer omringen een maatschappelijk statement hebben gemaakt dat zeldzaam is in de geschreven kunst, laat staan muziek.Once I finish this, witnesses will convey just what I mean
I mean, it's evident that I'm irrelevant to society
That's what you're tellin' me, penitentiary would only hire me
0
geplaatst: 8 juni 2020, 22:12 uur
hoi123 schreef:
4 [3]. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.) (276 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van bennerd)
Op een na beste beat ooit. Als geheel mijn favoriete hiphoptrack. Ongelooflijk.
9
geplaatst: 8 juni 2020, 22:15 uur
1 [1]. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II (343 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van sj0n88, gweah, GarnalenPeller, 123poetertjes
Sometimes I wonder, do I deserve to live?
Or am I gonna burn in Hell for all the things I did?
No time to dwell on that, 'cause my brain reacts
Front if you want, get laid on your back
…Maar er kan er maar één de GOAT zijn, en ook dit jaar is dat Shook Ones, Pt. II, al was het spannender dan de vorige keer. Op een bepaalde manier is het ironisch dat Shook Ones, Pt. II naast The Blacker The Berry staat in deze top-250: in dit nummer staat het ganggeweld centraal dat Kendrick aan het einde van zijn nummer onverwacht aanhaalt. Ik zou echter durven te stellen dat het ene nummer in het verlengde ligt van het andere. Mobb Deep beschrijft de realiteit die je krijgt wanneer een bepaalde groep in een land systematisch achtergesteld wordt, en geplaatst wordt in achterstandswijken zoals het Queensbridge waar ze over rappen. Het is een realiteit waarin extreem geweld het dagelijks leven bepaalt, en waar 19-jarige jongens zoals Prodigy en Havoc zonder blad voor hun mond beschrijven hoe zij hieraan meedoen om te overleven. Onze jury is niet de enige die heeft bepaald dat Shook Ones, Pt. II het absolute summum is van Mobb Deep, en hiphop in het algemeen: in het gehele hiphoplandschap wordt het nummer gelauwerd om zijn sinistere sfeer die voortvloeit uit de pianobeat met sirene-achtige details, de agressieve dreigementen van Prodigy en Havoc, en de grimmige conclusie dat ze geen tijd hebben om na te denken over de gevolgen van hun acties. Het is de heilige graal van de hiphop, en dus een verdiende aanvoerder van deze lijst.Or am I gonna burn in Hell for all the things I did?
No time to dwell on that, 'cause my brain reacts
Front if you want, get laid on your back
1
geplaatst: 8 juni 2020, 22:15 uur
2. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message (10)
3. Nas - N.Y. State of Mind (7)
8. Kanye West - Runaway (3)
26. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.) (4)
31. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2 (1)
32. The Pharcyde - Passin' Me By (6)
50. CYNE - First Person (9)
51. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2)
52. Deltron 3030 - 3030 (5)
We The People... haalde de beste 150 niet.
hoi123, dank voor de heerlijke trip. Dit was een mooie aanleiding om weer eens diep in de hiphop te duiken. Fijne schrijfsels ook
3. Nas - N.Y. State of Mind (7)
8. Kanye West - Runaway (3)
26. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.) (4)
31. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2 (1)
32. The Pharcyde - Passin' Me By (6)
50. CYNE - First Person (9)
51. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2)
52. Deltron 3030 - 3030 (5)
We The People... haalde de beste 150 niet.
hoi123, dank voor de heerlijke trip. Dit was een mooie aanleiding om weer eens diep in de hiphop te duiken. Fijne schrijfsels ook

2
geplaatst: 8 juni 2020, 22:17 uur
Digitale knuffel voor hoi123 voor al zijn tomeloze energie van dit mooie topic! 

1
geplaatst: 8 juni 2020, 22:18 uur
01. Kanye West feat. Pusha-T - Runaway (3)
02. Fresku - Twijfel (85)
03. M.I.A. - Paper Planes (34)
04. Atmosphere - Painting (20)
05. Kate Tempest - Europe Is Lost (44)
06. A Tribe Called Quest - We the People....
08. Run the Jewels - Oh My Darling Don't Cry (95)
09. BROCKHAMPTON - BOOGIE (42)
10. DJ Shadow - Stem / Long Stem (77)
12. Opgezwolle - HoedenPlank (87)
13. Azealia Banks feat. Lazy Jay - 212 (5)
14. Tyler, the Creator - Yonkers (22)
15. Eminem - Stan (72)
17. The Avalanches - Frontier Psychiatrist (65)
18. Lil Uzi Vert - The Way Life Goes (feat. Oh Wonder) (144)
19. Danny Brown - Ain't it Funny (29)
20. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2)
21. Atmosphere - Yesterday (94)
22. Gorillaz - Clint Eastwood (40)
23. Run the Jewels - A Christmas Fucking Miracle (110)
24. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II (1)
25. Young Fathers - In My View (165)
26. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World (102)
27. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) (69)
29. Opgezwolle - Gekke Gerrit (229)
30. Kanye West feat. Rihanna - All of the Lights (130)
31. JAY-Z feat. Kanye West - No Church in the Wild (105)
32. clipping. - Blood of the Fang (32)
34. Kendrick Lamar - Money Trees (12)
37. JAY-Z feat. Kanye West - Ni**as in Paris (122)
38. Kendrick Lamar - King Kunta (13)
41. OutKast - Ms. Jackson (30)
42. Janelle Monáe - Django Jane (171)
43. Eminem - Lose Yourself (35)
48. Travis Scott - SICKO MODE (138)
50. Princess Nokia - Tomboy (115)
Thanks hoi123 voor al het optelwerk en de hele presentatie
15. Eminem - Stan (72)
Thanks hoi123 voor al het optelwerk en de hele presentatie

2
geplaatst: 8 juni 2020, 22:22 uur
Dank voor alles, hoi123! (En gaan we nu allemaal onze eigen top 50 droppen om onze goede smaak te flaunten?)
12
geplaatst: 8 juni 2020, 22:23 uur
Iedereen erg bedankt voor het meedoen, en nog meer bedankt aan aerobag voor het opzetten van de BeatSense: het voegde superveel toe aan de ervaring wat mij betreft. Momenteel afterparty op Bring It On. 
Verder heb ik het al eerder gezegd, maar wil ik het nog een keertje herhalen: deze lijst is voornamelijk gemaakt door zwarte Amerikaanse artiesten die in hun leven hebben moeten dealen met de gevolgen van structureel racisme. Ook in Nederland bestaat dit op verschillende manieren, dus als je net zo hebt genoten van deze top-250 als ik, help deze artiesten en probeer zo veel mogelijk je steentje bij te dragen om dit probleem in de samenleving te verhelpen. Doneer (als je dat kan/wil), spreek je omgeving aan als je racisme ziet en luister naar de verhalen van deze artiesten.
De volledige lijst:
1 [1]. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II (343 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van sjon88, gweah, GarnalenPeller, 123poetertjes)
2 [6]. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (303 punten, 14 keer genoemd, nummer 1 van Dance Lover)
3 [2]. Kanye West feat. Pusha T – Runaway (277 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van Gretz)
5 [12]. Deltron 3030 – 3030 (245 punten, 13 keer genoemd)
6 [15]. The Pharcyde - Passin’ Me By (211 punten, 13 keer genoemd, nummer 1 van -SprayIt-)
7 [7]. Nas - N.Y. State of Mind (211 punten, 13 keer genoemd)
8 [32]. A Tribe Called Quest - We The People...(192 punten, 11 keer genoemd)
9 [13]. CYNE - First Person (187 punten, 10 keer genoemd)
10 [8]. Grandmaster Flash & The Furious Five featuring Melle Mel - The Message (183 punten, 10 keer genoemd)
11 [4]. Gang Starr - Above The Clouds (feat. Inspectah Deck) (176 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van jordidj1)
12 [26]. Kendrick Lamar (ft. Jay Rock) - Money Trees (174 punten, 9 keer genoemd, nummer 1 van zaaf en Slowgaze)
13 [21]. Kendrick Lamar - King Kunta (167 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van Edgar18 en west
14 [39]. A Tribe Called Quest - Check the Rhime (156 punten, 7 keer genoemd, nummer 1 van Koenr en andré)
15 [10]. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me) (153 punten, 9 keer genoemd)
16 [34]. Cannibal Ox - Iron Galaxy (152 punten, 9 keer genoemd, #3-positie van)
17 [23]. Aesop Rock – Daylight (152 punten, 9 keer genoemd)
18 [9]. N.W.A. - Straight Outta Compton (151 punten, 10 keer genoemd)
19 [18]. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation (143 punten, 9 keer genoemd)
20 [16]. Atmosphere – Painting (135 punten, 9 keer genoemd, nummer 1 van Ernie)
21 [11]. GZA - 4th Chamber ft. Ghostface Killah, Killah Priest & RZA (135 punten, 8 keer genoemd)
22 [37]. Tyler, The Creator – Yonkers (133 punten, 8 keer genoemd)
23 [5]. GZA feat. RZA - Liquid Swords (131 punten, 7 keer genoemd)
24 [52]. Immortal Technique - Peruvian Cocaine (124 punten), 7 keer genoemd)
25 [22]. Kendrick Lamar - m.A.A.d city (124 punten, 6 keer genoemd)
26 [14]. Souls Of Mischief - '93 'Til Infinity (123 punten, 9 keer genoemd, nummer 1 van Choconas)
27 [53]. The Roots - The Seed (2.0) (123 punten, 7 keer genoemd, nummer 1 van MVW)
28 [36]. Public Enemy - Fight The Power (121 punten, 6 keer genoemd, nummer 1 van johan de witt)
29 [195]. Danny Brown - Ain't It Funny (120 punten, 6 keer genoemd)
30 [98]. Outkast - Ms. Jackson (119 punten, 9 keer genoemd)
31 [63]. Madvillain - All Caps (118 punten, 9 keer genoemd)
32 [---]. clipping. - Blood of the Fang (118 punten, 7 keer genoemd)
33 [17]. Kendrick Lamar - Sing About Me, I’m Dying of Thirst (118 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van catchup)
34 [20]. M.I.A. - Paper Planes (113 punten, 6 keer genoemd)
35 [76]. Eminem - Lose Yourself (109 punten, 7 keer genoemd, nummer 1 van dumb_helicopter)
36 [73]. Mobb Deep - Survival Of The Fittest (107 punten, 7 keer genoemd)
37 [28]. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin' (107 punten, 6 keer genoemd)
38 [91]. The Roots (ft. Big K.R.I.T & Dice Raw) - Make My (105 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van inquestos)
39 [29]. Gorillaz - Clint Eastwood (101 punten, 7 keer genoemd)
40 [---]. clipping. - Nothing is Safe (101 punten, 6 keer genoemd)
41 [82]. BROCKHAMPTON – BOOGIE (96 punten, 6 keer genoemd, nummer 1 van arcade monkeys)
42 [---]. Little Simz - 101 FM (95 punten, 6 keer genoemd)
43 [83]. Kate Tempest - Europe Is Lost (95 punten, 5 keer genoemd)
44 [68]. Ice Cube - It Was A Good Day (94 punten, 6 keer genoemd)
45 [33]. Gorillaz featuring De La Soul - Feel Good Inc. (91 punten, 5 keer genoemd)
46 [48]. De La Soul - Eye Know (90 punten, 5 keer genoemd)
47 [103]. The Notorious B.I.G. – Juicy (86 punten, 6 keer genoemd)
48 [51]. Sugarhill Gang - Rapper's Delight (86 punten, 4 keer genoemd)
49 [92]. Azealia Banks feat. Lazy Jay – 212 (85 punten, 5 keer genoemd)
50 [94]. Black Star ft. Common – Respiration (81 punten, 6 keer genoemd)
51 [30]. Dr. Dre - Still D.R.E. (78 punten, 7 keer genoemd)
