MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2019

zoeken in:

7,25

7,5

Mooi!

02/04: Latitudes - Moorland Is the Sea (Dieter / 7 / 7,25)
04/04: Sisters of Suffocation - The Machine (The_CrY / /)

Hollands Glorie!

Tja, er zullen vast wel liefhebbers zijn. Ik ben niet heel enthousiast...

6

04/04: Sisters of Suffocation - The Machine (The_CrY / 6 / 6,00)
06/04: Inter Arma - Citadel (Don Cappuccino)

Wat een moddervette track is dit! Inter Arma haalt hier veel inspiratie uit het latere werk van Morbid Angel (Gateways to Annihilation) met een vettige sludgesound.

9

Zeker een vette sound, maar ik ben iets minder enthousiast dan Don

7

Inderdaad vet, en in februari/maart een paar weken in mijn top 20 gestaan. Maar meer dan een sound wil het niet worden (een probleem dat ik met de meeste nieuwe metal heb).

7,25

06/04: Inter Arma - Citadel (Don Cappuccino / 5 / 7,55)
08/04: Gold - Why Aren't You Laughing? (Interlude)

7

Meer dan aardig! Maar volbloed metal is het natuurlijk niet (al is dat niet erg).

odi
8,3

Haha, ik wilde net 'Taken By Storm' toevoegen van Gold. Meer metaal dan dit nummer.
Staat ook op Youtube. Fantatstisch nummer. Een mooie (Nederlandse) ontdekking.

8

Sorry, maar dit is echt geen metal. Ook al gaan ze in de laatste tien seconden een beetje los.

Verder niet onaardig hoor.
6,5

Zeker geen volbloed metaal en heb dan ook lang getwijfeld of en welk nummer ik dan ging plaatsen. In elk geval te goed om niet te plaatsen! Ik leerde deze band bij toeval kennen tijdens het voorprogramma van Dool in Leeuwarden. Ik was erg onder de indruk van het live optreden. Thuis 'Optimist' opgezet, maar die plaat kon ik niet inkomen. Maar toen kwam deze plaat en ineens viel alles op zijn plaats!

8,5

Het debuutalbum van GOLD is echt afgrijselijk, maar vanaf plaat twee zijn ze echt een eigen sound gaan ontwikkelen. Daar kwam ik vorig jaar pas achter toen ik ze in 2017 zag als support van Converge in 013 (Tilburg), daar heb ik Optimist gekocht die zeer in de smaak viel. Ik vind dit een hele gave band, maar dit is simpelweg geen metal. Het is niet eens een randgeval. Dit is gewoon post-punk à la Interpol en zelfs oude Editors.

8

06/04: Inter Arma - Citadel (Don Cappuccino / 5 / 7,55)
08/04: Gold - Why Aren't You Laughing? (Interlude / 7 / 7,57)
10/04: Spotlights - The Age of Decay (Don Cappuccino)

7,25

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.