MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2019

zoeken in:
aslan (crew)
31/05: Nocturnus AD - The Antechamber (Don Cappuccino / 8 / 6,99)
02/06: Big ‡ Brave - Holding Pattern (Interlude / 7 / 7,54)
05/06: Madest - Stokholm Syndrome (aslan / 6 / 7,00 )
07/06: Wormed - Remote Void (aslan / / )

6,5

Wat een lage beoordelingen! Wormed klinkt als een futuristische Cryptopsy: supertechnisch en hyperactief, maar ook moddervette grooves en niet al te klinisch.

8,5

aslan (crew)
8,7

7,25

Een lekkere bak (technische) herrie. De vocalen spreken mij (uiteraard) weer wat minder aan. Wel een heel aparte fade-out...

05/06: Madest - Stokholm Syndrome (aslan / 6 / 7,00)
07/06: Wormed - Remote Void (aslan / 8 / 6,72)
09/06: Car Bomb - Dissect Yourself (Don Cappuccino)

Car Bomb brengt muziek die met recht ''mathcore/mathmetal'' genoemd mag worden. Ik ben drummer en ik kan op heel veel oneven maatsoorten en wisselingen goed mee headbangen, maar bij Car Bomb is het een ware uitdaging en duurt het behoorlijk lang voordat je alles te pakken hebt. De band brengt extreem ingewikkelde ritmische patronen, maar vergeet ook niet om ronduit asociale riffs op je af te vuren. Gitarist Greg Kubacki is een geweldenaar met bakken met effecten, bij vlagen klinkt het alsof hij met een lasergun in de weer is. Uit het niets komt er dan ineens rond 2:00 een prachtige dromerige Deftones-achtige passage, om daarna de track volledig te vernietigen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel hoge beoordelingen voor deze (meerdere keren beluisteren helpt), maar Car Bomb is een van de meest futuristisch ingestelde metalbands die momenteel het genre echt vooruit brengen.

9

aslan (crew)
8,5

Vol verbazing, maar zeer geboeid heb ik het nummer beluisterd. Uniek is het ook zeker.

7,5

5,5

6,5

Ik ben niet vies van beetje ingewikkelde teringherrie à la TDEP... maar dit vind ik lastig door heen te komen...

6,5

09/06: Car Bomb - Dissect Yourself (Don Cappuccino / 7 / 7,07)
12/06: Baroness - Seasons (Dieter)

aslan (crew)
8

odi
8

Lekker nummertje, dus ik doe lekker mee

8

Knappe song!

8

Ik snap niet dat Baroness met Dave Fridmann (producer) werkt. Dit klinkt qua song gewoon uitstekend, maar qua productie ontzettend slecht en overstuurd. Vooral dat stuk met de blastbeats heeft echt tergend veel distortion, niet om aan te horen. Jammer. Een balans: een 8 voor het nummer, een 4 voor de productie. Een beetje voorsprong voor de song, dan komen we uit op:

6,5

09/06: Car Bomb - Dissect Yourself (Don Cappuccino / 7 / 7,07)
12/06: Baroness - Seasons (Dieter / 8 / 7,69)
14/06: Fuming Mouth - Fatalism (Don Cappuccino)

Lekker!

8

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.