52 [25]. Run the Jewels - Angel Duster (77 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van remcodulac)
53 [47]. GZA - Shadowboxin' (77 punten, 4 keer genoemd, nummer 1 van ArthurDZ)
54 [146]. Earl Sweatshirt – Grief (76 punten, 4 keer genoemd)
55 [65]. Raekwon feat. Ghostface Killah – Criminology (75 punten, 6 keer genoemd)
56 [126]. Nas - The World Is Yours (75 punten, 5 keer genoemd)
57 [56]. Nas - Life's a Bitch (75 punten, 4 keer genoemd)
58 [71]. Nujabes feat. CYNE – Feather (74 punten, 6 keer genoemd)
59 [108]. Madvillain - Rhinestone Cowboy (74 punten, 3 keer genoemd, nummer 1 van Ploppesteksel)
60 [---]. Kanye West – Power (73 punten, 4 keer genoemd)
61 [19]. Mos Def (feat. Slick Rick) – Auditorium (72 punten, 5 keer genoemd)
62 [45]. Cannibal Ox – Pigeon (71 punten, 4 keer genoemd, nummer 1 van niels94)
63 [129]. The Streets - Turn The Page (71 punten, 4 keer genoemd, 22 HP)
64 [106]. The Roots (feat. Bilal & Greg Porn) - The OtherSide (71 punten, 4 keer genoemd, 21 HP)
65 [---]. Little Simz – Venom (70 punten, 5 keer genoemd, HP 23)
66 [183]. Joey Bada$$ - Paper Trail$ (70 punten, 5 keer genoemd, HP 22)
67 [137]. P.O.S. - Low Light Low Life (70 punten, 4 keer genoemd, HP 21)
68 [74]. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) (70 punten, 4 keer genoemd, HP 20)
69 [166]. Eminem - The Real Slim Shady (70 punten, 4 keer genoemd, HP 18)
70 [46]. Roots Manuva - Witness (1 Hope) (69 punten, 3 keer genoemd)
71 [64]. Eminem – Stan (68 punten, 3 keer genoemd)
72 [227]. Outkast – Atliens (68 punten, 5 keer genoemd, HP 20)
73 [57]. Beastie Boys – Sabotage (68 punten, 5 keer genoemd, HP 15)
74 [61]. Dizzee Rascal - I Luv U (66 punten, 3 keer genoemd)
75 [90]. Missy Elliott - Get Ur Freak On (65 punten, 5 keer genoemd)
76 [72]. DJ Shadow - Stem / Long Stem (65 punten, 4 keer genoemd, HP 26)
77 [---]. Little Simz – Boss (65 punten, 4 keer genoemd, HP 19)
78 [86]. Beastie Boys - No Sleep till Brooklyn (65 punten, 4 keer genoemd, HP 17)
79 [---]. The Avalanches - Frontier Psychiatrist (65 punten, 3 keer genoemd, HP 28)
80 [187]. Jeugd van Tegenwoordig – Sterrenstof (65 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
81 [27]. CunninLynguists (ft. Tonedeff) - The Gates (64 punten, 5 keer genoemd)
82 [110]. Neneh Cherry - Buffalo Stance (64 punten, 4 keer genoemd, HP 21)
83 [105]. A Tribe Called Quest - Can I Kick It? (64 punten, 4 keer genoemd, HP 20)
84 [86]. Gang Starr - Moment Of Truth (64 punten, 4 keer genoemd, HP 19)
85 [---]. Kanye West - So Appalled (63 punten, 3 keer genoemd)
86 [69]. Opgezwolle – HoedenPlank (62, 4 keer genoemd)
87 [85]. Fresku – Twijfel (62 punten, 3 keer genoemd, HP 28/22)
88 [108]. De La Soul - Me, Myself and I (62 punten, 3 keer genoemd, HP 28/20)
89 [160]. Wu-Tang Clan – Triumph (62 punten, 3 keer genoemd, HP 26)
90 [96]. De La Soul - Stakes is High (62 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
91 [24]. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck (61 punten, 4 keer genoemd)
92 [77]. Snoop Dogg - Gin & Juice (61 punten, 3 keer genoemd)
93 [---]. Kids See Ghosts – Reborn (61 punten, 3 keer genoemd, nummer 1 van mASTROg)
94 [228]. Atmosphere – Yesterday (60 punten, 3 keer genoemd)
95 [---]. Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry (58 punten, 5 keer genoemd)
96 [129]. LL Cool J. - I Need Love (58 punten, 3 keer genoemd)
97 [95]. Big L - Put It On (57 punten, 4 keer genoemd)
98 [59]. Mobb Deep (feat. Raekwon, Ghostface Killah & Big Noyd) - Right Back At You (57 punten, 3 keer genoemd, nummer 1 van Ward)
99 [43]. Warren G feat. Nate Dogg – Regulate (56 punten, 6 keer genoemd)
100 [54]. Nas - It Ain't Hard to Tell (56 punten, 3 keer genoemd, HP 26)
101 [115]. Anderson .Paak - Come Down (56 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
102 [184]. DJ Shadow - Building Steam With A Grain of Salt (55 punten, 3 keer genoemd, HP 22/20)
103 [81]. DJ Shadow - Midnight In A Perfect World (55 punten, 3 keer genoemd, HP 22/19)
104 [---]. Viktor Vaughn feat. Apani B. Fly - Let Me Watch (54 punten, 4 keer genoemd, HP 21)
105 [80]. Jay-Z & Kanye West feat. Frank Ocean & The-Dream - No Church In The Wild (54 punten, 4 keer genoemd, HP 20)
106 [120]. Madvillain – Accordion (53 punten, 4 keer genoemd)
107 [231]. OutKast – Aquemini (53 punten, 3 keer genoemd)
108 [---]. Jedi Mind Tricks - Heavenly Divine (52 punten, 4 keer genoemd)
109 [67]. Common Sense - I Used to Love H.E.R. (52 punten, 3 keer genoemd)
110 [---]. Run the Jewels - A Christmas Fucking Miracle (51 punten, 3 keer genoemd)
111 [---]. The Roots - How I Got Over (50 punten, 5 keer genoemd)
112 [---]. DJ Shadow feat. Run The Jewels - Nobody Speak (50 punten, 3 keer genoemd, HP 22/19)
113 [84]. Eric B. & Rakim - Follow the Leader (50 punten, 3 keer genoemd, HP 22/16)
114 [152]. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck) (49 punten, 3 keer genoemd)
115 [---]. Princess Nokia – Tomboy (48 punten, 4 keer genoemd, HP 20/18)
116 [75]. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) (48 punten, 4 keer genoemd, HP 20/15)
117 [48]. Jedi Mind Tricks feat. R.A. The Rugged Man - Uncommon Valor: A Vietnam Story (48 punten, 4 keer genoemd, HP 14)
118 [150]. Atmosphere - In Her Music Box (48 punten, 2 keer genoemd)
119 [118]. Afrika Bambaataa & The Soul Sonic Force - Planet Rock (47 punten, 3 keer genoemd)
120 [104]. Canibus - Poet Laureate II (47 punten, 2 keer genoemd)
121 [198]. De Jeugd Van Tegenwoordig - De Formule (46 punten, 3 keer genoemd, HP 22)
122 [122]. Jay-Z & Kanye West – Ni**as in Paris (46 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
123 [157]. Geto Boys - Mind Playing Tricks on Me (45 punten, 3 keer genoemd)
124 [79]. Mos Def - Ms. Fat Booty (44 punten, 5 keer genoemd)
125 [---]. Masta Ace - Good Ol' Love (44 punten, 4 keer genoemd, HP 26)
126 [---]. Zwangere Guy - Gorik Pt. I (44 punten, 4 keer genoemd, HP 15)
127 [44]. Dr. Dre - Let Me Ride (44 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
128 [145]. The Notorious B.I.G. - The What (44 punten, 3 keer genoemd, HP 19)
129 [166]. A Tribe Called Quest - Award Tour (1993): 44 punten, 2 keer genoemd, HP 23/21
130 [---]. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck (The Jump Off) (2000): 44 punten, 2 keer genoemd, HP 23/21
131 [135]. Kanye West - All of the Lights (43 punten, 3 keer genoemd, HP 22)
132 [---]. Danny Brown - Dirty Laundry (43 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
133 [242]. Arrested Development - Mr Wendal (43 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
134 [132]. Cunninlynguists - Since When (43 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
135 [---]. A$AP Rocky - L$D (43 punten, 2 keer genoemd, HP 23)
136 [176]. Paris - The Devil Made Me Do It (43 punten, 2 keer genoemd, HP 22)
137 [177]. Ol' Dirty Bastard - Shimmy Shimmy Ya (42 punten, 4 keer genoemd)
138 [---]. Run The Jewels - Legend Has It (42 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
139 [---]. Travis Scott - SICKO MODE (42 punten, 3 keer genoemd, HP 26)
140 [89]. Public Enemy - Bring the Noise (41 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
141 [31]. Eric B. & Rakim - Paid in Full (41 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
142 [100]. Gang Starr - Mass Appeal (41 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
143 [---]. DangerDoom – Crosshairs (41 punten, 2 keer genoemd)
144 [220]. The Roots feat. Erykah Badu - You Got Me (40 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
145 [---]. Lil Uzi Vert - The Way Life Goes (feat. Oh Wonder) (40 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
146 [35]. Typhoon - Zo Niet Mij (40 punten, 3 keer genoemd, HP 15)
147 [216]. Kendrick Lamar - FEAR. (40 punten, 2 keer genoemd)
148 [165]. Blackstreet featuring Dr. Dre - No Diggity (39 punten, 3 keer genoemd, HP 21)
149 [---]. Jay-Z featuring Alicia Keys - Empire State of Mind (39 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
150 [212]. Kanye West - Black Skinhead (39 punten, HP 19)
151 [248]. Public Enemy - Rebel Without A Pause (39 punten, 3 keer genoemd, HP 18/14)
152 [60]. De La Soul - A Roller Skatin' Jam Called Saturdays (39 punten, 3 keer genoemd, HP 18/11)
153 [---]. Dr. Octagon - Blue Flowers (39 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
154 [66]. O.C. - Time’s up (39 punten, 2 keer genoemd, nummer 1 van ForWhomThePeteTolls)
155 [---]. Nas - One Love (39 punten, 2 keer genoemd, nummer 1 van madmadder)
156 [99]. Killer Mike - Don't Die (39 punten, 2 keer genoemd)
157 [---]. Common - The 6th Sense (38 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
158 [88]. Digable Planets - Rebirth of Slick (Cool Like Dat) (38 punten, 3 keer genoemd, HP 16/14/8)
158 [---]. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays (38 punten, 3 keer genoemd, HP 16/14/8)
160 [---]. Kurtis Blow - The Breaks (38 punten, 2 keer genoemd)
161 [---]. King Geedorah – Fazers (37 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
162 [---]. Dream Warriors - My Definition Of A Boombastic Jazz Style (37 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
163 [---]. Dizzee Rascal – Bonkers (37 punten, 2 keer genoemd, nummer 1 van Poek)
164 [142]. Artifacts - C'mon Wit Da Git Down (37 punten, 2 keer genoemd, HP 28)
165 [---]. Gang Starr - Full Clip (37 punten, 2 keer genoemd, HP 23)
166 [204]. BROCKHAMPTON – HEAT (37 punten, 2 keer genoemd, HP 22/15)
166 [---]. Big L feat. Grand Daddy I.U., Jay-Z, Lord Finesse, Microphone Nut & Party Arty - Da Graveyard (37 punten, 2 keer genoemd, HP 22/15)
166 [---]. Young Fathers - In My View (37 punten, 2 keer genoemd, HP 22/15)
169 [---]. Apollo Brown & Joell Ortiz - Grace Of God (feat. DJ Los) (37 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
170 [193]. Madvillain - Strange Ways (37 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
171 [62]. 2Pac & Dr. Dre - California Love (36 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
172 [---]. Janelle Monáe - Django Jane (36 punten, 3 keer genoemd, HP 14)
173 [123]. De La Soul - Rock Co.Kane Flow (feat. MF Doom) (36 punten, 2 keer genoemd, HP 28)
174 [---]. billy woods and kenny segal – Checkpoints (26 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
175 [---]. Brotha Lynch Hung - Locc 2 Da Brain (36 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
176 [188]. Mc Solaar - Solaar Pleure (35 punten, 3 keer genoemd)
177 [---]. Blackalicious - Make You Feel That Way (35 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
