Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2018, 23:43 uur
Slechtste finale ooit. Vorig jaar was al een verslechtering ten opzichte van het jaar daarvoor, maar dat werd toen nog verbloemd doordat Bruce eindelijk een keer de finalelijst haalde. Nu moet ik het doen met de entries van Fleetwood Mac en Prince, maar die scoren minder hoog dan the Boss en Pulp.
Al die andere nieuwe binnenkomers zijn voor mij alleen maar meer van dezelfde 'MuMe' muziek, die ik niet echt trek en waar deze finalelijst nu dus nog meer vol mee staat (the Knife, the Sound, nog meer Sigur Ros).
Jammer, een paar jaar geleden had je in de finale nog pareltjes als Troy en Martha, maar mogen tegenwoordig blij zijn als ze top100 halen.
Dit jaar zijn eruit mijn nummers 1, 4, 10, 11, 14, 22 en 28.
De nieuwkomers zijn bij mij geëindigd op 3, 8, 9, 16, 26, 27 en 32.
Al die andere nieuwe binnenkomers zijn voor mij alleen maar meer van dezelfde 'MuMe' muziek, die ik niet echt trek en waar deze finalelijst nu dus nog meer vol mee staat (the Knife, the Sound, nog meer Sigur Ros).
Jammer, een paar jaar geleden had je in de finale nog pareltjes als Troy en Martha, maar mogen tegenwoordig blij zijn als ze top100 halen.
Dit jaar zijn eruit mijn nummers 1, 4, 10, 11, 14, 22 en 28.
De nieuwkomers zijn bij mij geëindigd op 3, 8, 9, 16, 26, 27 en 32.
1
geplaatst: 26 november 2018, 23:56 uur
Beste finale ooit, slechtste finale ooit. Ik vind dit de finale ooit 

0
geplaatst: 27 november 2018, 08:40 uur
Zo, ingestuurd!
Al met al toch zeker geen onaardige lijst. Drie nummers die in het verleden mijn lijst hebben aangevoerd grijpen nu naast de koppositie, maar eigenlijk vind ik de top 8 van een behoorlijk gelijkwaardig hoog niveau. Vervolgens nog een stuk of 10-14 nummers die ik graag luister en zelfs aan de onderkant is het allemaal nog best te doen. Met uitzondering van mijn nummer laatst dan, die vind ik echt slecht.
Al met al toch zeker geen onaardige lijst. Drie nummers die in het verleden mijn lijst hebben aangevoerd grijpen nu naast de koppositie, maar eigenlijk vind ik de top 8 van een behoorlijk gelijkwaardig hoog niveau. Vervolgens nog een stuk of 10-14 nummers die ik graag luister en zelfs aan de onderkant is het allemaal nog best te doen. Met uitzondering van mijn nummer laatst dan, die vind ik echt slecht.
0
geplaatst: 27 november 2018, 09:05 uur
Ingestuurd!
Grootste stijger:
Vorig jaar 22 -> Dit jaar 12
Grootste daler(s):
Vorig jaar 12 -> Dit jaar 16
Vorig jaar 23 -> Dit jaar 27
In:
5 - 13 - 19 - 23 - 25 - 26 - 31
Uit:
3. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
8. Band of Horses – The Funeral
11. David Bowie – Lazarus
18. Pulp - Common People
21. Elliott Smith - Waltz #2
25. Tame Impala - Let It Happen'
31. Bruce Springsteen – Born to Run
Grootste stijger:
Vorig jaar 22 -> Dit jaar 12
Grootste daler(s):
Vorig jaar 12 -> Dit jaar 16
Vorig jaar 23 -> Dit jaar 27
In:
5 - 13 - 19 - 23 - 25 - 26 - 31
Uit:
3. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
8. Band of Horses – The Funeral
11. David Bowie – Lazarus
18. Pulp - Common People
21. Elliott Smith - Waltz #2
25. Tame Impala - Let It Happen'
31. Bruce Springsteen – Born to Run
0
geplaatst: 27 november 2018, 11:00 uur
Ook ingestuurd!
