MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Puntencontrole MuMeLadder: (dit laten staan!)

Ronde 8 - Herkansingsladder 3: krijgt Geert toch nog gelijk, de witte trui finale is dit jaar daadwerkelijk sterker dan de ladderfinale. Ik vermoed dat zelfs de top 32 van de Radio 2 lijst aansprekender gaat zijn.

186 Depeche Mode - Enjoy The Silence
180 The Rolling Stones - Gimme Shelter +3
178 Talking Heads - Once In A Lifetime
166 Pixies - Debaser
157 Sufjan Stevens - Chicago +5
144 Kendrick Lamar - King Kunta +7
140 The The - Uncertain Smile
121 Bruce Springsteen - Born To Run
107 Bruce Springsteen - Thunder Road 1
101 Gorky - Mia +4

Deadline: maandag 26 november, 19:00 uur

Ronde 8 - Herkansingsladder 3:

185 The Rolling Stones - Gimme Shelter +5
182 Talking Heads - Once In A Lifetime +4
166 Pixies - Debaser
164 Sufjan Stevens - Chicago +7
145 Kendrick Lamar - King Kunta +1
140 The The - Uncertain Smile
110 Bruce Springsteen - Thunder Road +3
101 Gorky - Mia

Het lijkt erop dat deze ladder mijn middenmoot gaat verbreden, of er moet nog een gigantische eindsprint voor King Kunta inzitten...

Een eindsprint is wel lastig als je been eraf is gehakt.

Lastig lopen voor die bitch...

Ronde 8 - Herkansingsladder 3: Het beste nummer en een van de beste nummers aller tijden samen met het nummer met de beste pianosolo ooit in één ladder...

185 The Rolling Stones - Gimme Shelter
182 Talking Heads - Once In A Lifetime
171 Sufjan Stevens - Chicago 7
171 Pixies - Debaser 5
148 Kendrick Lamar - King Kunta 3
144 The The - Uncertain Smile 4
110 Bruce Springsteen - Thunder Road
102 Gorky - Mia 1

Deadline: maandag 26 november, 19:00 uur [/quote]

Edgar18 schreef:
Ronde 8 - Herkansingsladder 3: krijgt Geert toch nog gelijk, de witte trui finale is dit jaar daadwerkelijk sterker dan de ladderfinale. Ik vermoed dat zelfs de top 32 van de Radio 2 lijst aansprekender gaat zijn.

Ontzettend veel middelmaat inderdaad in de finale van dit jaar. Ik kan me niet heugen dat ie ooit zo matig is geweest.

190 The Rolling Stones - Gimme Shelter +5
187 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
175 Sufjan Stevens - Chicago +4
171 Pixies - Debaser
148 Kendrick Lamar - King Kunta
144 The The - Uncertain Smile
124 Bruce Springsteen - Born To Run +3
117 Bruce Springsteen - Thunder Road +7
102 Gorky - Mia

--------------------------

195 The Rolling Stones - Gimme Shelter +5
190 Depeche Mode - Enjoy The Silence +3
176 Sufjan Stevens - Chicago +1
171 Pixies - Debaser
152 Kendrick Lamar - King Kunta +4
144 The The - Uncertain Smile
124 Bruce Springsteen - Born To Run
117 Bruce Springsteen - Thunder Road
109 Gorky - Mia +7

Edgar18 schreef:
krijgt Geert toch nog gelijk, de witte trui finale is dit jaar daadwerkelijk sterker dan de ladderfinale.

Ik ben niet zo'n fan van al die moderne muziek. Gelukkig hebben we ook de Evergreen Top 1000 nog.

195 The Rolling Stones - Gimme Shelter
191 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
185 Talking Heads - Once In A Lifetime 3
178 Pixies - Debaser 7
176 Sufjan Stevens - Chicago
152 Kendrick Lamar - King Kunta
148 The The - Uncertain Smile 4
124 Bruce Springsteen - Born To Run
117 Bruce Springsteen - Thunder Road
114 Gorky - Mia 5

Justus18 schreef:
(quote)

Ik ben niet zo'n fan van al die moderne muziek. Gelukkig hebben we ook de Evergreen Top 1000 nog.

3x Cats bij in de Top 20. Dus eigenlijk zijn Arcade Fire de Cats van deze tijd

En afgesloten El Ninjo

Inderdaad afgesloten .