178 [---]. Masta Ace & Marco Polo feat. Smif-n-Wessun - Breukelen "Brooklyn" (35 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
179 [---]. Denzel Curry - BLACK BALLOONS (feat. TWELVE'LEN & GOLDLINK) (35 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
180 [107]. Jay Z - The Story Of O.J. (34 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
181 [238]. Atmosphere - Camera Thief (34 punten, 3 keer genoemd, HP 14)
182 [246]. A$AP Rocky - 1Train (ft. Action Bronson, Big K.R.I.T., Danny Brown, Joey Bada$$, Kendrick Lamar en Yelawolf) (34 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
183 [138]. Ghostface Killah – One (34 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
184 [---]. Eminem – Kim (34 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
185 [---]. Ghostface Killah - Nutmeg ft. RZA (33 punten, 2 keer genoemd, HP 28)
186 [---]. Sampa The Great - Final Form (33 punten, 2 keer genoemd, HP 22)
187 [185]. Outkast – Spottieottiedopaliscious (33 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
188 [55]. Grandmaster Flash - White Lines (33 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
189 [168]. Nas – Represent (32 punten, 3 keer genoemd)
190 [171]. Jeru The Damaja - Come Clean (32 punten, 2 keer genoemd)
191 [---]. Sean Price - Onion Head (31 punten, 2 keer genoemd, HP 26)
191 [175]. Exctince – Spraakwater (31 punten, 2 keer genoemd, HP 26)
193 [---]. GZA - Cold World (31 punten, 2 keer genoemd, HP 23)
194 [---]. Nujabes feat. Shing02 - Luv(sic.) pt3 (31 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
195 [---]. Guru - Le Bien, Le Mal (ft. MC Solaar) (31 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
195 [143]. Beastie Boys - Fight For Your Right (31 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
197 [201]. The Roots - What They Do (31 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
198 [---]. Aesop Rock - None Shall Pass (30 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
199 [---]. Danny Brown - Really Doe (feat. Ab-Soul, Kendrick Lamar & Earl Sweatshirt) (30 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
200 [111]. Gorillaz - Dirty Harry (30 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
200 [---]. Kanye West - Dark Fantasy (30 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
202 [---]. XXXTENTACION - Jocelyn Flores (29 punten, 2 keer genoemd, HP 22)
203 [112]. Kendrick Lamar – DNA (29 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
204 [221]. Earl Sweatshirt – Hive (29 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
205 [---]. Mos Def - Umi Says (29 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
206 [---]. Immortal Technique – Obnoxious (29 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
207 [133]. Kendrick Lamar - Bitch, Don't Kill My Vibe (28 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
208 [240]. Gang Starr - You Know My Steez (28 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
209 [---]. Opgezwolle - Eigen Wereld (28 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
209 [---]. InI - Fakin Jax' (28 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
211 [141]. Jeru Tha Damaja - Ain't The Devil Happy (28 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
212 [149]. A Tribe Called Quest – Excursions (28 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
213 [---]. Ol' Dirty Bastard - Raw Hide ft. Raekwon & Method Man (28 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
214 [112]. Outkast - Hey Ya (28 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
214 [---]. Masta Ace & Marco Polo feat. Pharoahe Monche - The Fight Song (28 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
216 [---]. The Disposable Heroes of Hiphoprisy - Television the Drug of the Nation (27 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
217 [---]. Kanye West - Devil In A New Dress (feat. Rick Ross) (27 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
218 [---]. Gang Starr - The Militia (27 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
219 [---]. Masta Ace – Beautiful (27 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
220 [---]. Vince Staples - Big Fish (ft. Juicy J) (27 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
221 [---]. Ocean Wisdom - Walkin' (26 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
222 [---]. Wu-Tang Clan - Gravel Pit (26 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
223 [---]. MOP - Ante up (26 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
223 [---]. Cunninlynguists - Nothing to Give (26 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
225 [---]. Masta Ace - H.O.O.D. (26 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
225 [---]. Tyler, The Creator – EARFQUAKE (26 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
227 [173]. Cypress Hill - Insane in the Brain (26 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
227 [---]. Logic - Under Pressure (26 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
227 [---]. Fugees - Fu-Gee-La (26 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
230 [---]. A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got) (26 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
231 [---]. Opgezwolle - Gerrit (27 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
232 [186]. Mobb Deep - Drink Away the Pain (26 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
233 [---]. Eric B. & Rakim - I Know You Got Soul (25 punten, 3 keer genoemd)
234 [---]. Main Source - Lookin At The Front Door (25 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
234 [---]. Open Mike Eagle - (How Could Anybody) Feel at Home (25 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
236 [70]. Bedwetter - Stoop Lights (25 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
237 [---]. Childish Gambino - This Is America (25 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
237 [---]. OutKast - Return of the G (25 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
239 [---]. Us3 - Cantaloop (Flip Fantasia) (25 punten, 2 keer genoemd, HP 13)
240 [248]. Immortal Technique - Dance with the Devil (25 punten, 2 keer genoemd, HP 12)
240 [---]. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah ft. MF DOOM - Ray Gun (25 punten, 2 keer genoemd, HP 12)
242 [---]. Kid Cudi - Mr. Rager (24 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
243 [---]. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' (24 punten, 2 keer genoemd, HP 13)
244 [208]. Kanye West - Saint Pablo (23 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
245 [---]. Jovanotti - Sulla Frontiera (23 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
246 [93]. N.W.A. - Fuck Tha Police (23 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
246 [---]. A Tribe Called Quest feat. Leaders of the New School – Scenario (23 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
248 [---]. Tha Alkaholiks - DAAAM! (23 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
249 [---]. Open Mike Eagle feat. Sammus – Hymnal (23 punten, 2 keer genoemd, HP 13)
250 [---]. De Jeugd van Tegenwoordig - Bertje vs. Yayo (22 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
Spotifylijst: hiphop 250 on Spotify - open.spotify.com

Verder heb ik het al eerder gezegd, maar wil ik het nog een keertje herhalen: deze lijst is voornamelijk gemaakt door zwarte Amerikaanse artiesten die in hun leven hebben moeten dealen met de gevolgen van structureel racisme. Ook in Nederland bestaat dit op verschillende manieren, dus als je net zo hebt genoten van deze top-250 als ik, help deze artiesten en probeer zo veel mogelijk je steentje bij te dragen om dit probleem in de samenleving te verhelpen. Doneer (als je dat kan/wil), spreek je omgeving aan als je racisme ziet en luister naar de verhalen van deze artiesten.
De volledige lijst:
1 [1]. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II (343 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van sjon88, gweah, GarnalenPeller, 123poetertjes)
2 [6]. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (303 punten, 14 keer genoemd, nummer 1 van Dance Lover)
3 [2]. Kanye West feat. Pusha T – Runaway (277 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van Gretz)
5 [12]. Deltron 3030 – 3030 (245 punten, 13 keer genoemd)
6 [15]. The Pharcyde - Passin’ Me By (211 punten, 13 keer genoemd, nummer 1 van -SprayIt-)
7 [7]. Nas - N.Y. State of Mind (211 punten, 13 keer genoemd)
8 [32]. A Tribe Called Quest - We The People...(192 punten, 11 keer genoemd)
9 [13]. CYNE - First Person (187 punten, 10 keer genoemd)
10 [8]. Grandmaster Flash & The Furious Five featuring Melle Mel - The Message (183 punten, 10 keer genoemd)
11 [4]. Gang Starr - Above The Clouds (feat. Inspectah Deck) (176 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van jordidj1)
12 [26]. Kendrick Lamar (ft. Jay Rock) - Money Trees (174 punten, 9 keer genoemd, nummer 1 van zaaf en Slowgaze)
13 [21]. Kendrick Lamar - King Kunta (167 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van Edgar18 en west
14 [39]. A Tribe Called Quest - Check the Rhime (156 punten, 7 keer genoemd, nummer 1 van Koenr en andré)
15 [10]. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me) (153 punten, 9 keer genoemd)
16 [34]. Cannibal Ox - Iron Galaxy (152 punten, 9 keer genoemd, #3-positie van)
17 [23]. Aesop Rock – Daylight (152 punten, 9 keer genoemd)
18 [9]. N.W.A. - Straight Outta Compton (151 punten, 10 keer genoemd)
19 [18]. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation (143 punten, 9 keer genoemd)
20 [16]. Atmosphere – Painting (135 punten, 9 keer genoemd, nummer 1 van Ernie)
21 [11]. GZA - 4th Chamber ft. Ghostface Killah, Killah Priest & RZA (135 punten, 8 keer genoemd)
22 [37]. Tyler, The Creator – Yonkers (133 punten, 8 keer genoemd)
23 [5]. GZA feat. RZA - Liquid Swords (131 punten, 7 keer genoemd)
24 [52]. Immortal Technique - Peruvian Cocaine (124 punten), 7 keer genoemd)
25 [22]. Kendrick Lamar - m.A.A.d city (124 punten, 6 keer genoemd)
26 [14]. Souls Of Mischief - '93 'Til Infinity (123 punten, 9 keer genoemd, nummer 1 van Choconas)
27 [53]. The Roots - The Seed (2.0) (123 punten, 7 keer genoemd, nummer 1 van MVW)
28 [36]. Public Enemy - Fight The Power (121 punten, 6 keer genoemd, nummer 1 van johan de witt)
29 [195]. Danny Brown - Ain't It Funny (120 punten, 6 keer genoemd)
30 [98]. Outkast - Ms. Jackson (119 punten, 9 keer genoemd)
31 [63]. Madvillain - All Caps (118 punten, 9 keer genoemd)
32 [---]. clipping. - Blood of the Fang (118 punten, 7 keer genoemd)
