MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Nominatietopic]

zoeken in:
Teunnis schreef:
Uiteraard helemaal prima

Het verbaast me wel waarom je het verschil niet kan horen. In de ladder ben ik het verschijnsel van een absurd slechte kwaliteit bij nog een andere artiest tegengekomen. Volgens mij Pixies of hoort dat bij hen?

And last, but definitely not least:

A Tribe Called Quest - Electric Relaxation spotify:track:32WDVNZXIAuu7EqncTTKjH
Fresku - Twijfel spotify:track:2lT07B7yj0XFXdmeZJup7C
Hannah Diamond - Concrete Angel
Mos Def Feat. Slick Rick - Auditorium spotify:track:3a18OXXahgIhzzmKw9e7Kx
Ricardo Villalobos - Dexter
Sufjan Stevens - The Predatory Wasp Of The Palisades Is Out To Get Us spotify:track:2JQ9wMmURQMY5ysth04rHO
The Smashing Pumpkins - Soma spotify:track:2EogyXM3vYmepKPkuaRAi5

Justus18 schreef:
(quote)

Het verbaast me wel waarom je het verschil niet kan horen.

Zoals ik al zei, ligt aan mij. Heb hier geen koptelefoon en kan niet op mijn setje afspelen, dus ik vergeleek het snel met zeer goedkope oortjes. Vandaar ook dat ik het even checkte hier

Teunnis schreef:

Topnummer, moet nodig weer terug in de MuMeLadder! ^_^

Casartelli (moderator)
Justus18 schreef:
In de ladder ben ik het verschijnsel van een absurd slechte kwaliteit bij nog een andere artiest tegengekomen. Volgens mij Pixies of hoort dat bij hen?
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Teunnis schreef:
And last, but definitely not least:

Fresku - Twijfel spotify:track:2lT07B7yj0XFXdmeZJup7C
Mos Def Feat. Slick Rick - Auditorium spotify:track:3a18OXXahgIhzzmKw9e7Kx
Sufjan Stevens - The Predatory Wasp Of The Palisades Is Out To Get Us spotify:track:2JQ9wMmURQMY5ysth04rHO
The Smashing Pumpkins - Soma spotify:track:2EogyXM3vYmepKPkuaRAi5

AUDITORIUM
TWIJFEL
ATCQ

toch weer drie nummers die ik ook graag had willen nomineren. Bedankt man!

Electric Relaxation en Dexter horen toch eigenlijk gewoon in de Ladder...

jordidj1 schreef:
(quote)

AUDITORIUM
TWIJFEL
ATCQ

SOMA!

Johnny Marr schreef:
(quote)

SOMA!

THE PREDATORY WASP OF THE PALISADES IS OUT TO GET US!

Om ze allemaal genoemd te hebben:

CONCRETE ANGEL!

Ik verwacht trouwens wel een finaleplek van Soma en The Wasp, gezien het feit dat respectievelijk Black en De Clown dat al jaren relatief eenvoudig halen. Bij de rest ben ik tevreden wanneer ze de lijst halen. Hannah mag doen wat ze wilt, zolang het maar voor minstens één user een leuke ontdekking is.

Onweerwolf
Soma zou iig een zeer terechte re-entry zijn.

arcade monkeys schreef:
(quote)

THE PREDATORY WASP OF THE PALISADES IS OUT TO GET US!

WAT JE ZEGT!

cosmic kid (moderator)
cosmic kid schreef:
Best allen. Ik ben de gegarandeerde plekken van Teunnis en vladthelmpaler vergeten dus die volgen nog. Ik kom zsm met een oplossing voor dit probleempje

El Ninjo en ik hebben overlegd en aangezien we niet willen snijden in bestaande en al ingediende lijstjes hebben wij de volgende oplossing bedacht:

Er zijn nu 2515 liedjes genomineerd en wij vullen dat aantal aan met een aantal klassiekers tot 2520. Welke klassiekers dat zijn, moeten we nog bepalen. De eerste ronde bestaat hierdoor uit 252 ladders van 10 waarvan nog steeds de eerste 7 doorgaan. In H1 zitten dan wel wat veranderingen en hier quote ik El Ninjo's berichtje naar mij toe:

Dus ik zie dan geen andere mogelijkheid om in de herkansing te werken met 69 ladders van 10 en 6 ladders van 11. Dan heb je 75 ladders waarvan de eerste 3 doorgaan = 225 en zitten we met 1764 nummers uit de reguliere ronde op 1989 nummers totaal en gaan niet de 25 beste afvallers door maar de 11 beste afvallers.
Dat is als ik even snel ga rekenen de enige oplossing die ik zie waarbij het rekenkundi ook blijft kloppen.

En ik zou dan voorstellen in de herkansing dat de 6 nummers die in Ronde 1 het allerslechtst scoren in die 6 lijstjes van 11 terechtkomen.

Dit lijkt mij een prima oplossing die recht doet aan ieders nominaties en wat ook geen grote systeemverandering is.