Wat statistiekjes:
Nieuw binnen op:
2, 10, 18, 21, 23, 28, 31
Verdwenen:
11. Bruce Springsteen - Born to Run
14. David Bowie - Lazarus
18. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
19. Elliott Smith - Waltz #2
21. Pulp - Common People
30. Tame Impala - Let It Happen
31. Band of Horses - The Funeral
Grootste daler gaat van plaats 6 naar plaats 14.
Grootste stijger gaat van plaats 24 naar plaats 4!
Al met al tevreden met deze finale. Twee nieuwe noteringen in de top 10 en twee noteringen uit de onderste regionen van vorig jaar zijn verdwenen.
Wat statistiekjes:
Nieuw binnen op:
2, 10, 18, 21, 23, 28, 31
Verdwenen:
11. Bruce Springsteen - Born to Run
14. David Bowie - Lazarus
18. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
19. Elliott Smith - Waltz #2
21. Pulp - Common People
30. Tame Impala - Let It Happen
31. Band of Horses - The Funeral
Grootste daler gaat van plaats 6 naar plaats 14.
Al met al tevreden met deze finale. Twee nieuwe noteringen in de top 10 en twee noteringen uit de onderste regionen van vorig jaar zijn verdwenen.
0
geplaatst: 27 november 2018, 12:54 uur
MRDammann schreef:
Wow! Tot een ander inzicht gekomen?Grootste stijger gaat van plaats 24 naar plaats 4!
1
geplaatst: 27 november 2018, 13:09 uur
MRDammann schreef:
Grootste daler gaat van plaats 16 naar plaats 14.
Ik sta dan toch meer te kijken van de grootste daler! Grootste daler gaat van plaats 16 naar plaats 14.

1
geplaatst: 27 november 2018, 13:10 uur
Jep, heb het nummer het afgelopen jaar vaak gedraaid en ben het een heerlijk nummer gaan vinden. Daarvoor vind ik het wel een acceptabel nummer, maar niet zo goed als ik het nu vind.
Haha, dat moet natuurlijk zijn van plaats 6 naar plaats 14

2
geplaatst: 27 november 2018, 13:51 uur
Zou bij mij op 1 staan, zowel vorig jaar als dit jaar
(alleen vorig jaar deed ik nog niet mee en nu doet pulp niet mee)
0
geplaatst: 27 november 2018, 16:49 uur
Mijn lijst is verzonden!
Mijn Top 4 is vrijwel het zelfde als vorig jaar enkel de nummer 2 van de vorige editie is weg want die doet nu niet mee (Pulp) en de nummer 2 van dit jaar is nieuw t.o.v. vorig jaar dus de klapperrrrrrrr van de week week week. De opvallendste stijger is van 12 naar 5. Een nummer dat in het verleden ook wel hoog heeft gestaan maar waar ik vorig jaar (blijkbaar) wat moeite mee had. Een ander nummer zakt van 19 naar 27, daar zal het Dolfinarium niet blij mee zijn.
Verder heel veel nummers zo rond dezelfde plaats als in 2017.
Mijn Top 4 is vrijwel het zelfde als vorig jaar enkel de nummer 2 van de vorige editie is weg want die doet nu niet mee (Pulp) en de nummer 2 van dit jaar is nieuw t.o.v. vorig jaar dus de klapperrrrrrrr van de week week week. De opvallendste stijger is van 12 naar 5. Een nummer dat in het verleden ook wel hoog heeft gestaan maar waar ik vorig jaar (blijkbaar) wat moeite mee had. Een ander nummer zakt van 19 naar 27, daar zal het Dolfinarium niet blij mee zijn.
Verder heel veel nummers zo rond dezelfde plaats als in 2017.
0
geplaatst: 27 november 2018, 17:01 uur
Had ik al gezegd dat het prettig was dat Common People niet meedoet? Nu ook U2 niet meedoet en er vanuit de nieuwelingen geen echte stinkers bijkomen, heb ik voor het eerst ooit zo'n beetje een finale, waarbij ik alle 32 nummers minstens prima vind (ja zelfs onze emogrungekrachttoer ben ik wel (weer) wat gaan waarderen, is niet eens zeker van de laatste plek)...
0
geplaatst: 27 november 2018, 17:03 uur
vigil schreef:
Een ander nummer zakt van 19 naar 27, daar zal het Dolfinarium niet blij mee zijn.
Arcade Flipper?Een ander nummer zakt van 19 naar 27, daar zal het Dolfinarium niet blij mee zijn.