33 [17]. Kendrick Lamar - Sing About Me, I’m Dying of Thirst (118 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van catchup)
34 [20]. M.I.A. - Paper Planes (113 punten, 6 keer genoemd)
35 [76]. Eminem - Lose Yourself (109 punten, 7 keer genoemd, nummer 1 van dumb_helicopter)
36 [73]. Mobb Deep - Survival Of The Fittest (107 punten, 7 keer genoemd)
37 [28]. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin' (107 punten, 6 keer genoemd)
38 [91]. The Roots (ft. Big K.R.I.T & Dice Raw) - Make My (105 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van inquestos)
39 [29]. Gorillaz - Clint Eastwood (101 punten, 7 keer genoemd)
40 [---]. clipping. - Nothing is Safe (101 punten, 6 keer genoemd)
41 [82]. BROCKHAMPTON – BOOGIE (96 punten, 6 keer genoemd, nummer 1 van arcade monkeys)
42 [---]. Little Simz - 101 FM (95 punten, 6 keer genoemd)
43 [83]. Kate Tempest - Europe Is Lost (95 punten, 5 keer genoemd)
44 [68]. Ice Cube - It Was A Good Day (94 punten, 6 keer genoemd)
45 [33]. Gorillaz featuring De La Soul - Feel Good Inc. (91 punten, 5 keer genoemd)
46 [48]. De La Soul - Eye Know (90 punten, 5 keer genoemd)
47 [103]. The Notorious B.I.G. – Juicy (86 punten, 6 keer genoemd)
48 [51]. Sugarhill Gang - Rapper's Delight (86 punten, 4 keer genoemd)
49 [92]. Azealia Banks feat. Lazy Jay – 212 (85 punten, 5 keer genoemd)
50 [94]. Black Star ft. Common – Respiration (81 punten, 6 keer genoemd)
51 [30]. Dr. Dre - Still D.R.E. (78 punten, 7 keer genoemd)
52 [25]. Run the Jewels - Angel Duster (77 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van remcodulac)
53 [47]. GZA - Shadowboxin' (77 punten, 4 keer genoemd, nummer 1 van ArthurDZ)
54 [146]. Earl Sweatshirt – Grief (76 punten, 4 keer genoemd)
55 [65]. Raekwon feat. Ghostface Killah – Criminology (75 punten, 6 keer genoemd)
56 [126]. Nas - The World Is Yours (75 punten, 5 keer genoemd)
57 [56]. Nas - Life's a Bitch (75 punten, 4 keer genoemd)
58 [71]. Nujabes feat. CYNE – Feather (74 punten, 6 keer genoemd)
59 [108]. Madvillain - Rhinestone Cowboy (74 punten, 3 keer genoemd, nummer 1 van Ploppesteksel)
60 [---]. Kanye West – Power (73 punten, 4 keer genoemd)
61 [19]. Mos Def (feat. Slick Rick) – Auditorium (72 punten, 5 keer genoemd)
62 [45]. Cannibal Ox – Pigeon (71 punten, 4 keer genoemd, nummer 1 van niels94)
63 [129]. The Streets - Turn The Page (71 punten, 4 keer genoemd, 22 HP)
64 [106]. The Roots (feat. Bilal & Greg Porn) - The OtherSide (71 punten, 4 keer genoemd, 21 HP)
65 [---]. Little Simz – Venom (70 punten, 5 keer genoemd, HP 23)
66 [183]. Joey Bada$$ - Paper Trail$ (70 punten, 5 keer genoemd, HP 22)
67 [137]. P.O.S. - Low Light Low Life (70 punten, 4 keer genoemd, HP 21)
68 [74]. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) (70 punten, 4 keer genoemd, HP 20)
69 [166]. Eminem - The Real Slim Shady (70 punten, 4 keer genoemd, HP 18)
70 [46]. Roots Manuva - Witness (1 Hope) (69 punten, 3 keer genoemd)
71 [64]. Eminem – Stan (68 punten, 3 keer genoemd)
72 [227]. Outkast – Atliens (68 punten, 5 keer genoemd, HP 20)
73 [57]. Beastie Boys – Sabotage (68 punten, 5 keer genoemd, HP 15)
74 [61]. Dizzee Rascal - I Luv U (66 punten, 3 keer genoemd)
75 [90]. Missy Elliott - Get Ur Freak On (65 punten, 5 keer genoemd)
76 [72]. DJ Shadow - Stem / Long Stem (65 punten, 4 keer genoemd, HP 26)
77 [---]. Little Simz – Boss (65 punten, 4 keer genoemd, HP 19)
78 [86]. Beastie Boys - No Sleep till Brooklyn (65 punten, 4 keer genoemd, HP 17)
79 [---]. The Avalanches - Frontier Psychiatrist (65 punten, 3 keer genoemd, HP 28)
80 [187]. Jeugd van Tegenwoordig – Sterrenstof (65 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
81 [27]. CunninLynguists (ft. Tonedeff) - The Gates (64 punten, 5 keer genoemd)
82 [110]. Neneh Cherry - Buffalo Stance (64 punten, 4 keer genoemd, HP 21)
83 [105]. A Tribe Called Quest - Can I Kick It? (64 punten, 4 keer genoemd, HP 20)
84 [86]. Gang Starr - Moment Of Truth (64 punten, 4 keer genoemd, HP 19)
85 [---]. Kanye West - So Appalled (63 punten, 3 keer genoemd)
86 [69]. Opgezwolle – HoedenPlank (62, 4 keer genoemd)
87 [85]. Fresku – Twijfel (62 punten, 3 keer genoemd, HP 28/22)
88 [108]. De La Soul - Me, Myself and I (62 punten, 3 keer genoemd, HP 28/20)
89 [160]. Wu-Tang Clan – Triumph (62 punten, 3 keer genoemd, HP 26)
90 [96]. De La Soul - Stakes is High (62 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
91 [24]. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck (61 punten, 4 keer genoemd)
92 [77]. Snoop Dogg - Gin & Juice (61 punten, 3 keer genoemd)
93 [---]. Kids See Ghosts – Reborn (61 punten, 3 keer genoemd, nummer 1 van mASTROg)
94 [228]. Atmosphere – Yesterday (60 punten, 3 keer genoemd)
95 [---]. Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry (58 punten, 5 keer genoemd)
96 [129]. LL Cool J. - I Need Love (58 punten, 3 keer genoemd)
97 [95]. Big L - Put It On (57 punten, 4 keer genoemd)
98 [59]. Mobb Deep (feat. Raekwon, Ghostface Killah & Big Noyd) - Right Back At You (57 punten, 3 keer genoemd, nummer 1 van Ward)
99 [43]. Warren G feat. Nate Dogg – Regulate (56 punten, 6 keer genoemd)
100 [54]. Nas - It Ain't Hard to Tell (56 punten, 3 keer genoemd, HP 26)
101 [115]. Anderson .Paak - Come Down (56 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
102 [184]. DJ Shadow - Building Steam With A Grain of Salt (55 punten, 3 keer genoemd, HP 22/20)
103 [81]. DJ Shadow - Midnight In A Perfect World (55 punten, 3 keer genoemd, HP 22/19)
104 [---]. Viktor Vaughn feat. Apani B. Fly - Let Me Watch (54 punten, 4 keer genoemd, HP 21)
105 [80]. Jay-Z & Kanye West feat. Frank Ocean & The-Dream - No Church In The Wild (54 punten, 4 keer genoemd, HP 20)
106 [120]. Madvillain – Accordion (53 punten, 4 keer genoemd)
107 [231]. OutKast – Aquemini (53 punten, 3 keer genoemd)
108 [---]. Jedi Mind Tricks - Heavenly Divine (52 punten, 4 keer genoemd)
109 [67]. Common Sense - I Used to Love H.E.R. (52 punten, 3 keer genoemd)
110 [---]. Run the Jewels - A Christmas Fucking Miracle (51 punten, 3 keer genoemd)
111 [---]. The Roots - How I Got Over (50 punten, 5 keer genoemd)
112 [---]. DJ Shadow feat. Run The Jewels - Nobody Speak (50 punten, 3 keer genoemd, HP 22/19)
113 [84]. Eric B. & Rakim - Follow the Leader (50 punten, 3 keer genoemd, HP 22/16)
114 [152]. Run the Jewels - Close Your Eyes (And Count to Fuck) (49 punten, 3 keer genoemd)
115 [---]. Princess Nokia – Tomboy (48 punten, 4 keer genoemd, HP 20/18)
116 [75]. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) (48 punten, 4 keer genoemd, HP 20/15)
117 [48]. Jedi Mind Tricks feat. R.A. The Rugged Man - Uncommon Valor: A Vietnam Story (48 punten, 4 keer genoemd, HP 14)
118 [150]. Atmosphere - In Her Music Box (48 punten, 2 keer genoemd)
119 [118]. Afrika Bambaataa & The Soul Sonic Force - Planet Rock (47 punten, 3 keer genoemd)
120 [104]. Canibus - Poet Laureate II (47 punten, 2 keer genoemd)
121 [198]. De Jeugd Van Tegenwoordig - De Formule (46 punten, 3 keer genoemd, HP 22)
122 [122]. Jay-Z & Kanye West – Ni**as in Paris (46 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
123 [157]. Geto Boys - Mind Playing Tricks on Me (45 punten, 3 keer genoemd)
124 [79]. Mos Def - Ms. Fat Booty (44 punten, 5 keer genoemd)
125 [---]. Masta Ace - Good Ol' Love (44 punten, 4 keer genoemd, HP 26)
126 [---]. Zwangere Guy - Gorik Pt. I (44 punten, 4 keer genoemd, HP 15)
127 [44]. Dr. Dre - Let Me Ride (44 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
128 [145]. The Notorious B.I.G. - The What (44 punten, 3 keer genoemd, HP 19)
129 [166]. A Tribe Called Quest - Award Tour (1993): 44 punten, 2 keer genoemd, HP 23/21
130 [---]. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck (The Jump Off) (2000): 44 punten, 2 keer genoemd, HP 23/21
131 [135]. Kanye West - All of the Lights (43 punten, 3 keer genoemd, HP 22)
132 [---]. Danny Brown - Dirty Laundry (43 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
133 [242]. Arrested Development - Mr Wendal (43 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
134 [132]. Cunninlynguists - Since When (43 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
135 [---]. A$AP Rocky - L$D (43 punten, 2 keer genoemd, HP 23)
136 [176]. Paris - The Devil Made Me Do It (43 punten, 2 keer genoemd, HP 22)
137 [177]. Ol' Dirty Bastard - Shimmy Shimmy Ya (42 punten, 4 keer genoemd)
138 [---]. Run The Jewels - Legend Has It (42 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
139 [---]. Travis Scott - SICKO MODE (42 punten, 3 keer genoemd, HP 26)
140 [89]. Public Enemy - Bring the Noise (41 punten, 3 keer genoemd, HP 23)
141 [31]. Eric B. & Rakim - Paid in Full (41 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
142 [100]. Gang Starr - Mass Appeal (41 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
143 [---]. DangerDoom – Crosshairs (41 punten, 2 keer genoemd)
144 [220]. The Roots feat. Erykah Badu - You Got Me (40 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
145 [---]. Lil Uzi Vert - The Way Life Goes (feat. Oh Wonder) (40 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
146 [35]. Typhoon - Zo Niet Mij (40 punten, 3 keer genoemd, HP 15)
147 [216]. Kendrick Lamar - FEAR. (40 punten, 2 keer genoemd)
148 [165]. Blackstreet featuring Dr. Dre - No Diggity (39 punten, 3 keer genoemd, HP 21)
149 [---]. Jay-Z featuring Alicia Keys - Empire State of Mind (39 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
150 [212]. Kanye West - Black Skinhead (39 punten, HP 19)
151 [248]. Public Enemy - Rebel Without A Pause (39 punten, 3 keer genoemd, HP 18/14)
152 [60]. De La Soul - A Roller Skatin' Jam Called Saturdays (39 punten, 3 keer genoemd, HP 18/11)
153 [---]. Dr. Octagon - Blue Flowers (39 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
154 [66]. O.C. - Time’s up (39 punten, 2 keer genoemd, nummer 1 van ForWhomThePeteTolls)
155 [---]. Nas - One Love (39 punten, 2 keer genoemd, nummer 1 van madmadder)
156 [99]. Killer Mike - Don't Die (39 punten, 2 keer genoemd)
157 [---]. Common - The 6th Sense (38 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
158 [88]. Digable Planets - Rebirth of Slick (Cool Like Dat) (38 punten, 3 keer genoemd, HP 16/14/8)
158 [---]. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays (38 punten, 3 keer genoemd, HP 16/14/8)
160 [---]. Kurtis Blow - The Breaks (38 punten, 2 keer genoemd)
161 [---]. King Geedorah – Fazers (37 punten, 3 keer genoemd, HP 20)
162 [---]. Dream Warriors - My Definition Of A Boombastic Jazz Style (37 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
