Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:32 uur
Titmeister schreef:
Past in het alfabet en is headliner geweest, maar staat volgens mij gewoon in de top 2000: Damien Rice
Past in het alfabet en is headliner geweest, maar staat volgens mij gewoon in de top 2000: Damien Rice
Het moet inderdaad een andere artiest zijn die er héél dichtbij in de buurt zit in het alfabet
0
Titmeister schreef:
Close qua voornaam haha
Solo-artiesten die wel hun band(s) in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen.
0
Allebei. Op BKS heb ik toen nog een vriendin van mij moeten helpen die door hem werd lastiggevallen.
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:33 uur
Titmeister schreef:
Allebei. Op BKS heb ik toen nog een vriendin van mij moeten helpen die door hem werd lastiggevallen.
(quote)
Ohja, dat heb je volgens mij wel eerder verteld.
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:33 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Serieus ja? Was hij beschonken ofzo? (Dat leek er wel een beetje op toen hij op het podium stond.)
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:35 uur
Gretz schreef:
Close qua voornaam haha
Solo-artiesten die wel hun band(s) in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen.
(quote)
Close qua voornaam haha
Arrie weet het nu vast wel, behoorlijk grote fave artiest van hem volgens mij
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:35 uur
Nicolas Jaar? Mocht ie ooit geheadlined hebben: chapeau DTRH
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:36 uur
Altijd goed in het vertellen van oude verhalen

Ladderzat was een betere beschrijving

1
geplaatst: 6 december 2024, 23:36 uur
Gretz schreef:
Close qua voornaam haha
(quote)
Close qua voornaam haha
Ah, dat moet dan wel Damon Albarn zijn
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:37 uur
123poetertjes schreef:
Haha make it happen
1
geplaatst: 6 december 2024, 23:38 uur
Oh t zal Oscar and the Wolf wel zijn, dat is toch wat andere koek dan Jaar
2
geplaatst: 6 december 2024, 23:39 uur
SanderT schreef:
Nog altijd geen excuus om iemand lastig te vallen
Nog altijd geen excuus om iemand lastig te vallen
Daar ben ik het 100% mee eens.
123poetertjes schreef:
Over oude verhalen uit de sloot halen gesproken: de enige keer dat ik een festival heb georganiseerd had ik Jaar bijna geboekt als headliner. Mijn compagnons vonden zijn muziek echter 'te moeilijk'.
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:40 uur
123poetertjes schreef:
Oh t zal Oscar and the Wolf wel zijn
Oh t zal Oscar and the Wolf wel zijn
Ik was net in Vlaanderen aangekomen met mijn brainstormsessie, dat moet hem zijn ja
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:41 uur
Ja ik was ook op dat punt aangekomen idd, na alle NL usual suspects af te zijn gegaan.
1
geplaatst: 6 december 2024, 23:41 uur
Oscar & the Wolf heeft dit jaar trouwens wel voor het eerst de Top 40 gehaald dus wie weet
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:44 uur
Titmeister schreef:
Over oude verhalen uit de sloot halen gesproken: de enige keer dat ik een festival heb georganiseerd had ik Jaar bijna geboekt als headliner. Mijn compagnons vonden zijn muziek echter 'te moeilijk'.
Nu ben ik benieuwd naar de uiteindelijke poster (quote)
(quote)

0
geplaatst: 6 december 2024, 23:52 uur
Even linkje in een nieuw tabje openen. Kollektiv Turmstrasse is wel een toffe boeking!
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:54 uur
Heb er een linkje van gemaakt, wrs te oud om ge-embed te worden

Arrie schreef:
Even linkje in een nieuw tabje openen. Kollektiv Turmstrasse is wel een toffe boeking!
Ja, gaven ook een goede show. Aardige gasten ook. Al heb ik het meest gelachen met Jules Deelder.
2
geplaatst: 6 december 2024, 23:54 uur
Titmeister schreef:
(quote)
(quote)
Nu kan Arrie vast nog een 'mooie' anekdote vertellen over die ene novembermaand in 2015 toen Fluor (Amersfoort) een dance/technofestival genaamd I AM THE CITY organiseerde met Nathan Fake als een van de headliners...
We stonden uiteindelijk met slechts 20-25 mensen te bouncen op The Sky Was Pink