0
geplaatst: 27 november 2018, 17:05 uur
Titmeister schreef:
[...] zelfs onze emogrungekrachttoer ben ik wel (weer) wat gaan waarderen, is niet eens zeker van de laatste plek)...
[...] zelfs onze emogrungekrachttoer ben ik wel (weer) wat gaan waarderen, is niet eens zeker van de laatste plek)...
Anders zet je hem op één! Het is maar een idee! =P
0
geplaatst: 27 november 2018, 17:08 uur
Titmeister schreef:
Had ik al gezegd dat het prettig was dat Common People niet meedoet? Nu ook U2 niet meedoet en er vanuit de nieuwelingen geen echte stinkers bijkomen, heb ik voor het eerst ooit zo'n beetje een finale, waarbij ik alle 32 nummers minstens prima vind (ja zelfs onze emogrungekrachttoer ben ik wel (weer) wat gaan waarderen, is niet eens zeker van de laatste plek)...
Dus je hebt eigenlijk niets te zeiken? Dat zal ook even wennen zijn neem ik aan

2
geplaatst: 27 november 2018, 17:11 uur
vigil schreef:
(quote)
Volgens mij heb je mij hier niet zo veel zien zeiken de laatste tijd, of wel
(nou goed, King Kunta in de finale was wel leuk geweest, maar verder is er weinig mis met de finale)Je kan ook overdrijven, hij mag blij zijn met plek 30

0
geplaatst: 27 november 2018, 17:25 uur
Titmeister schreef:
(nou goed, King Kunta in de finale was wel leuk geweest, maar verder is er weinig mis met de finale)
(quote)
(nou goed, King Kunta in de finale was wel leuk geweest, maar verder is er weinig mis met de finale) Acceptabele finale, maar als ik m'n kritische bril opzet heb ik nog wel het een en ander aan te merken:
- Slechts 5 prominente vrouwen (Kate, Nina, Karin, Beth en Shara).
- Nul nummers van na 2006.
- Geen Nederlandstalige klassieker.
- Zelfs geen enkel nummer van Nederlandse of Belgische bodem.
- Veel te veel koppeltjes. Onvermijdelijk wel bij zo'n populariteitspoll waarbij de fanbase van sommige artiesten altijd groot genoeg zal zijn om meerdere nummers de finale in te stemmen. En ook altijd weer precies dezelfde nummers van Radiohead, Arcade FIre, Sigur Ros, The Beatles etc..
- The National (#6 in de Artiesten Top 100 en 2 albums in de Top 25) als grote afwezige.
- Een half hiphopnummer (DJ Shadow)., terwijl King Kunta zo close was.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 november 2018, 17:38 uur
Gretz schreef:
Acceptabele finale, maar als ik m'n kritische bril opzet heb ik nog wel het een en ander aan te merken:
- Slechts 4 prominente vrouwen (Kate, Nina, Karin en Shara)
- Nul nummers van na 2006
- Veel te veel koppeltjes. Onvermijdelijk wel bij zo'n populariteitspoll waarbij de fanbase van sommige artiesten altijd groot genoeg zal zijn om meerdere nummers de finale in te stemmen. En ook altijd weer precies dezelfde nummers van Radiohead, Arcade FIre, Sigur Ros, The Beatles etc..
- The National (#6 in de Artiesten Top 100 en 2 albums in de Top 25) als grote afwezige.
(quote)
Acceptabele finale, maar als ik m'n kritische bril opzet heb ik nog wel het een en ander aan te merken:
Vooral die 0 nummers na 2006 viel mij ook al op en doet "pijn". In dat opzicht best een conservatieve finale waarvan ik alle nummers minimaal wel een voldoende geef. Later deze week stuur ik mijn lijstje in.
1
geplaatst: 27 november 2018, 17:39 uur
Gretz schreef:
(quote)
Tsja, er is altijd ruimte voor verbetering. Overigens vergeet je voor het gemak Beth en Stevie & Christine (ook al wordt het nummer dan door Lindsey gezongen) bij de vrouwen. Volgens mij hebben er nog nooit zo veel vrouwen in de finale gestaan, dus verbetering zit er zeker in.