163 [---]. Dizzee Rascal – Bonkers (37 punten, 2 keer genoemd, nummer 1 van Poek)
164 [142]. Artifacts - C'mon Wit Da Git Down (37 punten, 2 keer genoemd, HP 28)
165 [---]. Gang Starr - Full Clip (37 punten, 2 keer genoemd, HP 23)
166 [204]. BROCKHAMPTON – HEAT (37 punten, 2 keer genoemd, HP 22/15)
166 [---]. Big L feat. Grand Daddy I.U., Jay-Z, Lord Finesse, Microphone Nut & Party Arty - Da Graveyard (37 punten, 2 keer genoemd, HP 22/15)
166 [---]. Young Fathers - In My View (37 punten, 2 keer genoemd, HP 22/15)
169 [---]. Apollo Brown & Joell Ortiz - Grace Of God (feat. DJ Los) (37 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
170 [193]. Madvillain - Strange Ways (37 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
171 [62]. 2Pac & Dr. Dre - California Love (36 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
172 [---]. Janelle Monáe - Django Jane (36 punten, 3 keer genoemd, HP 14)
173 [123]. De La Soul - Rock Co.Kane Flow (feat. MF Doom) (36 punten, 2 keer genoemd, HP 28)
174 [---]. billy woods and kenny segal – Checkpoints (26 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
175 [---]. Brotha Lynch Hung - Locc 2 Da Brain (36 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
176 [188]. Mc Solaar - Solaar Pleure (35 punten, 3 keer genoemd)
177 [---]. Blackalicious - Make You Feel That Way (35 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
178 [---]. Masta Ace & Marco Polo feat. Smif-n-Wessun - Breukelen "Brooklyn" (35 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
179 [---]. Denzel Curry - BLACK BALLOONS (feat. TWELVE'LEN & GOLDLINK) (35 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
180 [107]. Jay Z - The Story Of O.J. (34 punten, 3 keer genoemd, HP 16)
181 [238]. Atmosphere - Camera Thief (34 punten, 3 keer genoemd, HP 14)
182 [246]. A$AP Rocky - 1Train (ft. Action Bronson, Big K.R.I.T., Danny Brown, Joey Bada$$, Kendrick Lamar en Yelawolf) (34 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
183 [138]. Ghostface Killah – One (34 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
184 [---]. Eminem – Kim (34 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
185 [---]. Ghostface Killah - Nutmeg ft. RZA (33 punten, 2 keer genoemd, HP 28)
186 [---]. Sampa The Great - Final Form (33 punten, 2 keer genoemd, HP 22)
187 [185]. Outkast – Spottieottiedopaliscious (33 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
188 [55]. Grandmaster Flash - White Lines (33 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
189 [168]. Nas – Represent (32 punten, 3 keer genoemd)
190 [171]. Jeru The Damaja - Come Clean (32 punten, 2 keer genoemd)
191 [---]. Sean Price - Onion Head (31 punten, 2 keer genoemd, HP 26)
191 [175]. Exctince – Spraakwater (31 punten, 2 keer genoemd, HP 26)
193 [---]. GZA - Cold World (31 punten, 2 keer genoemd, HP 23)
194 [---]. Nujabes feat. Shing02 - Luv(sic.) pt3 (31 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
195 [---]. Guru - Le Bien, Le Mal (ft. MC Solaar) (31 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
195 [143]. Beastie Boys - Fight For Your Right (31 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
197 [201]. The Roots - What They Do (31 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
198 [---]. Aesop Rock - None Shall Pass (30 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
199 [---]. Danny Brown - Really Doe (feat. Ab-Soul, Kendrick Lamar & Earl Sweatshirt) (30 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
200 [111]. Gorillaz - Dirty Harry (30 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
200 [---]. Kanye West - Dark Fantasy (30 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
202 [---]. XXXTENTACION - Jocelyn Flores (29 punten, 2 keer genoemd, HP 22)
203 [112]. Kendrick Lamar – DNA (29 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
204 [221]. Earl Sweatshirt – Hive (29 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
205 [---]. Mos Def - Umi Says (29 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
206 [---]. Immortal Technique – Obnoxious (29 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
207 [133]. Kendrick Lamar - Bitch, Don't Kill My Vibe (28 punten, 3 keer genoemd, HP 18)
208 [240]. Gang Starr - You Know My Steez (28 punten, 3 keer genoemd, HP 17)
209 [---]. Opgezwolle - Eigen Wereld (28 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
209 [---]. InI - Fakin Jax' (28 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
211 [141]. Jeru Tha Damaja - Ain't The Devil Happy (28 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
212 [149]. A Tribe Called Quest – Excursions (28 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
213 [---]. Ol' Dirty Bastard - Raw Hide ft. Raekwon & Method Man (28 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
214 [112]. Outkast - Hey Ya (28 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
214 [---]. Masta Ace & Marco Polo feat. Pharoahe Monche - The Fight Song (28 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
216 [---]. The Disposable Heroes of Hiphoprisy - Television the Drug of the Nation (27 punten, 2 keer genoemd, HP 20)
217 [---]. Kanye West - Devil In A New Dress (feat. Rick Ross) (27 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
218 [---]. Gang Starr - The Militia (27 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
219 [---]. Masta Ace – Beautiful (27 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
220 [---]. Vince Staples - Big Fish (ft. Juicy J) (27 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
221 [---]. Ocean Wisdom - Walkin' (26 punten, 2 keer genoemd, HP 21)
222 [---]. Wu-Tang Clan - Gravel Pit (26 punten, 2 keer genoemd, HP 19)
223 [---]. MOP - Ante up (26 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
223 [---]. Cunninlynguists - Nothing to Give (26 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
225 [---]. Masta Ace - H.O.O.D. (26 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
225 [---]. Tyler, The Creator – EARFQUAKE (26 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
227 [173]. Cypress Hill - Insane in the Brain (26 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
227 [---]. Logic - Under Pressure (26 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
227 [---]. Fugees - Fu-Gee-La (26 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
230 [---]. A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got) (26 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
231 [---]. Opgezwolle - Gerrit (27 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
232 [186]. Mobb Deep - Drink Away the Pain (26 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
233 [---]. Eric B. & Rakim - I Know You Got Soul (25 punten, 3 keer genoemd)
234 [---]. Main Source - Lookin At The Front Door (25 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
234 [---]. Open Mike Eagle - (How Could Anybody) Feel at Home (25 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
236 [70]. Bedwetter - Stoop Lights (25 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
237 [---]. Childish Gambino - This Is America (25 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
237 [---]. OutKast - Return of the G (25 punten, 2 keer genoemd, HP 15)
239 [---]. Us3 - Cantaloop (Flip Fantasia) (25 punten, 2 keer genoemd, HP 13)
240 [248]. Immortal Technique - Dance with the Devil (25 punten, 2 keer genoemd, HP 12)
240 [---]. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah ft. MF DOOM - Ray Gun (25 punten, 2 keer genoemd, HP 12)
242 [---]. Kid Cudi - Mr. Rager (24 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
243 [---]. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' (24 punten, 2 keer genoemd, HP 13)
244 [208]. Kanye West - Saint Pablo (23 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
245 [---]. Jovanotti - Sulla Frontiera (23 punten, 2 keer genoemd, HP 18)
246 [93]. N.W.A. - Fuck Tha Police (23 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
246 [---]. A Tribe Called Quest feat. Leaders of the New School – Scenario (23 punten, 2 keer genoemd, HP 16)
248 [---]. Tha Alkaholiks - DAAAM! (23 punten, 2 keer genoemd, HP 14)
249 [---]. Open Mike Eagle feat. Sammus – Hymnal (23 punten, 2 keer genoemd, HP 13)
250 [---]. De Jeugd van Tegenwoordig - Bertje vs. Yayo (22 punten, 2 keer genoemd, HP 17)
Spotifylijst: hiphop 250 on Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 8 juni 2020, 22:24 uur
Slowgaze schreef:
Dank voor alles, hoi123! (En gaan we nu allemaal onze eigen top 50 droppen om onze goede smaak te flaunten?)
Absoluut.Dank voor alles, hoi123! (En gaan we nu allemaal onze eigen top 50 droppen om onze goede smaak te flaunten?)
1. P.O.S – Drumroll (We’re All Thirsty)
2. Earl Sweatshirt – Grief
3. Nujabes – Feather
4. The Pharcyde – Passin’ Me By
5. Kendrick Lamar – The Blacker The Berry
6. Danny Brown – Ain’t It Funny
7. CunninLynguists (ft. Tonedeff) - The Gates
8. Young Fathers – Queen Is Dead
9. A Tribe Called Quest – Can I Kick It?
10. Tyler, The Creator – Yonkers
11. Aesop Rock – Daylight
12. Atmosphere – In Her Music Box
13. Deltron 3030 – 3030
14. clipping. – Blood of the Fang
15. Kanye West – Black Skinhead
16. CYNE – First Person
17. Quelle Chris – Straight Shot
18. A Tribe Called Quest – Electric Relaxation
19. Kendrick Lamar – Sing About Me, I’m Dying of Thirst
20. Bedwetter – Stoop Lights
21. billy woods and Kenny Segal – Checkpoints
22. Kate Tempest – Europe Is Lost
23. Azealia Banks – 212
24. De Jeugd Van Tegenwoordig – De Formule
25. Denzel Curry – SIRENS | Z1RENZ
26. Young Fathers – Hangman
27. Madvillain – Accordion
28. Danger Doom feat. Talib Kweli – Old School Rules
29. Typhoon – Los Zand
30. MAVI – Moonfire
31. Gorillaz – Clint Eastwood
32. BROCKHAMPTON – BOOGIE
33. Opgezwolle – Opgezwolle De Volle
34. Mobb Deep – Shook Ones, Pt. II
35. The Roots (ft. Big K.R.I.T & Dice Raw) - Make My
36. Childish Gambino – This Is America
37. Anderson .Paak – The Season/Carry Me
38. The Pharcyde – Runnin’
39. Cannibal Ox – Iron Galaxy
40. Little Simz – Boss
41. Baloji – Peau de Chagrin – Bleu de Nuit
42. Noname – Diddy Bop
43. Run the Jewels – Angel Duster
44. Chance the Rapper – All We Got
45. Nas – Represent
46. Dizzee Rascal – Bonkers
47. A Tribe Called Quest – Dis Generation
48. Kanye West – Real Friends
49. Ghostpoet – Cash and Carry Me Home
50. Princess Nokia - Tomboy
2
geplaatst: 8 juni 2020, 22:29 uur
Schitterende lijst. Dank voor alle moeite hoi123. deze jongen heeft hard genoten van de top10 als spectator na de late shift
