Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2019, 23:23 uur
Die vocalen zijn een geval ''love it or hate it''. Ik zit overduidelijk in het ''love it''-kamp, haar vocalen doen me denken aan Joanna Newsom. De sound van Elizabeth Colour Wheel is ontzettend levendig, rafelig en dynamisch met heerlijk onvoorspelbare overgangen die wel heel goed op zijn plek vallen. Een intrigerende combi van verschillende rock/metalsubgenres (o.a. noiserock, sludge, doom en shoegaze). Mijn favoriete plaat van het jaar tot nu toe.
9,3
9,3
0
geplaatst: 19 maart 2019, 14:44 uur
Ik vind het begin- en einddstuk van deze plaat erg mooi. De vocalen heb ik ook geen problemen mee. Alleen het middenstuk (grofweg vanaf minuut 2 tot 5) kan me niet echt bekoren. Iets te chaotisch, iets te wild. Ik sluit niet uit dat ik dit over een tijdje, als ik dit nog vaker heb beluisterd, helemaal te gek vind maar voor nu houd ik het bij een:
7,5
7,5
0
geplaatst: 20 maart 2019, 13:25 uur
De vocalen vind ik niet verschrikkelijk, maar een beetje misplaatst.
6
6
0
geplaatst: 21 maart 2019, 10:29 uur
01/03: Queensrÿche - Blood of the Levant (The_CrY / 8 / 6,98)
04/03: Horsehunter - Nuclear Rapture (Dieter / 8 / 6,84)
06/03: Fange - Ceinturon (Don Cappuccino / 9 / 7,42)
08/03: Rotting Christ - Heaven and Hell and Fire (The_CrY / 5 / 6,96 )
11/03: Nordjevel - Amen Whores (aslan / 6 / 6,48)
13/03: Thormesis - Chor der Toten (Don Cappuccino / 6 / 7,60)
16/03: Waste Of Space Orchestra - Wake Up The Possessor (Interlude / 7 / 7,97)
18/03: Elizabeth Colour Wheel - Pink Palm (Don Cappuccino / 8 / 7,04)
21/03: Martyrdöd - Cashless Society (Interlude)
04/03: Horsehunter - Nuclear Rapture (Dieter / 8 / 6,84)
06/03: Fange - Ceinturon (Don Cappuccino / 9 / 7,42)
08/03: Rotting Christ - Heaven and Hell and Fire (The_CrY / 5 / 6,96 )
11/03: Nordjevel - Amen Whores (aslan / 6 / 6,48)
13/03: Thormesis - Chor der Toten (Don Cappuccino / 6 / 7,60)
16/03: Waste Of Space Orchestra - Wake Up The Possessor (Interlude / 7 / 7,97)
18/03: Elizabeth Colour Wheel - Pink Palm (Don Cappuccino / 8 / 7,04)
21/03: Martyrdöd - Cashless Society (Interlude)
0
geplaatst: 23 maart 2019, 10:55 uur
01/03: Queensrÿche - Blood of the Levant (The_CrY / 8 / 6,98)
04/03: Horsehunter - Nuclear Rapture (Dieter / 8 / 6,84)
06/03: Fange - Ceinturon (Don Cappuccino / 9 / 7,42)
08/03: Rotting Christ - Heaven and Hell and Fire (The_CrY / 5 / 6,96 )
11/03: Nordjevel - Amen Whores (aslan / 6 / 6,48)
13/03: Thormesis - Chor der Toten (Don Cappuccino / 6 / 7,60)
16/03: Waste Of Space Orchestra - Wake Up The Possessor (Interlude / 7 / 7,97)
18/03: Elizabeth Colour Wheel - Pink Palm (Don Cappuccino / 8 / 7,04)
21/03: Martyrdöd - Cashless Society (Interlude / 8 / 7,04)
23/03: Bergraven - Minnets melankoli (Don Cappuccino)
04/03: Horsehunter - Nuclear Rapture (Dieter / 8 / 6,84)
06/03: Fange - Ceinturon (Don Cappuccino / 9 / 7,42)
08/03: Rotting Christ - Heaven and Hell and Fire (The_CrY / 5 / 6,96 )
11/03: Nordjevel - Amen Whores (aslan / 6 / 6,48)
13/03: Thormesis - Chor der Toten (Don Cappuccino / 6 / 7,60)
16/03: Waste Of Space Orchestra - Wake Up The Possessor (Interlude / 7 / 7,97)
18/03: Elizabeth Colour Wheel - Pink Palm (Don Cappuccino / 8 / 7,04)
21/03: Martyrdöd - Cashless Society (Interlude / 8 / 7,04)
23/03: Bergraven - Minnets melankoli (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 25 maart 2019, 10:56 uur
01/03: Queensrÿche - Blood of the Levant (The_CrY / 8 / 6,98)
04/03: Horsehunter - Nuclear Rapture (Dieter / 8 / 6,84)
06/03: Fange - Ceinturon (Don Cappuccino / 9 / 7,42)
08/03: Rotting Christ - Heaven and Hell and Fire (The_CrY / 5 / 6,96 )
11/03: Nordjevel - Amen Whores (aslan / 6 / 6,48)
13/03: Thormesis - Chor der Toten (Don Cappuccino / 6 / 7,60)
16/03: Waste Of Space Orchestra - Wake Up The Possessor (Interlude / 7 / 7,97)
18/03: Elizabeth Colour Wheel - Pink Palm (Don Cappuccino / 8 / 7,04)
21/03: Martyrdöd - Cashless Society (Interlude / 8 / 7,04)
23/03: Bergraven - Minnets melankoli (Don Cappuccino / 7 / 6,57)
25/03: Sermon - The Drift (Dieter)
04/03: Horsehunter - Nuclear Rapture (Dieter / 8 / 6,84)
06/03: Fange - Ceinturon (Don Cappuccino / 9 / 7,42)
08/03: Rotting Christ - Heaven and Hell and Fire (The_CrY / 5 / 6,96 )
11/03: Nordjevel - Amen Whores (aslan / 6 / 6,48)
13/03: Thormesis - Chor der Toten (Don Cappuccino / 6 / 7,60)
16/03: Waste Of Space Orchestra - Wake Up The Possessor (Interlude / 7 / 7,97)
18/03: Elizabeth Colour Wheel - Pink Palm (Don Cappuccino / 8 / 7,04)
21/03: Martyrdöd - Cashless Society (Interlude / 8 / 7,04)
23/03: Bergraven - Minnets melankoli (Don Cappuccino / 7 / 6,57)
25/03: Sermon - The Drift (Dieter)
0
geplaatst: 25 maart 2019, 19:41 uur
7,5
Klinkt niet verkeerd! Doet me denken aan Katatonia, in de vocalen hoor ik ook best wel wat Porcupine Tree. Deze plaat ga ik denk ik eens helemaal beluisteren.
Klinkt niet verkeerd! Doet me denken aan Katatonia, in de vocalen hoor ik ook best wel wat Porcupine Tree. Deze plaat ga ik denk ik eens helemaal beluisteren.
* denotes required fields.