Al bekend wanneer de ladders geplaatst worden? Ik heb a.s. zondag wel wat tijd om te luisteren namelijk Nieuwjaarsdag is altijd lastig inschatten

Simon77 schreef:
Al bekend wanneer de ladders geplaatst worden? Ik heb a.s. zondag wel wat tijd om te luisteren namelijk Nieuwjaarsdag is altijd lastig inschatten
cosmic kid?

cosmic kid (moderator)
Met een beetje mazzel vandaag of morgen

We hebben ook weer 5 "klassiekers" uitgezocht om de nominaties aan te vullen.
Dit jaar is de keuze op deze 5 nummers gevallen:

The Foundations - Build Me Up Buttercup
Labelle - Lady Marmelade (Voulez Vous Coucher Avec Moi)
Run DMC - Walk This Way
Tröckener Kecks - Nu of Nooit
Perfume Genius - Queen

*Build

En yes, Perfume Genius!

Kecks

De loting voor Ronde 1 is geplaatst in het MuMeLadder 2019 [Overzichtstopic]

Als het goed is zitten er niet 2 nieuwe nominaties van 1 user in 1 ladder....maar check het zelf ook nog even of er niet 2 nieuwe nominaties van jezelf toch per ongeluk in 1 ladder terecht gekomen zijn.

El Ninjo schreef:
Als het goed is zitten er niet 2 nieuwe nominaties van 1 user in 1 ladder....maar check het zelf ook nog even of er niet 2 nieuwe nominaties van jezelf toch per ongeluk in 1 ladder terecht gekomen zijn.

Twee nominaties van mij zitten in dezelfde ladder:

Ronde 1 - Ladder 115:
Bic Runga - Something Good
The Chills - Heavenly Pop Hit

El Ninjo schreef:

Ook twee keer twee nominaties van mij in dezelfde ladder (Glosoli werd vorig jaar door mij opnieuw genomineerd nadat deze door de nieuwe regels was afgevallen):

Ronde 1 - Ladder 232:
Sigur Rós - Glósóli
The Verve – Lucky Man

Ronde 1 - Ladder 128:
Lana Del Rey - Born To Die
The Beatles – In My Life

Poek schreef:

Twee nominaties van mij zitten in dezelfde ladder:

Ronde 1 - Ladder 115:
Bic Runga - Something Good
The Chills - Heavenly Pop Hit

Goed gespot...die had ik over het hoofd gezien dus.
Je 2e nummer (The Chills) schuift door naar de eerstvolgende ladder, 116 en wisselt om met de eerste nieuwe nominatie in die ladder en dat is Arctic Monkeys - Cornerstone (nominatie van Co Jackso).

Ik heb het ondertussen aangepast in het Overzichtstopic.

cosmic kid en Teunnis , nemen jullie dit ook mee.

Van mij zitten er ook 2 samen in ladder 78:

UNKLE - Rabbit In Your Headlights
My Morning Jacket - Off The Record

Maar als het enkel van toepassing is op nieuwe nominaties (klopt dit?), dan vervalt deze opmerking

stardust_be schreef:

Ronde 1 - Ladder 232:
Sigur Rós - Glósóli
The Verve – Lucky Man

Ronde 1 - Ladder 128:
Lana Del Rey - Born To Die
The Beatles – In My Life

Deze kan ik helaas beide niet toewijzen...het gaat uitsluitend om je nieuwe nominaties van dit jaar. Dus dat er uit je rijtje van dit jaar niet 2 in 1 ladder belanden.
Als ik alle voorgaande nominaties ook moet gaan bijhouden is het niet meer te doen om te loten vrees ik.

DenDimi schreef:
Van mij zitten er ook 2 samen in ladder 78:

UNKLE - Rabbit In Your Headlights
My Morning Jacket - Off The Record

Maar als het enkel van toepassing is op nieuwe nominaties (klopt dit?), dan vervalt deze opmerking

Dan vervalt ie inderdaad.

Pfff... al aardig wat pittige ladders gespot bij de eerste 10 à 15...

Casartelli (moderator)
El Ninjo,
Foals - What Went Down staat zowel in ladder 165 als 173

Casartelli (moderator)
El Ninjo
Verder nog een paar incongruenties die er wellicht met het overzicht van Teunnis al uit gaan, maar volledigheidshalve maar even:
- alle titels die op een nummer eindigen, missen de . erachter
- The War on Drugs - Strangest Thing staat ten onrechte als Strangest Things

Casartelli schreef:
El Ninjo,
Foals - What Went Down staat zowel in ladder 165 als 173

Klopt...ik zie het nu....hij stond al in de top 2000 en hij is nog een keer door nelis genomineerd.
Ik zie dat Teunnis al eens had opgeroepen om deze te vervangen maar dat is dus nog niet gebeurd.
nelis, je moet deze nog steeds vervangen en dan komt je vervanger in ladder 173 terecht.

Ook even voor cosmic kid om straks bij te werken.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:13 uur

geplaatst: vandaag om 05:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.