1. Atmosphere : Painting
2. A Tribe Called Quest : Electric Relaxation
3. Beastie Boys : Get it Together
4. De La Soul : Stakes is High
5. GZA : Duel of the Iron Mic
6. Redman : Can't Wait
7. DJ Shadow : Midnight in a Perfect World
8. Aesop Rock : 9-5ers Anthem
9. Gang Starr : Above the Clouds
10. CYNE : First Person
11. The Roots : Dynamite
12. Wu-Tang Clan : Da Mystery of Chessboxin'
13. Public Enemy : Black Steel in the Hour of Chaos
14. Ghostface Killah : Ghost Deini
15. Jeru The Damaja : Ain't the Devil Happy
16. DR. Octagon : Earth People
17. Gorillaz : Feel Good Inc.
18. Pete Rock & C.L. Smooth : T.R.O.Y.
19. The Pharcyde : Passin' me By
20. Big L : Put it on
21. The Notorious BIG : The What
22. Deltron 3030 : Virus
23. Jurassic 5 : What's Golden
24. Masta Ace : Take a Walk
25. The Streets : Blinded by the Lights
26. Goodie Mobb : The Day After
27. Outkast : Atliens
28. Mobb Deep : Drink Away the Pain
29. CunninLynguists : Since When
30. EPMD : Strictly Business
31. Ice Cube : Now I Gotta Wet'Cha
32. Mac Miller : Red Dot Music
33. Warren G : Regulate
34. Black star : Respiration
35. KRS-One : Higher Level
36. Reflection Eternal : Expansion Outro, For Women
37. Eric B & Rakim : I Know you got Soul
38. Smif N Wessun : Wrekonize
39. Ol' Dirty Bastard : Shimmy Shimmy Ya
40. Nas : One Love
41.Tha Alkaholiks : Daaam
42. Jedi Mind Tricks : Uncommon Valor
43. INI : Fakin' Jax
44. Main Source : Lookin at your Front Door
45. Nujabes : Luv Sic Part two
46. MF Doom : ?
47. Slum Village : The Look of Love
48. Mos Def : Miss Fat Booty
49. N.W.A. : Parental Discretion Iz Advised
50. Souls of Mischief : '93 'Til Infinity
Tot de volgende

1. Atmosphere : Painting
2. A Tribe Called Quest : Electric Relaxation
3. Beastie Boys : Get it Together
4. De La Soul : Stakes is High
5. GZA : Duel of the Iron Mic
6. Redman : Can't Wait
7. DJ Shadow : Midnight in a Perfect World
8. Aesop Rock : 9-5ers Anthem
9. Gang Starr : Above the Clouds
10. CYNE : First Person
11. The Roots : Dynamite
12. Wu-Tang Clan : Da Mystery of Chessboxin'
13. Public Enemy : Black Steel in the Hour of Chaos
14. Ghostface Killah : Ghost Deini
15. Jeru The Damaja : Ain't the Devil Happy
16. DR. Octagon : Earth People
17. Gorillaz : Feel Good Inc.
18. Pete Rock & C.L. Smooth : T.R.O.Y.
19. The Pharcyde : Passin' me By
20. Big L : Put it on
21. The Notorious BIG : The What
22. Deltron 3030 : Virus
23. Jurassic 5 : What's Golden
24. Masta Ace : Take a Walk
25. The Streets : Blinded by the Lights
26. Goodie Mobb : The Day After
27. Outkast : Atliens
28. Mobb Deep : Drink Away the Pain
29. CunninLynguists : Since When
30. EPMD : Strictly Business
31. Ice Cube : Now I Gotta Wet'Cha
32. Mac Miller : Red Dot Music
33. Warren G : Regulate
34. Black star : Respiration
35. KRS-One : Higher Level
36. Reflection Eternal : Expansion Outro, For Women
37. Eric B & Rakim : I Know you got Soul
38. Smif N Wessun : Wrekonize
39. Ol' Dirty Bastard : Shimmy Shimmy Ya
40. Nas : One Love
41.Tha Alkaholiks : Daaam
42. Jedi Mind Tricks : Uncommon Valor
43. INI : Fakin' Jax
44. Main Source : Lookin at your Front Door
45. Nujabes : Luv Sic Part two
46. MF Doom : ?
47. Slum Village : The Look of Love
48. Mos Def : Miss Fat Booty
49. N.W.A. : Parental Discretion Iz Advised
50. Souls of Mischief : '93 'Til Infinity
Tot de volgende

1
geplaatst: 8 juni 2020, 22:34 uur
01. Gang Starr - Above The Clouds (feat. Inpectah Deck)
02. Deltron 3030 - 3030
03. Opgezwolle - HoedenPlank
04. Kendrick Lamar - m.A.A.d city
05. Kanye West - So Appalled
06. A Tribe Called Quest - We The People…..
07. P.O.S. - Low Light Low Life
08. The Street - Turn The Page
09. Travis Scott - BUTTERFLY EFFECT
10. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
11. Danny Brown - Really Doe (feat. Ab-Soul, Kendrick Lamar & Earl Sweatshirt)
12. Pusha T - If You Know You Know
13. GZA - 4th Chamber
14. BROCKHAMPTON - ALASKA
15. Gorillaz - Clint Eastwood
16. Mobb Deep - Right Back At You
17. Wu-Tang Clan - Triumph
18. De La Soul - A Roller Skatin' Jam Called Saturdays
19. OutKast - Ms. Jackson
20. Army of the Pharaos - Seven
21. Apollo Brown & Joell Ortiz - Grace of God
22. The Roots - One Time
23. Typhoon - Vlieger
24. Childish Gambino - This Is America
25. Neneh Cherry - Buffalo Stance
26. Mos Def - Auditorium
27. Fabolous - Breathe
28. Cunninlynguists - Since When
29. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
30. Ae$op Rocky - 1Train
31. Zwangere Guy - Gorik Pt. I
32. Lil' Uzi Vert - XO Tour Llif3
33. Eminem - Lose Yourself
34. Little Simz - 101 FM
35. Common - The Food
36. Nas - Represent
37. STIKSTOF - 2010
38. Denzel Curry - VENGEANCE
39. clipping. - Nothing is Safe
40. Ultramagnetic MC's - Give The Drummer Some
41. Zo Moeilijk - Jaman (feat. DuvelDuvel)
42. Warren G - Regulate
43. The Pharcyde - Passin' Me By
44. Run The Jewels - Oh My Darling (Don't Cry)
45. Aesop Rock - Daylight
46. Cannibal Ox - Iron Galaxy
47. Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
48. DuvelDuvel - Wie Is Ut?
49. Winne - Lotgenoot
50. Dr. Dre - Let Me Ride
02. Deltron 3030 - 3030
03. Opgezwolle - HoedenPlank
04. Kendrick Lamar - m.A.A.d city
05. Kanye West - So Appalled
06. A Tribe Called Quest - We The People…..
07. P.O.S. - Low Light Low Life
08. The Street - Turn The Page
09. Travis Scott - BUTTERFLY EFFECT
10. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
11. Danny Brown - Really Doe (feat. Ab-Soul, Kendrick Lamar & Earl Sweatshirt)
12. Pusha T - If You Know You Know
13. GZA - 4th Chamber
14. BROCKHAMPTON - ALASKA
15. Gorillaz - Clint Eastwood
16. Mobb Deep - Right Back At You
17. Wu-Tang Clan - Triumph
18. De La Soul - A Roller Skatin' Jam Called Saturdays
19. OutKast - Ms. Jackson
20. Army of the Pharaos - Seven
21. Apollo Brown & Joell Ortiz - Grace of God
22. The Roots - One Time
23. Typhoon - Vlieger
24. Childish Gambino - This Is America
25. Neneh Cherry - Buffalo Stance
26. Mos Def - Auditorium
27. Fabolous - Breathe
28. Cunninlynguists - Since When
29. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
30. Ae$op Rocky - 1Train
31. Zwangere Guy - Gorik Pt. I
32. Lil' Uzi Vert - XO Tour Llif3
33. Eminem - Lose Yourself
34. Little Simz - 101 FM
35. Common - The Food
36. Nas - Represent
37. STIKSTOF - 2010
38. Denzel Curry - VENGEANCE
39. clipping. - Nothing is Safe
40. Ultramagnetic MC's - Give The Drummer Some
41. Zo Moeilijk - Jaman (feat. DuvelDuvel)
42. Warren G - Regulate
43. The Pharcyde - Passin' Me By
44. Run The Jewels - Oh My Darling (Don't Cry)
45. Aesop Rock - Daylight
46. Cannibal Ox - Iron Galaxy
47. Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
48. DuvelDuvel - Wie Is Ut?
49. Winne - Lotgenoot
50. Dr. Dre - Let Me Ride
0
geplaatst: 8 juni 2020, 22:40 uur
Van Typhoon had ik op zeker meer verwacht, verder mooi veel overlap met de gezamenlijke lijst (36/50). Scoor ik nu de MSA? 
07. Sef - De Leven
11. clipping. - Nothing Is Safe
15. Eminem - Stan (72)
16. Stepherd & Skinto - Brak Obama
28. Typhoon - Hemel Valt
33. Typhoon - Surfen
35. BROCKHAMPTON - NO HALO
36. Fresku - Zo Doe Je Dat
39. Typhoon - Zandloper
40. A$AP Rocky - F**kin' Problems (feat. Drake, 2 Chainz & Kendrick Lamar)
44. Feis - Loslaten
45. Open Mike Eagle - (How Could Anybody) Feel at Home
46. Awkwafina - Inner Voices
47. Gang Starr - Above the Clouds
49. A$AP Rocky - Praise The Lord (Da Shine) (feat. Skepta)

07. Sef - De Leven
11. clipping. - Nothing Is Safe
15. Eminem - Stan (72)
16. Stepherd & Skinto - Brak Obama
28. Typhoon - Hemel Valt
33. Typhoon - Surfen
35. BROCKHAMPTON - NO HALO
36. Fresku - Zo Doe Je Dat
39. Typhoon - Zandloper
40. A$AP Rocky - F**kin' Problems (feat. Drake, 2 Chainz & Kendrick Lamar)
44. Feis - Loslaten
45. Open Mike Eagle - (How Could Anybody) Feel at Home
46. Awkwafina - Inner Voices
47. Gang Starr - Above the Clouds
49. A$AP Rocky - Praise The Lord (Da Shine) (feat. Skepta)
0
geplaatst: 8 juni 2020, 22:46 uur
1. Geto Boys - Gangsta of Love
2. Grandmaster Flesh - the Message
3. Exctince - Spraakwater
4. The Roots - Make My
5. Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
6. Suger Hill Gang - Rapper's Delight
7. Guru - loungin'
8. Paris - the Devil made me do it
9. De La soul - the magic number
10. De la soul - me, myself and I
11. Spearhead - People in tha middle
12. N.W.A. It was a good day
13. Arrested development - Tennesee
14. N.W.A. - Straight outta compton
15. Arested Development - mr. Wendal
16. Mano Negra - king kong five
17. LL Cool J. - I need love
18. Grandmaster Flesh - white lines
19. Outkast - hey ya
20. Opposites - sukkel voor de liefde
21. Nujabes - Reflection Eternal
22. Public Enemy - Harder Than You Think
23. The Roots - what They do
24. CunninLynguists - Never Come Down (The Brownie Song)
25. The Roots - how i got over
26. Common - be
27. Kanye West - Diamonds From Sierra Leone (Remix)
28. Madvillain - All Caps / Curls
29. Nujabes / Urbanforest - Lady Brown
30. The Roots - The Seed (2.0)
31. OutKast - The Whole World
32. A Tribe Called Quest - Check the Rhime
33. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me)
34. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
35. Gang Starr - You Know My Steez