Goh hoeveel punten zullen Pixies krijgen...

Gotta love those hard deadlines

vigil schreef:
Goh hoeveel punten zullen Pixies krijgen...

Ik denk 7 maar die had ie sowieso gegeven

El Ninjo schreef:
Inderdaad afgesloten .
Ik heb zojuist nog eens Chicago beluisterd en vindt dat bij nader inzien toch een nummer dat drie punten van mij had moeten krijgen. Mag ik dat nog wijzigen?

luigifort schreef:
Gotta love those hard deadlines

(quote)

Ho ho hij heeft lang punten voor jou gegeven en niet anders om heh

luigifort schreef:

Maar mocht hij zijn bericht per abuis wissen...

Voor de deadline mag je van mij punten wijzigen...erna niet meer...dan kan ik bezigblijven.

Poeha schreef:
(quote)

Maar mocht hij zijn bericht per abuis wissen...

Dat zou de grap van de eeuw zijn

Pixies door

Justus18 schreef:
(quote)

Daar ben ik oprecht van aan het genieten, heerlijke lijst!

Simon77 schreef:
Daar ben ik oprecht van aan het genieten, heerlijke lijst!
Ik ook en ik vind the Cats beter dan AF. Lea vind ik dan juist weer niet een van hun beste.

Hier zijn we weer met de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.

Op 11 december 2017, 20:09 trapte cosmic kid de 12e editie officieel af door het MuMeladder 2018 Nominatietopic te openen. Op 18 december om 20:00u mocht het eerste nominatie lijstje geplaatst worden en deze keer viel die beurt te eer aan yeahyeahyeah.

Op 29 december 00:10 uur werd vervolgens het MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] geopent en op 1 januari gingen we vervolgens "echt" van start met 2500 nummers die gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000 en was het (ook net als vorig jaar) wederom Edgar18 die als allereerste user punten uitdeelde en die The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) , Masta Ace - Good Ol Love en Keane - Somewhere Only We Know als allereerste koplopers stemde in de eerste 3 ladders die tegelijk gespeeld werden.

Vanavond was johan de witt de allerlaatste user die punten uitdeelde.

Na bijna een jaar stemmen, bijna 600 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 14 december om 23.00u bij mij binnen zijn. Aangezien ik die vrijdagavond verhinderd ben (concert van Whispering Sons in Gent) zal ik dit jaar pas op zaterdag 15 december starten met het posten van de uitslag.
En ook dit jaar zal Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer uitzenden en op zondagavond 16 december gaan we ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 137 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 15 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.

Finale MuMeLadder 2018 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
Depeche Mode - Enjoy The Silence
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack - Unfinished Sympathy
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Portishead - Glory Box
Prince - Sign O' The Times
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sigur Rós - Untitled #8
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
Talking Heads - Once In A Lifetime
The Beatles - A Day In The Life
The Beatles - Eleanor Rigby
The Cure - A Forest
The Knife - Silent Shout
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Sound - Winning
The Velvet Underground - Venus In Furs

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

MuMeLadder 2018 [Luisterlijst] on Spotify - open.spotify.com

spotify:user:teunnis:playlist:7IY42DAxoi90GPsQy0BNRU

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

Geadresseerden van dit bericht:

-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , AOVV , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , bikkel2 , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catchup , catdog , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , eightynine , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Finidi , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , gherdt , Ghost , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , ineeeee , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , mjk87 , Mjuman , mol , motel matches , Môrthul , Mozzer , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , principal2000 , Raceneus , Ralph. , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Robbie34 , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , sj0n88 , Slowgaze , Snoeperd , sokra , Soledad , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Superbitch , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf

Mooie finale! Ik vind deze eerlijk gezegd echt beter dan die van de Witte Trui, terwijl dit meestal andersom net is. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

Al met al een prima finale, uiteraard. Deze had nog veel mooier kunnen zijn met wat andere herkansingsuitslagen, maar er moet natuurlijk wel ruimte voor verbetering blijven.

Verder snap ik de dramatische "slechtste finale ooit" niet echt. Al was het maar omdat er nauwelijks iets verandert is aan deze finale t.o.v. voorgaande jaren.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.