Edit: echt zonde dat er zo weinig mensen in Amersfoort e.o. interesse hadden voor deze line-up, of dat er niet veel electronicaliefhebbers de moeite namen om een stukje te reizen. Hadden ze deze namen op bijvoorbeeld een NDSM-Werf geprogrammeerd dan was het ongetwijfeld een dik succes geworden.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/306503475_408970768033407_7743098459246501952_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=cc71e4&_nc_ohc=hroqwnQYWdoQ7kNvgHc00Ht&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=AJCiZ96n_8RvN-lvBJCOrXu&oh=00_AYCiNDl7OjlJLm0SqSOS1kxdRuauKcObzMedQGcUsELE_A&oe=675952CD
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:56 uur
Vraag = opgelost
De Top 2000 bestond in 2024 25 jaar en Down the Rabbit Hole vierde haar tienjarig jubileum. Noem alle 13 headliners van het festival die nooit in de Top 2000 hebben gestaan. Solo-artiesten die wel hun band in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen. Ik vul de goede antwoorden in op alfabetische volgorde.
Anderson.Paak & The Free Nationals (2018, Titmeister)
Anohni (2016, 123poetertjes)
Burna Boy (2023, SanderT)
Damon Albarn (2014, Titmeister)
Disclosure (2023, SanderT)
Fleet Foxes (2017, Titmeister)
Foals (2014, Titmeister)
Fred Again (2023, Titmeister)
Jungle (2024, SanderT)
LCD Soundsystem (2024, SanderT)
Moderat (2017, Titmeister)
Oscar and the Wolf (2017, 123poetertjes)
PJ Harvey (2016, Titmeister)
Janelle Monáe dus niet, zie opmerking van SanderT
De Top 2000 bestond in 2024 25 jaar en Down the Rabbit Hole vierde haar tienjarig jubileum. Noem alle 13 headliners van het festival die nooit in de Top 2000 hebben gestaan. Solo-artiesten die wel hun band in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen. Ik vul de goede antwoorden in op alfabetische volgorde.
Anderson.Paak & The Free Nationals (2018, Titmeister)
Anohni (2016, 123poetertjes)
Burna Boy (2023, SanderT)
Damon Albarn (2014, Titmeister)
Disclosure (2023, SanderT)
Fleet Foxes (2017, Titmeister)
Foals (2014, Titmeister)
Fred Again (2023, Titmeister)
Jungle (2024, SanderT)
LCD Soundsystem (2024, SanderT)
Moderat (2017, Titmeister)
Oscar and the Wolf (2017, 123poetertjes)
PJ Harvey (2016, Titmeister)
Janelle Monáe dus niet, zie opmerking van SanderT
0
geplaatst: 7 december 2024, 00:01 uur
Gretz schreef:
Nu kan Arrie vast nog een 'mooie' anekdote vertellen over die ene novembermaand in 2015 toen Fluor (Amersfoort) een dance/technofestival genaamd I AM THE CITY organiseerde met Nathan Fake als een van de headliners
(quote)
Nu kan Arrie vast nog een 'mooie' anekdote vertellen over die ene novembermaand in 2015 toen Fluor (Amersfoort) een dance/technofestival genaamd I AM THE CITY organiseerde met Nathan Fake als een van de headliners
Dat hele festival was supertof maar ook.een enorme flop. Ik kende degene die het organiseerde en zij zat er echt helemaal doorheen op een gegeven moment.
Op de dag ervoor trok Clark nog wel aardig publiek maar de DJ-set van Pional daarna werd op een gegeven moment maar gestopt omdat er bijna niemand meer was.
1
geplaatst: 7 december 2024, 00:13 uur
Ja dat zijn altijd nare momenten als organisator 
Om even in dezelfde hoek te blijven qua vraag: 4 artiesten hebben het tot nu toe voor elkaar gekregen om de heilige drie-eenheid van het Nederlandse festivallandschap te vervolmaken: headliner op zowel Lowlands, als DTRH, als BKS. Welke 4 artiesten zoek ik?

Om even in dezelfde hoek te blijven qua vraag: 4 artiesten hebben het tot nu toe voor elkaar gekregen om de heilige drie-eenheid van het Nederlandse festivallandschap te vervolmaken: headliner op zowel Lowlands, als DTRH, als BKS. Welke 4 artiesten zoek ik?
2
geplaatst: 7 december 2024, 00:16 uur
Editors?
Arctic Monkeys ook op DTRH gestaan ooit?
Damien Rice hier misschien wel?
Arctic Monkeys ook op DTRH gestaan ooit?
Damien Rice hier misschien wel?
0
geplaatst: 7 december 2024, 00:19 uur
Editors is correct.
AM stonden nooit op DTRH. Onze kleine viespeuk wel op LL, maar niet als headliner.
* denotes required fields.