Verder heeft een aantal recente nummers het net niet gehaald (King Kunta, Bloodbuzz Ohio, Let It Happen, Red Eyes); die gaan het ergens de komende jaren wel halen. Zelfde geldt voor hiphop. Nederlandstalig (Mia) en disco (I Feel Love) haalden ook al eens de finale, die zou ik ook graag terug zien. Verder zijn er nog wat genres die nog wat meer emancipatie kunnen gebruiken, maar voorlopig ver van de finale verwijderd zijn (jazz, funk, wereldmuziek, reggae, metal en country)...
0
geplaatst: 27 november 2018, 18:30 uur
Nu Pulp niet meer meedoet wordt het voor mij erg moeilijk om een nummer 32 te vinden. Ik vind alle nummers goed tot fantastisch. Ik vote beste finale ooit.
0
geplaatst: 27 november 2018, 19:58 uur
31 en 32 waren een makkie! Evenals de top 10. De rest was waan van de dag!
0
geplaatst: 28 november 2018, 10:45 uur
vandaag de zware taak muziek van bepaalde bands te luisteren om een volgorde van de laatste 12 te bepalen
enige voordeel is dat ik er waarschijnlijk nog jaren mee vooruit kan.
0
geplaatst: 28 november 2018, 11:41 uur
Ook even hier de statistieken, zonder te veel te verklappen.
Weinig grote stijgers. Twee nummers stijgen vier plekken; ééntje in de achterhoede en - opvallend - ééntje van top-10 naar top-5. Wel een aantal flinke dalers; één van de dubbelaars zakt maar liefst zeven plekken, terwijl het populairdere broertje juist een plekje stijgt, waardoor ze nu bijna naast elkaar zijn geëindigd. De nummers die vorig jaar ook de finale haalden zijn in mijn lijst gemiddeld 0,8 plekken gedaald, wat duidt op betere vervangers.
In:
7.
9.
14.
16.
29.
30.
31.
Uit:
12. David Bowie - Lazarus
15. Tame Impala - Let It Happen
16. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
22. Elliott Smith - Waltz #2
29. Pulp - Common People
30. Band of Horses - The Funeral
32. Bruce Springsteen - Born to Run
Drie matige nummers geruild voor drie iets minder matige nummers. Vooral de nieuwe nummers 7 en 9 geven de lijst een flinke boost.
Tot slot nog opvallend: een veelvuldig finalist debuteert in mijn top-3. En de recordhouder podiumplaatsen zakt maar liefst vijf plekken, waardoor dat nummer het record moet delen met mijn huidige #2. Die laatste heeft dan weer nog nooit op #1 gestaan.
Weinig grote stijgers. Twee nummers stijgen vier plekken; ééntje in de achterhoede en - opvallend - ééntje van top-10 naar top-5. Wel een aantal flinke dalers; één van de dubbelaars zakt maar liefst zeven plekken, terwijl het populairdere broertje juist een plekje stijgt, waardoor ze nu bijna naast elkaar zijn geëindigd. De nummers die vorig jaar ook de finale haalden zijn in mijn lijst gemiddeld 0,8 plekken gedaald, wat duidt op betere vervangers.
In:
7.
9.
14.
16.
29.
30.
31.
Uit:
12. David Bowie - Lazarus
15. Tame Impala - Let It Happen
16. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
22. Elliott Smith - Waltz #2
29. Pulp - Common People
30. Band of Horses - The Funeral
32. Bruce Springsteen - Born to Run
Drie matige nummers geruild voor drie iets minder matige nummers. Vooral de nieuwe nummers 7 en 9 geven de lijst een flinke boost.
Tot slot nog opvallend: een veelvuldig finalist debuteert in mijn top-3. En de recordhouder podiumplaatsen zakt maar liefst vijf plekken, waardoor dat nummer het record moet delen met mijn huidige #2. Die laatste heeft dan weer nog nooit op #1 gestaan.
0
geplaatst: 28 november 2018, 11:50 uur
ranja schreef:
vandaag de zware taak muziek van bepaalde bands te luisteren om een volgorde van de laatste 12 te bepalen
enige voordeel is dat ik er waarschijnlijk nog jaren mee vooruit kan. Het is helaas verplicht elke song minimaal 1 x tot de laatste seconde te beluisteren, anders mag je niet mee doen

* denotes required fields.