2. Grandmaster Flesh - the Message
3. Exctince - Spraakwater
4. The Roots - Make My
5. Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
6. Suger Hill Gang - Rapper's Delight
7. Guru - loungin'
8. Paris - the Devil made me do it
9. De La soul - the magic number
10. De la soul - me, myself and I
11. Spearhead - People in tha middle
12. N.W.A. It was a good day
13. Arrested development - Tennesee
14. N.W.A. - Straight outta compton
15. Arested Development - mr. Wendal
16. Mano Negra - king kong five
17. LL Cool J. - I need love
18. Grandmaster Flesh - white lines
19. Outkast - hey ya
20. Opposites - sukkel voor de liefde
21. Nujabes - Reflection Eternal
22. Public Enemy - Harder Than You Think
23. The Roots - what They do
24. CunninLynguists - Never Come Down (The Brownie Song)
25. The Roots - how i got over
26. Common - be
27. Kanye West - Diamonds From Sierra Leone (Remix)
28. Madvillain - All Caps / Curls
29. Nujabes / Urbanforest - Lady Brown
30. The Roots - The Seed (2.0)
31. OutKast - The Whole World
32. A Tribe Called Quest - Check the Rhime
33. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me)
34. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
35. Gang Starr - You Know My Steez
2
zaaf
geplaatst: 8 juni 2020, 22:56 uur
1. Kendrick Lamar (ft. Jay Rock) - Money Trees (2012)
2. Cannibal Ox - Iron Galaxy (2001)
3. Deltron 3030 - 3030 (2000)
4. The Roots (ft. Big K.R.I.T & Dice Raw) - Make My (2011)
5. R.A.P. Fereira - Cycles (2020)
6. BROCKHAMPTON - HEAT (2017)
7. Brother Ali - Uncle Sam Goddamn (2007)
8. The Doppelgangaz - Holla x2 (2014)
9. P.O.S. (ft. SIMS & Dessa) - Low Light Low Life (2009)
10. CYNE - Steady (2003)
11. Kendrick Lamar - FEAR. (2017)
12. A$AP Rocky - L$D (2015)
13. LIL UGLY MANE - Opposite Lanes (2015)
14. El-P - The Overly Dramatic Truth (2007)
15. Kids See Ghosts - Reborn (2018)
16. Danny Brown - Dirty Laundry (2019)
17. Travi$ Scott - 90210 (2015)
18. Denzel Curry - Black Balloons 13lack 13alloonz (2018)
19. Tyler, The Creator - EARFQUAKE (2019)
20. Joey Bada$$ - Paper Trail$ (2015)
21. Apollo Brown & Skyzoo (ft. Joell Ortiz) - A Couple Dollars (2016)
22. Sadistik - Eden (2019)
23. Kid Cudi - Pursuit of Happiness (2009)
24. Pusha T - Santeria (2018)
25. People Under the Stairs - Acid Raindrops (2002)
26. Vince Staples - Big Fish (2017)
27. Big K.R.I.T. (ft. Raphael Saadiq) - Soul Food (2014)
28. OutKast (ft. Erykah Badu) - Humble Mumble (2000)
29. CunninLynguists (ft. Tonedeff) - The Gates (2006)
30. Black Milk - What's It Worth (2014)
31. Mac Miller - Self Care (2018)
32. Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry (2014)
33. Ka - Knighthood (2013)
34. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' (2014)
35. Madvillain - All Caps (2004)
36. Mos Def - Umi Says (2000)
37. Jurassic 5 - A Day At The Races (2002)
38. Logic - Under Pressure (2014)
39. Atmosphere - Camera Thief (2014)
40. DangerDoom (ft. Talib Kweli) - Old School (2005)
41. Kanye West - Ultralight Beam (2016)
42. Masta Ace - Good Ol' Love (2004)
43. Epidemic - Bout That Time (2016)
44. Gorillaz - DoYaThing (2012)
45. XXXTENTACION - Jocelyn Flores (2017)
46. Apollo Brown & O.C. - Prove Me Wrong (2012)
47. Lil Uzi Vert - The Way Life Goes (2017)
48. YBN Cordae - RNP (2019)
49. JID - 151 Rum (2018)
50. Edan (ft. Percee P) - Torture Chamber (2005)
2. Cannibal Ox - Iron Galaxy (2001)
3. Deltron 3030 - 3030 (2000)
4. The Roots (ft. Big K.R.I.T & Dice Raw) - Make My (2011)
5. R.A.P. Fereira - Cycles (2020)
6. BROCKHAMPTON - HEAT (2017)
7. Brother Ali - Uncle Sam Goddamn (2007)
8. The Doppelgangaz - Holla x2 (2014)
9. P.O.S. (ft. SIMS & Dessa) - Low Light Low Life (2009)
10. CYNE - Steady (2003)
11. Kendrick Lamar - FEAR. (2017)
12. A$AP Rocky - L$D (2015)
13. LIL UGLY MANE - Opposite Lanes (2015)
14. El-P - The Overly Dramatic Truth (2007)
15. Kids See Ghosts - Reborn (2018)
16. Danny Brown - Dirty Laundry (2019)
17. Travi$ Scott - 90210 (2015)
18. Denzel Curry - Black Balloons 13lack 13alloonz (2018)
19. Tyler, The Creator - EARFQUAKE (2019)
20. Joey Bada$$ - Paper Trail$ (2015)
21. Apollo Brown & Skyzoo (ft. Joell Ortiz) - A Couple Dollars (2016)
22. Sadistik - Eden (2019)
23. Kid Cudi - Pursuit of Happiness (2009)
24. Pusha T - Santeria (2018)
25. People Under the Stairs - Acid Raindrops (2002)
26. Vince Staples - Big Fish (2017)
27. Big K.R.I.T. (ft. Raphael Saadiq) - Soul Food (2014)
28. OutKast (ft. Erykah Badu) - Humble Mumble (2000)
29. CunninLynguists (ft. Tonedeff) - The Gates (2006)
30. Black Milk - What's It Worth (2014)
31. Mac Miller - Self Care (2018)
32. Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry (2014)
33. Ka - Knighthood (2013)
34. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin' (2014)
35. Madvillain - All Caps (2004)
36. Mos Def - Umi Says (2000)
37. Jurassic 5 - A Day At The Races (2002)
38. Logic - Under Pressure (2014)
39. Atmosphere - Camera Thief (2014)
40. DangerDoom (ft. Talib Kweli) - Old School (2005)
41. Kanye West - Ultralight Beam (2016)
42. Masta Ace - Good Ol' Love (2004)
43. Epidemic - Bout That Time (2016)
44. Gorillaz - DoYaThing (2012)
45. XXXTENTACION - Jocelyn Flores (2017)
46. Apollo Brown & O.C. - Prove Me Wrong (2012)
47. Lil Uzi Vert - The Way Life Goes (2017)
48. YBN Cordae - RNP (2019)
49. JID - 151 Rum (2018)
50. Edan (ft. Percee P) - Torture Chamber (2005)
0
geplaatst: 8 juni 2020, 23:06 uur
1. (—) Digable Planets – Black Ego
2. (31) Madvillain – All caps
3. (29) Danny Brown – Ain’t It Funny
4. (14) A Tribe Called Quest – Check The Rhime
5. (—) Dälek – Opiate The Masses
6. (—) Freestyle Fellowship - Inner City Boundaries
7. (—) Deltron 3030 – Mastermind
8. (—) Uochi Toki – Gattendomi iIn Ambigue Immedesimazioni non richiesti ma richieste,
9. (—) Souls Of Mischief – Live and Let Live
10. (192) Nujabes feat. Shing02 – Luv(sic.) pt3
11. (173) Billy Woods & Kenny Segal – Checkpoints
12. (—) Aceyalone – The Guidelines
13. (—) Sonic Sum - Velour 80 Grit:
14. (—) Illogic – 1000 Whispers
15. (—) Techno Animal - Cruise Mode 101
16. (204) Immortal Technique – Obnoxious
17. (232) Main Source – Lookin At The Front Door
18. (232) Open Mike Eagle – How can anyone feel at home
19. (152) Dr. Octagon – Blue flowers
20. (91) De La Soul - Stakes is High
21. (—) Quelle Chris – Buddies
22. (61) Kanye West – Power
23. (—) Edan Feat Mr. Lif – Making Planets
24. (175) Blackalicious – Make You Feel That Way
25. (—) Tyler The Creator – 911/Mr lonely
26. (—) Company Flow - Collude/Intrude
27. (157) Freddie Gibbs & Madlib – Crime Pays
28. (104) Viktor Vaughn feat. Apani B – Can I watch
29. (102) DJ shadow – Building Steam With A Grain of Salt
30. (63) Cannibal Ox – Pigeon
31. (108) Jedi mind trick – Heavenly Divine
32. (—) Death Grips – I’ve Seen Footage
33. (36) Mobb Deep – Survival of the fittest
34. (137) Run The Jewels – Legend Has It
35. (—) Milo & Kenny Segal – Zen Scientist
36. (6) Pharcyde – Passin’ Me By
37. (—) Curse Ov Dialect – Bury me slowly
38. (—) RJD2 – Ghostwriter
39. (82) Cunninlynguists – The Gates
40. (57) Nas - the world is yours
41. (—) Shabazz Palaces – Are you… Can you… Were you? (felt)
42. (—) есть есть есть – осень
43. (—) Q-tip – Move/Renaissance Rap
44. (—) Justice System – Trouble On My Mind
45. (—) Aesop Rock – Dorks
46. (160) King geedorah – Fazers
47. (—) Busdriver – Imaginary Places
48. (—) Flying Lotus feat. Kendrick Lamar – Never Catch Me
49. (—) Avantdale Bowling Club – Years Gone By
50. (11) Gang Starr Feat. Inspetah Deck – Above the Clouds
2. (31) Madvillain – All caps
3. (29) Danny Brown – Ain’t It Funny
4. (14) A Tribe Called Quest – Check The Rhime
5. (—) Dälek – Opiate The Masses
6. (—) Freestyle Fellowship - Inner City Boundaries
7. (—) Deltron 3030 – Mastermind
8. (—) Uochi Toki – Gattendomi iIn Ambigue Immedesimazioni non richiesti ma richieste,
9. (—) Souls Of Mischief – Live and Let Live
10. (192) Nujabes feat. Shing02 – Luv(sic.) pt3
11. (173) Billy Woods & Kenny Segal – Checkpoints
12. (—) Aceyalone – The Guidelines
13. (—) Sonic Sum - Velour 80 Grit:
14. (—) Illogic – 1000 Whispers
15. (—) Techno Animal - Cruise Mode 101
16. (204) Immortal Technique – Obnoxious
17. (232) Main Source – Lookin At The Front Door
18. (232) Open Mike Eagle – How can anyone feel at home
19. (152) Dr. Octagon – Blue flowers
20. (91) De La Soul - Stakes is High
21. (—) Quelle Chris – Buddies
22. (61) Kanye West – Power
23. (—) Edan Feat Mr. Lif – Making Planets
24. (175) Blackalicious – Make You Feel That Way
25. (—) Tyler The Creator – 911/Mr lonely
26. (—) Company Flow - Collude/Intrude
27. (157) Freddie Gibbs & Madlib – Crime Pays
28. (104) Viktor Vaughn feat. Apani B – Can I watch
29. (102) DJ shadow – Building Steam With A Grain of Salt
30. (63) Cannibal Ox – Pigeon
31. (108) Jedi mind trick – Heavenly Divine
32. (—) Death Grips – I’ve Seen Footage
33. (36) Mobb Deep – Survival of the fittest
34. (137) Run The Jewels – Legend Has It
35. (—) Milo & Kenny Segal – Zen Scientist
36. (6) Pharcyde – Passin’ Me By
37. (—) Curse Ov Dialect – Bury me slowly
38. (—) RJD2 – Ghostwriter
39. (82) Cunninlynguists – The Gates
40. (57) Nas - the world is yours
41. (—) Shabazz Palaces – Are you… Can you… Were you? (felt)
