MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3

zoeken in:
Titmeister schreef:
Past in het alfabet en is headliner geweest, maar staat volgens mij gewoon in de top 2000: Damien Rice

Het moet inderdaad een andere artiest zijn die er héél dichtbij in de buurt zit in het alfabet

Titmeister schreef:
Past in het alfabet en is headliner geweest, maar staat volgens mij gewoon in de top 2000: Damien Rice

Close qua voornaam haha

Solo-artiesten die wel hun band(s) in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen.

Arrie schreef:
(quote)

Oh ik dacht dat dat op BKS was haha

Allebei. Op BKS heb ik toen nog een vriendin van mij moeten helpen die door hem werd lastiggevallen.

Titmeister schreef:
(quote)

Allebei. Op BKS heb ik toen nog een vriendin van mij moeten helpen die door hem werd lastiggevallen.

Ohja, dat heb je volgens mij wel eerder verteld.

Titmeister schreef:
(quote)

Serieus ja? Was hij beschonken ofzo? (Dat leek er wel een beetje op toen hij op het podium stond.)

Gretz schreef:
(quote)

Close qua voornaam haha

Solo-artiesten die wel hun band(s) in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen.

Arrie weet het nu vast wel, behoorlijk grote fave artiest van hem volgens mij

Nicolas Jaar? Mocht ie ooit geheadlined hebben: chapeau DTRH

Arrie schreef:
(quote)

Ohja, dat heb je volgens mij wel eerder verteld.

Altijd goed in het vertellen van oude verhalen

Gretz schreef:
(quote)

Serieus ja? Was hij beschonken ofzo?

Ladderzat was een betere beschrijving

Gretz schreef:
(quote)

Close qua voornaam haha

Ah, dat moet dan wel Damon Albarn zijn

Nog altijd geen excuus om iemand lastig te vallen

123poetertjes schreef:

Haha make it happen

Oh t zal Oscar and the Wolf wel zijn, dat is toch wat andere koek dan Jaar

SanderT schreef:
Nog altijd geen excuus om iemand lastig te vallen

Daar ben ik het 100% mee eens.

123poetertjes schreef:

Over oude verhalen uit de sloot halen gesproken: de enige keer dat ik een festival heb georganiseerd had ik Jaar bijna geboekt als headliner. Mijn compagnons vonden zijn muziek echter 'te moeilijk'.

123poetertjes schreef:
Oh t zal Oscar and the Wolf wel zijn

Ik was net in Vlaanderen aangekomen met mijn brainstormsessie, dat moet hem zijn ja

Ja ik was ook op dat punt aangekomen idd, na alle NL usual suspects af te zijn gegaan.

Oscar & the Wolf heeft dit jaar trouwens wel voor het eerst de Top 40 gehaald dus wie weet

Titmeister schreef:
(quote)

(quote)

Over oude verhalen uit de sloot halen gesproken: de enige keer dat ik een festival heb georganiseerd had ik Jaar bijna geboekt als headliner. Mijn compagnons vonden zijn muziek echter 'te moeilijk'.
Nu ben ik benieuwd naar de uiteindelijke poster

Can't see it

Even linkje in een nieuw tabje openen. Kollektiv Turmstrasse is wel een toffe boeking!

123poetertjes schreef:
Can't see it

Heb er een linkje van gemaakt, wrs te oud om ge-embed te worden

Arrie schreef:
Even linkje in een nieuw tabje openen. Kollektiv Turmstrasse is wel een toffe boeking!

Ja, gaven ook een goede show. Aardige gasten ook. Al heb ik het meest gelachen met Jules Deelder.

Es ist ein Krankenhaus, tof thema!

Jules Deelder

Titmeister schreef:
(quote)

(quote)

Nu kan Arrie vast nog een 'mooie' anekdote vertellen over die ene novembermaand in 2015 toen Fluor (Amersfoort) een dance/technofestival genaamd I AM THE CITY organiseerde met Nathan Fake als een van de headliners...

We stonden uiteindelijk met slechts 20-25 mensen te bouncen op The Sky Was Pink

Edit: echt zonde dat er zo weinig mensen in Amersfoort e.o. interesse hadden voor deze line-up, of dat er niet veel electronicaliefhebbers de moeite namen om een stukje te reizen. Hadden ze deze namen op bijvoorbeeld een NDSM-Werf geprogrammeerd dan was het ongetwijfeld een dik succes geworden.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/306503475_408970768033407_7743098459246501952_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=cc71e4&_nc_ohc=hroqwnQYWdoQ7kNvgHc00Ht&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=AJCiZ96n_8RvN-lvBJCOrXu&oh=00_AYCiNDl7OjlJLm0SqSOS1kxdRuauKcObzMedQGcUsELE_A&oe=675952CD

Vraag = opgelost

De Top 2000 bestond in 2024 25 jaar en Down the Rabbit Hole vierde haar tienjarig jubileum. Noem alle 13 headliners van het festival die nooit in de Top 2000 hebben gestaan. Solo-artiesten die wel hun band in de lijst der lijsten staan mag je ook noemen. Ik vul de goede antwoorden in op alfabetische volgorde.

Anderson.Paak & The Free Nationals (2018, Titmeister)
Anohni (2016, 123poetertjes)
Burna Boy (2023, SanderT)
Damon Albarn (2014, Titmeister)
Disclosure (2023, SanderT)
Fleet Foxes (2017, Titmeister)
Foals (2014, Titmeister)
Fred Again (2023, Titmeister)
Jungle (2024, SanderT)
LCD Soundsystem (2024, SanderT)
Moderat (2017, Titmeister)
Oscar and the Wolf (2017, 123poetertjes)
PJ Harvey (2016, Titmeister)

Janelle Monáe dus niet, zie opmerking van SanderT

Gretz schreef:
(quote)

Nu kan Arrie vast nog een 'mooie' anekdote vertellen over die ene novembermaand in 2015 toen Fluor (Amersfoort) een dance/technofestival genaamd I AM THE CITY organiseerde met Nathan Fake als een van de headliners

We stonden uiteindelijk met slechts 20-25 mensen te bouncen op The Sky Was Pink

Dat hele festival was supertof maar ook.een enorme flop. Ik kende degene die het organiseerde en zij zat er echt helemaal doorheen op een gegeven moment.

Op de dag ervoor trok Clark nog wel aardig publiek maar de DJ-set van Pional daarna werd op een gegeven moment maar gestopt omdat er bijna niemand meer was.

Ja dat zijn altijd nare momenten als organisator

Om even in dezelfde hoek te blijven qua vraag: 4 artiesten hebben het tot nu toe voor elkaar gekregen om de heilige drie-eenheid van het Nederlandse festivallandschap te vervolmaken: headliner op zowel Lowlands, als DTRH, als BKS. Welke 4 artiesten zoek ik?

Editors?
Arctic Monkeys ook op DTRH gestaan ooit?
Damien Rice hier misschien wel?

SanderT schreef:
Editors?
Arctic Monkeys ook op DTRH gestaan ooit?
Damien Rice hier misschien wel?

Editors is correct.

AM stonden nooit op DTRH. Onze kleine viespeuk wel op LL, maar niet als headliner.

Nick Cave ooit Lowlands?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:05 uur

geplaatst: vandaag om 14:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.