MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / XmasMeter

zoeken in:

8.2

Rem 6.4
Pj 6.5

johannesA
8,4

1. The Pogues - Fairytale Of New York 8,483
2. Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love 7,646
3. R.E.M. - Christmas Griping 6,290
4. Pearl Jam - Let Me Sleep (It's Christmas Time) 6,222

Begin December 2007 trad Bruce Springsteen & The E Street Band in het kader van de Magic Tour op in De Gelredome in Arnhem. Om de een of andere reden was het nogal een teleurstellend optreden. Niet slecht maar zeker niet het sprankelende, energieke en lange optreden wat we gewend zijn van The Boss.

Hoogte punt van de avond was zijn bewerking van Santa Claus Is Comin' To Town. Een nummer uit de dertiger jaren waarbij Bruce zich vooral heeft laten inspireren door de sixties versie van The Crystals.

In 1987 heeft Bruce voor de goede doel verzamelaar, A Very Special Christmas, een andere kerstklassieker opgenomen: Merry Christmas Baby

Vandaag dus jullie punten voor twee Bruce Springsteen kersttracks:
Santa Claus Is Comin' To Town
Merry Christmas Baby

Santa Claus Is Comin' To Town - 7.3
Merry Christmas Baby - 7.0

Santa Claus Is Comin' To Town - 9,5
Merry Christmas Baby - 8

Santa: 7,5
Merry: 6,5

johannesA
Santa Claus Is Comin' To Town - 7,5
Merry Christmas Baby - 8,7

Santa: 7.7
Merry: 7.5

Pogues 8
Frankie goes 9,3
REM 6,2
Pearl Jam 6,7

Bruce - Santa 7,5
Bruce - Merry 7

Santa Claus Is Comin' To Town : 7,5
Merry Christmas Baby : 8,1

Kwam via de Bruce top200 dit topic tegen. Leuk!

Pogues; 9,5
Frankie; 6,5
REM; 4
Pearl Jam; 5

Bruce - Santa claus; 8,5
Bruce - Merry Christmas; 7,5

1 The Pogues - Fairytale Of New York 8,510
2 Bruce Springsteen & The E Street Band - Santa Claus Is Comin' To Town 8,000
3 Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love 7,680
4 Bruce Springsteen & The E Street Band - Merry Christmas Baby 7,478
5 Pearl Jam - Let Me Sleep (It's Christmas Time) 6,155
6 R.E.M. - Christmas Griping 6,092

Prachtig, maar wel behoorlijk depressief, lied. Aan het einde krijgt het wel een erg hoog Five Years van Bowie gehalte. Maar goed, er zijn slechtere inspiratiebronnen.
LCD Soundsystem - Christmas Will Break Your Heart

Zeker mooi! Ik kende het niet maar voeg 'm gelijk toe aan m'n christmas playlist
Cijfer; 7,8

50tracks schreef:
Begin December 2007 trad Bruce Springsteen & The E Street Band in het kader van de Magic Tour op in De Gelredome in Arnhem. Om de een of andere reden was het nogal een teleurstellend optreden. Niet slecht maar zeker niet het sprankelende, energieke en lange optreden wat we gewend zijn van The Boss.
Een reden hiervoor zal geweest zijn dat Bruce de dag ervoor nog te ziek was geweest om op te treden (misschien kan je je nog herinneren dat het concert een dag uitgesteld is).

Santa Claus Is Comin' To Town: 8
Merry Christmas Baby: 8

Ik vond het dus helemaal níet teleurstellend! Vond het fantastisch om de nummers van Magic live te horen. En als klap op de vuurpijl speelden ze Tunnel of love! Had ik nog niet eerder live meegemaakt dus was in de wolken. Kort concert? Zal best. Maar langer is in mijn beleving zeker niet altijd beter.

Een reden hiervoor zal geweest zijn dat Bruce de dag ervoor nog te ziek was geweest om op te treden (misschien kan je je nog herinneren dat het concert een dag uitgesteld is).
Nee wist ik niet meer, is wel een logische verklaring. Ik weet wel dat ze een half jaar later in A'dam speelde en dat daar de pers als revanche concert werd gezien. Maar zoals je aan reactie van vielip ziet heeft iedereen zijn eigen herinnering.

Dat concert in Amsterdam was inderdaad nog beter. Maar dat kwam meer door het feit dat dat mijn eerste ervaring met het 'voorste vak' gebeuren was. Stond zowat met m'n neus tegen het podium aan. Dat was wel even een wat andere concert ervaring dan ergens halverwege een veld staan zeg! Enfin, we dwalen af...dit topic gaat over X-mas songs

Bruce - Santa 8,2
Bruce - Merry 7,3

LCD Soundsystem 7,5

Helaas weinig stemmers voor het prachtig kerstlied van LCD Soundsystem

1 The Pogues - Fairytale Of New York 8,510
2 Bruce Springsteen & The E Street Band - Santa Claus Is Comin' To Town 8,018
3 Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love 7,680
4 LCD Soundsystem - Christmas Will Break Your Heart 7,633
5 Bruce Springsteen & The E Street Band - Merry Christmas Baby 7,509
6 Pearl Jam - Let Me Sleep (It's Christmas Time) 6,155
7 R.E.M. - Christmas Griping 6,092

Voor een opvallend vrolijke kerstmis zorgt uitgerekend
Bob Dylan - Must Be Santa

De clip is best leuk. Het liedje helaas niet.
Cijfer; 5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:56 uur

geplaatst: vandaag om 14:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.