42. (—) есть есть есть – осень
43. (—) Q-tip – Move/Renaissance Rap
44. (—) Justice System – Trouble On My Mind
45. (—) Aesop Rock – Dorks
46. (160) King geedorah – Fazers
47. (—) Busdriver – Imaginary Places
48. (—) Flying Lotus feat. Kendrick Lamar – Never Catch Me
49. (—) Avantdale Bowling Club – Years Gone By
50. (11) Gang Starr Feat. Inspetah Deck – Above the Clouds
0
geplaatst: 8 juni 2020, 23:10 uur
1. Dizzee Rascal & Armand van Helden - Bonkers
2. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
3. "Weird Al" Yankovic - White & Nerdy
4. The Roots ft. Cody Chestnutt - The Seed 2.0
5. Young Fathers - Only God Knows
6. Young Fathers - Low
7. Young Fathers - In My View
8. Action Bronson - Easy Rider
9. The Uncluded - Delicate Cycle
10. Die Antwoord - Enter The Ninja
11. KRS One - Sound of da Police
12. Roots Manuva - Witness (1 Hope)
13. The Disposable Heroes of Hiphoprisy - Television the Drug of the Nation
14. DJ Shadow - Midnight In A Perfect World
15. DJ Shadow ft. Run the Jewels - Nobody Speak
16. Fences ft Macklemore & Ryan Lewis - Arrows
17. LL Cool J - Go Cut Creator Go
18. Del the Funky Homosapien - Mistadobalina
19. Arrested Development - Mr Wendal
20. Beastie Boys - No sleep till Brooklyn
21. Definition of Sound - Wear your love like heaven
22. House of Pain - Shamrocks & Shenanigans (Boom Shalock Lock Boom)
23. Mos Def - Ms. Fat Booty
24. Anderson.Paak - Come down
25. Naughty By Nature - Hip Hop Hooray
26. Public Enemy - Fight the Power
27. Rizzle Kicks - Down With The Trumpets
28. Run the Jewels - Legend Has It
29. Sir Mix-A-Lot - Baby Got Back
30. Teenage Fanclub and De La Soul - Fallin'
31. A Tribe Called Quest - Can I kick it?
32. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
33. Young Black Teenagers - Tap the Bottle
34. Run The Jewels - Angel Duster
35. Ice Cube - It Was A Good Day
36. Cypress Hill - Insane In The Brain
37. Dream Warriors - Wash your Face in my Sink
38. Public Enemy - Bring The Noise
39. Stereo MC's - Connected
40. Boogie Down Productions - My 9mm Goes Bang
41. Jungle Brothers - What U Waitin' 4
42. Busta Rhymes - Woo-Hah!! Got You All in Check
43. Atmosphere - Painting
44. Cannibal Ox - Pigeon
45. M.I.A. - Paper Planes
46. N.W.A. - Straight Outta Compton
47. Deltron 3030 - 3030
48. Ol Dirty Bastard - Shimmy Shimmy Ya
49. Eric B. & Rakim - Paid in Full
50. MC Solaar - Solaar Pleure
Slechts 26 in de top 250. Scoor is de sidestreamaward?
2. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
3. "Weird Al" Yankovic - White & Nerdy
4. The Roots ft. Cody Chestnutt - The Seed 2.0
5. Young Fathers - Only God Knows
6. Young Fathers - Low
7. Young Fathers - In My View
8. Action Bronson - Easy Rider
9. The Uncluded - Delicate Cycle
10. Die Antwoord - Enter The Ninja
11. KRS One - Sound of da Police
12. Roots Manuva - Witness (1 Hope)
13. The Disposable Heroes of Hiphoprisy - Television the Drug of the Nation
14. DJ Shadow - Midnight In A Perfect World
15. DJ Shadow ft. Run the Jewels - Nobody Speak
16. Fences ft Macklemore & Ryan Lewis - Arrows
17. LL Cool J - Go Cut Creator Go
18. Del the Funky Homosapien - Mistadobalina
19. Arrested Development - Mr Wendal
20. Beastie Boys - No sleep till Brooklyn
21. Definition of Sound - Wear your love like heaven
22. House of Pain - Shamrocks & Shenanigans (Boom Shalock Lock Boom)
23. Mos Def - Ms. Fat Booty
24. Anderson.Paak - Come down
25. Naughty By Nature - Hip Hop Hooray
26. Public Enemy - Fight the Power
27. Rizzle Kicks - Down With The Trumpets
28. Run the Jewels - Legend Has It
29. Sir Mix-A-Lot - Baby Got Back
30. Teenage Fanclub and De La Soul - Fallin'
31. A Tribe Called Quest - Can I kick it?
32. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
33. Young Black Teenagers - Tap the Bottle
34. Run The Jewels - Angel Duster
35. Ice Cube - It Was A Good Day
36. Cypress Hill - Insane In The Brain
37. Dream Warriors - Wash your Face in my Sink
38. Public Enemy - Bring The Noise
39. Stereo MC's - Connected
40. Boogie Down Productions - My 9mm Goes Bang
41. Jungle Brothers - What U Waitin' 4
42. Busta Rhymes - Woo-Hah!! Got You All in Check
43. Atmosphere - Painting
44. Cannibal Ox - Pigeon
45. M.I.A. - Paper Planes
46. N.W.A. - Straight Outta Compton
47. Deltron 3030 - 3030
48. Ol Dirty Bastard - Shimmy Shimmy Ya
49. Eric B. & Rakim - Paid in Full
50. MC Solaar - Solaar Pleure
Slechts 26 in de top 250. Scoor is de sidestreamaward?
1
geplaatst: 8 juni 2020, 23:25 uur
1. Opgezwolle - Gekkenhuis
2. Kanye West - So Appalled
3. Eminem - Stan
4. clipping - Nothing is Safe
5. Earl Sweatshirt - Grief
6. Kendrick Lamar - m.A.A.d city
7. Pusha T ft. Kendrick Lamar - Nosetalgia
8. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
9. Benny the Butcher ft. Black Thought - Crowns For Kings
10. Mobb Deep - Shook Ones Pt. 2
11. Souls of Mischief - 93 Til' Infinity
12. The Streets - Turn The Page
13. Benny the Butcher ft. India - 5 to 50
14. Opgezwolle - Park
15. The Notorious B.I.G. - The What
16. N.W.A. - Straight Outta Compton
17. Common - The Light
18. Dr. Dre - Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin')
19. Nas - It Ain't Hard to Tell
20. Gang Starr - Above The Clouds
21. Mr. Green & Westside Gunn - Part Deux
22. Common - Chi-City
23. Nas - N.Y. State of Mind
24. Typhoon - Zo Niet Mij
25. Jay Z - 4:44
26. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
27. 2Pac & Dr. Dre - California Love
28. Missy Elliott - Get Ur Freak On
29. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah ft. MF DOOM - Ray Gun
30. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin'
31. MF DOOM - Vomitspit
32. Ka ft. Roc Marciano - Sins of the Father
33. Denzel Curry & Kenny Beats - DIET_
34. Run the Jewels - Oh My Darling Don't Cry
35. MF DOOM - Doomsday
36. Madvillain - All Caps
37. King Geedorah - Fazers
38. Run the Jewels - Angel Duster
39. ScHoolboy Q - Str8 Ballin
40. Mobb Deep - Right Back At You
41. Mobb Deep - Eye for an Eye (Your Beef Is Mine)
42. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
43. Kanye West - Devil in a New Dress
44. Kanye West - Through the Wire
45. OutKast - Aquemini
46. OutKast - ATLiens
47. Kanye West - Blood on the Leaves
48. Earl Sweatshirt - The Mint
49. Kanye West - Runaway
50. Madvillain - Accordion
Bedankt, hoi123!
2. Kanye West - So Appalled
3. Eminem - Stan
4. clipping - Nothing is Safe
5. Earl Sweatshirt - Grief
6. Kendrick Lamar - m.A.A.d city
7. Pusha T ft. Kendrick Lamar - Nosetalgia
8. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'
9. Benny the Butcher ft. Black Thought - Crowns For Kings
10. Mobb Deep - Shook Ones Pt. 2
11. Souls of Mischief - 93 Til' Infinity
12. The Streets - Turn The Page
13. Benny the Butcher ft. India - 5 to 50
14. Opgezwolle - Park
15. The Notorious B.I.G. - The What
16. N.W.A. - Straight Outta Compton
17. Common - The Light
18. Dr. Dre - Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin')
19. Nas - It Ain't Hard to Tell
20. Gang Starr - Above The Clouds
21. Mr. Green & Westside Gunn - Part Deux
22. Common - Chi-City
23. Nas - N.Y. State of Mind
24. Typhoon - Zo Niet Mij
25. Jay Z - 4:44
26. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
27. 2Pac & Dr. Dre - California Love
28. Missy Elliott - Get Ur Freak On
29. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah ft. MF DOOM - Ray Gun
30. Freddie Gibbs & Madlib - Thuggin'
31. MF DOOM - Vomitspit
32. Ka ft. Roc Marciano - Sins of the Father
33. Denzel Curry & Kenny Beats - DIET_
34. Run the Jewels - Oh My Darling Don't Cry
35. MF DOOM - Doomsday
36. Madvillain - All Caps
37. King Geedorah - Fazers
38. Run the Jewels - Angel Duster
39. ScHoolboy Q - Str8 Ballin
40. Mobb Deep - Right Back At You
41. Mobb Deep - Eye for an Eye (Your Beef Is Mine)
42. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays
43. Kanye West - Devil in a New Dress
44. Kanye West - Through the Wire
45. OutKast - Aquemini
46. OutKast - ATLiens
47. Kanye West - Blood on the Leaves
48. Earl Sweatshirt - The Mint
49. Kanye West - Runaway
50. Madvillain - Accordion
Bedankt, hoi123!
1
nedbed
geplaatst: 8 juni 2020, 23:33 uur
1. Cannibal Ox – Scream Phoenix
2. Wu-Tang Clan – Da Mystery of Chessboxin'
3. GZA – Living in the World Today
4. Souls Of Mischief – '93 'Til Infinity
5. P.O.S. – Purexed
6. Kendrick Lamar – The Blacker the Berry
7. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
8. Ol' Dirty Bastard – Shimmy Shimmy Ya
9. Earl Sweatshirt – Hive
10. Tyler, the Creator – New Magic Wand
11. Jedi Mind Tricks – Heavenly Divine
12. JPEGMAFIA – 1539 N. Calvert
13. Eric B. & Rakim – Know the Ledge
14. Redman – Pick It Up
15. Future – Thought It Was a Drought
16. BROCKHAMPTON – Heat
17. Aesop Rock – No Jumper Cables (DJ paWL Remix)
18. Lootpack – Whenimondamic
19. J.I.D – NEVER
20. Pusha T – What Would Meek Do?
21. Show & A.G. – Add On
22. Kanye West – Can’t Tell Me Nothing
23. Young Thug – Check
24. Drake – Know Yourself
25. Griselda – Dr. Birds
26. Travis Scott – STOP TRYING TO BE GOD
27. $uicideboy$ – Memoirs of a Gorilla
28. Mick Jenkins – Jazz
29. Lil Uzi Vert - XO TOUR Llif3
30. Isaiah Rashad – Dressed Like Rappers
Thanks, hoi123!
2. Wu-Tang Clan – Da Mystery of Chessboxin'
3. GZA – Living in the World Today
4. Souls Of Mischief – '93 'Til Infinity
5. P.O.S. – Purexed
6. Kendrick Lamar – The Blacker the Berry
7. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
8. Ol' Dirty Bastard – Shimmy Shimmy Ya
9. Earl Sweatshirt – Hive
10. Tyler, the Creator – New Magic Wand
11. Jedi Mind Tricks – Heavenly Divine
12. JPEGMAFIA – 1539 N. Calvert
13. Eric B. & Rakim – Know the Ledge
14. Redman – Pick It Up
15. Future – Thought It Was a Drought
16. BROCKHAMPTON – Heat
17. Aesop Rock – No Jumper Cables (DJ paWL Remix)
18. Lootpack – Whenimondamic
19. J.I.D – NEVER
20. Pusha T – What Would Meek Do?
21. Show & A.G. – Add On
22. Kanye West – Can’t Tell Me Nothing
23. Young Thug – Check
24. Drake – Know Yourself
25. Griselda – Dr. Birds
26. Travis Scott – STOP TRYING TO BE GOD
27. $uicideboy$ – Memoirs of a Gorilla
28. Mick Jenkins – Jazz
29. Lil Uzi Vert - XO TOUR Llif3