MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Ik sluit me in beide opmerkingen aan bij Chevy.

Stuk of 12 echt goede liedjes. Nou ja daar valt wel wat van te bakken. 15 middelmaat enpaar echte zwakke. Nr 32 is vrij duidelijk

Onweerwolf
Niks nieuws onder de zon maar wel een prima finale weer.

Gene Troy in de finale, ik had er eigenlijk ook al niet meer op durven hopen. En ik heb niet meegestemd dit jaar, dus ik heb niks te vertellen...

Gaaf dat The Sound de laatste 32 gehaald heeft, goed gedaan mensen!

Wat chevy93 en Onweerwolf zeggen. Jammer van Sufjan's 'Chicago', maar voor de afwisseling ben ik uiteraard blij met een persoonlijke torenhoge favoriet in de vorm van Pixies.

Lijstje ingeleverd. Nu de finale er elk jaar bijna hetzelfde uitziet, merk ik gelijk ook dat mijn eigen top 32 ook vrij muurvast zit.

Prima eindlijst weer, net als andere jaren!

Winning en Svefn-G.Englar zijn mooie toevoegingen. Helaas is de categorie "middenmoot/matig" flink uitgebreid met een minder nummer van The Beatles, Portishead en vooral het weinig enerverende Go Your Own Way.

Poeh, uitdaging, de strijd om de laatste plaats is losgebarsten Top 12 is niet zo lastig, 13-20 valt ook heel erg mee en dan die laatste 12

Ja vanaf 20 wordt het minder, maar zo is het elk jaar.

Cor
Co Jackso schreef:
Winning en Svefn-G.Englar zijn mooie toevoegingen. Helaas is de categorie "middenmoot/matig" flink uitgebreid met een minder nummer van The Beatles, Portishead en vooral het weinig enerverende Go Your Own Way.
Precies de twee beste nummers van The Fab Four. Zeer finalewaardig

Co Jackso schreef:
...Svefn-G.Englar zijn mooie toevoegingen...
... en vooral het weinig enerverende Go Your Own Way.
Iets met vlag en modderschuit.

Los van de kwaliteit van de nummers, maar GYOW niet enerverend noemen?

Al vind ik het jammer dat Chicago het niet gehaald heeft, is het toch beter dat Pixies door is. Anders zouden we nóg meer koppeltjes hebben en dat willen we ook niet. Dan zou er nog minder variatie zijn in de finale

Poeha schreef:
(quote)
Iets met vlag en modderschuit.

Los van de kwaliteit van de nummers, maar GYOW niet enerverend noemen?

Na 1 minuut weet ik hoe het nummer gaat eindigen. Dus ja, weinig enerverend.

Los van de kwaliteit de meest conformistische finale ooit. Maar 7 wijzigingen t.o.v., waarvan er 5 de afgelopen jaren al eens of meerdere keren de finale. Enkel Winning (sinds 2008 afwezig) en Go Your Own Way (die als enige debutant afrekent met de status van nummer dat het vaakst net buiten de finale is geëindigd, zonder daar ooit aan te hebben deelgenomen) zijn enigszins 'verrassend'.

Ik ga van de week weer eens puzzelen over mijn top 32.

Casartelli (moderator)
Ik zal het morgen allemaal eens herbeluisteren. Op voorhand ziet het er inderdaad allemaal wel een stuk minder dramatisch uit dan het gevoel dat me gedurende de laatste rondes af en toe bekroop. De toevoeging van Go Your Own Way is in dit veld in elk geval bijzonder verfrissend.

Titmeister schreef:
Go Your Own Way (die als enige debutant afrekent met de status van nummer dat het vaakst net buiten de finale is geëindigd, zonder daar ooit aan te hebben deelgenomen)
Die eer lijkt me nog steeds toebedeeld aan Karma Police (o.a. 46e, 39e, 38e en 33e), maar Go Your Own Way greep er al een aantal keer net naast, ja (o.a. 43e en 2x 38e).

chevy93 schreef:
(quote)
Die eer lijkt me nog steeds toebedeeld aan Karma Police (o.a. 46e, 39e, 38e en 33e), maar Go Your Own Way greep er al een aantal keer net naast, ja (o.a. 43e en 2x 38e).

Karma Police greep ook een paar keer net naast idd, maar die kon zich iig troosten met zijn 3 vaste broertjes in de finale

Zoals het er nu uitziet, is dit een veel toffere finale dan...ooit. Waarschijnlijk zullen 5 van de 7 "nieuwelingen" mijn top 8 gaan bevolken.

chevy93 schreef:
Verder snap ik de dramatische "slechtste finale ooit" niet echt. Al was het maar omdat er nauwelijks iets verandert is aan deze finale t.o.v. voorgaande jaren.
7 op 32 is meer dan 20%, noem dat maar nauwelijks iets. Als er van die zeven ook nog eens vijf in je linkerrijtje stonden (waarvan twee in de top vijf) en er komen zeven liedjes voor terug waarvan er slechts één (en misschien een tweede) het linkerrijtje gaan halen dan is het al met al toch een flinke achteruitgang.

Niet bagatelliseren dus maar gewoon erkennen die pijn !

Waar mijn nummer 1 dezelfde is als de vier eerdere keren, moet ik weer een nieuwe nummer 32 aanwijzen, aangezien U2, Joy Division en Broes ditmaal allemaal afwezig zijn. Ik denk dat ik wel weet welke het gaat worden, maar we zullen nog zien, ik ga het sowieso nog een paar keer beluisteren allemaal. Ik heb er zin in!

21 van de 32 nummers staan in mijn top 500 allertijden, dus dat is best aardig. 14 daarvan staan zelfs in de top 100 en schaar ik onder de categorie 'meesterlijk'.

14 - meesterlijk
7 - goed!
8 - ok
3 - mwah

Dit is sowieso de eerste keer dat ik meedoe; van deze 32 staan er 5 in mijn meest recente top 100 allertijden.

Bij mij alleen de top 2, maar 3-11 staan wel van 101-1000 schat ik.
11-20 in mijn top 5000.

En 21-32?
In welke top?

5001-100.000, in die range
Een levenswerk

Lifemeter

Ik ga het allemaal nog eens op mijn gemak beluisteren, maar dit moet wel de sterkste finale in jaren zijn!

Laatste drie zitten hoog in de 90.000

Die komen hoe dan ook langs lijkt me. Het gaat natuurlijk van 100.000 naar 1
Wanneer wij al long gone zijn klinken de tonen van de top 10 ergens in het uitdijende heelal

Jaaa, lange playlist van alle nummers die je ooit gehoord hebt eindigend bij je nummer 1, topidee
Alleen de mensen die écht van je houden blijven tot het eind zitten

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.